Tíz dolog, amivel kiborít egy taxisofőr

Miért nem tudnak vezetni a taxisok? Tisztelet a kivételnek

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Nem is baj, hogy kevés a pénzünk, a taxi meg drága, mert egy csomó "hivatásos" sofőr annyira botrányosan vezet, hogy az utasnak kedve lenne átvenni a kormányt.

Nem tudni, lesznek-e barcelonai mintára egységes sárga-fekete taxik Budapesten. Remélhetőleg megjön az esze az illetékeseknek. Nem tudni, lesz-e fix, illetve maximált tarifa. Nem tudni, hogy a mintegy 3000 fővárosi személyszállító közül mennyien veszítenék el a munkájukat, s a jelenlegi flottából hány autó felelne meg a 10 év alatti kort, klímát, bankkártyás fizetést engedő terminállal szerelt, legalább EURO-4-es motort, 2550 mm-es tengelytávot és 430 literes csomagteret is követelményként támasztó, dohányzási tilalmat is tartalmazó rendelet elfogadásakor. Annyit tudok, hogy sok taxisofőr engedélyét azonnali hatállyal bevonnám, már ha egyáltalán rendelkeznek a megfelelő papírokkal.
Hirdetés
Szinte jó, hogy szörnyű drága, mondhatni úri muri a taxizás. Így legalább ritkán szembesül az ember azzal, hogy a sofőrök mennyire nem tudnak vezetni, mennyire fogalmuk sincs arról, miként is tehetnének jó benyomást az utasra annak érdekében, hogy legközelebb is őket válassza, s ne nézzen másik társaság után. Naivan, hátha ott professzionális, elsőrangú szolgáltatást nyújtó sofőrökkel lesz dolga.
[kepallojobb=389268]Ő jó lenne sofőrnek? Főleg a magassarkújában[/kepallojobb] Mert mit is kívánhat az utas, ha nincsenek különleges elvárásai (mint például segítségkérés szatyrok le/felcipelésében, vagy épp a férj/feleség titkon követése, mint ugye a filmekben)? Tessék elvinni a lehető legolcsóbban, legrövidebb úton és idő alatt a megadott címre úgy, hogy 1.: a taxis tudja, merre kell, merre érdemes menni, 2.: a taxis jól, biztonságosan vezet, 3.: a taxis nem borít ki egy csomó hülyeséggel.
Nem nagy elvárások. Rendben, azzal tisztában vagyunk, hogy nem kevesen éhbérért taxiznak, nem kevesen kényszerű pályamódosítást követően landoltak a volán mögött, nem kevesen meg olyan rég ügyködnek a szakmában, hogy odanőtt a hónuk alá a műbőr autóstáska, de akkor is. Döbbenet, egyesek miket művelnek felelős személyszállítás címén, míg a panaszkodás persze konstans, hogy így nem lehet megélni, meg úgy teszi őket tönkre az állam, a smucig utasközönség (hiánya), meg minden...
Úgy hozta az élet, hogy nemrég néhányszor taxival kellett utaznom. Korábban volt olyan időszak, amikor meg hetente többször, folyamatosan (munkaügyileg, cégesbe’), s most szánalommal vegyes hitetlenkedés fogott el: hát tényleg semmi nem változik? Tényleg ezekre a sofőrökre kéne magam bíznom, amikor a taxi az egyetlen elfogadható(nak tűnő) megoldás? Arról nem beszélve, hogy 15-20 percet váratni az ügyfelet igencsak visszás a nincs fuvar/nincs pénz szituációhoz képest, de mindegy.
Hogy a fogalmatlan/vagány/őrült taxisofőr milyen traumákat okozhat a közlekedés többi résztvevője számára, ezen cikkben nem téma. Az sem, hogy - önvédelemből - nincsenek bekötve, s az utast is csak akkor óvja biztonsági öv, ha ő épp úgy gondolja - és épp nincs az utólagos üléshuzattal vagy a hibás ülés-visszahajtással elfedve az övének csatja. Az sem, hogy milyen autókkal taxiznak (régi Swift zéró hellyel, papírkasztnival, például). Koncentráljunk arra, mivel pusztítják hőseink az utas agysejtjeit, akarva-akaratlanul.
10.: Nem tud visszaadni - "nagy" pénzed van, mondjuk tízezres, a taxis pedig azt mondja, hogy te vagy az első napi fuvarja, most kezdett, nem tud visszaadni, váltsd fel, oldd meg. Addig ő vár, ami nyilván pénz(ed)be kerül. Alkalmasint közben meg is tankol, elmegy vécézni, újságot venni, megbeszélni a kollégákkal, hogy nincs utas.
9.: Fázik, melege van - néha érthetetlen klimatikus viszonyokat teremtenek az élő/munkahelyükön, miközben tán te vagy a vendég, te vagy, aki fizet azért is, hogy ne kelljen nemkívánatos körülmények között utazni. Lásd 40 fok vagy 15, dübörög a klíma vagy mégsem, mert az sokat fogyaszt és drága, ezért akkor a huzat, hogy letépi a fejed, árad be a korom és nagy a hangzavar, a sofőr pedig nem kérdezi meg, tehet-e valamit a kényelmedért. Az a lényeg, hogy neki jó legyen, nem?
8.: Büdös - forróságban munkálkodás közben megizzad az ember, a klíma drága és egészségtelen, a bűz, a testi kipárolgás alap, bocsánatos. Bocsánatos, amíg nem orrfacsaró, azonban cigifüsttel kombinálva gyilkos tud lenni. Néha, a rengeteg fuvar közé préselve egy-egy mosakodás nem férne bele, hm?
