Nem fogynak a villany-Volkswagenek, elbocsátások jöhetnek

Újabb leépítések jöhetnek a Volkswagennél a villanyautó-eladások visszaesése miatt

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Teljes a bizonytalanság a Volkswagen villanyautó gyárában, legalábbis ami a határozott idejű szerződéssel rendelkező dolgozók sorsát illeti. Komoly elbocsátások jöhetnek a gyenge eladási számok miatt, a szakszervezet pedig azonnali választ követel.

Folyamatosan csökken a Volkswagen villanyautói iránt a kereslet, főként a kínai konkurensek, illetve a Tesla térhódítása miatt. A németországi dpa hírügynökség információi szerint mindez a Volkswagen a zwickaui gyárának leépítéséhez vezet: állítólag nem hosszabbítják meg a munkavállalók határozott idejű szerződéseit a gyárban, ami már októberben elbocsátásokat jelent. A jelenleg 10 700 alkalmazottal dolgozó üzemben elsőként nagyjából 200 munkavállalónak szűnne meg a szerződése, ám összesen több mint 2000 ember dolgozik ott határozott idejű megállapodással.
Hirdetés
Az alkalmazottak éppen ezért már hangot is adtak az aggodalmuknak. Az IG Metall szakszervezet képviselői a bizonytalanságra reagálva levelet írtak a vezetőségnek, melynek fő mondanivalóját a Freie Presse is idézte: "Elég! Most már válaszokat akarunk!” A szakszervezet elfogadhatatlannak tartja a leépítéseket, továbbá a Volkswagen feladatának tartja, hogy jobb marketinggel és versenyképesebb ajánlatokkal tartsa fenn a járművek eladhatóságát, hogy megmaradjanak a munkahelyek az 1,2 milliárd euróból felújított, átalakított és villanyautókra specializált üzemben.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2023.09.15. at 20:51
    Permalink

    Ez az elbocsátás-kártya általában a kormánynak szóló fenyegetésként szokott elhangzani az autógyártók részéről, hogy adjanak támogatást (akár villanyautókra, akár más címen). Meglátjuk lesz-e belőle valami ténylegesen – tippre nem, mivel a török gyár terveit kaszálták, s az Audi és Skoda eladások is csúcson pörögnek. Csak az a fránya ID.3 – hát az tényleg nem kell senkinek.
    Kíváncsi vagyok át tudják-e legalább részben szerszámozni a gyárat valami másra, vagy annyira specializált a MEB platform, hogy csak ezek a selejt járgányok szerelhetőek össze. Kár érte – pedig évtizedek óta először hozott össze valami formatervileg érdekesebbet a VW, erre elcseszek a műszaki alapjait.

Vélemény, hozzászólás?