Útdíj 2015: íme az új díjtáblázat, térképen a fizetős szakaszok

Van idő felkészülni, megjelent a januártól hatályos útdíj-rendelet

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

A Magyar Közlöny december 30-i számában megjelent az útdíjfizetési rendszer módosításáról szóló rendelet. Nincs meglepetés: fizethetünk.


"Jelentősen csökkennek az autósok úthasználati költségei 2015-től a megyei matricák bevezetésével." - e felütéssel jelent meg a 2015-ös útdíj ismertetése a Nemzeti Útdíjfizetési Szolgáltató Zrt. (NÚSZ) weboldalán december 30-án 21:55-kor. Időben, hiszen a Magyar Közlöny is e napon jelentette meg az útdíjfizetési rendszer módosításáról szóló, január 1-től hatályos rendeletet.
Sokat cikkeztünk már a témában, ám eddig szinte csak tapogatóztunk, csepegtetett információkból dolgoztunk. Kezdjük egy jó hírrel: csak az M-betűs gyorsforgalmi utak, tehát az autópályák és autóutak lesznek fizetősek - legalábbis egyelőre. Azok viszont csaknem kivétel nélkül. Kimarad az M31-es autóút és az M0-ás autóút M1-es és M5-ös autópálya, valamint 4-es főút és M3-as autópálya közötti szakasza. A többi autópálya és autóút minden centimétere fizetős lesz. Mindez a galériánkban látható képeken is látható, de a térképek pdf-ben (tömörített rar fájlban) is letölthetők. Felejtős, hogy díjmentesen kerüljük Budapestet (ahol lehet), Székesfehérvárt, Győrt vagy Kecskemétet. Vehetjük majd a matricát, ha csupán Vácra szeretnénk kimenni az M2-es autóúton. Persze milyen jó, hogy nem leszünk rövidke elkerülőszakaszokra kárhoztatva az autópályákon, hanem a csupán évi 5000 forintos megyei matricát megvásárolva jó hosszan kerülhetjük a nagyvárosokat. Aztán csak győzze kimatekozni az ember, hogy melyik matricatípussal jár a legjobban.
Autópálya e-matricák 2015-re
DíjkategóriaHetiHaviÉvesMegyei
D12 975 Ft4 780 Ft42 980 Ft5 000 Ft
D25 950 Ft9 560 Ft42 980 Ft10 000 Ft
U2 975 Ft4 780 Ft42 980 Ft5 000 Ft
B213 385 Ft21 975 Ft199 975 Ft20 000 Ft

Maradnak az eddig is elérhető, 10 és 31 napos (havi), valamint éves időszakos jogosultságok, mellettük pedig megjelenik a területi, megyei is. Kivételezett Pest Megye matricája, mely a főváros fizetős útszakaszaira is érvényes, hiszen csak budapestit nem is lehet vásárolni. És igen, lesznek Budapest területén is fizetős szakaszok. Az M3-as például a Szentmihályi útig, az M7-es az Egér útig fizetős lesz. Míg Budaörs még csak-csak elérhető marad matrica nélkül, Fót már nemigen. Persze a megyei matrica tényleg nem vészesen drága, tényleg kitágíthatja az azt megvásárlók alternatívútvonal-készletét. Hogy jól járunk-e vele, azt mindenki döntse el saját maga.
Az viszont biztos, hogy a 8-9 fős kisbuszt üzemeltetőknek - főként időszakos matricák tekintetében - érvágás, hogy a D1 kategória immár nem csak 3500 kilogrammos megengedett össztömegben, hanem 9 helyett 7 fővel is maximalizált, a 8-9 fős, 3,5 tonna alatti kisbuszok és kishaszonjárművek (ülésszámtól függetlenül) a D2 kategóriába kerültek, mely esetén kétszeres a megyei matrica és a 10, valamint a 31 napos matrica ára, az éves viszont egyező. Újdonság a D2 és a B2, mint busz kategória esetén az utánfutókra külön fizetendő U kategória - a D1 díjtételeivel megegyező tarifákkal. A legjobb kombináció tehát a hétüléses egyterű és vontatmánya lesz, ami továbbra is D1 kategóriával mehet az autópályákon. A kisbusszal utánfutót húzók viszont keményen ráfizetnek. Buszok esetén 20 000 Ft/év a megyei jogosultság, a 3,5 tonna feletti teherautók kilométer alapú útdíja pedig nő egy kicsikét jövő évre, a tarifákat hosszú oldalakon keresztül taglalja a Magyar Közlöny.
Hirdetés

Miként azt tegnap már megírtuk, az új matricák árusítása január 1-én 1500 ponton indul - a Nemzeti Útdíjfizetési Szolgáltató Zrt. ügyfélszolgálatain, a határátkelőknél meglévő viszonteladói értékesítési pontokon, az ematrica.autopalya.hu weboldalon, valamint a további viszonteladók jelentős részénél, így a MOL, Shell, Agip töltőállomásokon. Február elsejétől minden eddig megszokott értékesítési ponton és mobiltelefonon (applikáción keresztül vagy sms-ben) is meg lehet majd vásárolni az új matricákat. Lesz türelmi idő is, ám annak kapcsán pontosításra szorul a korábban közzétett információ. A 14 875 forintos pótdíj alól csak azok az "illetéktelen területre" autózók mentesülhetnek, akik vétségüket januárban követik el, s február végéig megveszik az év végéig szóló jogosultságot + a NÚSZ Zrt. ügyfélszolgálati irodájában március 1-ig töröltetik büntetésüket 1470 forintos szolgáltatási díj megfizetésével.
Tessék vigyázni, január 1-én a kamerák élesednek, de azért tessék örülni is, ugyanis miként azt a NÚSZ írja, "a területi alapú matrica nagyobb kényelmet – gyorsabb, biztonságosabb közlekedést – nyújt. Az új rendszerben segítenek eligazodni a megyei térképek, ezeknek köszönhetően az autósok felmérhetik, mely úthálózati szakaszokon jogosultak egy adott megyei matricát használni." A letölthető térképekből "bevásároltunk" mi is, galériánkban elérhetők megyei bontásban. Lehet böngészni, számolni, nyelni és fizetni. Az éves matrica személyautóra továbbra is 42 980 forint, azzal biztosan elkerülhető a súlyos bírság.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2017.10.28. at 23:02
    Permalink

