Vajon melyik új SUV-val járunk a legjobban?

Árharcban a Ford Kuga, a Kia Sportage, a Peugeot 3008 és a SEAT Ateca

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Több friss kompakt szabadidő-autó is verseng a mind népszerűbb szegmens vevőiért. Megnéztünk négyet, hogy melyiktől mit kapunk alapáron, mennyiért kapnánk korrekt kivitelt.


Mind népszerűbb szegmens a szabadidő-autóké. A hazai piacnak 28%-át viszi ez a kategória, minimális már a lemaradása a hagyományos alsó-középkategóriával szemben. Utóbbi a még mindig jelentős flottavásárlói aránynak köszönheti meglévő előnyét, a legtöbb cégnél ugyanis tiltott gyümölcs az SUV, a magánvásárlók közül viszont már a többség ilyet vesz. Igaz, nem feltétlenül a most vizsgált modellekből, hanem az olcsóbbakból. Ezért is hagytuk ki a szintén e körbe kívánkozó, szintén idén érkezett Volkswagen Tiguant, ára akciósan sem fér 6 millió forint alá. Cikkünk főszereplői közül a legolcsóbb 5 millió forint alatti árral startol, igaz, háromhengeres 1,0 literes, de legalább turbós motorral. Ugyanakkor akciós árával a többi, akár már négyhengeres, jóval komolyabb motorral szerelt versenytárs is 6 millió forint alatt marad. Lássuk, melyiktől mit kapunk alapáron, és legfőképp mennyiért.
Ford Kuga, Kia Sportage, Peugeot 3008, SEAT Ateca - méretek
Hosszúság [mm]Szélesség [mm]Magasság [mm]Tengelytáv [mm]Csomagtér [l]
Ford Kuga4531183817032690456-1603
Kia Sportage4480185516352670491-1492
Peugeot 30084447184116242675520-1482
SEAT Ateca4363184116012638510

