Otthonos környezetben a Nissan Qashqai, amely fronthajtással sem jön zavarba, ha el kell hagyni az aszfaltot. A letisztult, hivalkodásmentes, ugyanakkor mégis karakteres forma sokak tetszését elnyerte, Ãgy ez a tÃpus rendkÃvül sikeres a saját kategóriájában
Jól látszik, hogy a bokáig érő növényzet ellenére is át lehet látni az autó alatt, és ez a kedvező magasság akkor is hasznos, ha járdára kell állni - a Qashqai terepe ugyanis a város
Egyre népszerűbbek a kompakt crossoverek, azaz azok a terepjárók, amelyek igazából nem valók terepre, ám az átlagosnál nagyobb hasmagaságukkal még könnyen elboldogulnak aszfaltról letérve, magas üléspozÃciójuk miatt jó belÅ‘lük a kilátás, utasterük pedig kombisan variálható, Ãgy családi kocsinak is befoghatók. Furcsán hangzik, de a 4x4 hajtás megléte sokszor egyáltalán nem elvárás, hiszen a terepképességek kihasználatlansága miatt leginkább csak a fogyasztást növelné, Ãgy a gyártók felismerték a helyzetet, és nem erÅ‘ltetik a vásárlókra az összkerékhajtást, sem kapcsolható (vagy automatikusan kapcsoló), sem állandó formában. A Nissan méltán az egyik nagymenÅ‘ ebben a szegmensben, a közkedvelt Qashqai már-már etalonszintű tagja a népes crossover tábornak, és az Auto Palace Hungary jóvoltából megnézhettük, mit tud egy jól felszerelt, de csupán alapmotoros, fronthajtásos, 2007-es évjáratú példány, amelynek órája 127 ezer megtett kilométerrÅ‘l tanúskodik, 3 029 000 forintos vételára pedig kevesebb, mint most egy vadonatúj Qashqai 1.6 Tekna árának a fele, igaz, újkorában ez a példány olcsóbb volt.
Örömteli, hogy a karosszéria nincs tele sérülésekkel, az egyetlen szépséghiba a hátsó lökhárÃtó bal sarkán a koptatóbetét horzsolása. ValószÃnűleg ennek a koccanásnak a következménye a lámpa bal alsó szögleténél látható illesztési pontatlanság - ennyi azonban még vállalható, hibátlan használtautó amúgy is csak a mesékben létezik
A külsÅ‘, ha nem is makulátlan, de nagyon szép állapotot mutat. Nincsenek durva karcolások, sem ajtórányitások miatti bosszantó kis horpadások, festékleverések, csupán a bal hátsó saroknál, a lökhárÃtó fekete műanyagján árválkodik egy pici horzsolás, és ugyanezen az oldalon a lámpa alatt, a sárvédÅ‘nél nem tökéletes a lemez és a műanyag elem találkozásánál az illesztés – minden bizonnyal egy koccanás következménye lehet. Nem titok, hogy a vezetÅ‘ajtót korábban újrafényezték, ám ha nem szólnak errÅ‘l, csak a festékvastagság-mérÅ‘ derÃti ki, az elvégzett munka remekül sikerült, a fényezésben árnyalatnyi különbség sem fedezhetÅ‘ fel. A megjelenés sportos, a körkörös műanyag burkolat jól áll a metáldukkós autónak, van könnyűfém felni, ködfényszóró, a kilincsek és a tükrök házai fényezettek, egyszóval kÃvülrÅ‘l igazán mutatós a Nissan, az eltelt négy esztendÅ‘ nem csorbÃtja az élvezeti értéket.
Minden a helyén, a műszerfal egyáltalán nincs túlbonyolÃtva. A kidolgozási minÅ‘ség nem rossz, a műanyagok döntÅ‘en puhák, de apró zörejeket már hallani innen-onnan, az ajtóbehúzók is ropogtak a tenyerünkben - leginkább a jobb oldali. A kormány ezüst betétje jobb oldalon üres, mert az a tempomat helye, de ebbÅ‘l a példányból ez a kényelmi berendezés kimaradt
Ez a legsúlyosabb esztétikai hiba: lehámlott a kormányról a bőrbevonat
ElsÅ‘ pillantásra a belsÅ‘tér is pozitÃv képet mutat. A kárpit gyakorlatilag hibátlan, nincs hullámosodás az ülÅ‘lapok felületein, a szivacstömés is kellemes, igaz, a Qashqai már újkorában meglepÅ‘en puha ülésekkel rendelkezett. A csomagtartóban ugyancsak kulturált állapottal szembesültünk, a kalaptartó zsinórjai nem szakadtak el, a műanyag fülek sem voltak töröttek. A használatnak igazából három helyen találtuk nyomát: picit megkopott a vezetÅ‘ajtó könyöklÅ‘jén a kárpit, a középsÅ‘ kartámasz és a váltógomb felülete kifényesedett - ezek csupán apróságok -, ellenben a kormányról egy darabon csúnyán lehámlott a bÅ‘r. A felszerelés csont nélkül teljesÃti az elvárt szintet, a klÃma például kétzónás és automata (kipróbáltuk, hamar és jéghideg levegÅ‘t fúj), a CD lejátszós, de MP3-at is olvasó hifi a kormányról vezérelhetÅ‘, van Bluetooth, a tükrök és az ablakok elektromosan mozognak, de szépséghiba, hogy csak a vezetÅ‘ ablaka képes egygombos liftezésre. A kilátás valóban jó, az átlagnál magasabban ülnek az utasok, és ez sokakban biztonságérzetet kelt. Légzsákból is van elsÅ‘, oldalsó és függöny, ennek eredményeként pedig az Euro NCAP minÅ‘sÃtés is 5 csillagos.