7.: Siet - nem biztos, hogy a következő címért, sokkal inkább saját, egyéb dolog intézéséért, de A szállító tolja neki, s amikor finoman megkérjük, ugyan lassítson már kicsinyt, sértődötten folytatja az utat. És lassít, fél perc erejéig. Majd feledve a kérést ismét száguldozni kezd - remegj csak az életedért. (Szólsz az étteremben, hogy ez meg az a bajod a kajával? Visszaviteted? Másodjára meg mered kóstolni?)
[kepallobal=389270]Valami még zavarhatná[/kepallobal] 6.: Nem siet - neked viszonylag sietős lenne, s azt látod, hogy sofőröd még a megengedett sebességgel sem megy, a lámpáknál szinte várja, hogy az pirosra váltson, a zebránál, hogy megközelítse egy gyalogos, nyár végén, hogy beköszöntsön az ősz. Szólsz, nem érti. Szólsz, 45 helyett 47-tel szaggatja az aszfaltot. Szólsz, panaszkodni kezd, magyarázza, hogy sok a rendőr, rossz a kocsi, drága a benzin, minden drága, minden rossz. Vagy beletapos, elgurul a gyógyszere, s véged van, mint a botnak.
5.: Rossz a kedve - mogorva, szinte nem is köszön, úgy tesz, mintha szívességet tenne azzal, hogy elvisz a megadott címre. Biztosan megvan az oka, de nagyon nem kéne kimutatni. Szolgáltatás vagy mi a franc?
4.: Ripacs, kíváncsi - pillanatok alatt a Mikroszkóp Színpad első sorában érzed magad, pedig csak el akartál jutni A-ból B-be. Akarod vagy sem (nem), de megtudsz mindent a városról, a politikusokról, kapsz humorbonbonokat, tanácsokat is. Mi van veled, semmi? Hova mész, mit csinálsz, mit dolgozol, azt a viccet hallottad, hogy? Uram, irgalmazz.
3.: Nem tudja, merre menjen - bemondod a címet, nagy szemekkel néz, ajjaj, jön a kérdés, amit nem akarsz hallani egy taxiban: Majd segítene, mondaná az utat? Vagy bemondod a címet, meg se mukkan, de nem is indulunk, hiszen ő bepötyögi a navigációba, ami nem egyszer több perces móka. Mondjuk még mindig jobb így, mint menet közben. Azzal nincs baj, amikor megkérdi, hogy van-e kedvenc útvonalad, vagy javasol kettőt, stb. De nem ismerni semennyire a várost, például Budapestet... Taxisként... Éreztetni az utassal, hogy kezdő... Az ész megáll.
2.: Tévét néz, telefonál a lelkem - az még hagyján, hogy hallod/hallgatod a diszpécser meg a kollégák közlendőit-beszélgetéseit, az is hagyján, hogy sofőröd is be-bekapcsolódik, az is hagyján, hogy közben rádiót, zenét hallgat (éljen a legalább 3 méteres antenna!), nézi a GPS-t, takarja a taxiórát, ne lásd, ne nézd, hány forintod és hogyan vándorol az ő zsebébe, de telefonálni, tévét nézni, utassal a fedélzeten... A telefont lerakatod vele, ám a tévé már annyira vicces(en szánalmas), hogy nem is szólsz neki. Figyeled, ahogy a szembe sarkából menet közben is oda-odanéz, siet a lámpához, hogy amíg piros, végre figyelhessen (nem a vezetésre, hanem a sorozat szédületes eseménysorára), ha (gonoszul) hozzászólsz kérdéssel-kéréssel, sértődötten halkítja le, nem is burkoltan érzékelteti, hogy zavarod, hát kösz, ide sem jövök többet.
1.: Nem tud vezetni - tényleg tisztelet a kivételnek, de iszonyat, hogy mennyire bénán, riasztóan bénán vezetnek a taxisok. Nem csak ők (például sok-sok autós újságíró is), de tőlük elvárná az ember, hogy biztonságosan, magabiztosan, szakértő mozdulatokkal és ésszel tegyék a dolgukat. Van a Fittipaldi, aki kellő önimádattal és nagy gázzal közlekedik, de nagy fékkel is. Beletapos, odaér a lámpához, fékezhet. Várhat kétszer annyit. Vagány nagyon, úgy fogja a kormányt (bal kéz a volán tetején, törzs jobbra dől), hogy már csak ezért megérdemelne egy körmöst. Aztán van az öreg motoros, aki ezer éve gyűri a szakmát, ezért hát az ülése 45 fokos szögben döntött, a kormányt (alul) épp csak eléri, ha valami dolga lenne a műszerfal környékén (pl. indexelés, bár az nem gyakori), előrehajol, nem nagyon lát ki, de mit is lásson, látta már eleget... Aztán van az autóval messze nem tegeződő, a kuplungcsúsztató, aki a váltót üresbe rakva gurul, aki ezerkétszáztizenhatos fordulaton felkapcsol, vissza soha, a motor fuldoklik, de rajta látod, hogy szerinte így optimális úgy a teljesítményleadás, mint a fogyasztás, ja. Aztán az a fajta, aki nem törődik az utassal, s úgy kanyarodik, hogy kapaszkodni kell. Vagy az, aki sávváltásaival, dudálásával a frászt hozza a kuncsaftra (is), s ha minden klappol, heves anyázások napsugaraival aranyozza be a napod. Örök hála.
Már csak annyit, hogy tényleg mély tisztelet a kivételeknek.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2017.10.30. at 17:37
    Permalink