A nemrégiben Finnországban próbált, de már szeptember közepe óta előrendelhető új arcú Ford Kuga rögtön elég magasra teszi a lécet. Bár listaáron 7,09 millió forintról startol, akciósan (a márka finanszírozási ajánlatával, de vélhetően bármely kereskedőtől egyéni árat kérve is) 5 799 000 forint a nem is szerény ellátmányú Business Technology „alapkivitel”. A Fordnál ráadásul elég tisztességes az alapmotor is. A négyhengeres 1.5 EcoBoost 120 lóerős verziója, 240 newtonméterrel, hatfokozatú váltóval és 6,3 l/100 km vegyes fogyasztással érkezik. A felszereltség pedig tényleg olyan, mintha a Fordnak nem lenne más célja, mint a szegmens vevőinek egyértelmű meggyőzése. Szerepel egyebek mellett 7 légzsák, tempomat és sebességkorlátozó, gombos motorindítás, kétzónás automata klíma, tolatóradar, 6 hangszórós, navigációs (!), 8 colos kijelzős, CD-olvasós hifi, természetesen Bluetooth-kapcsolattal és kormányról vezérelhetőséggel. Ha ez nem lenne elég, a rögzítőfék elektromos és visszagurulásgátlós, a megjelenést pedig hátsó tetőspoiler, a B-oszloptól sötétített üvegezés és alumínium tetősín, valamint 17 colos alufelni dobja fel. Extrákat egyesével és csomagban is bőséggel lehet rendelni, nem is túl drágán. A fűtőszálas szélvédő, az első ülések és a kormánykerék, valamint az ablakmosófúvókák fűthetősége, valamint a fényszórómosó egyben például 140 ezer forint. A garancia 2 évig korlátozás nélküli, viszont 150 ezer kilométeres plafonnal 5 évig él.
A már tavasszal megérkezett második generációs Kia Sportage kapcsán bizonyára mindenki tudja, hogy 7 év/150 ezer kilométer a garancia, azt viszont vélhetően kevesebben, hogy 3 évig kilométerkorlát nélkül. A Kia alapmotorja feltöltő nélküli 1.6-os, a jól ismert GDI 132 lóerővel. Az alapár alig magasabb, mint a Kuga esetén az akciós, 5 799 000 forint, ebből van még - nem túl combos - 200 ezer forint kedvezmény, legalábbis ennyi jár a kereskedői alkudozást megelőzően. Teljesítményét nézve a Kia alapmotorja a legerősebb, ám 161 newtonméterével alulmarad, tartósságával ugyanakkor a legjobb lehet. Amivel viszont semmiképp sem az, az az ellátmány.
A Kiában alapáron manuális a légkondi, de még az alacsony gördülési ellenállású abroncsokkal együtt adott start-stop rendszerért is külön kell fizetni. Igaz, legalább megvan a választási lehetőség, hogy kérjük-e. A távirányítós központi zár és az ablakok elektromos mozgatása az alapmodellből sem hiányzik, megvan a CD-s, USB-csatlakozós, 6 hangszórós hifi is, de kormányról vezérelhetőséget és Bluetooth-kapcsolatot csak a 800 ezer forinttal drágábban elhozható második, LX Exclusive felszereltség ad. Már kétzónás automata légkondival, elektromosan behajtható és fűthető külső tükrökkel, bőrbe varrott kormánykerékkel és sebességváltógombbal, fűthető első-hátsó ülésekkel és kormánykerékkel, tolatóradarral és tempomattal, sötétített hátsó ablakokkal és tetősínnel, LED menetfénnyel és ködfényszóróval, valamint az alapból is adott 16 colos helyett 17 colos alufelnivel. Ha még navigációra is vágyunk, amit a Ford Kuga alapból ad, még 200 ezer forint, az alap Sportage áránál összességében egymillióval több fizetendő. Kétségtelen persze, hogy kívülről rövidebb, ám belül utas- és csomagterével is nagyobb autót kapunk.
Hirdetés
Jöhetnek a háromhengeresek!
A Peugeot 3008 és a SEAT Ateca közös vonása, azon túl, hogy mindkettő divatos és idén érkezett kompakt SUV, hogy alapmotorjuk turbós háromhengeres. A Peugeot 3008 ennek ellenére nem olcsó, listaáron 6 399 000, akciósan 6 249 000, míg használtautó beszámítással a Kia Sportage belépőjével egyező, azaz 5 799 000 forint az ára. Igaz, bár az 1.2 PureTech motor csak háromhengeres, de teljesítménye 130 lóerő, nyomatéka 230 newtonméter. Ezzel nincs is szégyenkezni valója és még felszereltsége sem rossz. Alapból benne van például az ESP és a 6 légzsák, de még a sebességkorlátozásra képes tempomat és a táblafelismerő is, rögzítőféke elektromos, menetfénye LED-es, kormánykereke bőrbetétes, alul lapított, központi zárja távirányítós, elektromos ablakai kivétel nélkül egy érintésre végigfutók, tükrei elektromosan állíthatók és fűthetők, audiorendszere USB-csatlakozós, kormányról vezérelhető és Bluetooth-kapcsolatos, kerekei pedig 17 colos könnyűfémek, klímája azonban csak manuális.