400 és 1513 liter között variálható a csomagtér, az üléstámlák 60:40 arányban dönthetÅ‘k. A kárpitozás hibátlan, a textil eddig jól bÃrta a használatot, nem hogy szakadásnak, de még csak kopásnak sem véltük a nyomát felfedezni. Hátul átlagos, 180 cm-es alkattal kényelmesen el lehet férni, a fejtér bÅ‘séges, ám három személynél a középsÅ‘ utasnak gondot okozhat a kardánalagút, amely a fronthajtásos kivitelben is megvan
Önhordó karosszéria, független, elöl MacPherson, hátul multilink felfüggesztés jellemzi a Qashqai felépÃtését, Ãgy voltaképpen nagyra nÅ‘tt személyautó, mintsem igazi terepjáró. A dinamizmus átlagos, a futómű kanyarban billegÅ‘sre veszi a figurát, de akinek a hétköznapi komfort a vágya, az szeretni fogja e japán tÃpust. A gördülési zajok autópályán már zavaróak
Karbantartását tekintve nem hanyagolták el a Nissant, a szervizfüzet tanúsága szerint mindig idÅ‘ben végezték a kötelezÅ‘en elÅ‘Ãrt átvizsgálásokat, és ezeken kÃvül nem sokszor járt javÃtóműhelyben a kocsi. Öt alkalomról tudunk: 30 ezernél 2 db elsÅ‘ kerékdob-betétet cseréltek, 67 ezernél az ajtózárat javÃtották, 71 ezernél két hátsó lengéscsillapÃtó szereltek be, 75 ezernél ékszÃjat és váltógombot cseréltek, mÃg 87 ezernél egy Nissan visszahÃvási akció keretében kellett terven felül felkeresni a szakműhelyt. Valljuk be, ez nem sok, ettÅ‘l függetlenül a menetpróbán azért feltűntek apróságok. A fotózás helyszÃnét egyenetlen földúton megközelÃtve halk, de egyértelmű kopogást hallottunk az elsÅ‘ futómű felÅ‘l, hátul is néha megzörrent valami, és a kormány végállásban sÃró hanggal jelezte, hogy ne tovább. Ezeken kÃvül a Qashqai hozta a kötelezÅ‘t, az 1,6-os, 114 lóerÅ‘s benzinmotor ugyan nem gyengélkedik, ám nem akart vele kirepülni alólunk a gép, és a kényelmes, kissé billegÅ‘s (mondjuk inkább úgy, komfortos, városi használatra hangolt) futómű, valamint az érzéketlen kormányzás miatt nem is éreztünk ellenállhatatlan késztetést a sportosságra – Ãgy a vagány külsÅ‘ voltaképpen ellentétet képez a nyugodt vezetést szorgalmazó menettulajdonságokkal. Az ötgangos váltó pontos, de a kapcsolhatósága nem tűnt már olyan finomnak, mint anno az újszerű tesztautóknál, a fokozatok könnyedén, de kissé szokatlan, és jól hallható kattanással cuppantak a helyükre. A fékre és a kuplungra nem volt panaszunk.
Két hagyományos óra, közte a digitális vÃzhÅ‘fokmérÅ‘ és az üzemanyagszint-jelzÅ‘, valamint a fedélzeti számÃtógép kijelzÅ‘je. Használható méretű a kesztyűtartó, amint a képen látható, az A4-es méretű menetnapló, valamint a fedélzeti irodalom bÅ‘rtokos pakkja meg sem kottyant neki. Repedezés nincs, de sokat könyököltek a kifényesedett középsÅ‘ karfán, amely alatt tárolódoboz található
A kipróbált példány a használt Nissan Qashqai kÃnálat legelején található, ugyanis hárommillió forint környékén jelennek meg az elsÅ‘ benzinmotoros, fronthajtásos, 2007-2008 körüli darabok, a
Használtautó.hu adatbázisa szerint hasonló felszereléssel. Aki azonban ilyen járművet keres, nem fenyegeti a veszély, hogy zsákbamacskát vesz, és ezt a
használói véleményeink is alátámasztják: a japán crossover nem sok borsot tör az orr alá, és ezt 4,25 pontos osztályzattal honorálták a tulajdonosok.
Az enyémben 150e van és kiesett a motorja,,,??? Kicsit kÃnos vicc az egész…2dci összkerekes tekna felszereltséggel bÃró most volt 3 éves kérdezzétek meg mennyit is veszÃtett az értékébÅ‘l…gyakorlatilag full felszereltség bÅ‘r belsÅ‘ meg amit akartok hmmm szintén 3 milla, de mennyi is volt az új ára?
A mai mindenki mindenkivel kooperál, és sok alkatrészt sok kocsiba legózós világban valahogy úgy lehet ez a kormány kérdés, mint egyszer egy múűsorban láttam a mosógépekről, vagyis a világon van száz féle mosóség, de ezek mindegyikében a létező összesen 6 féle programkapcsoló, és az öt féle motor valamilyen kombinációja van, persze sokféle külalakkal.
Amúgy ez a Nissan nekem is tetszik, de nekem kicsi lenne a csomagtartó, és jobban szeretem az olyan kocsikat, amelyiknél 3 különálló ülés van hátul (ezek jellenzően egyterűek). A +2 verzió lehet, hogy jabban érdekelne, de az még drága.
nem csak a Nissa kormánygyára!!!!
Asrtámba 80e Km van, első tulaja vagyok és tukörre kopott már a kormány :((
Úgy látszik a Nissan “kormánygyára” nem túl jó munkát végez. Az enyémben 50000 van, és már elég rondán megkopott. Kénytelen leszek valami kormányvédÅ‘t beszerezni, ha nem akarom, hogy Ãgy nézzen ki.