November 14-én elkészült az utolsó Ford Focus, ezzel a Fiesta után újabb nagysikerű típust búcsúztattak el. A márka európai képviselete csupán annyit árult el, hogy a konkrét példány egy fehér fényezésű, ötajtós ferdehátú lett - tudatta Volker Eis a Motor1-nek küldött válaszában. Ezzel együtt a Ford németországi, Saarlouisban található üzeme is befejezte a termelést. Ennek sorsa jelenleg erősen kérdéses, ugyanakkor biztosnak tűnik, hogy a márka nem kívánja a továbbiakban fenntartani, így vélhetően az eladás lesz a sorsa. A lehetséges vevőkről egyelőre nincs információ.
A Focus nyugdíjazását még 2022-ben jelentette be a Ford, arra hivatkozva, hogy a belső égésű motoros autók kivezetésével is a villanyautók terjedését kívánják gyorsítani - ennek az új iránynak lett az "áldozata" a Fiesta is. A két népszerű ferdehátú után hagyott űrt az MEB platformra épülő, egymáshoz rendkívül sokban hasonlító Capri és (európai) Explorer hivatott betölteni.
Ahogyan azt a gazdasági előrejelzések jósolták, a Ford piaci részesedése a kontinensen jelentősen elmarad a korábbi évekhez mérten. 2015-ben még a második legnagyobb szereplőnek mondhatták magukat az európai újautó-piacon, jelenleg pedig a 12. helyen vannak a felsorolásban - derül ki az ACEA összesítéséből. Ugyanakkor fontos megemlíteni, hogy a kishaszongépjárművek között továbbra is rendkívül jól teljesítenek. A személyautók piacán bekövetkezett visszaesés tükrében viszont nem meglepő, hogy a Ford állítólag egy új crossoveren dolgozhat, amely várhatóan 2027-ben mutatkozik be hibrid és elektromos hajtáslánccal - írta meg a brit Autocar. A portál kiemelte, hogy a Kugával párhuzamosan értékesíthetik majd az újdonságot, vagyis várhatóan méreteiben az egyébként kelendő Puma és az említett SUV közé érkezhet a márka modellpalettájára az újdonság.
Emellett több híresztelés is szólt a Fiesta és a Focus nevek feltámasztásáról, ám ezek ha meg is valósulnak, biztosan nem a "régi formájukban" térnek vissza. A legvalószínűbb forgatókönyv szerint az ID.Polo vagy az ID.EVERY1 koncepcióautó sorozatgyártott változatának testvérmodelljeként térhetnének vissza - ám erről sem érkezett egyelőre hivatalos bejelentés egyik fél részéről sem.
Akkora készletek vannak – főleg kombiból – hogy valószínűleg 2027-ben is lehet majd még 0 km-es Focust kapni.