Néhány nappal a sejtelmes kedvcsináló után a Toyota bemutatta a kilencedik generációs Hiluxot. Ez lesz az első a típus történelmében, amely tisztán elektromos hajtáslánccal is kapható lesz.
Csupán alig egy héttel az első hivatalos felvételek nyilvánosságra kerülése után bemutatta a Toyota a kilencedik generációs Hiluxot. Egyes régiókban kizárólag villanyosított hajtáslánccal lesz kapható, ugyanakkor számos országban maradnak a hagyományos belső égésű motorok is.
Az új Hilux küllemét nem meglepő módon befolyásolja a hajtáslánc, hiszen a BEV orrán szinte teljesen zárt a "hűtőmaszk", míg a benzines és dízelmotoros verziók értelemszerűen több hűtést igényelnek. Ugyanakkor a lámpatestek, vagy épp a márkajelzések megegyeznek - függetlenül a hajtástól.
Az új, tisztán elektromos Hilux
A belső égésű motorral ellátott, lágy hibrid Hilux
Az újdonság pontos dimenzióit a márka európai kirendeltsége nem árulta el, ugyanakkor az ázsiai sajtóoldal szerint a kilencedik generációs (BEV) Hilux hossza 5,32 méter, 1,86 méter széles, 1,8 méter magas, a tengelytávja pedig 3,09 méter
Az utastérben a Toyota már jól ismert kezelőszervei köszönnek vissza, de a kapcsolók elrendezése is ismerős lehet. A háromküllős, multifunkciós kormány mögött 12,3 colos digitális műszeregység található, míg középen ugyanekkora átmérőjű érintőképernyő. Ez alatt továbbra is adott a fizikai gombokkal állítható klímapanel.
Ami a hajtásláncot illeti, számos verzióban készül majd az új Hilux. A tisztán elektromos 59,2 kilowattórás nagyfeszültségű akkumulátort kap, amely a Toyota állítása szerint a WLTP ciklus alapján 240 kilométeres hatótávot tudhat. Adott az állandó összkerékmeghajtás, elöl 205, hátul 268,6 newtonméteres nyomatékkal - a rendszerteljesítményt egyelőre nem árulták el. Ennek értékesítése többek között Nyugat-Európában és Ázsiában történik majd.
A már a kifutó generációhoz is elérhető 48 voltos lágy hibrid rendszerrel is értékesítik majd az új Hiluxot, amelynek alapját a 2,8 literes belső égésű erőforrás adja. Egyelőre nem tudni, ezt melyik régió(k)ban forgalmazzák a későbbiekben.
Magyarországra nagy valószínűséggel a kifejezetten Kelet-Európának szánt kivitel érkezhet. A japán márka erről is meglehetősen szűkszavúan nyilatkozott, de annyit elárultak, hogy a korábban használt 2,4 literes dízelmotort egy 2,8 literes blokk váltja, emellett pedig egy 2,7 literes benzines erőforrásra épülő hajtáslánc is elérhető lesz a pickuphoz.
Ha pedig mindez nem lenne elég, a Toyota megerősítette, hogy a tervek szerint 2028-ban érkezik a hidrogén üzemanyagcellás Hilux is, amelyet ugyancsak forgalmazni fognak Európában, bár azt egyelőre nem tudni, pontosan mely országokban.
A tisztán elektormos Hilux már idén decemberben megérkezik az első kereskedésekbe, ugyanakkor a belső égésű motoros változatokra vonatkozóan nem közölt pontos dátumot a Toyota.