Manapság egyre több olyan tanulmányautó bukkan fel, amely már egy gyártásra kész modell vonásait viseli magán, és legfeljebb egyes részleteiben merészkedik tovább egy kicsivel a későbbi sorozatgyártmánynál. Nos, a Nissan Arizon nem ilyen, sokkal inkább tűnik stílusgyakorlatnak.
Az Arizon állítólag a CMF-EV platformra épül, amelyre a sorozatgyártású Nissan Ariya is, dee nem is emlékeztet arra: inkább olyan, mintha az első generációs, szögletes Nissan X-Trail korszerű megfelelőjét igyekeztek volna felvázolni. Sajátos módon a néhol egész élesen törő, egyenes élek bukkannak fel az autón, másutt viszont lágyan hajlik a forma. Érdekes ötlet az is, hogy a szélvédő kerete nem a tető vonalában folytatódik, hanem a tetőcsomagtartó-sinekben, amelyek aztán a hátsó tetőoszlopokba hajlanak át. A forma összességében érdekes, de nem tűnik valószínűnek, hogy az autógyártásban megszokott préselt acéllemezekből el lehetne készíteni.
A kétfelé nyíló ajtók, és a szögletes-minimalista belső tér szintén azt jelzi, hogy a tervezők inkább látványosságnak szánták az Arizont, mint célszerű járműnek, bár nem kizárt, hogy később az alapforma, vagy a részletmegoldások egyike-másika később még visszaköszön hétköznapibb Nissanokról.
A bemutató kapcsán a Nissan ügyvezetője, Ashwani Gupta arról beszélt, hogy több elektromos típusra van szükség Kínában, és a Nissannál jelenleg is keményen dolgoznak, hogy a kínálat találkozzon az igényekkel. Az Arizon kiállítása alapján viszont úgy néz ki, hogy a gyártásra kész újdonságok egyelőre távol állnak a megvalósulástól.