Szerinted mi lesz az Év Autója 2015?
Hétfőn derül ki az Év Autója 2015 díj nyertese. Tippelj, mi lehet az!
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Az Év Autója díj 2015-ös nyertese hétfőn kiderül. Lamentáljunk egy kicsit, vajon melyik modell lehet a kitüntetett. Voksolj, hogy te mit vársz!
Hétfőn kiderül az Év Autója 2015 díj nyertese. Te melyik modellt tüntetnéd ki?
December közepe óta tudjuk, hogy mely hét modell közül kerülhet ki az Év Autója 2015 díj nyertese. Az 58 zsűritag tegnap délig kellett leadja végső pontozását. Ezt követően hétfőig szünet következik, s miként az már 2012 óta hagyomány, a Genfi Autószalon területén, ám még a szalon nyitása előtt, hétfő délután fogják kihirdetni a pontozás összesítéséből születő eredményt. Alább a versenyben lévő modellek, most még esélylatolgatás, személyes vélemény, így befolyásolás nélkül. Mind remek autó, de vajon melyik lesz az Év Autója 2015? Melyiknek adnád te a címet?
BMW 2 Active Tourer - az első fronthajtásos BMW, ami akár háromhengeres motorral is kapható. És úgy sem rossz, teszteltük, szerettük, de persze remek volt kétliteres dízellel és nyolcfokozatú automatával is
Citroën C4 Cactus - hatalmas stílusú, mégis egy kicsit low budget minimálautó - teszt róla itt
Ford Mondeo - végre Európába is megérkezett, benzines és dízel turbómotorjai mellett Atkinson ciklusú benzinesen alapuló hibridként is, a menetpróbán mindet sikerült kipróbálni
Mercedes-Benz C-osztály - a minden eddiginél fiatalabbakat célzó Bébi Benz már-már S-osztály, négyhengeres dízelével is meggyőző volt a teszten
Nissan Qashqai - a crossoverek atyja, ami dízelként megszokottan univerzális, turbós benzinesével kellemes meglepetés
Renault Twingo - ismét mosolyfakasztó, persze nem az 1,0 literes szívóval, hanem a kormányból is közvetlenebbet adó 0,9 literes turbóval, azzal egy kis élményautó
Volkswagen Passat - jön majd konnektoros hibridként, amúgy könnyebb, merevebb és méretesebb, mint elődje, tele hitech cuccokkal, csúcsdízelével nagyon megy
Hogy mi innovatív van benne? Nos, ha a [b]dizájn[/b], és a védő [b]AirBump[/b] (amelyet, ha kevésbé feltűnőre csinálnak, pár év múlva akár bevett dologgá is válhat) nem lenne elég, akkor ott vannak például a [b]súlycsökkentés[/b] terén alkalmazott forradalmi [b]új megoldások[/b] és [b]anyagok[/b], ami a [b]jó kis 1200-as motor[/b]ral [b]jó fogyasztási adatok[/b]at ad.
Milyen Mazdákat? Egy darab 2es jött ki 2014ben, a többi mind öreg. ÉS egyik se mutatott semmi kiemelkedőt, korrekt tetszetős autók, ennyi.
Koreára egy példa: Kia Optima Vs Avensis. Nem kérdéses hogy melyiket választanám. 2014ben egyébként a Hyundai és a Kia külön is közel annyi autót adott el az EU-ban, mint a Toyota (http://www.acea.be/press-releases/article/passenger-car-registrations-5.7-over-twelve-months-4.7-in-december). Csoportszinten elég meredek a különbség.
És pl az optima igen jó lett kívül belül (kiscit egy Lexus ES koppintás, ami cseppet sem szégyen), és a Ceed isnagyon rendben van. Mellettük ott a sok fura formatervű és kopogós/eklektikus belsejű új toyota, azon kívül hogy valaki nem olvas híreket és nem akar márkát váltani nem szól sok érv még mellettük…
A CRV egy elég nagy nulla. Az új is. Az egyetlen dolog ami elismerésre méltó az az 1.6os dízele, az is csak kategóriájában… A Jazz, hát nem tudom. Én az összes ilyen semmilyen tömegautót kihagynám. CX3 pedig még ma sem is kapható…
Összességében japánból semmi érdemeleges sem érkezett 2014, mintha elfelejthettek volna autót gyártani. Közben a Hyundai lelép a Toyotát európai eladásokban. Szerintem lassan az Infiniti marad egyedül érdemleges japán gyártó.
Nálam azért ezek még labdába rúgtak volna:Honda CR-V,Jazz III,Mazda 2,CX-3.És nem akarom a citroen fanokat megbántani de ez a cactus…. hát inkább hasonlít egy bútorra mint autóra.Szóval szerintem ez is olyan,hogy az győz aki többet “csenget” a zsűrinek.
Ha az innovációt díjazzák, akkor a [b]C4 Cactus[/b] és a [b]Twingo[/b] között fog eldőlni, előbbi javára. Ha köznapi tucatkocsikat keresnek, akkor akármelyik esélyes lehet.
MOst nem azért de ebben az évben nem is tettek le semmit az asztalra. Már az is hír ha nem vezetnek ki alapmodelleket az európai piacról…
Az elmúlt 10 évben minden VWről ezt írták, pedig volt köztük pár kifejezetten gyenge eresztés. Az hogy az újságírók ömlengenek már régóta nem hoz lázba. Az előző Passat is jól nézett ki bemutatásakor, de azért legtöbb prémiummodelltől fényévekre volt, pl a belső kidolgozottságában. És azért ahol Passatot találsz a szalonban ott valszeg egy A4esért se kell messzire menned… 🙂 Szal nem nehéz összevetni…
Ha korrekt szavazás lesz, akkor erről a listáról nem nyerhet más, mint a VW Passat, méghozzá toronymagas fölénnyel. Ehhez nem kell más, mint elolvasni egy másik szaklapban megjelent cikket, amit éppen az Év Autója választás magyar zsűritagja írt. Ő amúgy nem kedvelei a VW-t, de azt írja, hogy ha tárgyilagosan nézi, nincs olyan pontja, amibe reálisan bele lehetne kötni, minőségben pedig veri a Mercedest és a BMW-t.
🙂 olyan ez mint az ADAC teszt… 😀
hát igen, koreai miért nincs a listán???
Azért ez az egész egy kicsit szánalmas mert,hogy egyetlen japán ill. koreai sem jutott a döntőbe???Ja,bocs a nissan állítólag egy kicsit japán de többségében francia!!!
bmw vagy vw