    itt megint csak a pofátlan rablásról van szó. nem lett internet adó,kitalálták ezt. én nem vagyok oka az államháztartási hiánynak,ne velem akarják megfizettetni még a sok másik adó mellett ezt is.
    ezek felveszik a dolgozó emberek fizetéséhez képest pofátlanul magas fizetéseiket,amellett még jár nekik költségtérítés,lakhatási támogatás,de mire föl??
    ott van az üzemanyag árába beletett hatalmas adó is. meg 27% áfa mindenen! nem azért akarok dolgozni,adózni most már mindenféle címen,hogy ezek az élősködők jól éljenek,mert ez önmaguk szerint nekik jár!
    itt nemcsak pár ezer ft-ról van szó. lehetne megyei díj úgy is,hogy a közvetlen elkerülők díjmentesek maradnak ugyanúgy,ahogy eddig! itt az a lényeg,hogy valamilyen címen,néven pénzt még elvenni !
    miközben ők mindenképp jól akarnak élni,bármilyen helyzetben is van az ország. jobban teljesít,igen a korrupcióban,az emberek hülyének nézésében,kihasználásában.
    aki meg stadiont akar,fizessen stadion adót,azt nézegesse őket. szerintem az utak állapota fontosabb lenne,ha már ennyi pénzt elakarnak venni. csak a fidesz,mi??

  • 2017.10.28. at 23:02
    Permalink

    Orbán Viktort, a tíz miniszterét, az alájuk tartozó 55 államtitkárt és a 99 helyettes államtitkárt tartjuk el ennyi pénzből. Egyébként van még 31 miniszteri biztosunk, öt kormánybiztosunk, két miniszterelnöki biztos és 11 miniszterelnöki megbízott is. Van olyan államtitkár , akinek a havi fizetése 2.650.000 ft!! Egy kiváló orvosnak kéne adni ennyit, aki megmenti a szaros életed, de az csak morzsát kap, mert nem államtitkár, hanem életmentő!!
    Erre mond, hogy bla-bla-.bla, mert ez bizony az!!!

  • 2017.10.28. at 23:02
    Permalink

    Bocsánat, nem a honatyák fizetésére akartam összpontosítani, de valamitől mindig az jut eszembe. Egyébként még csak annyit: az “átkosba” hallottunk már szép mutatókról.
    Szóval mondom nekem is + a dolog, de az is hozzátartozik, hogy fél árban vettem meg az éves matricát így. De! Ettől még a dolog a lehető leg jobb szándékkal sem mondható tisztességesnek. Inkább büntetésnek vélem az Internet adó megvétózása miatt. Hogy is van ez? Előbb a Hugo miatt kiépítjük az ellenőrzést, majd bevezetjük a fizetési kötelezettséget az utakra? Nem tűnik “előre megfontolt szándéknak? Áááá csak rémeket látok már én is….

  • 2017.10.28. at 23:02
    Permalink

    Mai tapasztalat:
    D2 kategóriába tartozom, mert 8 személyes szgk-m van. Az éves az egyetlen észszerű megoldás, ott nincs dupla díj (egyelőre)
    Ma közlekednem kell autópályán, gondoltam a legilletékesebb helyen megveszem, interneten a Nemzeti Útdíjfizetési Szolgáltató Zrt-nél. A honlap tanúsága szerint a rendszer hibátlan, de azért akinek nem muszáj, ne vegyen ma matricát. Nekem muszáj volt, de nem sikerült, 8 esetből 8-szor kivágott, 2 hiba felváltva jelentkezett.
    OK, legyen benzinkút.
    MOL: a rendszer működik, de D2-es éves matricát nem tud értékesíteni, ilyen nincs a rendszerében. (D2 10 napos és havi lett volna)
    AGIP: a rendszer működik, D2-es matrica egyáltalán nincs.
    SHELL: a rendszer nem működik
    Akkor nincs más hátra, irány Budaörs, 35 perc sorban állás után az ügyfélszolgálati irodában a kezembe kaptam a D2-es éves matricát és nagyon várom a szolgáltató levelét, mely szerint 40 perccel a matrica megvásárlása előtt közlekedtem a kivezető szakaszon érvényes matrica nélkül úgy, hogy a kivezetőn nem volt kitáblázva az utolsó kihajtó a fizetős szakasz előtt.
    Az ügyfélszolgálaton 4 ablakból 2 üzemelt, ugyanúgy “fel volt tehát készülve”, mint az internetes portál arra a terhelésre, amely teljesen nyilvánvaló volt egy ilyen szabályváltozást követően.
    Az egész új matrica-bőrlehúzás rendszerrel az alábbi aggályaim vannak:
    az embereknek nem 15 napot kellett volna adni az egész megértésére
    a rendszereket/társszerveket fel kellett volna készíteni az átállás miatti nagyságrenddel nagyobb terhelésre (erre is kevés 15 nap)
    a türelmi idő alatt nem-büntetés-hívd-ahogy-akarod 1470 Ft-ot legalább az első 10 napban nem kiszabni, hamár a szolgáltatás megvásárlásához való hozzáférés enyhén szólva is korlátozott

  • 2017.10.28. at 23:02
    Permalink

    Hmm… Akkor ha jól értem, ha Kecskemét és Pest között ingázom, megveszem csak a Bács és a Pest megyei matricát Bruttó 10000 HUF-ért, akkor egész évben járkálhatok a pályán föl és alá?

