Vajon megéri-e a rezsicsökkentés revÃziója után villanyautózni?
Drága lesz a villanyautózás? Nyilván, de minden egyéb is!
MegszÃvják a villanyautósok a rezsicsökkentés átrajzolását? Számos cikk taglalta már a témát, pedig a végleges tarifákat még nem is ismerjük.
Villanyautók sorakoznak egy nagy teljesÃtményű töltÅ‘ elÅ‘tt. A lakossági tarifa akár a ma drágának számÃtó DC töltési dÃjakat is gond nélkül elérheti
Leginkább azzal, hogy bármiről is legyen szó, érdemes felkészülni a takarékoskodásra. Extrán meg fog térülni a hőszigetelés és a takarékos vezetés. Ma azt mondhatjuk, hogy a nem egész 40 forintos lakossági kWh árral egy átlagos, 15 kWh fogyasztású villanyautóval 600 forintból, alig több, mint 1,25 liternyi benzin árából megtehetünk 100 kilométert. A benzin esetén tudjuk, hogy a piaci ár 770 forint körül jár, az áram kapcsán pedig még csak feltételezések vannak annak kapcsán, hogy akár 200 Ft/kWh fölé is kerülhet a tarifa, ami alapból is ötszörös szorzó. Ha 200 forintra emelkedik a kWh-tarifa, akkor ugyebár 2500 forintos 100 kilométerenkénti üzemanyagköltséggel számolhatunk. Nyilván fájdalmas lesz, hiszen ez már 5,2 liternyi hatósági áras benzint tesz ki, ha viszont a piaci árral számolunk, akkor még mindig 3,2 "liternyi" áramszámláról beszélünk, s látható, ha 250 forintos kWh ár lesz, még akkor is 5 liter alatt leszünk
VélhetÅ‘en szemmel látható összeg lesz az autótöltés is, Ãgy villanyautóból se lesz mindegy, hogy az pontosan milyen, az mennyit fogyaszt
“A villanyautózás már messze nem a spórolásról szól…” Nem értem az autós újságÃrókat. Nem olvastam még olyan cikket, ahol környezetvédelmi aspektusból vizsgálják a témát. Igenis van, aki környezetvédelmi okokból vesz elektromos autót. Ha a spórolás lenne az elsÅ‘dleges cél, akkor egy 10+ milliós autó bizony elég hosszú idÅ‘ alatt hozná csak be a költségtöbbletet egy kismotoros turbós benzinessel szemben. Viszont környezetvédelmi szempontból sokkal jobb egy elektromossal vagy egy normális méretű (nem 3-5000-es) belsÅ‘ égésű motorral kombinált plug-innal járni. Arról nem is beszélve, hogy minden teszt és okoskodás a cikk Ãrásakor érvényes üzemanyagárakból áramárakból indul ki, és az újságÃró nem gondol jobban utána, hogy vajon milyen változások várhatók 5-10 éves távlatban? A rezsicsökkentés fenntarthatatlansága, a hatósági áras üzemanyag fenntarthatatlansága borÃtékolható volt. A kérdés csak az volt, hogy mikor szűnik meg? Számos Okoska Törp élcelÅ‘dött a napelemek megtérülésével a korábbi árak mellett. Azzal egyikük sem számolt, hogy azok az áramárak nem lesznek változatlanok.
A másik ilyen téma a vÃz. Most sem nagyon törÅ‘dnek vele az emberek, mert még nem fáj a hiánya. ElÅ‘re kell gondolkodni, nem utólag keseregni, kapkodni meg hibáztatni a mindenkori vezetést. Sokkal jobban meg kell becsülnünk, ami van. A mértékkel történÅ‘ fogyasztásra kell nevelni az embereket, akkor is, ha épp többre is jut még nekik. Egyrészt késÅ‘bb nem biztos, hogy Ãgy marad, másrészt jusson másnak is.
Pesszimista jóslatok szerint a modern világ 20 éven belül összeomlik.
Az optimista számÃtások szerint 50 év.
Az már nem kérdés hogy végünk, csak az időtáv kérdéses.
Szar ezzel szembesülni mert 10-20 éve 100-200 éveket Ãrtak.
A villanyautó, az egy érdekes bohóckodás a bolygó szempontjából.
Többször kiszámolták: a Föld 5-6 milliárd embert tud eltartani.
Kb. 9 milliárnál járunk.
A többit “add” össze.
Ez a komment felesleges konteók csimborasszója…
Ezt a világvége marhaságot már kb a 70-es évek óta halljuk (sÅ‘t már Marx és Engels is megmondta). Ehhez képest sikerült egy olyan globalizált világot létrehozni 90 után, amiben egyenként és összességében is sokkal jobb életminÅ‘séggel bÃr szinte mindenki pár extrém hülyét kivéve mint Irán vagy Venezuela (még az olyan önsorsrontók mint Szerbia sem mondhatja el hogy rosszabban élnének mint 1980-ban).
Minden újÃtásnál van pár hisztis marha aki képes a legnyilvánvalóbb dolgokban is kételkedni, lásd nemrég a hagyományos izzószállal működÅ‘ villanykörték betiltása. Ott is volt pár marha aki szidta a LEDes égÅ‘ket, mert miért ne.
A gőzautókat is felváltották a benzinesek, mert minden szempontból jobbak. Most a villany hajtáslánc hozná ezt össze, és bár a szintugrás nem hasonló léptékű, azért jelentős. Cserében az átállás sem olyan nehéz mint a benzin esetében volt.
Demens, szűklátókörű, vén marha!
Csalfa, ez nem megy neked… 🙂
Mindegyik érvelés találgatás, de az nem hogy abba az irányba megy, én azt gondolom úgyis meglep majd valami hirtelen változás.
Amúgy 2-őt előre, 1-et hátra lépni nem baj csak ha ez megfordul, az baj.
Különben másrokra halgatni nem kell, saját maga kellene hogy tegyen érte az ember hogy jobb legyen.