Új szolgáltatásokkal lépne a jövőbe a Volkswagen

Szoftver-alapú mobilitási vállalattá szeretne átalakulni a Volkswagen

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Elkötelezte magát a villanyos jövő mellett a Volkswagen, de nyugalom: néhány évig még sokrétű marad a hajtáslánc kínálat.

A következő, sokkal radikálisabb változás a biztonságosabb, okosabb, végül pedig autonóm járművek irányába való átalakulás lesz - mindezt szoftver alapon. Ez számunkra azt jelenti, hogy: A technológia, a sebesség és a skálázhatóság fontosabb lesz, mint ma. Az autózás fényes jövő elé néz!” – vizionálja Herbert Diess, a Volkswagen Csoport vezérigazgatója. Ez egy kicsit tömörebben megfogalmazva annyit jelent, hogy a VW már készül arra a korszakra, amikor az autó egyre kevésbé magántulajdonú közlekedési eszköz lesz, ugyanis a kutatások eredményei abba az irányba mutatnak, hogy az utánunk jövő generációk kevésbé akarnak saját járműre beruházni. Persze mindenekelőtt meg kell teremteni a pénzt az átalakulás finanszírozására, a pénzt pedig továbbra is a belsőégésű motorral felszerelt autók hozzák. Példának okáért itthon is sok dízelmotoros VW fogy, főleg a nagyobb kategóriákban, pedig a gyár már jegelte ezeknek a szerkezeteknek a fejlesztését. Szóval a Volkswagen is próbál egyensúlyozni a politikai akarat és a vásárlói igények között, ami azt jelenti, hogy megpróbál minden téren megfelelni, kínálatában 18 különböző alapmodellel, amelyek persze rengeteg alternatívára bonthatók. Ha a teljes kínálatot nézzük 173 motorkódot találunk, tehát ennyi különféle modellváltozat érhető el és ez hamarosan eléri a 200-at, hiszen a palettán van elsőkerék-hajtású, hátsókerék-hajtású, összkerékhajtású, belsőégésű motoros, villanymotoros, illetve többféle hibrid is.
Hirdetés
Megnyugtatóan hangzik, hogy a vállalat nem tervez nagy elbocsátásokat az átalakulás miatt. 660 000 alkalmazottjának fele a hagyományos járműgyártásban dolgozik, ezért a Csoport átfogó átalakítási programot vezet be a következő 10 évben. Az igazgatóság szorosan együttműködött az Üzemi Tanáccsal annak biztosítása érdekében, hogy a Volkswagen Csoport felelősségteljesen kísérje végig alkalmazottjait az átmeneten, forrásokat biztosítva az új, szoftveralapú képességek elsajátításához. A cég már 73 milliárd eurót különített el a jövő technológiáira a 2021 és 2025 közti időszakra, ez a teljes beruházás 50%-át teszi ki. Hamarosan pedig érkezik az SSP platform, ami jelentősen csökkenti a gyártás komplexitását, valamint más gyártók is megvásárolhatják majd. Erre kizárólag elektromos járművek épülnek majd és a cégcsoport saját szoftverfejlesztő vállalata is új szoftverplatformot készít, amely 2023-tól kerül bele az autókba. Természetesen emellett az akkumulátorokat házon belül kívánja fejleszteni és gyártani a Volkswagen, illetve különböző mobilitási szolgáltatásokkal készül arra az időszakra, amikor már elterjedtté válnak az önvezető autók.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?