  • 2017.10.28. at 23:02
    Permalink

    Azért érdemes megemlíteni, hogy vannak akik jobban járnak. Győr-Budapest közt, illetve Budapesten használom az autót. 20 000Ft-ból meglesz az éves pálya matrica. És még ha Balatonra megyek (É-i part), egy lehajtóval előbb kell lemennem a pályáról, mint mennék, de “ingyenesen” használhatom. Azért ez szerintem nem mindegy. 🙂

  • 2017.10.28. at 23:02
    Permalink

    Budapest lakosságát kényszerítik Pest-megyei matrica vásárlásra, mennyi lakosa,ill. hány autó közlekedik Budapesten??? Ezt aki kiszámolta előterjesztette egy zseniális matekos. A KORMÁNY EMBERE!!!! MÁR ITT TÖBB BEVÉTELE LESZ AZ ÉHES FELSŐ OSZTÁLYNAK AKIK ALSZANAK, KEDVEZMÉNYT KAPNAK, ÉS KIMAGASLÓ FIZETÉSÉR VERSENYEZNEK, KI TUD NAGYOBBAT KASZÁLNI? Nem beszélve országos szintű bevételekről.Lehet, hogy a lakosság 10-20 % -nak jobb, de a nagyzsákba nem győzik számolni a bejövő sarcot. Kádár kori mondás volt,hogy “huzzuk meg a nadrágszíjjat” most mi a fenét húzzunk még? nincs is gatyánk lassan!!!!Ennyit és ennyien nem folytogatták még az országot!!

  • 2017.10.28. at 23:02
    Permalink

    Ismét jó szokásodhoz híven kevered a szezont a fazonnal.
    Az államtitkároknak MI teremtjük elő a fizetését, ezért nagyon is sok közünk van ahhoz, hogy mennyi pénzt kapnak a dilettáns munkavégzésükért, főleg úgy, hogy ez a hazug kormány növelte az ez irányú kiadásokat annak ellenére, hogy az ellenkezőjét ígérte. A hazugság közel áll hozzád, így gondolom természetes a jelenlegi vezetés kommunikációja is.
    A gazdasági mutatók javulásához a kormány intézkedéseinek szinte semmi köze, nem az ő érdemük, így semmi sem jogosítja fel őket ennek a hangoztatására. Az EU pénzek beruházásai, az ide települt külföldi cégek eredményei javítják a gazdasági mutatókat.
    Sorolj már fel konkrét pozitív intézkedéseket a részükről ami hozzájárult a gazdasági növekedéshez!
    A végső megállapításod meg kb. olyan szintű, hogy a víz folyékony. Hiszen ami valakit nem érint az miért foglalkoztatná?

  • 2017.10.28. at 23:02
    Permalink

    Ez a kormány 2010 áprilisa óta azt csinálja, hogy soha senkinek a véleményére nem kiváncsi semmilyen témában. Így sikerült dilettáns döntések százait meghozniuk. Semmivel kapcsolatosan nem volt előzetes vizsgálat, esetleg hatástanulmány, hogy megtudhassák, hogy a döntésüknek milyen következményei lehetnek. De ezekre – szerintük – nincs is szükség, a lényeg az “izomból”, hatalomból történő döntés.
    A nemzeti konzultációnak is éppen ez a lényege. Nem kíváncsiak senki véleményére, csak “lepapírozzák”, kommunikálják, hogy volt ilyen is, megkérdeztük az embereket. Pedig nem! A kérdésük, hogy golyó által, vagy kötél által szeredtnéd-e? Hát nem mindegy …….? Olyan válasz nincs, hogy élni szeretnék! Ez a nemzeti konzultáció.

  • 2017.10.28. at 23:02
    Permalink

    Ezt az érdekességet találtam az M2-ről:
    [url]http://hu.wikipedia.org/wiki/M2-es_aut%C3%B3%C3%BAt_(Magyarorsz%C3%A1g)[/url]

    Aszongya:
    [i]“2010 év végén kihirdették a nyertes tervezőt a 2×2 sávos autóút megtervezésére Vácig. 2012 második fél évben várhatólag megkezdődik az építkezés, amely 2013 év végén lezárul…”[/i]
    Egy kapavágás nem történt máig.

    A fizetéssel kapcsolatban:
    [i]“Fölsorolja továbbá a D1 (személygépkocsikra vonatkozó) mentességeket, amelyben még a 2/A jelű út nem szerepel, mert a rendelet kibocsátása idején 2/A-t nem tekintették gyorsforgalmi útnak. Időközben [b]az út M2-re való átnevezésével[/b] bekerült a rendelet szerinti díjfizetéssel igénybevehető gyorsforgalmi utak közé”
    [/i]Bravó!!! Nem fejleszteni kell, hanem átnevezni és lehet rá szedni a használati díjat!

  • 2017.10.28. at 23:02
    Permalink

    ” a vidékiek többségét nem foglalkoztatja …. Azt a Józsi bácsit , vagy Mari nénit aki csak a tévé hiradóból tájékozódik , nem foglalkoztat a probléma , mert nem is tud róla , mert a tévében nem mondták . Szóval így müködik hatékonyan a tömegkommunikáció, és tisztelet a kivételnek az idősek sokszor inkább ennek hisznek nem a családtagjaiknak .

  • 2017.10.28. at 23:02
    Permalink

    A dilemmád jogos, de szerintem az államtitkári fizetések emelése nem probléma. Én más vagyonát sem keverném ide, mert nálad is van szegényebb ember, aki szívesen turkálna a zsebedben…
    A gond ebben az egész ügyben számomra az arroganciával van, ahogy ezt az egészet felvezették és áttolták. Nem kellett volna ezt az emberekkel megbeszélni, mert a demokrácia nem azt jelenti, hogy mindenről egész társadalmi szintű egyeztetéseket tartanak, de illett volna ezt érvekkel alátámasztva, ennél sokkal ügyesebben kommunikálni.
    A gazdasági mutatók valóban javulnak, a növekedési ütem az EU élvonalában van, de ez semmilyen minisztériumot nem jogosít fel arra, hogy ilyen módon vezessen be ilyen horderejű változásokat. Egy vállalatnál az ilyenért komolyan seggbe rúgnák az adott terület vezetőit.

