Pont az nincs, amit keresnek. Hiány a használtautó-piacon
Kevés a fiatal használtautó
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Mivel az új autók értékesÃtése ez elmúlt négy évben mélyrepülést mutatott, mára a leginkább keresett, 1-3 éves használt autók kÃnálata is jelentÅ‘s mértékben visszaesett.
Mindenki olcsón szeretne vásárolni, ám mivel az 1-3 éves autókra, a kÃnálat visszaesése miatt a korábbinál több vevÅ‘ jut, az árak felfelé kúsznak
Már a cégek is a korábbiaknál tovább használják autóikat
A kÃnált autók mennyiségi visszaesésének háttere egyértelműen az új autók vásárlásának megcsappanása, hiszen már a 2008-as gazdasági válság évében is összeomlott a magyar autópiac – akkor a 2007-es 158,6 ezerhez mérten közel 100 ezer példánnyal kevesebb, alig több mint 60 ezer új autót adtak el itthon. Egyértelmű tehát, hogy nem csak az eladó 1-3 éves, hanem a hazai állományban lévÅ‘, ilyen korú autók száma is csökkent (magyarán nÅ‘ az autópark átlagos életkora), s az akkor autót vásárló magánszemélyek, de még a mai vásárlók közel háromnegyedét kitevÅ‘ céges, azaz flottavásárlók is egyre tovább tartják meg járgányaikat.
Mvel az új autók piaca 2009-ben összeomlott, most kevés az 1-3 éves használt példány
A kÃnálat visszaesése nem csak a megfelelÅ‘ autót egyre nehezebben és egyre magasabb áron találó vásárlók számára kedvezÅ‘tlen, a kereskedÅ‘k fennmaradási esélyét is szűkÃti, hiszen Å‘k épp e szegmensben érhetnék el a legjelentÅ‘sebb árrést. A szemfülesek (kereskedÅ‘k és magánszemélyek egyaránt) külföldi vásárlással csinálhatnak jó üzletet. Különösen jól járhatnak ez év végéig, hiszen a korábbinál kedvezÅ‘bb regisztrációs adó avultatási tábla már most érvényben van, mÃg a regisztrációs dÃjak csak jövÅ‘ évtÅ‘l emelkednek. Külföldön pedig a hazaival szemben bÅ‘ven van kÃnálat, a legjelentÅ‘sebb külföldi lelÅ‘helynek számÃtó Németországban például a válság után az autópiac megmentésére született környezetvédelmi, azaz roncsautó prémiumként ismert támogatórendszer által 2009-ben a 2008-as értéknél közel negyedével több, 3,8 millió autót értékesÃtettek. JövÅ‘re azonban már a németeknél is hiány mutatkozhat az emlÃtett korosztályban, ugyanis amióta a támogatórendszer megszűnt, ott is csökkennek az eladások, ez által a használtautó árak emelkedése tartós és nemzetközi tendenciának Ãgérkezik.