Újít a Morgan: villanyautó kézi váltóval
Elektromos Morgan ötfokozatú kézi váltóval Genfben
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Szokatlan próbálkozással áll elő a Morgan az elektromos autók világában, a villanyos hajtáslánc hatékonyságát kézi váltóval próbálják fokozni.
Az Aero SuperSport alumínium vázára épülő Plus E a legstílusosabb EV lehet, ha tényleg megépül
Manapság egyáltalán nem lepődhetünk meg azon, ha egy nagynevű, patinás autógyártó lecseréli rég bevált megoldásait, például a hajtásláncban, és valami újszerűvel, például elektromos hajtással vértezi fel valamelyik modelljét. Ezért aztán különösebben akkor sem kerekedett ki a szemünk, amikor meghallottuk, hogy a klasszikus formájú roadstereket gyártó Morgan is villanymotoros autót állít ki Genfben: annál inkább, amikor kiderült, hogy a néma motorhoz – az eddig megszokottaktól eltérő hozzáállással – hagyományos, mechanikus ötfokozatú kézi váltót passzítanak.
A Plus E projektben az elektromos megoldásokra specializálódott Zytek Automotive-val társult a Morgan, amelynek technikai programvezetője, Neil Cheeseman beszélt a lépés miértjéről és mikéntjéről.
Elsősorban azért vágtunk bele, hogy élvezetesebbé tegyük az elektromos autózást. Milyen érzés villanyautót vezetni kézi váltóval? Építünk egyet, hogy kiderüljön.
Szimpatikus hozzáállás, hogy tulajdonképpen ők sem tudják, mi fog kikerekedni a dologból, a Morganosok mégis vállalkoznak a manuális váltós villanyautó megépítésére
A Morgan Plus E-be a cég belsőégésű motorral hajtott modelleiben használatos ötfokozatú váltóművek egyikét fogják beszerelni, lesz kuplung és váltókar, úgyhogy pontosan úgy lehet, majd vezetni, mint egy hagyományos autót. A villanymotorok elég nyomatékosak, és szinte vonóerejük egészét képesek már alacsony fordulatról leadni, ezért az eddigi EV-k általában 1:1-es vagy lassító fix áttétellel készültek. A Morgan megoldásának technikai részleteiről egyelőre nem is tudunk sokat, de a cég szupersportautó szintű gyorsulást ígér, és az autó végsebességét is növelheti a különleges megoldás. [BANNER type="1"] A Plus E-ből két verziót készítenek, egyikük működő tanulmány lesz, míg a másodikat könnyebb, fejlettebb akkumulátorok tesztelésére építik, ez utóbbi hatótávja 160 km körül alakul. A sorozatgyártással kapcsolatban úgy nyilatkoztak, hogy megfelelő érdeklődés esetén elszántak a típus piaci bevezetését illetően.