Tíz halálra ítélt autó?

A közeljövőben valószínűleg ezektől a gépektől búcsúzhatunk

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Hiába néznek ki jól, ha nem hozzák a várt eladási számokat, a gyártó megszabadul tőlük. Most tíz olyan autó következik, amelyek fölött a halálos ítélet réme lebeg.


Az autógyártók egy csettintéssel dönthetnek bizonyos típusok likvidálásáról, akárcsak Thanos a Marvel hősök eltüntetéséről. Az amerikai Motor1 felületén jelent meg egy értekezés azokról az autókról, amelyek jövője nem tűnik valami fényesnek.
Hirdetés

Audi R8
Az év korábbi szakaszában Peter Mertens, az Audi technikai fejlesztési tanácsának tagja elárulta, hogy valószínűleg nem készül harmadik generáció az R8 sportautóból. Persze ez azt jelenti, hogy utód nélkül marad, ám ha érkezik is egy hasonlóan sportos típus a helyére, akkor az már biztosan más koncepció szerint épül.

Audi TT Roadster/ A5 Cabriolet
Házon belüli kannibalizmus áldozata lehet a két kabrió. Iparági pletykák szerint a nem túl távoli jövőben érkező, MQB padlólemezre épülő A4 kabrió nyugdíjazhatja őket. Az A5 kabrió és a TT Roadster eladásai 2011 óta folyamatosan csökkennek, szóval nem is lenne annyira meglepő a döntés. Ráadásul az új A4 kabrió akár 10 ezer dollárral is olcsóbb lehet náluk.

BMW 3 Gran Turismo
A BMW szinte minden méretkategóriában kínál crossovereket és szabadidő-autókat, ám a 3-as Gran Turismo csomagtere hiába tágasabb, mint a kombié, a formája nem eléggé szabadidő-autós. Ráadásul a BMW vásárlókat nem nehéz rábeszélni egy nagyobb és drágább típusra, ezért lehet, hogy hamarosan száműzik a kínálatból.

Mercedes-Benz SLC
A Mercedes roadsterének „kinyírásáról” tavaly kezdtek keringeni a pletykák. Nagyon keveset adnak el a típusból és néhány meg nem erősített forrásból érkező információ alapján nem tervezik az utódját, ugyanakkor más pletykák szerint még nem döntött a sorsáról a gyár. Ám arról, hogy mikor állhat le a gyártása, még semmi nem szivárgott ki. A konfigurátorban is tervezhető még, szóval lehet, hogy néhány évig még a kínálatban marad.

Volkswagen Beetle
Sajnos az újkori Bogár sem elég kelendő. Az USA-ban tavaly csupán 15 ezer darabot értékesítettek belőle, és más piacokon sem szerepel valami jól. A Volkswagen mélyen hallgat arról, hogy lesz-e utódja a Beetle-nek, viszont egyelőre nem tervezik a gyártásának leállítását sem.

Következzenek azok az autók, amelyek minket annyira nem fognak szíven ütni, lévén jelenleg csak az USA-ban kaphatók. Mindenképp veszélyben vannak a nagyobb, de még nem luxuslimuzinok, mint a Buick LaCrosse és a Chevy Impala.(Korábbban már írtunk arról is, hogy a Ford jelentősen megkurtítaná szedán kínálatát). Ugyanakkor a kisautók piacán sem lehet nyugodt a Chevy Sonic és a Spark, valamint a villanyautók terén a Volt sem, ugyanis mindannyiukat SUV-szerű modellekkel pótolná a GM.

Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

    • 2018.05.22. at 09:18
      Permalink

      Végigolvastad? 🙂
      1. Audi R8
      2. Audi TT Roadster/A5 Cabriolet
      3. BMW 3 Gran Turismo
      4. Mercedes-Benz SLC
      5. VW Beetle
      6. Buick LaCrosse
      7. Chevy Impala
      8. Chevy Sonic
      9. Chevy Spark
      10. Chevy Volt

  • 2018.05.20. at 11:14
    Permalink

    Toyota Avensis, Ford Mondeo, Hyundai i40, Renault Talisman, Espace, Jaguar XE, XF, és gyakorlatilag minden Fiat a Pandán és az 500-ason kívül…

    • 2018.05.22. at 14:34
      Permalink

      A Puntonak ezert sem lesz utodja, legalabbis ilyen neven biztosan nem. Valoszinuleg egy 5 ajtos 500-as varians tolti be a helyet. Tipo jol fogy, mas modelljuk mar nincs gyakorlatilag nincs is, a ket atcimkezett japanon kivul.

      • 2018.05.22. at 23:28
        Permalink

        Most volt az egyik friss hírben, hogy Sergio a Fiatot két modelles márkává degradálja Európában(plusz a haszonjárművek): 500-as lesz és Panda, és mindkettő a lengyeleknél készül majd. Én agyaltam is ilyeneken, hogy ha megszűnik az 500L, akkor bezárják a kragujevaci gyárat? Mert csak az készül ott…

Vélemény, hozzászólás?