Sláger lesz! Lexus NX 300h teszt

Lexus NX 300h F Sport Top teszt

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Sajátos úton jár a Lexus. A Toyota hibrid hajtásláncával ad összkerékhajtást, erőt és akár emissziómentes üzemet, valamint dögös megjelenést.


Kompakt. Azt mondja a Lexus, hogy az NX által lépett be a kompakt prémium terepjárók szegmensébe. Az RX-nél 14 centivel rövidebb, persze így sem parányi, 4,63 méteres SUV-t ugyanis már kompaktnak mondják a gyáriak. Legyen így, de azért meg kell jegyezni, hogy belülről ez sem szűkös, csomagtere pedig akár 580 literes is lehet. Legalábbis a turbós benzines esetén - ami eleve újdonság a Lexus palettáján. Ám a márkától megszokott, hazai eladásainak csaknem egészét kitevő hibrid hajtáslánc sem hiányzik, gyakorlatilag a tavaly érkezett IS 300h hajtását pakolták (valamivel szerényebb teljesítménnyel) a 300h-ba.
Hirdetés

Három motorja van. A hibrid a Lexus dízelének tekinthető - legalábbis amennyiben a viszonylag takarékos üzemet, a viszonylag jó menetdinamikát, illetve az eladások zömét kitevő verziót nézzük. Pedig a hibrid nagyon más, mint a gázolajos. Kezdjük ott, hogy míg az "olajkályhák" jellemző városon kívül tudnak igazán takarékosak lenni, s a dugóban szinte csak szenvednek, a hibrid pont ott hozza legjobb formáját. Ez az NX esetén sincs máshogy, még akkor sem, ha a 2,5 literes, soros négyhengeres motor a kompakt SUV-k körében is nagynak számít. Viszont az itt (a Toyota hibridjeitől megszokott módon) Atkinson ciklusú, elnyújtott szelepnyitásokkal dolgozó, a csúcsteljesítmény helyett a takarékos üzemre optimalizált. Méretéhez képest nem túl komoly a 155 lóerős csúcsteljesítménye, amit viszont kiegészít egy 143 lóerős első és egy 68 lóerős hátsó villanymotor is. Pontosabban kiegészíthet, utóbbi, azaz a hátsó villanymotor csak az összkerekes verziókhoz jár, ám a nevéhez hű megjelenésű F Sport kivitel például csakis így, 197 lóerős rendszerteljesítménnyel kapható.
Áramlik az energia. Aki ismeri a Toyota hibridek működési elvét, az ismeri a NX 300h-ét is. A benzinmotor és az első villanymotor is egy bolygóműbe hajt, a motorok függetlenül és egyszerre is dolgozhatnak, a benzinmotor és a fékezési energia egyaránt táplálhatja a nikkel-fémhidrid hibrid-akkumulátort, amiből a villanymotorok dolgoznak. A központi monitoron figyelemmel követhetjük, hogy épp miként alakulnak az energiafolyamatok, ám lényegesebb, hogy a 100 km/órára gyorsulás 9,2 másodperces értéke már a dinamikus jelzővel illethető, miként a 80-120 km/órás ugrás 7,3 másodpercese is. Viszont az F Sport megjelenése ellenére sem az az autó, ami kemény gázpedáltaposásra csábít. Akkor ugyanis jól hallhatóan, magas fordulaton pörög a benzinmotor – a váltó ugyebár fokozatmentes nyomatékosztást adó e-CVT.
Hanghatások. A menetmódkapcsolót sportba téve az alapnál hajszálnyit csábítóbb a motorhang, sőt van elektronikus (szerencsére kikapcsolható) hanggenerátor is, ám valójában az NX-et is úgy a legjobb használni, ahogyan a Toyota többi hibridjét: higgadtan autózva. Akkor kellemesen, halkan úszik a kompaktsága ellenére sem szerény méretű, de még valóban nem túlméretes SUV. Alapjellemző a csendes üzem, az NX benzinmotorja természetesen stop-startos, hagyományos önindító és generátor nélküli, hiszen e funkciókat ellátja a hajtásba is bekapcsolódó első villanymotor. A rendszer tökéletesen, csendesen működik. Kisebb Toyota hibridekhez mérten feltűnő lehet, hogy az átlagosnál ritkábban lehet tisztán elektromos, EV üzemmódot kapcsolni, rövidebb ideig megy csupán villannyal az NX, de dugóban természetesen ez is tud emissziómentesen araszolni.
