Vadonatúj Fiat Panda
Érkezik a harmadik generációs Fiat Panda
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Nagyobb utas- és csomagtér, de kisebb motorok jellemzik a Fiat Panda legújabb változatát.
Elölről mintha egy kicsinyített Renault Kangoo-t látnánk, bár a domborítás alatt megmaradt az egyszerű forma
A kizárólag öt ajtóval kapható Pandát minden irányban megnövelték, 3650 mm hosszú, 1640 mm széles és 1550 mm magas: az elődjénél 12 cm-rel hosszabb, 6 cm-rel szélesebb és 1 cm-rel magasabb autóban így mind az utastér, mind a csomagtér nagyobb lett. Az osztva dönthető és csúsztatható hátsó és az asztalkaként lehajtható támlájú jobb első ülésnek köszönhetően az utastér sokféleképpen variálható.
Fogyasztásról, menetteljesítményekről és árakról majd a frankfurti bemutatót követően számolunk be
Főleg városi használatra optimalizált, kis hengerűrtartalmú motorok alkotják az autó motorválasztékát. Háromféle benzinessel indul a forgalmazás, ezek közül az 1,2 literes 69 lóerős egység régi ismerős, de, legalábbis a Panda motorterében új a 875 cm3-es kéthengeres motor. Az alapváltozat 65 lóerős, míg a feltöltött TwinAir turbo 85 lóerőt teljesít. Kicsivel a forgalmazás megkezdése után jön a start-stop rendszerrel felszerelt 1,3 Multijet dízel és két kettős üzemű, a benzin/metángáz hajtású 0,9 turbó, valamint a benzin/földgáz üzemű 1,2-es szívómotor.
Nem lesz nehéz megszokni az új karosszériát
Mivel a 100HP korábban nagy siker volt, egy Abarth csúcsmodell megjelenése sem elképzelhetetlen, mégpedig a 875 cm3-es motor 105 lóerős turbóváltozatával. Idővel megjelenik a robotizált működésű Dualogic váltó, jövőre pedig érkezik az új automatikus aktív fékrendszer, mely észleli a jármű előtt levő akadályokat, és 30 km/h-s sebességig akár teljesen meg is állítja az autót. A Pandát az Alfa Romeo régi, Fiat által felújított nápolyi gyárában fogják összeszerelni novembertől, és valamikor jövő év tavaszán érkezik a kereskedésekbe.