Több mint egy autó az új Maybach a Mercedes szerint

A Mercedes kínálat csúcsa a Maybach emblémás S-osztály

Úgy tűnik, még mindig van kereslet a legendás nevet viselő Maybach modellekre. Habár most már nem külön márkaként, de még mindig megkülönböztetik őket a Mercedes palettáján. Most megérkezett a legújabb csúcslimuzin.

Már a nemrég bemutatott új Mercedes-Benz S-osztály is a luxuslimuzinok királyaként lépett színre, de tudták ezt még fokozni Stuttgartban. Méretben és luxusban egyaránt, hiszen a Mercedes-Maybach S-osztály 18 centiméterrel hosszabb tengelytávot kapott, szóval most 3396 milliméteres értékkel büszkélkedhet. Ennek természetesen a hátul utazók örülhetnek a legjobban, illetve így lépett elő ízig-vérig sofőrös limuzinná az S-osztály. Persze azért néhány dizájnelemmel igyekeznek megkülönböztetni a még nemesebb modellt. A Mercedes embléma alatt így Maybach felirat feszül, egyedi hűtőrácsot is kap az autó, illetve kéttónusú fényezést, amit nem robotok visznek fel a kasztnira, így akár egy hétig is tarthat, amíg a mesteremberek kiszínezik az autót. Az utastérbe pedig tényleg a lehető legigényesebb anyagokat válogatták össze, a vezetőt is tiszta luxus öleli körül akár alkalmazott az illető, akár az autó valódi tulajdonosa. Ám ebben az autóban tényleg az utasokon a hangsúly. Hátul két teljes értékű helyet találni, ahol szinte jedinek érezhetik magukat az utasok, hiszen az MBUX „utastéri asszisztens” a gesztusvezérlésnek hála egy-egy karmozdulattal kezelhető. Így lehet többek között a napellenzőket és az olvasólámpákat is működtetni.
Hirdetés
Eleinte kétféle hajtásláncot kínálnak a luxuslimuzinhoz. Az S 580 jelölés a négyliteres, duplaturbós V8-sat takarja 496 lóerővel és 48 voltos lágy hibrid rendszerrel (természetesen összkerékhajtással). A másik lehetőség a V12-es S 650, amelyben a hatliteres, szintén duplaturbós egység 621 lóerőt mozgósít. Később bizonyos piacokra megérkezik majd a konnektoros hibrid a soros hathengeres, háromliteres benzinmotor és egy villanymotor párosával, 503 lóerővel. Az új Maybach egyedi hangolású, légrugós futóművet kap, biztosítva a tényleg gondtalan suhanást. Külön Maybach üzemmódot szenteltek ennek, amelyet kiválasztva a 9 fokozatú váltó még észrevétlenebbül dolgozik és a gázpedál érzékenysége is megváltozik. Emellett hátsókerék-kormányzást és aktív zajszűrést is felvonultat a limuzin, amelynek 3-as szintű önvezető rendszere 2021 második felétől lesz legális.
Hirdetés

Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?