Hirdetés

Veterán Mercedesek hazai túrája

Célba ért a VI. Mercedes-Benz Classic Csillagtúra

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

A világ első automobilja, a Benz-Patentwagen és több, mint 80 lenyűgöző oldtimer Mercedes-Benz özönlötte el a hétvégén Budapest és Kecskemét belvárosát.

Elsőként a Mercedes-Benz első autója, azaz a 125 évvel ezelőtt megalkotott Patentwagen mintájára épített replika haladt keresztül a start-célkapun, ülésein (balról jobbra) Szentes Tamás, Budapest főpolgármester-helyettese, illetve Ingo Fröhlich, a Mercedes-Benz Hungária Kft. ügyvezető igazgatója

Hova máshova túrázhatott volna a Budapestről múlt hét pénteken startolt Mercedes-Benz Classic Csillagútra, mint Kecskemétre, ahol a márka első kelet-európai gyára épül?! (Még nem megerősített, hogy mely modelljüket, de vélhetően az új B-osztályt gyártják majd ott.)

A start több szempontból különlegesnek számított, hiszen a mezőnyt Budapest főpolgármester-helyettese, Szentes Tamás nyitotta, ráadásul a márka 125 évvel ezelőtti első autójának, a Benz-Patentwagennek mintájára épített korhű “háromkerekű üléséről.

Csakis oldtimer, azaz 1980. december 31. előtt gyártott, vagy a a stuttgarti Classic Center által „klasszikusnak” minősített Mercedes-Benz autók vehetnek részt a VI. Mercedes-Benz Classic Csillagtúrán

Az oldtimer versenyen induló 80 veterán korú, vagy a stuttgarti Classic Center által „klasszikusnak” minősített Mercedes-Benz két nap alatt 380 kilométert tett meg, miközben a sofőrök és a mitfahrerek 16 átlagtartó, azaz 1/100-as szakaszon mérhették össze tudásukat. Utóbbi lényege, hogy a kiírt szakaszt századmásodperc pontossággal a meghatározott időre kell teljesíteni. Ez a fajta verseny elsősorban sok gyakorlást és ügyességet igényel, így lóerőtől függetlenül, egyforma eséllyel indulnak a különböző évjáratú és teljesítményű autók.

Az idei Csillagtúra győztese ugyanaz a páros, amely egyébként a tavalyi Oldtimer Szuperkupa bajnokságot is nyerte, Erdélyi Zoltán és Erdélyi Zoltánné (Mercedes-Benz W107 280, 1975) 206 hibaponttal (azaz a 16 mérési szakaszon összesen alig több, mint 2 másodpernyi időeltéréssel). A dobogósok szintén ismert versenyzők, a második helyen Marosi György és Marosiné Vince Ágota (Mercedes-Benz W113 280 SL, 1969), 245 hibaponttal, a harmadikon pedig Ilkovits Ádám, Kemenes Csilla (Mercedes-Benz W121 190 SL), 247 hibaponttal végzett.

Hirdetés

Vélemény, hozzászólás?