    Ami az egészben nagyon érdekes, az az a véleménykülönbség, ami társadalmi szinten a dolog megítélése között van. A vidékiek jelentős többségét (és ők vannak többen) közel, vagy egyáltalán nem foglalkoztatja ez a dolog.

  • 2017.10.28. at 23:02
    Permalink

    Az M2-ért pénzt kérni kimeríti a pofátlanság kategóriát.
    Miért kell autópálya matrica rá, ha az M2 NEM autópálya?
    A gyakorlatban még csak autóút sem, mert 90-es korlátozás van rajta végig.
    Gyorsforgalmi útnak sem hívnám, mert 90-nel bármilyen úton mehetek.
    Az OK, hogy elkerül 3 várost, de az összes kamion is (azon az egy árva sávon).

    Tisztelt Illetékes!
    Ha valamin autópálya díjat szed, akkor legyen szíves építsen hozzá AUTÓPÁLYÁT!!!

  • 2017.10.28. at 23:02
    Permalink

    Ha jól megnézzük nem is maga az 5000Ft a lényeg. Mondjuk nekem is + költség lesz de ezen még túl lendülnék. Ami viszont rettentően bosszant és számomra -talán mások számára is- felháborító, valamint élhetetlenné teszi ezt az országot, hogy azok az állítólag okos honatyák mi a francnak ülnek ott fent?? Az itt olvasott beírásokból több bölcs megoldás is olvasható, mint amit ott fent meg tudtak konstruálni! Ajánlom nekik, hogy olvasgassák, vagy előre véleményeztessenek valamit ha nem tudják mi lenne a “jó” megoldás mert az emberek véleménye még mindig bölcsebb mint amit eddig megalkottak. Ilyen a világon nincs, hogy cirka 4 hónap alatt mindenki álljon át egy év tizedekig megszokott dologról és kövesse pontosan a feltélek szabta határokat egy új szabályozásban. Ez a leg jobb politika, kuszáljunk mindent jól össze, aztán lehet büntetni! Ezt a fajta népbutítást nem kéne már lenyelnünk! Én nagyon bíztam abban, hogy az internet adó miatti megmozdulás tovább halad, mert ezek még le fognak nyomni a tokunkon pár dolgot! Annak meg igaszán lehet örülni, hogy titokban emelgetik az amúgy is népes államtitkárok táborának fizetését!! Hát rohadtul dübörög a gazdaság nem? Made in Hungary, hogy a 10 éves csemete nevén is milliós ingatlan van! Félreértés ne essék nem a honatyák vagyonát vitatom, csak mellette nem látom azt a piár szlogent amit a fejükbe akarnak vésni. Amíg csak a TV reklámokból értesülök róla, hogy jól teljesít az ország, addig nekem az egész csak egy saját zsebre való harácsolásnak tűnik ez az úgynevezett “országvezetés”.

  • 2017.10.28. at 23:02
    Permalink

    Így van a matek, ha pedig nem évesen nézzük, százalékosan még komolyabba differencia. A szabály már idei, most az 3,5 tonnás kisteherre még lehet érvényes a tavalyi matrica, de hogy az utánfutóra nem lesz, arra mérget vennék, megkérdem a NÚSZ-t.

  • 2017.10.28. at 23:02
    Permalink

    Lamtech, az eddig olvasottakból nem derül ki, hogy januárban mehetsz e a futóval a tavalyi matricáddal. Az lenne a normális hogy igen, de szerintem ebből még bírságod lehet.
    Ismerőseim közül jó páran a komolyabb mértékű útdíjat úgy próbálták kerülni, hogy 7,5 tonnás autó helyett 3,5 tonnás ponyvás furgon, plusz lehető legnagyobb futó.
    A mostantól életbelépő elektronikus jelentési kötelezettség csak erősíti ezt a felállást.
    A szándék szerintem az ő megsarcolásuk, nehogy gonosz adóelkerülővé váljanak.
    Csak egy kicsit görcsös, izzadságszagú a próbálkozás.
    A másik oldalon vannak azok, akik azért járnak ilyen szerelvénnyel, mert nem mindig van akkora rakományuk, sokszor a szóló is elegendő. Velük már senki nem foglalkozott.
    A szándék egyértelmű, fizessünk, fizessünk, fizessünk.
    De ez a kezdeményezés szerintem akkor is átgondolatlan, igazságtalan.
    Az valóban furcsa, hogy egyvalamire a szerint kell fizetni, mivel húzzák.
    Jelen állás szerint egy terepjáróval(személyautó) és egy 4 millás lakókocsival fele annyiért lehet gurulni, mint egy termelőnek, aki a furgonja után akasztott futóval viszi a termékét a piacra.
    Ha már egyszer az unióban vagyunk, miért nem jó az ottani szabályozási elv? Miért kell nekünk még kitalálni, hozzárakni? A kategóriabesorolásokat változtatni?

  • 2017.10.28. at 23:02
    Permalink

    Üdv. Akkor ha jól értem Bács megye és Csongrád megye 5000+5000ft megyei matricáért egész évben hasznalhatom az M5 pályát Kecskemét és Szeged között?

  • 2017.10.28. at 23:02
    Permalink

    Udv. Akkor ha jol ertem en Bács megye 5000 és csongrád megye 5000 vett megyei matricakal egy evig jarhatok kecskemet es szeged kozot a M5 pályan az edig eves pálya matarica helyet?

  • 2017.10.28. at 23:02
    Permalink

    Tehát, ha jól értelmezem.

