Villanytestvérek lesznek a Porsche Panamerából és a Taycanból

Közös platformot kap a Porsche Panamera és Taycan új generációja, de hír jött egy új modellről is

Nem kerüli el a villanyosítást a Porsche legnagyobb limuzinja, de valahogy meg kell majd különböztetni a Taycantól. További érdekesség, hogy érkezik egy családi Porsche is.

Fontos információk érkeztek a Porsche Panamera és a Taycan jövőjéről, elsődlegesen az, hogy mindkettő megéri a következő generációt, ami mindenképpen jó hír. A mai autóipari folyamatokat látva viszont borítékolható volt, hogy a Panamera következő generációja már elektromos lesz, ezt erősítette meg most az Autocar. Felmerül persze a kérdés, hogy milyen létjogosultsága lesz így a Taycannak és a Panamerának párhuzamosan, ha már mindkettő elektromos négyajtós kupé lesz. A válasz a méretekben rejlik: a Panamera ma is valamivel nagyobb (főleg hosszabb), mint a Taycan, de pletykák szerint a következő generáció alapváltozata is olyan hosszú lesz, mint jelenleg a nyújtott tengelytávos kivitel.
Hirdetés
A Taycan valószínűleg jelenlegi méreteivel újul meg, így valószínűleg ennyi lesz a fő megkülönböztető jegy a két modell között. Más lesz persze a dizájn, bár ez is inkább az első és hátsó részeket érinti majd, a középső traktus elég hasonló lesz mindkét modellnél. A hasonlóság oka természetesen a közös platform, amire a Panamera és a Taycan kerül majd: ez a Volkswagen-csoport Scalable Systems Platformja (SSP) lesz. A Panamera új generációja, ami 2-3 éven belül érkezhet, nem fogja teljesen leváltani a kifutót: a régi, még belsőégésű motorral szerelt verziót párhuzamosan árulják majd a villanyossal, de persze várható annál is egy ráncfelvarrás.Ugyanez a sors vár a Macanra és a Cayennre is: mindkettő elektromossá válik, elsőként a kisebbik, valószínűleg 2023-ban már bemutathatják. Érdekesség viszont, hogy az SSP-n elsőként érkező modell egy vadonatúj Porsche lesz: egy több mint öt méter hosszú, három üléssoros (és így bizonyára akár hétszemélyes) óriás SUV, amit 2025 környékén dobnak majd piacra. További részleteket erről nem tudunk egyelőre, azt viszont tudjuk, hogy a Panamerában és a Taycanban szolgálatot teljesítő akkumulátor a mostani, 800 V-os csomag továbbfejlesztése lesz, ami a több szilikont tartalmazó anódok miatt energiahatékonyabb lesz. Mindemellett az SSP-t is testre szabja a Porsche, nem egy az egyben azt használják majd, mint amit a Volkswagen-csoport többi modellje: SSP Sport lesz majd a Porsche-specifikus platform megnevezése, amin már javában dolgoznak Stuttgartban.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?