Ütős a Hyundai versenygépe
Tűzforró ferdehátút húzott elő a Hyundai, az RN30 a sportos vonal előfutára
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Nagyon érzik a sportos vonalat a Hyundainál, olyan szintre készülnek lépni, ahol eddig nem voltak jelen. A tüzes ferdehátú Hyundaiok előfutára az RN30, elhisszük, hogy jó lesz az utcai verzió.
Versenayutón ritka a fölfelé nyíló ajtó, főleg ferdehátún indokolatlan, de az RN30 tanulmány csupán, így bármi belefért. Az új i30-ra épül, de sokkal alacsonyabb, szélesebb annál, igazi versenygépet faragtak belőle
A Hyundai a Párizsi Autószalonon kiállított RN30 versenyautóval megmutatja, mire készül. Persze a sorozatgyártású N modellek nem lesznek ennyire brutálisak, de ez így elég meggyőző. Az RN30 formavilága a vadonatúj i30-at rejti, bár a hatalmas szélesítésektől, a brutális lökhárítóitól és a kerekeitől ez annyira nem látszik. Az RN30 igazi versenyautónak készült, bukócsővel, kagylóülésekkel, meg speciális műszerekkel. Ami viszont minimum érdekes, de leginkább kecsegtető és borzasztóan menő, az a rajzokon szereplő négyüléses verzió, valamint az RN30-at szállító saját tréler. Ezek nyilván nem valósulnak majd meg, azért azt jó látni, hogy fantáziából nincs hiány a koreaiaknál.
Bent is rendes versenyautó, van szabványos bukócső és kagylóülések is, meg ötpontos biztonsági öv és speciális műszersor. A tervek között található négyüléses kivitel és szállító tréler is, van fantáziájuk a koreaiaknak, ez mind nagyon jót sugall
Az RN30 olyan technológiákat vonultat fel, amit a prémiummárkáktól szokhattunk meg, rengeteg alkatrész készült például karbonból, de a motor teljesítményét is duplakuplungos váltón keresztül juttatják a kerekekhez. Motorja kétliteres turbós benzines (380 lóerővel), karosszériája pedig több mint 8 centivel fut alacsonyabban és sokkal szélesebb is az alap i30-nál. Amíg az első valódi utcára szánt N-es Hyundai megérkezik, addig ezzel a látvánnyal kell beérnünk. Egyelőre nem lesz nehéz, a felfelé nyíló ajtót biztos nem felejtjük el.
Kétliteres turbós benzines motor hajtja 380 lóerővel, amit duplakuplungos sebességváltón keresztül juttat a kerekekhez. Simán lehetne belőle széria rali-, vagy pályaautó, előbbire viszont i20 alapú géppel készülnek
Hátulról nagyon bejövös, de jó mindenhonnan. Remélem menni fog.