    Van 1 3.5T kisteher, amire raktam futót, és 1 évig rohangásztam 43000ft-ért.
    Most ugyanez: 43000 + 43000.
    Ez tényleg csökkenés 🙂

    Ami érdekes, 2014-es éves matricát ugye 2015.01.31.-ig használhatom. Az akkori szabályozás szerint futóstúl ?!

    Emberek !!!!! Ébresztő !!! A matek mindig úgy jön ki, hogy feléjük billenjen !!! Ezek ott fenn nem hülyék, okosabbak mint mi, az hogy mi nem értjük és nem látjuk át, az már más kérdés. 🙂

  • 2017.10.28. at 23:02
    Permalink

    Azért valami joghoz értő körüljárhatná a következőt. Amennyiben a meglévő utánfutómat a furgonommal vontatom, fizetni kell utána. Amennyiben a családi kombival ,nem kell fizetni. Lehet fizetőssé tenni egy kategóriát , de szerintem jogtalan az alapján megkülönböztetni, hogy mivel vontatom. Ez körülbelül olyan, mint amikor a boltban két árat alkalmaznának a termékekre. Férfi veszi kiflit 50 ft az ára, nő veszi a kiflit 20 ft az ára. Ez normális???

  • 2017.10.28. at 23:02
    Permalink

    Amennyiben tgk akkor minden esetben!!!! a D2-es tarifa alkalmazandó. Ebben az a vicc, hogy mindenki a személyautókról beszél, pedig ott van döntésem, megyek tömeg közlekedéssel pl. A kis árusszállítóval rendelkező vállalkozások fogják a többlet jelentős részét viseln, ami természetesen beépül a fogyasztói árakba. És ez itt a lényeg, nem a megyei jogosultság. Nekem is furgonom van, alkalmanként járok vidékre. Mostantól rákényszerülök az éves matricára, mert a heti/havi aránytalanul drágább mint az éves, ergo a hozzám hasonló vállalkozók éves jogosultság vásárlására kényszerülnek, tehát nekem havi 3500Ft a + költségem. Pártunk és kormányunk szerint így járok jobban!!!!!!!!!

  • 2017.10.28. at 23:02
    Permalink

    “Lehet hogy néha majd gondolkodni kell de van keményebb extrém sport is !!!”

    Gyakorolhatnád te is, mert amit te itt összehordtál a másik beszólásoddal együtt, az arra mutat, hogy gondok vannak nálad az említett “sporttal”. 🙂

  • 2017.10.28. at 23:02
    Permalink

    Az egyik kijelntés: “Jelentősen csökkennek az autósok úthasználati költségei 2015-től a megyei matricák bevezetésével.”
    A másik oldalon pedig megjelenik, hogy az útdíjból befolyó bevételek összegét 2015-ben 150 milliárdról 189 milliárdra tervezik növelni.
    Általános iskolai matematika, hogy ha csökkennek a költségek, akkor nehezen lesz plusz bevétel. De ez az unortodox gazdaágpolitikában máshogy van. A matematika szabályai évezredek óta változatlanok, a Fidesz pedig régóta hasonlóan kommunikál mindent. Vagyis folyamatosan a pofánkba hazudnak.

  • 2017.10.28. at 23:02
    Permalink

    Boldog Új Évet!
    Egyenlő teherviselés. Opel Corsa Van. TGK. D2 kategória. 10 napos matrica 5950Ft. Amennyiben egy kis utánfutót is húz + U matrica 2975 Ft. Toyota Landcruiser. SZGK. D1 kategória 10 napos matrica 2975 Ft. Érdekes módon Ő már húzhat egy bazi nagy futót is ingyen. Már megint a vállalkozókat húzzák le jobban.

  • 2017.10.28. at 23:02
    Permalink

    üdv mindenkinek,és boldog “új évet”!
    ismét egy “nekünk csak jó lehet cimü kötelezettség.miért jó ez nekünk autosoknak?nem fizetünk eleget?
    sujado utdij 3,5 felett,baleset ado,megye matrica,autopálya használati díj, és még sorolhatnám…..
    jobb valami ettől???jobb minöségü utakon autózhatunk,a frászt aki autos es utazik is az országban milyen utakon járunk??jo minőségü,á dehogy tele kátyúval,burkolati hibákkal,mik tönkre teszik autóink szerkezeti állapotát,télvíz idején havas elzárt települések mert nem takaritják a lehulló csapadékot nos,majd most lesz rá keret igaz?vagy felujitunk belöle egy vidéki sportcsarnokot????ha már bevezetnek mindenféle lehúzós intézkedést miért nem látunk belöle semmit,csak fizetünk,hogy nekik jobb legyen!nézzünk már körül kérem szépen:éhezö nemkevés ember,GYEREK,csak budapesten megszámolni sem lehet mennyi utszán élö,a korházaink inkább romkocsmákra hasonlitanak,mint egészségügyi központra,nos akkor miért kell ezért is fizezni,kinek is lesz jobb??látunk is a bizonylaton kivül valamit az egészből???eddig sem láttunk,most sem fogunk,ez a lehuzás felső foka,adora ado utakra utdij,és csak nyelünk egyet és megvesszük……………és közel sincs vége!!!

  • 2017.10.28. at 23:02
    Permalink

    B.U.É.K!
    Nem lett Internet adó, lett helyette útadó. Valahol úgy is beszedik a kiesést.
    Esztelen döntés és inkább szívatás jellege van.
    Most az 5000eFtot bármikor megemelhetik, lásd a tranzakciós adót. Majd jól “megvédenek” minket szokásuk szerint.

