Sofőr nélküli VW 130 km/órával
Jelentős lépés a vezető nélküli autó felé a VW-től
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Már létező, és évek óta elérhető vezetést támogató rendszereit fejlesztette és kapcsolta össze a Volkswagen, az eredmény sokkoló: 130 km/órás tempó sofőr nélkül.
Alapesetben vakmerőség, ám a Volkswagen friss rendszerével már természetes a kormánykerék elengedésével robogás. Újságot azonban nem érdemes a volánra tenni, ugyanis miként a tempomat, az automatikus kormányzás is bármikor felülbírálható
Persze abba az autóba még erős óvatossággal olyan elektronikát tettek, ami a gyakori automata-kormányzások után jelzett, ideje lenne felébredni, azaz vezetni.
Az enyémhez hasonló tapasztalat, azaz a "tudna ez teljesen önállóan is vezetni" érzés bizonyára a Volkswagen fejlesztőinél is jelentkezett, ezért az idei HAVEit (Highly Automated Vehicles for Intelligent Transport - magyarán magas-fokúan automatizált járművek az intelligens közlekedésért) seregszemlén a német márka bemutatta TAP (Temporary Auto Pilot - időszakos gépsofőr) rendszerét, mely 130 km/órás tempóig nem csak a pedálok, hanem a kormánykerék elengedését is engedélyezi, amennyiben a sávtartó elektronika jelet észlel, azaz látja a sávot jelző felfestéseket.
Egy előző szériás Passat Variant szolgál a sofőr beavatkozása nélküli autózást lehetővé tevő TAP, Temporary Auto Pilot rendszer hordozójaként
Ez már aztán sok(k)!Már csak a kényelem számít? Hol lesz az élvezetes autózás? Vagy kihaló félben van a magamfajta benzingőzön nevelkedett ember fia? Kezdődött az automata őrülettel, most meg ez a csúcs hülyeség!A város-béli puhányok nyavalyások vegyék csak, Én akkor is kézi váltós BMW 545i-vel örömautózom tovább!
Mindez egy GPS-szel és közlekedési lámpa ill. táblafigyelő rendszerrel kombinálva, lehetővé tenné, hogy a “sofőrnek” már csak tankolnia kelljen!