Városi raliautó a Nissantól

Nissan Extrem Concept

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Házon belül csak bébi szörnyetegként emlegetik a városi forgalomba szánt kis crossover tanulmányt. Sorozatgyártása egyelőre kérdéses, formai elemei feltűnhetnek a közeljövőben.


A Nissan számára az elmúlt pár évben kiemelten fontos piac lett Brazília: 2010-es eladásaik tavalyi megduplázásával 2%-ra növelték piaci részesedésüket a dél-amerikai országban, 2016-ra pedig szeretnék 5%-ra feltornászni ezt a számot. Ennek megfelelően a 27. Sao Paulo-i Autószalonon mutatták be a San Diego-i Nissan Design America és a cég brazil dizájnereinek kollaborációjában megrajzolt 2+2 üléses Extrem Conceptet. A tegnap bemutatott VW Taigunhoz hasonlóan az Extrem Concept is nagyon apró, 3850 x 1765 x 1530 mm-es külső dimenzióival és 2450 mm-es tengelytávval nem csak a Juke-nál, de még a VW új tanulmányánál is kisebb.
Hirdetés
Az Extrem az amerikai Versa szedán és a globális Micra modell alapjait adó V-platformra épült, hűtőmaszkján és szellőzős sárvédőívein a GT-R, első fényszóróin és tetővonalán pedig a 370Z formái köszönnek vissza. Hajtását a közvetlen befecskendezéses és turbós 1,6-os DIG-T motor biztosítja, akár első- akár négykerék-hajtással. A Nissan szigorúan tanulmányautóként referál a kis crossoverre, melynek gyártására egyelőre nincsenek terveik, de megjegyezték, hogy egyes stílusjegyei a későbbiekben feltűnhetnek különféle Nissan modelleken.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

Vélemény, hozzászólás?