Az Access alapváltozathoz felárért sincs automata klíma, ha olyanra vágyunk, az 590 ezer forinttal drágább Active szintet kell venni a 3008-ból (nem véletlenül e verziótól várják az eladások zömét). A már automata és kétzónás klímán túl itt már ködfényszórót, utasoldali ülésmagasság-állítást és vezetőoldali deréktámasz-szabályzást, tolatóradart, teljes egészében bőrbe húzott kormányt, eső- és fényszenzort, azaz automata kapcsolású ablaktörlőt és fényszórót, hátsó olvasólámpákat, valamint 8 colos, kapacitív érintőképernyős középkonzolt is kapunk. Több a külső króm kiegészítő, LED-es a beltéri világítás, eltérő dizájnú az alufelni. Ha viszont még navigációra is vágyunk, az további 360 ezer forint lenne, azaz a Kugához hasonlóan felszerelt, már 6 749 000 forintos 3008 ártöbblete is csaknem 1 millió forint.
Ford Kuga, Kia Sportage, Peugeot 3008, SEAT Ateca - műszaki adatok
Ford Kuga 1.5 EcoBoostKia Sportage 1.6 GDIPeugeot 3008 1.2 Pure Tech 130SEAT Ateca 1.0 TSI
Emissziós normaEuro 6
Hengerűrtartalom [cm3]149815911198999
Hengerek/szelepek száma4/163/12
Váltófajta/-fokozatkézi/6
Teljesítmény [LE (1/min)]120 (5500)132 (6300)130 (5500)115 (5000-5500)
Nyomaték [Nm (1/min)]240 (1600-3000)161 (4850)230 (1750)200 (2000-3500)
Gyorsulás 0-100 km/h 12,511,510,811,0
Végsebesség [km/h]180182188183
Fogyasztás - vegyes [l/100 km]6,36,7nincs adat5,2
CO2-kibocsátás [g/km]145156nincs adat119
Saját tömeg [kg]1579137912501280
Megengedett össztömeg [kg]2100183019101830

A SEAT jótállása 2+2 éves, az első két évben kilométerkorlát nélkül, utána 200 ezer kilométerig élő. Ami viszont még fontosabb az Ateca kapcsán, az a négyes összevetésből legkedvezőbb ára. Az Ateca az egyetlen, ami néhány ezer forinttal 5 millió forint alatt elhozható, legalábbis az egyliteres, háromhengeres, 115 lóerős TSI Eco alapmotorral és a Reference alapellátmánnyal. USB-s, 4 hangszórós hifi és ködfényszóró, elektromos ablak- és tükörmozgatás, LED menetfény, távirányítós központi zár és manuális légkondicionáló ehhez is jár. Az extrák továbbá egyesével is rendelhetők hozzá, az automata klíma például 62 230, tempomattal együtt 127 ezer forint hozzá, Bluetooth-kapcsolatot is adó érintőképernyős hifit 147 050 forintért kaphatunk, de a kihangosítót a multifunkciós bőrkormánykerékkel együtt is megvásárolhatjuk 114 030 forintért. Az extrák tehát nem kifejezetten olcsók, a kijelzős tolatóradar például 113 030, a fekete tetősín 64 770 forint. Ha ezeket kérjük, Atecánk már 5 638 000 forintba kerül és még lemezfelnin gördül. A többi verzió már mind 6,3 millió forint felett kezdődik, igaz, az extrlistán megjelenik az idézőjelbe rakott 500 ezer forintos használtautó-beszámítási kedvezmény. Az viszont így is biztos, hogy az árversenyt a Ford nyeri.
Ford Kuga, Kia Sportage, Peugeot 3008, SEAT Ateca - alapárak
Ford KugaKia SportagePeugeot 3008SEAT Ateca
Alapfelszereltség neveBusiness TechnologyLXAccessReference
Alapverzió listaára7 090 000 Ft5 799 000 Ft6 399 000 Ft4 996 730 Ft
Alapverzió akciós ára5 799 000 Ft5 599 000 Ft5 799 000 Ft4 996 730 Ft