Segíti a sofőrt. A csúcsverzióban sok más mellett a teljes, 0-180 km/órás sebességtartományban működő távolságtartós tempomat is van. Nem csak fékezni és gyorsítani tud magától az NX, még kormányozni is, azt persze nem üzemszerűen, csak vészesetben, ha a sofőr nem figyel, meg persze akkor, ha a kétoldali felfestésből látja a sávokat a frontkamera. Az a frontkamera, ami a szemből érkezőket is figyeli, így a reflektor fel-le kapcsolására is képes. Pontosabban a vakításmentes távfényre, ugyanis a fényszóró itt LED-es. Egy-egy első lámpába 6 nagy fényerejű LED került, 3 a tompított, 3 a távfényé. Utóbbiakon túl 23 LED adja a menetfényt, 16 az irányjelzőt. Hátul nem az összes, de a legtöbb fény szintén diódás, összességében 90 LED van egy NX-ben. A diódás fényszóró tökéletesen szolgál, hűvös színhőmérsékletű, de jó fényerejű, van kanyarfény is, ugyancsak LED-ekkel.
Profi. Nem csak fényszóróival, minden részletével minőségi, kényeztető az NX. Bár nem változtatható laphosszúságúak, de tökéletesen tartók és tökéletesen kényelmesek az első ülések, két felnőtt hátul is úriasan fér el. A támlák dőlésszöge ott is szabályozható, az utastérpadló sík, még a középső hely is jobb mint az átlag, persze nem olyan jó, mint a szélső kettő. A csomagtér alapból is egészen nagy (555 literes), a hátsó támlák ledöntésével 1,7 méter hosszú síkpadlós, 1600 literes tér, a nyílás széles és küszöbmentes, a csomagtérajtó elektromos mozgatású. Egy szó, mint száz, az NX praktikus, jól megépített autó.
Vezetés, fogyasztás, tartósság. Nem csak praktikus és erős, hanem elég jól vezethető is az NX. Kormányműve meglehetősen direkt. A végállásai között 2,68 fordulatos kormánykerékkel 12,1 méter átmérőjű körön fordulhatunk meg. Ez nem kicsi, viszont egy bő 4,6 méteres, elöl is hajtó autóval egyáltalán nem rossz. Autópályán pedig lézerpontos az egyenesfutás, meg csendes is. Egyetlen fájó pont van az autópályázás kapcsán, a már 130 km/órás tempónál is 8 l/100 km feletti étvágy. Pályán takarékosabbak a hasonló erőszintű gázolajos szabadidő-autók, városban meg talán az NX, bár a 8 literes tesztátlag az ígért 5,3 l/100 km kombinált értékhez képest nem olyan nagyon baráti. Viszont abban biztosak lehetünk, hogy nincsenek koromrészecskék a kipufogógázban, mindenképp alacsony az emisszió. Meg nincs turbó, magas nyomású befecskendező-rendszer vagy mondjuk kettős tömegű lendkerék sem. Az NX - mint a többi hibrid Toyota - a mai átlag feletti tartósságot és megbízhatóságot sejtet.
Jó kiállású. Nem csak klasszikus toyotás értékeket ad, hanem kellően dögös is. Folytatja, mondhatni befejezetté teszi azt a stílust, ami az IS-en még inkább csak kibontakozni készült. Spontán adódott lehetőség, videónk forgatásakor egy érdeklődő lexusos mellénk parkolása adta a lehetőséget, hogy tökéletesen összevethessük a két formát, az orsós hűtőmaszk, a bumerángos LED-menetfény, az éles vonalak mind-mind jobban állnak az NX-nek. Beszállási kényelemben sem kérdés, hogy utóbbi a jobb, sanszosan komfortosabb még az F Sport keményebb, persze hangolható és adaptív, 30 beállítás között zongorázó lengéscsillapítós (elöl MacPherson, hátul kettős keresztlengőkaros) futóműve is. Meg persze lehet, itt szerepel is a mechanikus kapcsolat nélküli összkerékhajtás, 17 cm a hasmagasság, ráadásul hátul akár a kerekek között is nyomatékszabályzós a differenciálmű, az NX nem egy alaptudású svájci bicska, minden területen elég profi.