  • 2017.10.28. at 23:02
    Permalink

    B.U.É.K!!!!!
    A dilettáns hozzá nem érők el takarodhatnának már! A politikusok meg azzal foglalkozzanak hogy ne a saját zsebüket tömjék, hanem az ország lakóinak az életét javítsák. Az éhező gyerekeket etessék, munkát adjanak, ne a MULTIK s…gét TISZTOGASSÁK. Amig a multiknál 80-90e-ret visznek haza az emberek NETTÓ-ban, és sok helyen rbszolgaként dolgoztatják, és meg alázzák őket, addig nem is számtsanak a politikai bagázs arra, hogy az emberek meg bíznak bennük. Abba kellene hagyniuk a választási hazugságokat!!!!! És teljesen mindegy, hogy melyik pártról beszélünk.

  • 2017.10.28. at 23:02
    Permalink

    Aki ugyanazt csinálja, mint eddig, az sem tart ugyanott Pl. a Győrt elkerülő szakasz is fizetős lesz. Aki egy környékbeli faluból járt be mondjuk az Audiba dolgozni, az most vagy fizet, vagy megy a városon keresztül. Nem csak a budapesti körgyűrű fizetőssé tétele felháborító és értelmetlen ökörség, hanem bármelyik városi elkerülő szakaszé is.

    Aztán nemsokára előjönnek majd az értelmetlen részletek is. Találtam már kettőt: az M7-nek van egy nagyon rövid Veszprém megyei szakasza, egyetlen csomóponttal. Ebben a megyében nincs más fizetős szakasza semmilyen útnak. vagyis aki a Balcsira jár Pestről, és valahol Somogyban hajt le (vagy ezen a veszprémi lehajtón), annak is meg kell venni a veszprémi matricát is egy pár km-es szakasz miatt. Ugyanez a helyzet az M1-en Fejér megyével, ott a bicskei az egyetlen csomópont, és van egy talán 10 km-es szakasz, amin át kell hajtani, +5000 Ft-ért.
    Sokkal értelmesebb és főleg egyértelműbb lett volna, ha egyes autópályákra adnak matricát. Biztos vagyok benne, hogy ebből rengeteg félreértés és büntetés lesz ebben a formában.

  • 2017.10.28. at 23:02
    Permalink

    A “stadiongyár”/:-D/fenntartása:
    “Zalakaroson az egyik vendéglő számlájának hátoldalán olvasta egy ismerősöm:
    “Áraink bruttó árak, melyek tartalmazzák többek között:
    Az Áru értékét+ Általános Forgalmi Adót,+ 10-15% haszonkulcsot –melynek fedeznie kell
    a Béradót,
    a Jövedelemadót,
    az Idegenforgalmi adót,
    a Munkaerő Képzési Adót,
    a Vám Adót,
    az Iparszövetség tagdíját,
    a Személyi Jövedelem Adót,
    a Munkaadói Hozzájárulást,
    a Nyugdíjjárulékot,
    az Egészségügyi Hozzájárulást,
    az Iparűzési Adót,
    a Munkavállalói Járulékot,
    a Társasági Adót,
    az Útadót,
    a Jövedéki Adót,
    a Kamatadót,
    a Társadalombiztosítási Hozzájárulást,
    a Csatornadíjat,
    a Vízdíjat,
    a Munkabért,
    a Telefondíjat,
    a Szerzői Jogvédő Hivatal Díját,
    a levelezési költséget,
    a dekorációs költséget,
    az Alkalmazottak betegállományának első 15 napi díját,
    a Reklámköltséget,
    a Benzinköltséget,
    a Környezetvédelmi Adót,
    az Amortizációs Költséget,
    a Reprezentációs költséget,
    a Szemétdíjat,
    a Villanyszámlát,
    a Gázszámlát,
    valamint a Nem lakás céljára Szolgáló Építményadót,
    a Kéményseprők díját,
    a HACCP engedélyezést,
    a javítási költségeket,
    a kéziszerszámok költségeit,
    a csomagolóeszközök díját,
    a mosószerek árát,
    a rovarirtás és gombamentesítés árait,
    a beszállítók borravalóját,
    de nem tartalmazza kollégánk ösztönzését!””
    És ez csak 1 példa a sok közül…
    [b]Ui.:a parlamenti balf..nak az az eszébe sem jutott,hogy svájci mintára bevezessenek egy olcsobb/kötelező éves matricát amivel sokkal több sápot szedhetnének és még az autósok is jobban elvíselnék az ilyen idióta döntéseket.[/b]

  • 2017.10.28. at 23:02
    Permalink

    Kedves Zoli

    Azoknak a “más” országoknak a zsebét tömöd a kutaknál a boltokban a biztosítóknál és a bankokban naponta majd nem érted mitől élnek jobban? Gondolkozz, Szerinted miért nincs bankadó Ausztriában a magyar bankokra?
    A te államod (mivel a teherautók km után fizetnek) a te adódból épít autópályát amit a külföldi kamionok tesznek tönkre INGYEN hiszen valami vagy fizetős vagy nem. És te még harcolsz is érte hogy ne fizessenek milliókat mert akkor te megúszod az ötezret. Az általad példának tekintett országokban kinevetnének. Ha nem is értesz vele egyet attól még a te államod ha polgára vagy.
    De itt egy jó tanács ingyen!!! Csináld azt amit az előző években és pont ott fogsz tartani mint eddig. Roszabbúl nem jársz csak jobban sem.

  • 2017.10.28. at 23:02
    Permalink

    Igazatok van, bennem van a hiba, hogy ezek a mértéktelen pofátlanságok zavarnak.
    Ma megyek, és nem is egy éveset veszek autónként, hanem minden sávra külön – külön.
    Már előbb fel kellett volna ismernem, hogy a 0-on útdíj nélkül autózni pofátlanság, a költségvetés kizsigerelése, élősködés.
    100 megtermelt forintból 10 forintot elrakni mohóság, 90 forint adófizetéssel nem lehet jegyet váltani a mennyországba.
    Elnézést kérek, igazatok van,
    Zárójelben megjegyzem, sok helyen nem találkoztam fizetős városi elkerülő utakkal.
    De azok az országok elmaradottak, gazdaságilag sokkal jelentéktelenebbek mint a mi kormányunk által épített sziklaszilárd stadiongyárunk.
    Talán ezen hozzáállás miatt lehet velünk mindent megcsinálni.
    Máshol már fele ennyiért elkergették volna a vezetést.
    Már évek óta nem illett volna az elkerülőket és a kivezetőket ingyen használni. Hibánkat belátva, fizessünk.