Nem vitás, hogy a legjobb ár/érték arányt a Fordtól fogjuk kapni. Ugyanakkor az is lejöhet már a fotókból is, hogy belterével a Kuga kisebb, mint a kívülről kompaktabb konkurensei. Továbbá nem csak extrákat, bizony tömeget is bőséggel kapunk a Fordtól, a Kuga nem csak a leggazdagabban felszerelt, a legnehezebb is. Választás előtt természetesen mindegyik idei SUV próbája ajánlott, személyesen úgyis rendre kínálnak még ármérséklést a kereskedők, amivel ismét borulhat a papírforma. Ha rám hallgatnak, én az automataváltót is számításba venném, meg persze azt is, hogy azzal szerelve a Kiánál van egy, a Sportage-nél kisebb, de belül a Kugánál például nem is szerényebb modell, a vadonatúj Niro. Alapból automataváltóval és persze az összes SUV-nál kedvezőbb fogyasztással. Hogy az nem is SUV, hanem csak crossover? Hát annyi baj legyen!
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2017.10.28. at 00:14
    Permalink

    “Vicces” (inkább nevetséges), hogy ha elfogynak az érveid, elkezded a vitapartneredet becézgetni…
    MX-5 kizárólag az Aurist emlegette, amire te a teljes Toyotával válaszoltál. Nem kell. El kell menni csak egy szalonba, ahogy én tettem szombaton, és megnézni a Toyota választékát. Édesanyámmal voltam, neki néztünk következő autót, őt a műszaki dolgok direktben nem érdeklik (nem tud nagyon hozzászólni), de a kinézet nagyon.
    Szóval neki sem tetszett az Auris belseje. A műszerfal nyomasztja, mintha mindig beljebb és beljebb akarna jönni az a függőleges (és mellette nem szép) valami, a furcsán beleillesztett nagy tapipanellel. A “kardánalagút” sem a barátja, ezt egyébként hibának rótta fel a CHR-ben is.
    Nagyon tetszik neki viszont a RAV-4 műszerfala, van benne térérzet, olyan levegős, könnyű. (Ezek az ő szavai, idéztem.)
    Ja, és a Kia Nironál is a Prius3-at hozta fel példának, hogy szerinte minőségibb a belseje.

    Azon kívül: kit érdekel az, hogy egy gyártónak melyik piac a fontos? Ha nem tetszik valakinek az Auris belseje, hát nem tetszik, nem kötelező olyat vennie, majd megtalálja a neki tetszőt máshol. És másnak is “talán” lehet olyan kívánsága, hogy első osztályú legyen a beltér (kinek mi az első osztály, én egy széthullót biztosan nem szeretnék).

  • 2017.10.28. at 00:14
    Permalink

    Azt külön köszönöm, hogy jól mellbe..sz a reklám(hang) rollozás közben.Gratulálok így kell csinálni, és azt se találni hirtelen hol is kapcsoljam ki(direkt van ez is)Evvel legfeljebb felb…nak, mint érdekelne.Persze nem egy komoly lap, de a reklámozásnak is konszolidáltabb változatát jobban díjaznám, mivel a show része.

  • 2017.10.28. at 00:14
    Permalink

    Szerintem a SUV egy divat manapság, aki igazit akar annak mélyen a zsebébe kell nyúlni és miért ne tenné ha van.A sok SUV utánzat meg a majmoknak készül, mert nincs más előnye egy kombival szemben csak kicsit magasabban ül benne az ember, meg beszállásnál nem kell akkorát hajolni.Persze ha maga mosogatja ott behozza az előnyt és mindjárt hátrány is lesz belőle.Talán többet vezet, mint mos, ez is kis előny.Mosóknál meg jó pénz kidobás XD, csak mert SUV ban ülök.Ez is egyfajta sznobság nem?Arról nem beszélve, hogy drágább minden mivel nagyobb is, ha javítani kell.
    Nekem sokkal jobban tetszik és van is egy jó forma kombi, nekem ez jobban családi autó, mint a SUV.

  • 2017.10.28. at 00:14
    Permalink

    Most az, hogy idén valószínűleg a VW-csoport lesz a világelső és kicsivel megveri a Toyotát, még nem azt jelenti, hogy design-tekintetben Wolfsburg a követendő példa:)
    Emellett pedig a külső design autóvásárlásnál csak egy szempont a kismillió közül, amit figyelembe vesz az ember. Honnan tudod, hogy a VW-csoport a formaterveinek köszönheti majd az elsőségét? Egy márkának/egy konszern márkáinak nagyon sok “selling pointja” van – a Toyotáé pl. a világszerte elismert minőség/tartósság volt, ami a csúcsra vitte.