Fel kell öltöztetni. Alapból persze nem annyira vonzó egy NX, mint ez a modell, a sportos karakterű csúcs F Sport Top. Felette csak a Luxury van, az viszont nem ilyen dögös. Alapból egyébként 10,95 millióért is megkapható már az NX, fronthajtással, turbós benzinmotorral, minden fontosat megadó, 8 légzsákos alapellátmánnyal. Hozzá képest a már összkerékhajtást is adó F Sport majd' 6 millió, 5,7 millió forint felár, a sok más mellett profibb hifit, több sofőrsegédet (például automata reflektor, sávtartó-asszisztens), navigációt, tetőablakot adó F Sport Top kivitel pedig 7,4 millió forint felár. Nem kevés, nagyon nem kevés, de meg kell jegyezni azt, amit az NX bemutatkozásakor is: a konkurencia még sokkal többért ad ilyen ellátmányt. Ilyen tudás, ilyen hibridtechnológia pedig nincsen másik gyártónál. A Lexust lehet szeretni, lehet fitymálni, egy dolog azonban elvitathatatlan: egyedi. Környezetbarátságával, kifinomultságával sokaknak lehet szimpatikus. Az NX ráadásul tényleg ezt mutatja, egészen gyorsan terjed is, a teszt után lepett meg, hogy mennyit látok belőle. Három hónap alatt 33 példány került belőle útjainkra. Ide a rozsdás bökőt, hogy ez lesz a márka slágermodellje az elkövetkezendő években.
Értékelés
Pozitív
Csendes üzem szerény emisszióval, jó ülések, minőségi beltér, kényelmesek ülések, sok-sok sofőrsegéd
Negatív
Nem annyira szerény fogyasztás, prémium ár
Árak
Tesztmodell alapára
10 950 000 Ft (2014.12.20.)
Tesztautó ára
17 350 000 Ft (2014.12.20.)
Műszaki adatok
Hengerűrtartalom:
2494 cm3
Teljesítmény:
114 kW (155 LE) 5700 1/min-nél
Nyomaték:
210 Nm 4200-4400 1/min-nél
Gyorsulás 100 km/h-ra:
9,2 s
Végsebesség:
180 km/h
Gyári vegyes fogyasztás:
5,3 l/100km
Méretek
Hosszúság:
4630 mm
Szélesség:
1845 mm
Magasság:
1645 mm
Saját tömeg:
1715 kg
Össztömeg:
2245 kg
Terhelhetőség:
530 kg
Tengelytáv:
2660 mm
Karosszéria-kivitel:
SUV
Csomagtér:
555-1600 l
Belső szélesség elöl:
1510 mm
Belső szélesség hátul:
1480 mm
Belmagasság elöl:
860-950 mm
Belmagasság hátul:
900 mm
Hátsó lábtér 180 cm-es vezető mögött:
230 mm
Ülőlap hossza elöl:
500 mm
Ülőlap hossza hátul:
510 mm
Csomagtér maximális szélessége:
1160 mm
Csomagtér szélessége a kerékdobok között:
1350 mm
Csomagtér magassága:
380-740 mm
Csomagtér hossza:
910 mm
Csomagtér hossza üléshajtással:
1700 mm
Raktérnyílás szélessége:
1030 mm
Raktérnyílás magassága:
800 mm
Motor és váltó
Motor:
Atkinson ciklusú
Motorosztály:
Euro 6
Hengerűrtartalom:
2494 cm3
Hengerek/szelepek száma:
4/16
Sebességváltó:
e-CVT
Nyomaték:
210 Nm 4200-4400 1/min-nél
Teljesítmény:
114 kW (155 LE) 5700 1/min-nél
Menetteljesítmény
Végsebesség:
180 km/h
Gyorsulás 100 km/h-ra:
9,2 s
CO2-kibocsátás:
123 g/km
Gyári vegyes fogyasztás:
5,3 l/100km
Fogyasztás a használónál:
8 l/100km
Menetzaj
Menetzaj 50 km/óránál:
56 dB(A)
Menetzaj 90 km/óránál:
63 dB(A)
Menetzaj 130 km/óránál:
65 dB(A)
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2017.10.28. at 23:18
    Permalink

