Toyota Hilux Mako – neve ellenére nem az Alföldön készült

Makócápáról nevezték el a Toyota Hilux átépített, igencsak vad változatát

A világ egyik legveszélyesebb, leggyorsabban úszó ragadozó cápafajáról nevezték el a Toyota Hilux legújabb változatát.

Be kell valljam, nekem nem volt meg eddig a tudatomban az igencsak veszélyes és ragadozó makócápa, most viszont a Toyota új-zélandi forgalmazójának köszönhetően én is találkoztam vele, ugyanis friss Toyota Hilux átépítésüket nem Galamb József alföldi szülővárosáról, hanem erről a nagyhalról nevezték el. De mit is tud ez a Hilux? Nagyjából azt, amire a vevők várnak: raliautószerű megjelenést és komoly menetteljesítményt, utcára is vihető kivitelben, már a gyári Hilux GR megjelenése előtt, mindezt még prémium beltérrel megspékelve.
Hirdetés
A Hilux Mako először is nagyobb hasmagasságot kapott: az elöl 40, hátul 50 milliméteres emelésről az offroad világában népszerű ARB Old Man Emu rugó- és lengéscsillapító készlet gondoskodik. A felnik 18 colos Black Rhino darabok, amelyek mögött elfértek a 15 milliméterrel növelt átmérőjű féktárcsák; a fékcsövek versenyautósan acélfonatosak. A futómű 265/60 méretű, extrém igénybevételre méretezett Maxxis Razr terepabroncsokban végződik. Az új-zélandi építőmesterek akár ismerték, akár nem a japán Wald International látványos Hilux-átépítését, homlokegyenest más irányba vitték el a karosszéria átalakítását. Minimalista kialakításra törekedtek. Ha a jogszabályok engedik – hiszen végtére is közúti használatra szánt autón dolgoztak –, alighanem teljesen elhagyták volna a lökhárítókat. Ezen lehetőség hiányában az elképzelhető maximumig húzták fel az idomokat, addig növelve a terepszögeket, amíg azt a Hilux fődarabjai fizikailag engedték.
Hirdetés
A növelt hasmagassághoz az arányosság érdekében egyedi kerékív-toldatok is dukálnak, meg persze fellépő is, amiket a terepképességeket előtérbe helyezve alakítottak ki. Masszív fémlemezek óvják a szerkezeti részeket, továbbá vonóhorog és a mentésekben segítő vonószemek is kerültek a Hilux Makóra, ha esetleg a felezőváltó és a zárható hátsó differenciálmű ellenére elakadna, bárhonnan hozzáférve is ki lehessen húzni.
Hirdetés
Amilyen funkcionális a külső, olyan fényűző a beltér: bőrkárpitozás és kis átmérőjű, középjelzős kormány került az utastérbe, csúcszásgátlós bélés a platóra. Az autónak gyakorlatilag a hajtáslánc az egyetlen pontja, amelyhez nem nyúltak. Mivel azonban a 2020-as modellévű Toyota Hilux immár világszerte megnövelt, 204 lóerős teljesítménnyel és 500 Nm forgatónyomatékkal kerül forgalomba, ezt nem is találták szükségesnek módosítani - valójában pont a megújult, nagyobb teljesítményű modell adta az apropót ehhez az extrém modellváltozathoz, amelyre egyfajta bevezető limitált szériaként tekint a forgalmazó. Mindez persze nem olcsó: az alapmodellhez képest mintegy 30 százalékos felárral számolhat az, aki megrendelné a Toyota terepragadozóját. A Toyota New Zealand ennek ellenére legalább 250 darab eladásával számol. Az importőr műhelyeiben még idén hozzálátnak az átépítésekhez, az első darabokat valamikor 2021 első negyedévének vége felé vehetik át az ügyfelek.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?