A weboldalunk külső szolgáltatója karbantartási munkálatokat végez szerverein július 25 23:30 és július 26 06:00 óra között. A karbantartás érintheti az oldal szolgáltatásait és elérhetőségét ez idő alatt. Megértésüket köszönjük!

Sofőr nélküli VW 130 km/órával

Jelentős lépés a vezető nélküli autó felé a VW-től

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Már létező, és évek óta elérhető vezetést támogató rendszereit fejlesztette és kapcsolta össze a Volkswagen, az eredmény sokkoló: 130 km/órás tempó sofőr nélkül.

Máig jelentős emlékként él bennem a 2008-ban megjelent Passat CC próbája. Az azóta a "sima" Passat kínálatába is bekerült, akár teljesen álló helyzetre is fékező és az akadály távolodásával, azaz az előttünk álló autó elindulásával automatikusan a beállított tempóra gyorsító (araszoló-funkciós) távolságtartós tempomat és a kormányzással is korrigáló sávtartó-asszisztens olyan meggyőzően tette a dolgát, hogy egy bécsi kiruccanás alkalmával szinte alig kellett vezetnem.
Persze abba az autóba még erős óvatossággal olyan elektronikát tettek, ami a gyakori automata-kormányzások után jelzett, ideje lenne felébredni, azaz vezetni.
Az enyémhez hasonló tapasztalat, azaz a "tudna ez teljesen önállóan is vezetni" érzés bizonyára a Volkswagen fejlesztőinél is jelentkezett, ezért az idei HAVEit (Highly Automated Vehicles for Intelligent Transport - magyarán magas-fokúan automatizált járművek az intelligens közlekedésért) seregszemlén a német márka bemutatta TAP (Temporary Auto Pilot - időszakos gépsofőr) rendszerét, mely 130 km/órás tempóig nem csak a pedálok, hanem a kormánykerék elengedését is engedélyezi, amennyiben a sávtartó elektronika jelet észlel, azaz látja a sávot jelző felfestéseket.
Nem titok, hogy a TAP nem más, mint a ma is kapható távolságtartós tempomat és sávtartó asszisztens rendszerbe foglalása, melyek tökélyre fejlesztésével már fel meri ajánlani a Volkswagen: 130 km/óráig tessék nyugodtan hátradőlni, a sávtartó kamerája majd vezérli az elektromos kormányszervót, a távolságtartós tempomat a fékeket, és a sebességkorlátozásokkal, illetve az előzési tilalmakkal sem kell törődni, a rendszer azokat is figyelembe veszi. Mindez persze még nem jelent teljesen vezető nélküli autózást, a Volkswagen is csak időszakos robotpilótáról beszél, de épp a legtöbb figyelmet igénylő, zsúfolt, monoton szakaszok kiváltásával lehet talán a legtöbb fáradtságtól megkímélni a vezetőket és ez bizony nagyon jó! Arról, hogy ez a rendszer szériában, megvásárolhatóan mikor jön, egyelőre nincs információ, de nem lepődnék meg, ha a három éves Passat CC hamarosan megjelenő frissített kiadásában már elérhető lenne a TAP.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2017.10.31. at 14:32
    Permalink

    Ez már aztán sok(k)!Már csak a kényelem számít? Hol lesz az élvezetes autózás? Vagy kihaló félben van a magamfajta benzingőzön nevelkedett ember fia? Kezdődött az automata őrülettel, most meg ez a csúcs hülyeség!A város-béli puhányok nyavalyások vegyék csak, Én akkor is kézi váltós BMW 545i-vel örömautózom tovább!

  • 2017.10.31. at 14:32
    Permalink

    Mindez egy GPS-szel és közlekedési lámpa ill. táblafigyelő rendszerrel kombinálva, lehetővé tenné, hogy a “sofőrnek” már csak tankolnia kelljen!

Vélemény, hozzászólás?