    Olvastam a hozzászólásokat és csak annyit fűznék hozzá hogy öreg LandCruiserem van 15 literes átlagfogyasztással, minden vasból van rajta és sz@rok az összes új, műanyag, öt év alatt tömkremenő autóra….többek közt erre a lexusra is.

  • 2017.10.28. at 23:18
    Permalink

    Azért azt kétlem hogy sok 15 literes tulaj ül majd át. Eleve Európában a kétliytsi dízelek dominálnak ott a 7 literhez is már ólomláb kell. Eddig a kevés 10 liter felett foygasztó tesztautók egyike épp az előző generációs RX-hibrid volt.

    Azt belátom hogy zseniális tud lenni a hibridhajtás a városban, de német pályán nem sokat hoz, jó ha a többeltsúlyt kikompenzálja…

  • 2017.10.28. at 23:18
    Permalink

    Egy Prius 3 tulaja vagyok, tehát tapasztalatból tudom mik a hybrid hajtás előnyei-hátrányai. Akinek nem passzol a vezetési stílusához annak biztosan nem fog tetszeni! Én kimondottan nyugodtan vezetek, nincs is problémám vele, ellenben aki sportosabban vezet annak rémálom a folyton bőgő-zúgó motor. Nekem fontosabb, a tényleges(!) fogyasztás, károsanyag-kibocsátás mint a 0-100km/h-ra gyorsulás. Egy autót pedig nem lehet a katalógusadatok, cikk vagy mendemondák után megítélni. Ki kell próbálni egy hosszabb(!) úton, végigtapogatni az anyagokat, stb. Enélkül butaság komoly véleményt alkotni róla! A cikkben szereplő Lexusnak illetve az általa képviselt divatkategóriának nem sok értelmét látom személy szerint, de aki mondjuk egy 15L/100 km-t üzemanyagot fogyasztó autóból ül át annak nagy előrelépés lehet. Én szeretem a Toyotát, szeretem a Lexust, de a cikkben szereplő autót biztosan nem tudnám kihasználni így nem is kellene, maradok a Priusomnál, nekem megfelel 🙂 !

  • 2017.10.28. at 23:18
    Permalink

    Kaller ur, van egy 27 éves nem nénetm, nem francia. nem olaszautóm és nem kellett alkatrész után szaladgálnom. Nem mondom, hogy minden ilyen tip, így viseli terhelést, de azért az első mondatot ugye nem gondolta át??!!

