Sebességrekord MINI-vel

AC Schnitzer Eagle - MINI tuningolva

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Már az a 211 lóerő is döbbenetes, amit a MINI saját mérnökei kihoztak a csúcsverzió 1,6-os turbómotorjából, az AC Schnitzer tuningjával azonban 260 lovas teljesítmény is lehetséges.


A 2585 méteres Hockenheimringen 1:13.341 másodperces köridőt ért el az AC Schnitzer Eagle, mely nem más, mint a rendszerint BMW-ket kezelésbe vevő tuningműhely MINI John Cooper Works átirata. Az „alapesetben” 211 lóerős 1,6 literes, JCW motorjából a tuningspecialista saját turbójával 260 lóerőt és 260 helyett 340 Newtonméter forgatónyomatékot tudtak kipréselni a németek, ezáltal az álló helyzetből induló 100 km/órára gyorsítás szintideje 6,5-ről 5,8 másodpercre csökkent, a végsebesség pedig 238-ról a német szokás szerinti felső plafonra, azaz 250 km/órára emelkedett. Az egyelőre egyetlen példányban megépített prototípus éles versenyben is bemutatkozott, s a múlt hét végén, Hockenheim Grand Prix versenypályáján olyan ellenfeleket tudott maga mögé szorítani, mint az BMW M3, a Ferrari California, vagy a Porsche 911 Turbo.

Mindez persze nem meglepő, az AC Schnitzer teljesen komplex tuningolást alkalmazott, saját turbója mellett, saját köztes hűtőt, verseny-kuplungot, izmosított önzáró differenciálművet épített be, s az összesen 80 kilogrammos tömegcsökkentés jegyében az ólomsavas akkumulátort lítium-ionra cserélte. A futómű magasság-szabályzós, a karosszérián a lökhárítók, a csomagtérfedél, az ajtók és a tükrök, valamint a tetőspoiler egyaránt karbonszálas műanyagok, friss a rozsdamentes acél kipufogórendszer is, a bukócsöves utastérben a kagylóülések karbonszálas vázra épülnek – voltaképp az MINI Cooper JCW egy-egy elemének megtartásával szinte saját autót épített az AC Schnitzer. Az Eagle gyártása még messze nem biztos, de az átépítők szerint a költségek (legalábbis a teljesítménykategóriához és a vetélytársakhoz mérten) nem vészesek, az AC Schnitzer Eagle értékét 62 ezer euróra, azaz 16,74 millió forintra taksálják.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

Vélemény, hozzászólás?