    “Mondjuk ez nem meglepő amilyen mélyrepülést bemutatott a Toyota design tekintetében az elmúlt években vagy éppen a beltér tekintetében. Azért az vicc, hogy egy Opel(!) vagy egy tetszőleges francia ma prémiumnak tűnik egy Aurishoz képest…”

    Opelt és franciát említettél. Mi a közös ezekben? Hogy európai márkák – és ezért kutya kötelességük az európai ízlést maradéktalanul kielégíteni. A japánoknak miért lenne kötelessége? A Toyotának Európa csak egy piac a sok közül, ráadásul nem is a legfontosabb. Tök vicces, hogy te is meg Zöldike is elvárjátok, hogy a Toyota igenis nyalja ki Európa s***ét:) Neked nem furcsa, hogy beltér kapcsán mindig az Európán kívülről érkező márkák vannak lemaradva? Azért, mert nem mi vagyunk nekik a legfontosabbak. A Mazda-belsők is csak önmagukban jók – ahogy melléjük állítasz egy európai kategóriatársat(szinte bármelyiket), rögtön elvéreznek.
    (Miért tettél “!”-et az Opel neve után? Az valami alacsonyabb rendű erő, vagy mi? A GM egyetlen márkája, amivel jelen vannak az öreg kontinensen. Teljes jogú ellenfele az összes többinek – már ahol képviseltetik magukat.)

    Van aztán arra is példa, ami elég gáz – amikor egy európai gyártó képtelen megfelelni az európai ízlésvilágnak: az új Jaguar-belsők vagy az előző C-Mercedes, de a 3-as BMW-nél is voltak gondok.

    Csak az európai ilyen finnyás, szőrszálhasogató, kákán is csomót kereső, sznob ember, hogy neki első osztályú beltér jár, még egy Grantához vagy Celerióhoz is. A világon sehol máshol nincs ilyen, és ettől nem a világ többi része a h***e, hanem mi vagyunk eltelve magunktól túlságosan. Ez egy olyan speciálisan agyament piac, aminek Ázsia vagy Amerika elég nehezen vagy egyáltalán nem tud megfelelni, vagy csak úgy, ahogy a Ford vagy a Hyundai-Kia csinálta, vagyis európai szakemberek bevonásával. A japánoknál ez nem jellemző, ők azt próbálják itt eladni, amit máshol jól el tudnak. Ez sok esetben nem működik sajnos(pl. Corolla, Hondák).

  • 2017.10.28. at 00:14
    Permalink

    Nekem ezek közül egyértelműen a Seat Ateca tetszik a legjobban, persze nem ebben a narancs színben választanám, és valószínű, hogy nem az ezres motorral. Megnézném mit tud benn az 1.4 TSI vagy az 1.6-os dízel. A Fordnak nem tetszik a hűtőrácsa (a régi jobb volt), a motor viszont abban a legjobb a felsoroltak közül, ellenben a csomagtér nem túl nagy. A KIA esetében az orr rész nem tetszik, nekem nem jön be ez a tigrisorr design, belülről rendben van, de más motorral kellene. A Peugeot megosztó, élőben még nem láttam, meg kellene nézni, az a műszerfal nekem is mintha sok lenne. Ha az ember ilyet venne, akkor össze kellene hasonlítani közel azonos motorokkal és a kívánt felszereltséggel.