  • 2017.10.28. at 23:18
    Permalink

    Azért azzal te is tisztában vagy , hogy nagyjából a garancia időre gyártanak manapság autókat teljesen mindegy Német, Japán ,Francia ,Olasz , Amerikai , Koreai, stb . Nem biztos hogy minőséget sugall manapság az hogy 3 év vagy 100.000 km garancia egy prémium gyártótól mikor a Mazda pl 5 év vagy 150.000 km-et vállal vicces a BMW 2 éves garanciája . Nagyjából annyit is megy el meghibásodás nélkül . Szóval ebben az esetben 5-6 éve vagy 150.000 km garancia sem lenne eget rengető elvégre nagyjából 10-12 éves technikáról van szó ami finoman szólva is eléggé lutri a vevők részére . Tudom most jön az hogy van már 10 éves hybrid toyota taxi is nos erre meg azt mondom hogy a 123 zöldséges merci még mindig működik de nézz meg egy 10 éves S osztályt. Arra szeretnék rávilágítani , hogy minden gyártó az alkatrészekből si profitál szóval senkinek sem érdeke az hogy garancia idő után te még akár 4-5-6 évig gondtalanul kocsikázz a prémum autóddal .

  • 2017.10.28. at 23:18
    Permalink

    Őszintén szólva az első 2-3 sorodat olvastam el láttam mennyire elfogult vagy a Japánokkal szemben . Egy fanatikusnak mint amilyen te vagy felesleges lenne bármire is válaszolnom ! A véleményem leírtam számomra ez az autó nem megfelelő és biztos vagyok benne hogy Sláger sem lesz Magyarországon . Az elképzelhető hogy a Lexus éves 100 darabos eladásaiban sláger termék lesz mert ez a legolcsóbb termékük és lesz pár palimadár aki beleugrik majd ebbe ahelyett hogy venne egy rendes hybridet . Ismételten mondom ez az autó városi vagy elővárosi használatra alkalmas mivel annyira kicsi teljesítményű a hybrid rendszere és nagy tömegű 1.8 tonna feletti , hogy egész egyszerűen alkalmatlan másra . Ha beleszerelnek egy rendes motort és tudja amit a 300h jelzés sugall akkor talán majd megváltóztatom a véleményem , de számomra 200 lóerő 1800 kg hoz édes kevés 300-as jelzéssel több mint 17 millióért … 😀 Ennyi pénzért már elvárom hogy tudjak vele haladni vagy kuporgatok hozzá még picit és veszek valami normálisabb erősebb kocsit ami 8 liter helyett eszik 10 -et viszont cserébe ha előzni akarok nem kell imádkoznom hogy beférek e . A hybrid ott kezdődik ahol az Infiniti tart jelenpillanatban az sem eszik többet viszont cserébe 5.5 sec 0-100 gyorsulása és ha q50 el veszed még spórolsz is több mint 1 milliót ehhez képest .

  • 2017.10.28. at 23:18
    Permalink

    Hadd ne magyarázzam!
    Attól, hogy te nem tartod megfelelőnek a szóhasználatot (sportos autó), attól még nagyon is létezik.
    Nem kell csűrni csavarni és kiforgatni a dolgokat!
    Tudod te nagyon jól, hogy mire céloztam.
    Jogod van vele nem egyet érteni, de vitatni aligha.

  • 2017.10.28. at 23:18
    Permalink

    Nem gondolom, hogy annak sok értelme lenne, ha csak speciális vezetési stílus esetén hasonlítanánk össze a járműveket. A gyakorlatban eléggé különbözően vezetnek az emberek így aztán félrevezető lenne az így kapott eredmény.
    Amúgy a spritmonitor-on az RX450h-ra 9 liter körüli átlagfogyasztás jön ki: http://www.spritmonitor.de/en/overview/26-Lexus/1161-RX450H.html?fueltype=2&power_s=299&powerunit=2

    NX300h még túl friss ahhoz, hogy legyenek róla felhasználói adatok, de néhány hónap múlva már meg lehet nézni mit tud ténylegesen.

