Simán lenyomta Kínában a Volkswagent a BYD 2023-ban

A német márka szoros küzdelemben volt a kínaiakkal, végül utóbbi került ki győztesen

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

A Volkswagen 2022-ben kérdés nélkül első számú értékesítő volt a kínai piacon, azonban a tavalyi év jelentős változásokat hozott, és a BYD minden negyedévben leelőzte a német márkát.

A kínai autópiac remek évet zárt 2023-ban, hiszen 21,706 millió jármű talált gazdára, ez pedig 5,6 százalékos növekedést 2022-höz képest - derül ki a kínai hatóságok összesítéséből. A rengetek villanyautó megjelenése az eladási számokon is meglátszik, ugyanis a belsőégésű motorral szerelt járművek értékesítési mutatói 6,1 százalékot zuhantak: ezekből 13,958 millió fogyott, szemben a 2022-es esztendővel, amikor 14,87 millió talált gazdára. Az elektromos és plug-in hibrid járművek piaca ezzel szemben sokat erősödött, ugyanis 5,68 millióról 7,75 millióra ugrott ezeknek az eladása, amely mintegy 37 százalékos növekedés.
Hirdetés
A márkák összevetésében kérdés nélkül a BYD győzött a több mint 2,5 millió értékesített példánnyal, mögötte a 2022-es évet fölényesen megnyerő Volkswagen végzett bő 300 ezres lemaradásban, míg a Toyota az ázsiai országban csupán a harmadik helyet zsebelte be 1,7 millió autóval. Külön érdekesség, hogy a BYD hatalmasat lépett előre 2022-höz képest, hiszen több mint 43 százalékkal több járművet értékesítettek, míg a tízes listán szereplő márkák egy része rosszabb évet zárt, persze akadnak kivételek, például az Audi, amely több mint 11 százalékos növekedésre volt képes.
Hirdetés
Márka Eladott példányszám Változás 2022-höz képest
1. BYD 2 571 109 +43,3%
2. Volkswagen 2 228 635 -0,2%
3. Toyota 1 702 773 -3,8%
4. Honda 1 193 019 -12,3%
5. Changan 962 061 -3,5%
6. Geely 914 752 !9,6%
7. Wuling 843 103 +7,8%
8. BMW 705 163 +7,8%
9. Nissan 687 110 -14,3%
10. Audi 664 607 +11,3%
Összesen 21 706 000 +5,6%
Forrás: China Passenger Car Association (CPCA)
Hirdetés

Az elektromos autók eladási számait nézve már egészen más ranglista rajzolódik ki, bár a BYD első helye ezen még inkább megingathatatlannak bizonyult, de mögöttük a második helyet magabiztosan hozta a Tesla, míg a képzeletbeli dobogó alsó fokára az Aion fért fel.
Márka Eladott elektromos autók száma
1. BYD 1 318 835
2. Tesla 603 664
3. Aion 477 545
4. Wuling 415 427
5. Nio 160 038
6. Volkswagen 155 519
7. Changan 146 043
8. Xpeng 140 900
9. Geely 121 176
10. Zeekr 118 685
Összesen 5 156 00
Forrás: China Passenger Car Association (CPCA)
Hirdetés

A legtöbbet eladott modellek táblázatában már jóval nagyobb az eltérés, ugyanis itt a BYD nem tudta megszerezni az első helyet, a Model Y éppen hogy, de legyőzte a másodikként befutó Qin Plust: előbbiből 456 ezer, míg utóbbiból 434 ezer fogyott. A harmadik helyet ebben az összevetésben a Song Plus zsebelte be 390 ezerrel, amely ugyancsak a BYD modellje.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2024.01.12. at 19:56
    Permalink

    Azt ne felejtsük el,hogy a kínai állam a helyi gyártókat és azok autóinak vásárlasát komoly összeggel támogatja.Így maskent néz ki a dolog.

Vélemény, hozzászólás?