    Ez ott van!!! Előttem van, ahogy a felsoroltak egyikéből,ülök át a másikba. Kész Vidámpark!:)))Mégis szomorú. Valahol ez a buheramátrix tudás/tudatlanság minden szakmában jelen van,csak talán nem ennyire veszélyes üzem mind.

  • 2017.10.30. at 17:37
    Permalink

    Csak a 3. ponthoz szólnék.
    De, elvárható lenne, hogy legalább a belsőb kerületek közismertebb utcáit fejből tudják.
    A testvérem motoros/autós futárként dolgozott és még nemigen láttam térképet böngészni, akár Csepel volt az úti cél, akár Káposztásmegyer, vagy a Rózsadomb. De még a nagyobb vidéki városokban sincs kétségbe esve.

    Mellesleg, pl. a londoni taxisoknak vizsgakövetelmény, hogy utca szinten ismerjék a várost, sőt, A-ból B-be az utazás időpontjának megfelelően a leggyorsabb, legrövidebb utat is ismerjék. Ha ellenőrzéskor nem aszerint közlekednek könnyen elveszíthetik az engedélyüket. Szerinted, hány fővárosi taxis menne át egy ilyen rostán? Ha jól csalódom, London kicsit nagyobb város, mint Budapest.

    Ehhez kapcsolódóan egy saját sztori:
    A ’80-as évek végén, a III. kerület Kolosy térről a Pálvölgyi barlanghoz (kb. 2km egyenesen!!!) mentünk osztálykirándulásra és brahiból négyen a busz helyett taxiba ültünk. Hát még térkép alapján is alig talált oda. Biztos aznap kezdte a szakmát. 🙂

    Talán még egy gondolat az 1.-hőz. Nem nem tudnak vezetni, csak nagyívben sz@rnak a KRESZ-re meg a többi közlekedőre. Tisztelet a kivételnek!