  • 2017.10.28. at 23:02
    Permalink

    Amit írsz, az igaz, de szerintem az egy kicsit elhamarkodott gondolat, hogy “autópálya” használatot kell fizetni pl. a városliget – szentmihályi út útszakaszra. Csapkodnak össze vissza, mint a buszsávokkal, vizitdíjjal, aztán jön az “illetve”…

  • 2017.10.28. at 23:02
    Permalink

    Kedves Zoli,

    Ha már autózol százezres tételekben számolsz! És teszed mindezt 5000 Ft-os pontossággal. Gratulálok. Felléphetnél vele!!!! De komolyan. És ezt tudod több autóval is. Hihetetlen!!!!!!!!!!!!!!!

  • 2017.10.28. at 23:02
    Permalink

    Nem értem miről vitatkoztok?????
    Ha levesszük a megyei oszlopot a személyautóknak nem változik semmi. MÉG CSAK NEM IS EMELKEDIK: Tehát akik eddig vettek valamit valahogy pont ott tartanak mint 2014-ben. Maradnak azok akik eddig semmit nem vettek. Ha ők minden nap használják az autójukat ingázni, évente 4-600 ezer forintot tankolnak el 20-30 ezer FT kötelezőt fizetnek, fenntartják az autójukat (gumi, szerviz, mosás, parkolás stb) 1-200 ezerért évente és elbuknak értékvesztést a kocsin százezres tételben.
    Teljesen hihetőnek tűnik hogy 5000 Ft pontossággal lövik be már most az éves költségeiket. Akkor meg miről beszélünk? Ez a tétel nem oszt nem szoroz.
    Akik pedig nem használják sokat az autójukat azoktól sem eddig sem ezután nem tud dugó lenni sehol mert ha egyszer nem használja…….
    Akik pedig évente legalább 1-2 alkalommal eddig is vettek matricát pont ott fognak tartani mint eddig de már van értelme mert utána minden út ingyen van a pályán, tehát többet fogják használni.
    Lehet hogy néha majd gondolkodni kell de van keményebb extrém sport is !!!

    miki

  • 2017.10.28. at 23:02
    Permalink

    Amikor a tavalyi éves pályadíjat kifizettem, úgy emlékszem az érvényességi időre 2015 január 31 volt ráírva. Tehát az ma is érvényes. Akkor miért is lennék januárban megbüntetve????
    Egyébként meg felháborít a dolgok egyik pillanatról a másikra való elhatározása. Így hogy lehet bármiféle költséggel kalkulálni, tervezni, árakat számolni.
    Az egész bonyolult rendszer arra megy, hogy vedd meg az éveset, és akkor minden rendben lesz. Ez így egyértelműen díjnövelés, hiszen ebben az évben jóval többet fogunk pályadíjra költeni, mint tavaly. Most arra az autóra is éveset fogok venni, amelyikre nem terveztem eddig. Nem fogjuk tudni figyelemmel kísérni, melyik autóval hova lehet menni, hova nem. Az ellenőrző szelvények az autóból év közben elkallódhatnak, a sofőr rosszul emlékezhet, egy elágazást elronthat, és máris megkapjuk a magunkét bírság formájában. Próbálok itt élni, létezni, boldogulni, de egyre nehezebben megy. Aki az ellenkezőjét állítja, burokban él.
    Az ország jobban teljesít??? Akkor miért kell megint ez a díjnövelés???
    Nem baj, ezt is szó nélkül lenyeljük, elfogadjuk.

  • 2017.10.28. at 23:02
    Permalink

    OK. Veszek 4 megyeit, mert mondjuk az kell (20eFt). Aztán kiderül, hogy kellene még 5, mert bejött valami meló. Akkor meg már megvehettem volna a régit évest is. De ha erre kell még 1 (akár heti is), mert kirándulok, akkor megszívtam.
    Nem lehetne úgy, hogyha elérem a normál évest, akkor átváltok arra?
    Tudom az én egyéni szocproblémám, de ugyanígy volt a devizahitelesekkel is. Ha még most is erős lenne a forint, senki sem akarná megmenteni őket, pedig az is az ő meggondolatlanságuk volt…
    Az meg, hogy csak 400Ft egy hónapra: 300Ft-os vizitdíj miatt népszavaztunk/utcára mentünk. Vagy rosszul emlékszem?
    Szó se róla, megtehetem, hogy megveszem és még akár jogosnak is érezhetem, hogy fizessük meg. De párhuzamosan azzal a hírrel, hogy 6MrdFt-ból megoldható a kórházi sorállás és közben ennek többszörösét költöttük stadionokra, kicsit nagyon rossz szájízem lesz. Mert megint azt érzem, hogy ne a józan logika mentén építkezik ez a kormány… És így nehéz beadni azt is, ami jogos lenne…

  • 2017.10.28. at 23:02
    Permalink

    Egy hónapra lebontva pedig kb. 1 liter benzin ára (OK, most több, mint 1 liter)…
    Apám naponta já az egyik elkerülőn a nagyanyámhoz, az elkerülőn 8 perc az út, a városon keresztül 30-35 perc. Nem tetszik neki, hogy fizetnie kell, de biztos, hogy ennyiért a rövidebbet választja…

  • 2017.10.28. at 23:02
    Permalink

    A posztoló egy kis éllel fogalmazta meg a mondani valóját , amiből az jön ki , hogy kik és mire használják fel ezeket a naív és jóhiszemű új állampolgárainkat !

