Sorba kötött turbókkal tolja az Astrát az Opel
Itt van minden idők legerősebb dízel Opel Astrája
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Ősszel új karosszériával, limuzinnal bővül az Opel Astra J kínálata, s ha ez nem lenne elég, itt van hozzá a minden eddiginél erősebb, dupla turbós dízel is.
Ötajtós, háromajtós GTC vagy kombi Sports Tourer lehet a BiTurbo CDTI
Sports Tourerként igencsak kiváló családi autónak ígérkezik
A négyhengeres, 2.0 BiTurbo CDTI az új szedánhoz nem lesz kapható, ötajtósként, háromajtós GTC-ként és kombi Sports Tourerként azonban elérhető lesz a 195 lóerős, 400 Newtonméter csúcsnyomatékú gázolajos, mely nem csak az Astra kínálatában, a kompaktosztály dízelei körében is új erőszintet jelent.
Mivel ez a blokk minden eddigi Astra-dízelmotor közül a legerősebb, az már nem túlzottan meglepő, hogy az új változat a gázolajos Astrák sebességrekordját is megdönti, mondjuk az OPC-t vásárlóknak nem kell aggódniuk, hogy a sátán üzemanyagával levillognák őket, az ötajtós változat 226, a GTC 223, a Sports Tourer 222 km/órás végsebességre képes. A BiTurbo CDTI alapáron stop-start elektronikás - bízunk benne, hogy a turbó(k) hűtésére, kenésére is figyel a rendszer, ami a vegyes fogyasztási értéket az ötajtós és a GTC esetében 4,9, a kombinál 5,1 l/100 km értékre tornássza.
Két turbó, két töltőlevegőhűtő-kör
Panoráma szélvédős BiTurbo csakis a GTC lehet
Lapított aljú, fémes betétes kormány, piros szegélyű ülések az utastérben
Mivel a BiTurbo a benzines csúcs OPC-hez hasonlóan önálló széria, az ötajtós, a Sports Tourer és a GTC külsején is látszik, hogy az új, nagy teljesítményű dízel változatról van szó, az eltérések azonban karosszériánként különbözőek. GTC-s hűtőmaszk, színre fényezett, Opel emblémát tartó, a GTC-nél vaskosabb, a Sports Tourer és az ötajtós esetében keskenyebb, szárny formájú keresztléccel módosított alsó beömlő különbözteti az ikerturbós dízeleket. Az ötajtós és a Sports Tourer oldalablaka továbbá krómkeretes, a GTC BiTurbóé alul fekete. Hátul mindegyik egyedi lökhárítóval, dupla kipufogóval hirdeti erejét. Utasterükben Jet Fekete szövet vagy bőr képez kontrasztot az ülésszegély és a szőnyeg pirosával, valamint az ülés, az ajtóbetét és a váltószoknya díszvarrásával. Alul lapított bőrkormány és piros szegélyű szőnyeg is jár a BiTurbóhoz.
Az ötajtós és a Sports Tourer hűtőmaszkja, első lökhárítója egyező
1.9multijet biturbo vagy ahogy tetszik CDTI 212Le 400Nm 1500ford/perc től. Most megkapta úgyszintén az opel a fiattól a motort érdekes, hogy erről szó sem esik. Vagy a vevő kör elöl akarják megint eltakarni, hogy 1 retek olasz motor dolgozik benne. Félő attól, hogy nem veszik majd az autót mert olasz motor van benne, holott pedig nagyon jó!! Úgy látszik az opel a kísérleti autó csak nem értem, hogy miért. Az olaszok miért nem tudják ugyanígy felhasználni a saját autóikban ezeket a motorokat? 2.0multijet vagy CDTI 160Le az alap az insigniában a bravoban 170le szimpla turbóval.
Új erőszint a dízel kompaktosztályban? BMW 123d-ben nem ilyen motor volt(204LE/400Nm)? Vagy akkor az 1-es nem kompaktosztály?