  • 2017.10.28. at 23:18
    Permalink

    Megint egy olyan cikk egy hybrid autóval kapcsolatban, amiben nem hibridként vezették az autót.
    Sok nagyon az a 8 liter átlag! Nekünk 2 Rx450h van: az egyiket nem hibrid módjára vezetik, ezért 11,2-es az átlag. A másikat meg úgy, ahogy az ilyen autókat kell, így 7,6, nem tötymörögve, de nem is gumicsikorgatva.
    Tehát ha Rx450h 7,6, akkor nx 6,5-7 liter 😉

  • 2017.10.28. at 23:18
    Permalink

    Ilyen legyen az ötösöm a lottón, te nagyon keményen dolgozol egy egyes aláért is. Semmire sem tudtál válaszolni amiket felvetettem csak még nagyobb állatságokat böfögtél be (ez annyira tipikus nálatok ankefaloidoknál LOL! 🙂
    Leülhetsz, elégtelen alá.

  • 2017.10.28. at 23:18
    Permalink

    Teljesen mindegy hogy csűröd csavarod ezt a Japó kocsit úgy is tudom az a bajod hogy egy Japán csoda masinát fikáztam bezzeg ha Német lenne 😀 egyből rákontráznál . Nem mennék bele a részletekbe és nem igaz hogy ebben nincs váltó mert igen is van ugyan is nem közvetlenül a motor főtengelye hajtja a kerekeket hanem fogaskerekek komplikált hálózatán keresztül megy át a hajtás . Tök mind egy hogy hívjuk cvt vagy ecvt ami ebben van az elve nagyjából ugyan az. Annyi különbséggel hogy a cvt nél egy rugalmas fém lánc viszi át a teljesítményt a két változó kúpkerék között itt meg fogaskerekek . Ugyan úgy fokozatmentes mind kettő megoldás és a menet közbeni nyúlós taknyos gyorsulási valamint az állandó fordulaton bőgő motor hangja is ugyan az .Nem véletlenül száműzte az Audi is a cvt megoldást már csak a kifutó A4-A5 ben lehet rendelni mert annyira megszerették a hangélményt és az ezzel járó vezetési stílust a vevők ” irónia” . És igen ez az oka , hogy nem véletlenül szereltek bele gagyi hanggenerátort ami imitálja a váltásokat … :DDD egy igazi vicc !!!! 😀 Nézzük meg még melyik prémium márkában van mű motorhangot előidéző förmedvény !!! SEHOL! Ja de Renaultban van :DDD … Ami pedig a garancia időt illeti igen sokat elárul a várható élettartamról agyártó mennyit mer rá vállalni . Vicces azért , hogy azt gondolja valaki Budapesten kívül nincs is élet és sláger lesz … 😀 talán így lenne ha nem 1 azaz EGY darab márkaszarvíz lenne az egész országban 10 év alatt amióta jelen van Magyarországon a Lexus ennyire futotta . Az meg nem logikus , hogy valaki 400 km et utazik egy szervizért mikor a konkurens márkáknál helyben vannak szervizek 😀 ! Egyébként hozzávetőlegesen szinte minden Japán márka 6-8 % ot engednek a míg a konkurens modelleknél 10-15% sőt van ahol több mint 15% árengedményt adnak . Egy szóval abszolút nem versenyképes az ára de legfőképpen nem a teljesítmény/ ár aránya ezt a teljesítményt egy X3 18d is hozza minden megerőltetés nélkül és nem 8 literes fogyasztással igen láttam az “csak ” hátsókerekes . Tudom most jön az hogy előremutató technológia és nem a rákkeltő diesel hát persze , de vajon belegondolt abba valaki ,hogy mennyi energia előállítani egy akkumulátort ebbe a csoda masinába és mi lesz a veszélyes anyaggal mikor az autó már roncstelepen végzi … ? Konkrétan senki ” vagy igen kevesen ” bármilyen meglepő is de a benne lévő majdnem 200 kg-nyi akkumulátor az 200 kg veszélyes hulladékot jelent autónként. A HYBRID környezetvédő hát persze … 😉 😀 Ezt az autó városi és elővárosi használatra találták ki ” lásd az autó méretei ” mint a legtöbb hybridet arra lehet hogy jól működik viszont ahhoz meg rettentően drága . Szerény véleményem szerint a Lexus eladásain belül lehet hogy hozza az elvárásokat az évi 100-120 autóból nem nehéz kiemelkedőt produkálni , de az is biztos hogy a közvetlen konkurensek nem fognak emiatt álmatlan éjszakákat eltölteni . Vagy bőszen -30-40% os akciókkal bombázni a vásárlókat mert ez SLÁGER termék lesz a Lexus Nx300h és attól tartanak hogy az ő terméküket nem viszi senki :DDDD