  • 2017.10.30. at 17:37
    Permalink

    Az utóbbi 20 évben szerencsére csak kívülről láttam taxit,de a tapasztalatom a közlekedésben velük..
    Stop tábla,elsőbbségadás ismeretlen fogalom számukra..mackósajtnál komolyabb lassítás nélkül simán kijön a védett útvonalra elém,mert nagyon sürgős neki,de csak ameddig elém nem kanyarodik…utána bőven sok a 40km/h a felezővonalon vezetve..irányjelzőt csak műszakin használják,sávváltáskor nem fontos..címet,kuncsaftot keresni az út közepe a legmegfelelőbb hely,megállásra az utas ki-beszállásához dettó…ha szólsz vmiért,még neki áll feljebb…
    elég sokat vezetek városban,sajnos ezek nem egyedi esetek…sőt…
    biztosan vannak kivételek is,de ők nem hívják fel magukra a figyelmet,így nem feltűnők…mint a motorosok..ott is csak az idiótákat látják,abból általánosítanak,hogy a”bunkó motorosok”..
    hát,akinek nem inge….

  • 2017.10.30. at 17:37
    Permalink

    Kedves “luxbela” !

    A korrektség elvileg kötelező lenne nyilvános fórumokon,ergo nem írunk le tényként olyanokat,aminek nem néztünk utána a másik fél szemszögéből is.
    Nem ragozni akarom a dolgot,de van néhány apróság ,amit tegnap nem írtam le.
    A fenti “írás” (nem “cikk”:) ),talán még meg is állta volna a helyét a 80-as évek végén,90-es évek elején,amikor mindenféle,képzetlen,tanulatlan emberke magántaxizni kezdett. Valószínűleg ők alapozták meg a “bunkó taxis” elnevezést; megjegyzem,nem teljesen alaptalanul.Mindenféle toldott-foldott “talicskával” szállították az utasokat,majd jöttek a nyugaton kidobott szemétládák.
    De ez akkor volt!
    Aki rendszeresen közlekedik a városokban,nem csak úri passzióból,hanem láthatóan a munkáját végezve,az tapasztalhatja,hogy mi,akik a megélhetésért autózunk,teljesen másképpen közlekedünk.Igen,néha rámenősen,mert úgy lehet haladni és a másikat sem feltartani.Viszont,rendszeresen találkozom az ú.n. “kalapos Skodás”-sal,bármilyen autóban ül is most.Belső sáv, 70-es tábla,50-es sebesség,mert ő annyira szabályos akar lenni,hogy na.
    Érdekes,hogy taxis,buszos,teherautós (továbbiakban:hivatásos) igyekszik annyival haladni,amennyi a megengedett sebesség.Legalább annyival,ha már úgyis mindenfelé indokolatlanul alacsony a sebességhatár.
    Érdekes,hogy a hivatásos beenged maga elé,amikor egy sávra szűkül az út,beljebb sorol egy sávval,ha látja,hogy be akarsz sorolni és még részletezhetném.
    De miért van ez így?
    Mert a hivatásos,nem gondolja,hogy csak ő van az úton ,ismeri a lámpák ciklusait és tud és akar is segíteni a többi autósnak,mert este MINDENKIT HAZAVÁRNAK.Azt,hogy mennyi balesetet előztek már meg a tapasztalt gk.vezetők,nem lehet tudni,mert a hírekben már csak a megtörtént esetek vannak,de higgyük el: nagyon sokat!

    Most viszont én írom,hogy sajnos kivételek most is vannak,de azért hívják kivételnek,mert nem az az általános viselkedés,ahogy ők hajtanak.

    Kicsit OFF volt a hozzászólásom ezen része.
    Most jön az ON:

    10.: Nem tud visszaadni
    Tőlem már a diszpécser is meg szokta kérdezni,hogy kártyával,vagy kp-vel fizetek-e és,hogy mekkora címlettel.Ez tény.Amennyiben mégsem így történt,az én esetemben a gk.vezető befejezettnek tekintette az utazást és kikapcsolt órával megvárta,amíg felváltom a pénzt.(3-5perc)

    9.: Fázik, melege van
    Az embereknek van szájuk és a többség nem csak evésre használja.Lehet tehát szólni,ha fázol,meleged van és ezért még senki nem harapta le a fejemet.

