Új divatszín van feljövőben, a hófehér helyett a csoki a nyerő

Úgy tűnik, mostantól a barna a fehér

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

A festékgyártók összeesküvése? A marketingesek fantáziátlansága? Soha nem tudjuk meg, mi okozza a divatszín-jelenséget.

Előre kell bocsátanom, nekem lényegében mindegy, milyen színű az autó. Volt már nálam rózsaszín kocsi egy hétvége erejéig, és különösebb lelki károsodás nélkül túléltem. Legalábbis akik ismernek, azt mondják, már korábban is meséltem favicceket. A mellett azonban én se tudok szó nélkül elmenni, hogy újabban minden tesztre kapott szabadidő-autó barna színű. Vagy mokka. Vagy kakaó. Nevezzék azonban bárhogy, egy közös: Dacia Duster, Toyota RAV4, Volkswagen Touareg vagy Honda CR-V – mind barna volt. Egy, az előbbi felsorolásban nem érintett márka PR-esével beszélve arra a következtetésre jutottam, hogy a hiba nem a mi készülékünkben van. Ha nem is írják kötelezően elő, milyen tesztautókat állítson hadrendbe a helyi forgalmazó, pontos specifikációt tartalmazó ajánlásokat küldenek.
A nyugat-európai központokban csücsülő arculat-felelősök szerint – tisztelet a kivételnek – ugyanis az a legjobb, ha az első sajtófotókon megjelent autókat látják az emberek viszont a tesztekben is. Néha sikerül némi engedményt kicsikarni a magyar forgalmazónak, természetesen az eladhatóság indokával. Volt olyan - nagy méretű benzinmotorral és kézi váltóval szerelt - német luxusautó, amely fél évig porosodott az importőr telepén, mire szemtelenül nagy árengedménnyel sikerült túladni rajta. Ehhez képest egy megfelelően összeállított tesztautóért akár sorba is állnak a vásárlók. A szinte örök érvényű feketéhez és metál ezüsthöz nemrég csatlakozott a fehér, mint könnyen eladható szín, de úgy tűnik, már kifelé megyünk ebből a divatból. Újabban a barna különböző árnyalataira kattantak rá az autógyárak, és általuk mi is, a vásárlók.
Ennek egyébként gyakorlati okai vannak. A barna természetes, a fa kérgének vagy a földnek a színe, melegnek, barátságosnak érezzük. Majdnem olyan sötét is tud lenni, mint a fekete, de azzal ellentétben nagyon jól ki tudja emelni a karosszéria vonalvezetését – manapság, amikor az autó egyénisége lényegében az oldalfalának megformálásáról szól, nagyon fontos szempont, hogy a sajtófotókon jól látszódjanak a részletek. Különösen a szabadidő-autóknál mutatnak jól a széles kerékjáratok és lemezhullámok barnában, ráadásul a föld-szín miatt a szemlélő tudatalattijában a terepjárós érzést erősíti a barna szín. Ennek előretörése tehát egyáltalán nem véletlen, hanem nagyon is szándékos. Azonban abban is biztosak lehetünk, hogy csak néhány járműkategóriában leszünk ennek tanúi. Egyébként marad a fehér a divatszín. A gyárak nem olyan ostobák, hogy a drága pénzért kínált gyöngyház-fehér fényezéseket egyik napról a másikra kivegyék a kínálatból.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?