Takarékos kisautókkal jön Genfbe a Suzuki
G70 néven érkezik Genfben a Suzuki Regina
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
A Tokióban még Regina néven prezentált könnyűszerkezetes, takarékos tanulmányt Európában G70 néven hozza a Suzuki: talán gyártásba kerül?
Szükség van ilyen békaszemű, kicsit szerencsétlen külsejű takarékos modellre? Abszolút mértékben!
3,5 m hosszú, 1,6 m széles a Regina/G70. 800 köbcentis turbómotor, fokozatmentes CVT-váltó, 3,1 l/100 km-es fogyasztás
A Tokiói Autószalonon még Regina néven mutatta be egyik legújabb tanulmányát a Suzuki, de Genfben már a koncepció károsanyag-kibocsátására utaló G70 jelzéssel állítják ki a könnyű építésű kisautót.
Az alig 730 kg saját tömegű apróság légellenállása minimum 10%-kal alacsonyabb, mint bármelyik jelenleg futó Suzuki kisautóé, ezen két tulajdonságának köszönhetően európai ciklus szerint mért CO2-kibocsátása 70 g/km. A Regina G70 koncepció mellett érkezik még a Swift Range Extender, a cég 2010-ben már bemutatott hibrid megoldásának továbbfejlesztett változata. [BANNER type="1"]
Két év alatt 100%-kal megnövelték az autó elektromos hatótávját: kizárólag árammal hajtva 30 km megtételére képes a Swift RE. Nem túl sok, mondhatnánk, különösen a megszokott 150 km-es tiszta elektromos hatótávokkal összehasonlítva, de a Swift Range Extender modellben nem ez a lényeg. Találunk benne egy nagyon takarékos 660 köbcentis háromhengeres benzinmotort, és ez hajtja a villanymotor működtetéséért felelős generátort – a megoldás az Opel Ampera hajtásláncára emlékeztet. A Swift RE lítium-ion akkumulátora gyorsan tölthető, könnyű, s viszonylag kisméretű, ezért az előállítási költségeket sem dobja meg túlságosan: piaci bevezetésének idejéről még nem nyilatkozott a Suzuki.
Na ez már valami! Jönnek a jó hírek! A 3.1l/100km-es fogyasztás egy benzinestől már szép eredmény. A hibrid Suzuki is jól hangzik, kár hogy még azt sem tudják mikor kerülhet piacra, pedig már most kellene, hogy itt legyen!