    8.: Büdös

    Ehhez nem tudok hozzászólni,mert velem nem történt még ilyen.Amúgy a hátsó ülésen biztosan nem lehet érezni,kivéve,ha beszart a sofőr.Az utasnak pedig,ha egyedül van,leginkább a jobb hátsó ülésen a helye.

    7.: Siet
    6.: Nem siet

    Nem siet,csak a megengedett sebességgel halad.Mindenki tudja,hogy az eltelt időt mindig szubjektív módon értékeljük: ha sietünk,akkor 2 perc is sok és persze a taxi lassú,ha nem sietünk,akkor a 2 perc kevés és a taxi száguldozott.

    5.: Rossz a kedve

    Azért mert EMBER és nem GÉP. Van ilyen.Az étteremben a pincér sem mindig fütyörészve hozza a kajámat.Ez benne van az emberek közötti kapcsolatokban.

    4.: Ripacs, kíváncsi

    Ilyen is van,tény.A megoldást leírtam az első hozzászólásomban.

    3.: Nem tudja, merre menjen

    Baromság.Bocs.Persze vannak kezdők is,de pl.ne kérd,hogy az összes kerületben ismerjen minden utcát.Régen is megkérdezték,hogy merre szeretnék menni és ha nem tudtam,hát előkerült a térkép is.Nem jobb ennél a GPS?

    2.: Tévét néz, telefonál a lelkem

    A TV nézést elítélem,rendben.A telefont is,de azt kevésbé teszik,mert nem hiányzik,hogy több napi keresetét bírságként fizesse ki.
    Nem hülye,hanem hivatásos sofőr,aki ebből él.
    A diszpécserrel folytatott beszélgetése pedig főleg azért van,mert talán nem akar a sokadik kerületből üresen visszajönni.

    1.: Nem tud vezetni

    Na ez a legszebb és főleg ez miatt írtam,mert ez vágta ki nálam a biztosítékot.
    Vajon mennyi km-t hajtott az a sofőr baleset nélkül?
    Vajon nem tud-e vezetni valaki,aki az életét a volán mögött éli?
    Vajon nem marhaság-e egyáltalán ilyen kérdést felvetni?

    Ahhoz,hogy ő -az amúgy gyakorta saját tulajdonú- gépjárművével hogy bánik,az a saját dolga.
    Más dolog,ha úgy vezet,hogy az utasnak kényelmetlenséget okoz,esetleg félelmet generál benne.Az baj.
    De ezek,akkor is kivételek és nem általánosíthatók.

    Természetesen tisztelem az író személyes véleményét,mert bizonyára a saját tapasztalatai alapján írta.Gondolom,hogy sokat taxizik és utazásai során találkozott ezekkel a problémákkal.
    Viszont kizártnak tartom,hogy minden utazása során találkozott a 10 felsorolt probléma egyikével.
    Kiemelte a negatívumokat,mert azzal lehet felkelteni a figyelmet.
    Neki ajánlom,hogy szerezzen jogosítványt és hajtson be a belvárosba du.4-6 között.Ott majd elválik,hogy ő vajon hogyan tud vezetni,mert kritizálni másokat nagyon könnyű.

    Ezzel az erővel én is írhatok egy cikket a bunkó benzinkutasokról,pincérekről,bolti eladókról,stb. ,általánosítva az esetenként tapasztalt negatívumokat.

    Köszönöm és én kérek elnézést!

  • 2017.10.30. at 17:37
    Permalink

    DeSoto: Köszönöm az írásod, korrekt volt!!
    Egy hibát véltem felfedezni benne: azt írtad, “cikk”. Az nem cikk volt, az a net telehányása volt.
    Csak remélem, hogy a T. Főszerkesztő úr is elolvasta a “kollégája” hányadékát, és megdicséri érte.
    És leírja azt, hogy : elnézést kérünk!!!!!!!!!!!!!!!