  • 2017.10.28. at 23:18
    Permalink

    Nem először veted fel ezt a “problémát”.
    Én szeretem a Toyotát és a sportos autókat. Szerintem vagyunk még így egy páran.
    Sajnos a jelenlegi modellválaszték miatt nagyon valószínű, hogy nem fogom ezt a típust venni, pedig a jelenlegi sportos változat, amit használok minden várakozásomat felülmúlta.
    Az autózásról egyértelműen homlokegyenest ellenkező a nézetünk, de ezért szerintem még nem kell a másik álláspontját ledegradálni. Nem vet jó fényt a rád.

  • 2017.10.28. at 23:18
    Permalink

    Úgy látszik, hogy nálad a hazugságok folyamatos ismételgetése nem egyedi jelenség hanem elakadt a kapcsoló ebben az állásban. Lássuk ma mivel szennyezted be a virtuális teret:

    [i]“Aztán itt jön a csoda hajtás rendszer a képbe fokozatmentes váltó gyorsításnál állandó fordulatszámon bőgő motor papíron 9.2 való életben inkább 10 0-100km/h-s gyorsulás 8 literes átlag fogyasztás .”[/i]

    1. Nincs benne fokozatmentes váltó, se fokozatos, se semmilyen másmilyen. Tudom nem egyszerű felfogni – pl. a magukat autós újságíróknak hívők jelentős részének 17 év alatt sem sikerült még -, de ettől még ez így van. (ebben konkrétan ugyan van egy a legmaradibb őskövületeknek egy rángatást utánzó bohóckodás, de ez sem változtat az előbbi tényen)
    2. A motor benne nem állandó fordulatszámon bőg, de még ha így is lenne, azzal sem lenne semmi probléma, kivéve az olyan begyepesedett agyú őskövületek esetében akik azt hiszik hogy az isten úgy teremtette meg a világot hogy ha egy olajalapú trágyának odalépnek akkor annak folyamatosan változó hanggal kell üzemelnie és azért mert csak.
    3. Az általad behazudott 9.2-es papíron létező gyorsulási adat meg 9.3 a valóságban.

    [i]“valaki bevásárol egy 17.8 milliós kocsit és ha nem nyugtatókon él és állandóan szedált körülmények között vezet agybajt fog tőle kapni ahogy mozog közúton és autópályán .”[/i]

    Ebből a kijelentésből egyértelműen megállapítható hogy azt az agybajt te már megkaptad.

    [i]“Ha konkurenseket nézzük mind sokkal jobb nála lásd Volvo Xc60 , Range Rover Evoque , de ennyi pénzért más behuppanhatunk egy Audi Q5 vagy egy GLK Mercibe is .”[/i]

    Tényleg, ezek mind sokkal jobbak? És miért? Azért mert csak, vagy azért mert Te mondod aki még az alapok alapjaival sincs tisztában? Akkor fordítsuk meg, ezeknél az NX300h mind sokkal jobb és tudod miért? Csak.

    [i]“…Viszont a való életben sokkal jobban használhatóak a konkurensek és némelyik még kevesebbet is fogyaszt…”[/i]

    A kérdés ugyanaz mint az előbb, miért használhatóbbak jobban, azért mert csak vagy azért mert te mondod akinek lövése sincs az egészről? Melyik konkurrens fogyaszt kevesebbet és hol, szájkaratéban? Hol/mikor mérted össze ezeket és milyen eredmények alapján állítod ezt?
    Természetesen csak költői kérdések ezek, biztos vagyok benne, hogy még a kérdést sem érted.