  • 2017.10.28. at 23:02
    Permalink

    “van új alkotmányunk meg sok szép stadionunk és pár százezer új “állampolgárunk” akik hála semmilyen zsoltinak a mi f…kal verik a csalánt.”

    Kedves El Bandy! A bejegyzésed nyelvi megfogalmazásából ítélve te eléggé le vagy maradva nyelvi – stiláris szempontból az új állampolgároktól. Amúgy miből gondolod, hogy te magyarabb vagy náluk? Abból, hogy a szüleid a mai határokon belül feküdtek össze? Az aligha a te érdemed, csak mázli.

  • 2017.10.28. at 23:02
    Permalink

    Az alábbiak azért elgondolkodtatók:

    1. 3,5 t alatti kisteherautó 10 napos, havi és megyei matricája duplájába kerül, mint a szgk. esetében.
    Gondoljunk bele: pl. egy Opel Corsa VAN, és egy Opel Corsa szgk. esetén…

    2. Ugyanarra az utánfutóra kell matrica ha tgk-val, vagy busszal vontatjuk, ám nem kell rá semmi, ha mindezt szgk.-val követjük el.

    Még az sem biztos, hogy a fenti két pont, a példák alapján minden vonatkozásban jogszerű.

    3. A megyei matricákkal használható szakaszok elég ostobán, de legalábbis semmiképp sem a felhasználóra nézve kedvezően lettek belőve:
    Pl.: Pest megyei matricával az M3-on Bagig mehetünk, és ahhoz, hogy a megyehatártól 1 km-re levő Kerekharaszti lehajtóig eljussunk kell egy Heves megyei matricácska is. (És mindez kis tgk-val + futóval…)
    Vagy az M1-re Bicskén felhajtani jogszerűen csak 2 megyei matricával lehetne….

    Érdemes lett volna átgondolni, és mondjuk a Százhalombattát leírni tudó térkép”ésszel” dolgoztatni.

  • 2017.10.28. at 23:02
    Permalink

    Nem beszélve arról, hogy megsaccolni sem merem hányan lehetnek, akiknek gőze sincs arról melyik is az az M0, milyen megyében is vagyunk/megyünk, mit is kellene megvenni, aztán mi baj történhet alapon megveszi a legdrágábbat. 🙂

  • 2017.10.28. at 23:02
    Permalink

    Hát úgy hiszem továbbra sem fogok semmiféle matricát venni (bár ez egy percig sem volt kérdéses), viszont a szerintem kulcsmondat és nagyon meg lennék lepve, ha eleve ezzel a faktorral nem kalkuláltak volna: “győzze kimatekozni az ember, hogy melyik matricatípussal jár a legjobban. ”
    Veszel mittomén egy megyést, mert arra jársz minden nap. Aztán év közben esnek be sorba a dolgok, kéne menni ide, meg oda, erre-arra, majd egyszer azon kapod magad, hogy apró részletekbe, ilyen-olyan matricákért többet hagytál ott, mint, ha megvetted volna a “szokásosodat”. Ezt megfejelendő ne adj isten rövid időn belül, mondjuk legkésőbb jövő ilyenkorig beesnek olyan változások, amikkel majd így-úgy mindenki rosszul jár, akinek most még úgy tűnik, hogy jól járt.
    Ne legyen igazam, de tudjátok hiú ábránd azt gondolni, hogy bárki is odafenn érted van és nem te vagy értük! 🙂

  • 2017.10.28. at 23:02
    Permalink

    A magam részéről örülök ennek a fordulatnak. Szentesről járok relatíve gyakran Kecskemétre, és Budapestre. A családdal évente háromszor-négyszer elmegyünk rokonokhoz Esztergomba. A heti matrica sosem volt teljesen kihasználva, csak max két nap. Az évest ennyi futáshoz nem éri meg megvennem, ráadásul csak két megyében jövök-megyek, teljesen egyértelmű, hogy megveszem a Bács-Kiskun megyeit, és a Pest megyeit. Tízezerből meg van oldva egész évre, és kész.

  • 2017.10.28. at 23:02
    Permalink

    Es mikor lesz Nemzeti Matricabolt?
    Valamiert ugy erzem hogy az M0ast megerte tobb mint 20evig fejleszteni mert lehet h most kiurul
    Pest megtellik…
    Aztan jon a dugodij…

  • 2017.10.28. at 23:02
    Permalink

    Aki agglomerációból jár be dolgozni autóval, az ki fogja fizetni a megyei matricát, hiszen egy csak fél tank benzin – kerülni nem érdemes, mert a benzin többe kerül. Esetleg a Budapesttel szomszédos települések lakói tűnődhetnek, hogy inkább a kertek alatt mennek majd vagy a régi főúton.
    Ellenben, aki hébe-hóba járt Budapestre (vásárolni, látogatóba, alkalmi munka), az fillérbaszásból nem vesz matricát és a régi főutakat terheli majd. Nem irigylem az ottaniakat.

  • 2017.10.28. at 23:02
    Permalink

    Na kíváncsi leszek hogy mennyire lesznek leterhelve az agglomerációs települések útjai. Persze ha ne’adj Isten romlik az utak minősége a megnövekedett forgalom miatt, azt mennyire fogják majd javítani rohamtempóval. Mert pl. a közútkezelőhöz csak a városokon keresztülhaladó főutak tartoznak, a mellékutcák az adott települések önkormányzatához.

  • 2017.10.28. at 23:02
    Permalink

    Ennél rosszabbul menedzselt káoszt még nem láttam.De a lényeg,hogy van új alkotmányunk meg sok szép stadionunk és pár százezer új “állampolgárunk” akik hála semmilyen zsoltinak a mi f…kal verik a csalánt.Egyébkénk [b]MINDENKINEK BOLDOG ÚJ ÉVET KÍVÁNOK,ÉS REMÉLEM,HOGY Kempelen és Menőmanó az új évben kicsit higgadtabban osztja egymást a világhálón.[/b]

Vélemény, hozzászólás?