  • 2017.10.30. at 17:37
    Permalink

    Üdv mindenkinek!
    Nem védeni akarom a taxisokat,de meg kell tennem.
    A cikk végén a “Már csak annyit, hogy tényleg mély tisztelet a kivételeknek.” nem állja meg a helyét.
    Véleményem szerint a cikk maga szólt a kivételekről,nem pedig fordítva.
    Viszonylag ritkán ülök taxiba,mert ahová tehetem,saját gk.-val megyek,de azért elő-elő fordul,hogy mégis a taxi a jobb választás.
    Van egy kedvenc társaságom.Nos,ha őket hívom,a diszpécser nevemen szólít és már kérdezi is,hogy X utca Y szám alá küldje-e vagy most más címre kérem.Mire leérek a ház elé ált.ott vár az autó.
    Többségében tiszta,jó illatú autóba ülhettem be
    és a gépkocsivezető is rendezett ruházatban,udvariasan fogadott.A beszélgetést rendszerint én kezdeményezem -mivel magam is részben vezetéssel keresem a kenyeremet-, van közös téma és akkor máris nem panaszkodik,nem mesél viccet,stb.
    Szóval: ott a taxiban az egy EMBER,mint mi utasok is,csak mi ülünk ott pár percig,vele ellentétben,aki a pénzéért egész nap ott ül.
    Aki szerint pedig nem munka az,hogy valaki pl.Bp-en autót vezet egész nap,azt szívesen meghívom magammal egy nyári péntek délutáni árubeszerző körutamra Bp-en.Ott majd a teherautóból meglátja,hogy ki nem vezet jól és ki a bunkó.

    Köszönöm

  • 2017.10.30. at 17:37
    Permalink

    Tisztelt firkász úr!

    Az ön cikke megvalósítja az újságírás mélypontját.Erőfeszítő munka lehetett az ön számára egy “mit tud egy tízes lista” és a korántsem általánosan alátámasztott viselkedésbeli, szolgáltatásbeli egyedi esetek összekombinálása klisékké.A többséghez tartozó többi taxis nevében nem fogadom el a bocsánatkérését amit a rendkívül bölcs és következetes “tisztelet a kivételnek” fonal mentén ugyancsak elcsépelt szállóigével rengeteg soron hömpölygő gyalázkodás következménye alóli kibúvóként volt szíves a cikk csattanójának helyére “beépíteni”.

    Hosszú pályafutást kívánok önnek, a többit majd a sors és kedves önmaga intézi, hogy ez egy buktatókkal teli kellemetlen, kíméletlen és kínos vonaglás lehessen.

  • 2017.10.30. at 17:37
    Permalink

    És egy valami kimaradt, ami min. második helyet érdemel a listán: a perverz taxis. Sok ilyennel találkoztam: csinos női utas beül, és alig várja, hogy megérkezzen, mivel taxisunk többet bámulja a dekoltázsát mint az utat. Undorító!!! Persze hosszabb úton és lassan haladunk, hogy élvezhesse a helyzetet… Akkor már sokkal inkább a szintén gusztustalan BKV, töredék áron…

  • 2017.10.30. at 17:37
    Permalink

    Ja és jut eszembe a beengedés igenis sietés függvénye, nem csak kultúráé.
    Mert ha beenged valakit aki tötymörög, ami miatt bukó a zöld ciklus, ami miatt esetleg megkapod a sorompót, akkor csupán egy autó beengedése miatt máris csúsztál 5-10 percet. Egy átlag autóst ez nem zavar, de egy taxist, kamionost igen, mert nekik a sokszor 10 perc, az már több óra is lehet…

    Az indexelés hiánya engem is zavar, azon valóban lehetne változtatni, de a feljebb vázolt dolgokban valamennyire meg tudom őket érteni…

  • 2017.10.30. at 17:37
    Permalink

    A taxis siet valóban, de azért ennek oka van (bármilyen meglepő) az UTAS! érdeke!
    A taxiscégeknél a taxisnak megadott időn belül a címre kell érnie, amit a diszpécser be is mond a telefonba, hogy “2 percen belül küldjük a kocsit”. Ennyi időn belül ott KELL! lennie az autónak, ez nem kérdés vagy opcionális. Véletlenszerűen ellenőrzik és ha valaki nem ér oda a megadott időn belül, akkor letiltják, vagyis bevételtől esik el. Egy lámpa ciklusideje 1.5 perc, bizonyosoké 2 perc. Vagyis ha úgy veszi fel a taxis a címet, hogy látja az épületet, már akkor sem biztos hogy oda fog érni 2 perc alatt. Nem öncélúan sietnek, hanem azért, hogy a telefonban jelzett 2 perc alatt valóban oda is érjenek. Ilyenkor elég egy idióta tötymörgő nagypapa aki a belsőben száguld 50-el a 70-es úton és már buktad is a 2 percet (ami egyébként teljesíthető lenne). Bp-en sok helyen a zöld ciklus nem 50-re, hanem pont ellenkezőleg, vagy 80-90-re vagy 30-ra van beállítva. Figyeld meg, hogy ha beállsz a taxis tempójára mindenhol el fogod érni a zöld ciklust. Nem a taxis tehet róla, hogy a közlekedésszervezés képtelen normális ciklusidőt beállítani, csak alkalmazkodik.

