Japánban kevésbé sikeres
A Toyota Camry a márka egyik legismertebb és legsikeresebb modellje, 43 éves pályafutása alatt majdnem az egész világot meghódÃtotta, Japánban most mégis kivezetik a kÃnálatból. Az évtizedek alatt 21 milliónál is több darab kelt el a szedánból, ebbÅ‘l csak Japánba 1,3 millió került. 2001-tÅ‘l 15 éven át a legtöbbet eladott modell volt az USA-ban, ami nagy eredmény, tekintve az ország protekcionista autópiaci intézkedéseit.
Attól egyelÅ‘re még nem kell tartani, hogy itthonról is eltűnik a Camry, bár egy frissÃtés azért már esedékes lenne
Ehhez képest úgy tűnik a japán vásárlók már nem szeretik annyira a Camryt, mint régen: 2022-ben mindössze 6000 db kelt el az országban. Nem meglepÅ‘ tehát, hogy a Toyota kivezeti a kÃnálatból, a legtöbb márkakereskedésben már nem is vesznek fel megrendelést a modellre. Év végéig még gyártanak Camryket a hazai piacra, de utána vége, és nincs is róla információ, hogy egy új generációval visszatérne. Helyette ott van a japánoknak a Crown szedán, de ugyanilyen modellnévvel már SUV is kapható Japánban, ami alátámasztja a Camry kivezetésének okát, nevezetesen a szedánok iránti kereslet csökkenését a SUV-ok javára. Japánban még az egyterűek is népszerűbbek a hagyományos ötajtósoknál.
Ugyanakkor nincs arra utaló jel, hogy a Camry értékesÃtését más piacokon is leállÃtanák. Tavaly a világon 600 000 db-ot adtak el a modellbÅ‘l, Amerikában még mindig jól teljesÃt, KÃnában és egyes ázsiai országokban pedig most is kÃvánatos státuszszimbólum egy Camryhez hasonló szedán. A Camry még nálunk is elérhetÅ‘ a kÃnálatban, bár több versenytársa is eltűnt már a piacról az utóbbi években, itthon is a SUV-Å‘rület hódÃt. Az USA-ban viszont várható egy frissÃtett Camry a közeljövÅ‘ben, bár az kérdéses, abból Európa is kap-e.