  • 2017.10.28. at 00:14
    Permalink

    Bár messze a 3008 tetszik nekem a legjobban a felsoroltak közül (főleg a műszerfal miatt), de azt látni kell, hogy az idézett úriember nagyon nem beszél hülyeséget, ha megnézed milyen irányba mennek az új Toyoták/Hondák/Subaruk/Fordok/Lexusok/stb. Jön vissza ezerrel az élekkel játék az elmúlt évek “organikus” (magyarul szopottgombóc) formái után. És nem véletlenül, ugyanis a VW csoport (botrány ide vagy oda) a 10 éve ugyanolyan szögletes formáival a harmadik nagy autóipari konglomerátumból minden valószínűség szerint az elsővé lép elé idén az eladások tekintetében. A Skoda 10 év rekordot dönt, a Seat végtelen évek után újra nyereséges lett/lesz a szögletes Leonnal (amire várni kell rendesen már a bemutatása óta annyi megrendelés van rá) és az Ateca is ugyanez, a VW meg simán fogy.

    Mondjuk ez nem meglepő amilyen mélyrepülést bemutatott a Toyota design tekintetében az elmúlt években vagy éppen a beltér tekintetében. Azért az vicc, hogy egy Opel(!) vagy egy tetszőleges francia ma prémiumnak tűnik egy Aurishoz képest a beltér tekintetében… Ugyanakkor meg a Mazda szárnyal minden tekintetben…

  • 2017.10.28. at 00:14
    Permalink

    Mérhetetlenül igazad van, avval vitatkoznék (nem veled), hogy előre jelzések szerint a németek 20 év múlva csak elektromos autót fognak gyártani a hírek szerint.Amennyiben a világon mint alternatív vagy végleges lenne az elektromos autózás, akkor sok mindent ami a benzinhez és gázolajhoz kapcsolódik el lehetne felejteni.Az olaj kartell karban tett kézzel fog a süllyesztőbe menetelni nem??Amellett meg érdekes lesz az erőgépek, traktorok stb… elektromossá alakítása.Azért ne felejtsük el, hogy Európában szennyezik legkevésbé a légkört szerintem és itt sem az autók gázai a mérv adók ez egy marketing lózung.Nyilván harcolni kell a levegő szennyezés ellen csak nagy a szembe szél!
    UI.: V6, V8, Harley hang a múlté lesz :-(((((((((((((((((((((((((( De jó, hogy nem érem már meg:-)
    Egyéként meg mindig megröhögtet az amikor ilyeneket írnak, hogy “Döbbenet, hogy alap áron navit is adnak meg pohártartót” A navi szerintem nincs többe mint 100ruppó, ez manapság alap kell hogy legyen minden autóba.
    Az asszisztensekről meg Gazi mindent leírt nem ismétlem.
    Durván összehasonlítva olyan lett az autó ipar mint a média, fossák a szart, azt egyed/vegyed.A jóra meg nincs pénze az átlag embernek.

  • 2017.10.28. at 00:14
    Permalink

    En nem haragszom senkire de hogy senkinek nem tunik fel a sok ipari hulladek amit autokent akarnak es ugy tunik sikerul is eladni az mar tobb mint szomoru. Hol az az auto ami funkcionalis es ha netan tenyleg beul 6-7 ember akkor meg van csomagtere amiben ennek a 7 embernek elfernek a cosmagjai mert nem azert 7 szemelyes valami hogy 7en utazzunk vele nyaralasra? A sok 10 000 mernok meg akik ezeket a csodalatos kiforratlan de inkabb ertelmetlen huyleseget fejleszit es kitalalja jarhatna az agya inkabb az alternativ hajtas lancok kifejleszteseben hogy ne kelljen tovabb faragni az amugy is agyonra elektronizalt belsoegesu motorokat. Nem errol senki nem is csak omlik a szemet minden csatornabol Ide jutottunk ezt kell venned vagy ott vagy mint en a 300 000km futott automat nem tudom lecserelni mert nincs olyan amiert hajlando lennek penzt kiadni. Hogy mi is kell egy autoba. A biztonsagi ABS , ESR ASR legzsakokon tuk nem tobb mint automata valto, Tempomat, Elektr Ablak, Klima, radio, Minden mas folosleges hibaforras es parasztvakitas, Ja hogy tolato kamera es mar nem emlekszunk hogy nem kaphatod meg a vizsgat ha nem tudsz tolatni ja ezt el is felejtettem… tenyleg miert nem arrol irunk hogy mivel lehetne 1000km-ert 1 toltessel elmenni stb stb..