    [i]“Ha meg valaki azt hiszi ez nem fog elromlani téved hiszen a gyártó is csak 3 éve vagy 100.000 km garanciát vállal rá .”[/i]

    Ez az oka hogy nem romlik el? Ha combosabb lenne rá a garancia akkor nem romlana el sosem? LOL! 🙂

    [i]“de szinte borítékolható hogy nem lesz SLÁGER A LEXUS NX 300h .”[/i]

    Akkor máris megeheted a borítékodat mert az előrendelési és eladási adatok alapján igen szépen teljesít.
    Kaller, köszönjük szépen, egyes.

  • 2017.10.28. at 23:18
    Permalink

    Áruld már el, hogy – a nyilvánvalóan elmebetegeken kívül – ki az aki egy gép esetén sportosságról beszél? Egy büdös-szaros-zajos-környezetpusztító gépben mi a jó élet lehet olyan aminek a sporthoz bármilyen köze lehet? Egyáltalán tudod mit jelent a sport szó maga?

  • 2017.10.28. at 23:18
    Permalink

    Szerintem kifejezetten ronda aránytalan kocsi elől oldalt úgy ahogy elmegy ,de hátulról förmedvény ráadásul rettentő keskeny a többi méretéhez képest . Aztán itt jön a csoda hajtás rendszer a képbe fokozatmentes váltó gyorsításnál állandó fordulatszámon bőgő motor papíron 9.2 való életben inkább 10 0-100km/h-s gyorsulás 8 literes átlag fogyasztás . Ha mindent belerendelsz mert a legmagasabb felszereléshez jár csak olyan tétel ami lassan már más márkáknál alap tétel lesz vagy külön is rendelhető 17.8 millió forint lesz az ára . Szóval ott tartunk , hogy valaki bevásárol egy 17.8 milliós kocsit és ha nem nyugtatókon él és állandóan szedált körülmények között vezet agybajt fog tőle kapni ahogy mozog közúton és autópályán . Magyarán ez az autó városba jó 17.8 millióért !!!! Ha konkurenseket nézzük mind sokkal jobb nála lásd Volvo Xc60 , Range Rover Evoque , de ennyi pénzért más behuppanhatunk egy Audi Q5 vagy egy GLK Mercibe is . Igen tudom koromköpő diesel motorral vannak szerelve és nincs ilyen kifinomult hajtáslánca stb . Viszont a való életben sokkal jobban használhatóak a konkurensek és némelyik még kevesebbet is fogyaszt nem mellesleg vidéki nagyvárosokban szinte mindenhol van márkaszerviz a Lexusnak meg csak Budapesten . Ha meg valaki azt hiszi ez nem fog elromlani téved hiszen a gyártó is csak 3 éve vagy 100.000 km garanciát vállal rá . Röviden biztosan lesz egy két elkalandozó különc akiket be tudnak palizni ezzel a kocsival és a nagy többségük valószínűleg meg is fogja bánni hogy beleugrott ,de szinte borítékolható hogy nem lesz SLÁGER A LEXUS NX 300h . Talán ha hozná az ígért teljesítményt és dinamikát amit a 300 as szám jelent az autó hátulján más lenne a helyzet de így biztosan nem . Az autó tudását és árát összehasonlítva szerintem kifejezetten drága kocsi !

  • 2017.10.28. at 23:18
    Permalink

    Valószínűsítem, hogy aki valódi sportos karakterre vágyik, az nem azt a típust fogja előnyben részesíteni.
    A Toyota nagyon elhanyagolja a sportos vonalat. Kár érte, és egy ilyen komoly gyártónál szinte megbocsáthatatlan hiba!

Vélemény, hozzászólás?