    (A kamionos sem tehet arról hogy a logisztika kitalálta íróasztal mögül hogy neki 8 óra alatt mekkokra távot kell megtenni, akkor is ha útzár van, és nem teszi meg, akkor a sofőrre hárítják a veszteséget -> te nem sietnél?)

    Persze vannak bunkó taxisok is, de meg kéne különböztetni a hiénákat, a mezítlábasokat, meg a korrektul dolgozókat. Igen, valóban, a korrekt taxitársaság drága. De az a rengeteg adó is amit befizetnek. Egy hónapban egy taxi becsenget 50-100e adót, egyéb kiadást, és még 1 km-t sem ment. És mivel csak újabb autóval járhat, ezért csengeti a kocsi törlesztőjét, szintén havi 100e. Namost havi 200e kifezetett, de még 1 km-t sem ment….

    Ezeken azért érdemes lenne elgondolkozni…

  • 2017.10.30. at 17:37
    Permalink

    A vezetni tudásról pedig annyit, hogy figyeljétek csak meg! Egy nehéz kereszteződésben – ahol mondjuk elsőbbséget kell adnod, de nagy a forgalom és folyamatosan jönnek – aki be fog engedni az vagy buszos, vagy szállítóautós (kenyeres-tejes-stb.) vagypedig taxis.
    A lényeg: hivatásos sofőr. Mert “ő” esetleg átlátja azt amit a többi autós nem lát – vagy épp le se szar – hogy máshogy nem fogsz kijutni az adott kereszteződésből…vagy kikeveredni a nehézkes közlekedési helyzetből.

    Azt hiszem többször intettem már köszönömöt hivatásos sofőrnek, mint nem hivatásosnak. Pedig a nem hivatásosok messze többen vannak.

    Próbáljátok ki például ezt! 🙂
    Rakjátok ki az indexet sávváltshoz egy forgalmas négysávoson.
    – vannak akik észre sem veszik, bénák hozzá
    – van aki észre veszi de nem érdekli
    – és ami a legérdekesebb: van aki rágyorsít és rámegy az előtte levőre 20 centire, hogy nehogy véletlenül sávot tudj váltani.
    Ez utóbbinál – amikor azt látom, hogy kiraktam az indexet, és a tükörben azt látom, hogy a mellettem jövő direkt csakazértis rágyorsít – szóval ilyenkor magamban fogadást szoktam kötni, hogy az illető nő. Meglepően sokszor nyerek.
    Persze nem általánosítai akarok, egy csak egy vicces megfigyelés volt. 🙂

  • 2017.10.30. at 17:37
    Permalink

    Szomorú egy cikk szerintem.
    Úgy értem szomorú, hogy megjelenik.
    A tisztelt újságírónak javaslom, ha ráunt az autós újságírásra, és esetleg politika érdekelné, nyergeljen át a kurucz.info vagy a klubrádio.hu vonalra. Gyúlöletkeltésből csillagos ötös.

    A témával kapcsolatban pedig. Nem vagyok taxis. Nincs is taxis közeli ismerősöm. Viszonylag keveset utaztam taxival, de azt problémamentesen.

    Viszont néhány dolgot azért tudok. 20 évvel ezelőtt sok utas volt, ergo biztos jó pénz volt taxizni. Mára ez rég megszűnt. Most kevés utasért harcol sok taxitársaság. A taxist magát pedig mindenben igyekszik ellenőrizni a taxiscég. A legkisebb kihágásért is több napos eltiltást kapnak tudtommal, ami annyit jelent, hogy napokig nem keres pénzt (a költségek közben persze ketyegnek).
    A taxiscég részéről ez jól felfogott üzleti érdek. Nem akarják, hogy egy renitens “kollega” miatt átpártoljon más céghez a T. utas.
    Tehát elvileg harcolnak értünk, utasokért.

