Simán lenyomta Kínában a Volkswagent a BYD 2023-ban
A német márka szoros küzdelemben volt a kínaiakkal, végül utóbbi került ki győztesen
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
A Volkswagen 2022-ben kérdés nélkül első számú értékesítő volt a kínai piacon, azonban a tavalyi év jelentős változásokat hozott, és a BYD minden negyedévben leelőzte a német márkát.
A BYD letaszította a trónjáról a Volkswagent, a németek pedig idén még nagyobb vereségre számíthatnak, ha folytatódik a tendencia
Nem tudott mit kezdeni a BYD-val, de azért a második helyre így is jó volt a Volkswagen
[BANNER type="2"]
| Márka | Eladott példányszám | Változás 2022-höz képest | |
| 1. | BYD | 2 571 109 | +43,3% |
| 2. | Volkswagen | 2 228 635 | -0,2% |
| 3. | Toyota | 1 702 773 | -3,8% |
| 4. | Honda | 1 193 019 | -12,3% |
| 5. | Changan | 962 061 | -3,5% |
| 6. | Geely | 914 752 | !9,6% |
| 7. | Wuling | 843 103 | +7,8% |
| 8. | BMW | 705 163 | +7,8% |
| 9. | Nissan | 687 110 | -14,3% |
| 10. | Audi | 664 607 | +11,3% |
| Összesen | 21 706 000 | +5,6% |
Az elektromos autók eladási számait nézve már egészen más ranglista rajzolódik ki, bár a BYD első helye ezen még inkább megingathatatlannak bizonyult, de mögöttük a második helyet magabiztosan hozta a Tesla, míg a képzeletbeli dobogó alsó fokára az Aion fért fel.
| Márka | Eladott elektromos autók száma | |
| 1. | BYD | 1 318 835 |
| 2. | Tesla | 603 664 |
| 3. | Aion | 477 545 |
| 4. | Wuling | 415 427 |
| 5. | Nio | 160 038 |
| 6. | Volkswagen | 155 519 |
| 7. | Changan | 146 043 |
| 8. | Xpeng | 140 900 |
| 9. | Geely | 121 176 |
| 10. | Zeekr | 118 685 |
| Összesen | 5 156 00 |
A legtöbbet eladott modellek táblázatában már jóval nagyobb az eltérés, ugyanis itt a BYD nem tudta megszerezni az első helyet, a Model Y éppen hogy, de legyőzte a másodikként befutó Qin Plust: előbbiből 456 ezer, míg utóbbiból 434 ezer fogyott. A harmadik helyet ebben az összevetésben a Song Plus zsebelte be 390 ezerrel, amely ugyancsak a BYD modellje.
A modellek tekintetében egy harmadik erő, a Tesla győzött, egész Kínában a Model Y fogyott a legjobban



Azt ne felejtsük el,hogy a kínai állam a helyi gyártókat és azok autóinak vásárlasát komoly összeggel támogatja.Így maskent néz ki a dolog.