  • 2017.10.28. at 00:14
    Permalink

    Valahol olvastam, hogy az Ateca tervezőmérnöke nyilatkozta, hogy azért ilyen szögletes-egyenes-sarkos az Ateca formavilága, mert a mai autók többségén látható rengeteg ív és domborulat után az emberek szeme szinte vágyja az egyenes vonalakat.

    Felettébb érdekes, hogy más gyártók ezt hogyhogy nem vették még észre:) Ha így lenne, minden gyártó a “Linien und Ecken” design-alapelvet alkalmazná – ehhez képest a VW-csoporton kívül szinte mindenki trendi, divatos, modern formákkal, hullámokkal operál. Az egyenes vonalakat évtizedeken át néztük, eljárt felettük az idő – a mai világ már a formai játékosságról szól.

    Szerintem a tervező úriember fenti mondandója csak egy kamuszagú magyarázat arra vonatkozóan, hogy a kockafejű németek ha megszakadnának, sem tudnának modern formákat alkotni:)

  • 2017.10.28. at 00:14
    Permalink

    Kicsit nekem is túl németes a Seat, de szerintem kívül-belül nem rossz attól. Kívülről nekem is tetszik a Peugeot, de nekem az a műszerfal sok. És a képek alapján a hátsó ülése nagyon rossznak tűnik, alacsony, rövid az ülőlap és formázatlan is az ülés. Ismerőstől úgy hallottam, hogy a 2008 is borzasztó kényelmetlen hosszú távon hátul, ezért valószínűleg jól látom, hogy ez is rossz.
    A Kuga sajnos dögnehéz, a Sportage ezek közül a jó választás, de nem ezzel a motorral, hanem az 1.7-es dízellel, ez az 1.6-os 8,5-et fogyaszt és közben annyira nem megy jól, az 1.7-es dízel meg nyomatékos kis fordulaton is és kb. 2 literrel kevesebbet fogyaszt.

  • 2017.10.28. at 00:14
    Permalink

    Lehet, hogy konzervatív a Seat, de nem rossz autó az, nem vágyik mindenki az izgalmakra. A Ford nagyon kiforrott, csak örökölte a Focus betegségét, kívül nagy, belül kicsi, és sajnos elég nehéz is. A műszerfalát most divatosan mindenki ekézi, szerintem nem rossz. A Kia mostanában nagyon összekapta magát, de sajnos már nem olcsóbb mint a többi márka, viszont legalább olyan jó is, de nekem most a Peugeot tetszik a legjobban, én most ezt venném. Egy félelmem van viszont, Francia autóba jó, ha beleraknak ennyi elektromos kütyüt? Ki tudja, mi lesz vele öt év múlva?

  • 2017.10.28. at 00:14
    Permalink

    Ritkán látni manapság olyan autót, aminél ennyire összhangban van a külső és a belső: az Atecáról beszélek. Tessék összehasonlítani a műszerfalát a Peugeot-ével: most őszintén, nincs köztük legalább 20 év a 3008 javára?:))) És a külső design legalább ekkora lemaradást mutat.

    A 3008 műszerfala eléggé kaotikus nekem, de legalább franciásan avantgárd és előremutató, az Ateca meg mintha leragadt volna a ’90-es években. És mindezt a világ legnagyobb autógyártó konszernje tolja az arcunkba, hogy “vegyétek, vigyétek”. Rossz nézni annak a Seatnak a vergődését, amelyiket egy időben a spanyol Alfának is neveztek:(

Vélemény, hozzászólás?