    A cikkből számomra leszűrödő hang – ami mellesleg elszomorít – az a jófajta magyar mentalitás.

    Ha nem szólal meg menet közben a taxis – akkor mogorva, magának való bunkó.
    Ha próbál kommunikálni? Akkor mindenféle hülyeségről zagyváló paraszt.

    Ha siet? Életveszélyesen vezet.
    Ha nem siet? Akkor biztos arra apellál, hogy majd a piros lámpánál tovább ketyeg az óra – azaz le akar húzni.

    Megy a klíma? Hideg van.
    Nem megy? Meleg van.

    Nekünk mindennel bajunk van. Le kéne már ezt vetkőzni.

    Mellesleg a T. újságíró nem csak a taxisok vezetni tudását, de a saját kollegáit is kritizálja. Ez a mentalitás sem létezik külföldön.

    Összességében egyetértek luxbela-val.
    Ha normálisan végiggondoljuk a jelen piaci körülményeket, biztos vagyok benne, hogy ha elő is fordulnak rosszmodorú vagy rossul vezető taxisok, nem ez az általános. Az ilyenek nagyon hamar kiszóródnak.

    Ja és még egy dolog. Ha szóvá teszed a diszpécsernél, hogy a sofőr aki Téged szállított, TV-t nézett fuvar közben, biztos vagyok benne, hogy nem sokáig fogja annál a taxitársaságnál kockáztatni az utasok biztonságát.

  • 2017.10.30. at 17:37
    Permalink

    Tisztelt Szerkesztőség! Sajnálom, hogy Budapesten ilyen taxisokkal találkozott. Szerintem talán nem kell általánositani. Én egy vidéki városban taxizok és ilyen problémékkal nem talélkoztam!A cimreérkezéshez pedig időre van szükség,függetlenül, hogy van munka vagy nincs!

    Tisztelettel: Gyugyu

  • 2017.10.30. at 17:37
    Permalink

    Tisztelt Kántor István “újságíró” “úr” !
    Engedje meg, hogy én is leírjam a véleményem, amely kicsinyképp talán eltér az Önétől !
    Én józan paraszti ésszel gondolkodom -ellentétben Önnel- ezért azt hiszem, hogy amit itt leírt, az akkora baromság,mint ide Lacháza!
    Miért is írom ezt? Megpróbálom elmagyarázni, figyeljen jól !
    Néhány példa, így kezdésnek:
    A varrónő -általában- tud varrni !
    A szakács -általában- tud főzni !
    Tudom, vannak kivételek, biztosan van olyan szakács, aki rosszul főz, van olyan taxisofőr, aki rosszul vezet, mint ahogy -esetleg- talán lehet olyan újságíró is, aki tud vezetni. (na jó, én nem hiszem, de attól még esetleg lehet!)
    Eddig tudott követni? Gratulálok !
    Akkor próbáljuk a következő szintet:
    Az újságíró -általában- tud korrekt cikket írni ! (oké, most nem Önről van szó)
    A taxisofőr -általában- tud taxizni !
    EZT OLYAN NEHÉZ FELFOGNI??? Pedig ehhez 26-os IQ is elegendő !
    Aki ezeket az egyszerű gondolatokat nem képes felfogni, nos azokat az embereket csak sajnálni tudom.
    Kántor “úr” Ön kivívta sajnálatomat.
    Szívesen korrepetálok ! :-))

  • 2017.10.30. at 17:37
    Permalink

    Én London belvárosában voltam sofőr 2 évig.Szakadjon meg az összes londoni taxis.A föld söpredéke…én személy szerint guruló patkányoknak hívom őket…
    Aztán Szombathelyen van egy VW Caddy bordó(előtte ugyanolyan színü felíciája volt dieseles).Na az pont olyan,amivel zártad a cikket.1217rpm-nél kapcsol,mogorva,egy büdös szót nem szól,büdös,stb… 🙂
    Jó kis cikk,köszi érte 🙂

  • 2017.10.30. at 17:37
    Permalink

    Ez jó volt, nekem is voltak hasonló élményeim:) Pakson taxtunk barátnőmmel még és kilóhússzal nyomta a wagon R-nek a külvárosban a strand felé vezető úton:)

Vélemény, hozzászólás?