Szögletes brutalitás – megérkezett az új Mercedes-AMG G 63

585 lóerővel tombolhat az új AMG G 63

Körülbelül egy hónapja mutatták be a teljesen megújult G-osztályt, ám nem ültek sokat a babérjaikon a Mercedesnél, mert most megérkezett a kigyúrt változat is, az AMG G 63.

A Mercedes-AMG G-osztály történelmében először szabhatja személyre a vezető az autó menettulajdonságait. Öt üzemmód közül választhat szilárd burkolatú utakon és három off-road üzemmód közül terepen

Több mint harminc év alatt most változtattak először igazán nagyot a Mercedes-Benz G-osztályon, bár még így is megmaradt annak a szögletes terepjárónak, amilyennek 1979-ben megismerte a világ. A második generáció bemutatkozásánál már csak az AMG változatot várták jobban a márka rajongói. És nem is okoz csalódást, hiszen már messziről felismerhető a tipikus AMG-hűtőrácsról, a hatalmas légbeömlőkkel díszített lökhárítóról és a króm díszítőelemek csillogásáról. Továbbá feltűnőek a szélesebb sárvédőívek, valamint a V8 Biturbo feliratok. Kívülről még a – 22 colos méretben is rendelhető – könnyűfém keréktárcsák mögött vöröslő féknyergek árulkodnak a legsportosabb kivitelről, ha a hűtőrács AMG felirata nem tenné elég egyértelművé, hogy mivel is állunk szemben.

Hirdetés

A LED-fények elöl és hátul egyaránt az alapfelszereltséghez tartoznak

Az utastérben a fém, a bőr és a szénszálas-műanyagok ízléses kavalkádja határozza meg a hangulatot. A vezető előtt akár digitális kijelzőn is megjelenhetnek a fontosabb információk. Ez a műszeregység két, egyenként 12,3 colos képernyőből áll. Ráadásul három különböző megjelenítési mód közül (Sporty, Classic és Progressive) is választhatnak a felhasználók.

Az ülések fűthetők, szellőztethetők és masszázsfunkcióval is felszerelték őket

A motorháztető alatt ugyanaz a négyliteres V8-as erőforrás dolgozik, amely az S 560-ban, illetve az AMG GT R sportautóban is. A duplaturbós egység 585 lóerőt mozgósít, 850 Nm forgatónyomaték kíséretében. Ez az erő a rendkívül gyors, kilenc fokozatú automatikus váltó révén jut 40:60 arányban megosztva az első és a hátsó kerekek felé. A végeredmény többek között komoly sportautókat megszégyenítő gyorsulás. Álló helyzetből 4,5 másodperc alatt éri el a 100 kilométer/órát, a csúcssebesség pedig 220 km/h vagy akár 240 kkm/h az AMG Driver’s csomaggal.

Az AMG G 63-nak valószínűleg nem a terep lesz a fő otthona, de azért jól mutat porolás közben is

Az erő mellett kitűnő hatékonyságot is ígérnek a fejlesztők. A hengerlekapcsolás képességével felvértezett AMG G 63 a gyáriak szerint beéri 13,2 liter benzinnel 100 kilométeren, vegyes használatban. Már amennyiben valaki képes nem tövig taposni a gázpedált.

Vélemény, hozzászólás?