Van még esély a belső égésű motoroknak? Újragondolhatja az EU a 2035-ös határidőt!
Egy friss uniós dokumentumban jóval enyhébben fogalmaznak a kibocsátási normák szigorításával kapcsolatban
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Nincs szó biztos döntésről: jelenleg még ugyanúgy érvényben van a 2035-ös határidő. Egy újabb jel utal viszont az EU-s álláspont változására.
Bár a két változat hasonló jelentéstartalommal bír, ám a megszövegezés módja közötti jelentős különbség utalhat arra is, hogy a Bizottság előbb-utóbb engedni fog a rá nehezedő nyomásnak.
A szakértők szerint jó eséllyel igaz az utóbbi spekuláció, ám nem szabad előre inni a medve bőrére, mert egyszerű véletlen is lehet, hogy a szokásos szöveg helyett most egy más megfogalmazást használtak a bizottságban. Ha minden maradna a jelenlegi álláspont szerint, akkor a gyártóknak a belő égésű motoros járművek eladását fokozatosan kellene csökkenteniük a nulla helyi emissziós autók javára egészen 2035-ig, amikortól egyáltalán nem forgalmazhatnának hagyományos üzemanyagokkal hajtott modelleket.
