Vinnéd 5 millióért ezt a kínai családi autót?

Az elektromos BYD sokat ad, de keveset kér, ráadásul élettartam garancia is jár a hajtásláncra

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Egymás után érkeznek a kínai gyártók elektromos crossoverei, a jó ár-érték arányú modellek sorát ezúttal a BYD e2 gyarapítja.

"Kispénzű" vásárlókra lő a BYD legújabb elektromos autója, de nekik sem kell beérni ügyetlen formatervvel, vagy korszerűtlen motorral. Az e2 formája divatos, de nem egyedi, szinte az összes kínai gyártó hasonlót rajzol, az itthon elérhető MG autói is hasonló fizimiskával készülnek. A modell már a második generációnak tekinthető, az első 2019 és 2022 között készült, a mostani más dizájnnal, új platformon és módosított hajtáslánccal érkezik. A fotók alapján testesnek tűnik, azonban a B-szegmensbe sorolható, a hossz 4,26 méter, a tengelytáv 261 centi, a dimenziók a Skoda Kamiq méreteihez hasonlóak. Az e2 kizárólag elektromos hajtással készül, a lítium-vas-foszfát akkumulátor névleges kapacitása 43.2-kWh, a kínai CLTC (China Light-Duty Vehicle Test Cycle) ciklus szerint 405 kilométer a maximális hatótáv. Az autóskártyában azért nem ez az autó lesz a nyerő lap, ugyanis csak 95 lóerő a teljesítménye. Cserébe legalább olcsó, a 15 000 dolláros ár átszámítva nagyjából ötmillió forintnak felel meg, ezért itthon legfeljebb elektromos mopedautót kapnánk, ha ragaszkodunk az nullkilométeres állapothoz.
Hirdetés
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2023.04.08. at 09:54
    Permalink

    Szegény oroszok, miután kivonult Oroszországból egy csomó francia meg német autógyártó, akik valóban műanyag fosokat gyártottak nekik, most megvehetik ezeket fele áron…

  • 2023.04.10. at 09:01
    Permalink

    A műanyag fosokat lecserélték műanyag fos kínai bydére.
    Tudom 5 millió, és ez nagyon helyes hogy annyi, én bízom benne lesz az kevesebb is.
    A gazdagok vigyék csak a drága csillivilli árut hogy a szegényebbnek később legyen fejlettebb olcsóbb, megbízhatóbb stabilabb technika. Kérdés az hogy milyen áron jut el ez Európába.
    Én most láttam az úton egy MG elektromos suvot, feszített benne a baseballsapkásmenőnek érzem magam típusú ember aki itt KÁEurópában leszarozza a Teslát mert csak a Tádénémet ( nagyon sok ilyen van ám) hozzájut egy kis pénzmaghoz, kipróbálja az elektromos kínait, (nem a Teslát mert az drága és hát a szemét amerika) megtér és azt mondja hogy ami nem kínai az nem is igazi 🙂 ))))

    • 2023.04.10. at 11:49
      Permalink

      Ez tűpontos jellemrajz volt. 🙂

      Tényleg hihetetlen hogy az internet korában, a világ összes információjának birtokában ennyire mélyre süllyedt a magyarok értelmi képessége, de sajnos tele van net itthon ilyen minden tudást nélkülöző de nagyhangú emberrel.

      Legkésőbb a 2022-es ruszki újautó eladási és ipari adatok alapján gyanakodhatnának, de akkor ki kellene tekintenie a való világba.

      Viszont jó eséllyel azért nem jut el ez kishazánkba, mert minden alapvető környezetvédelmi és biztonsági fejlesztéstől mentes, így (nagyon helyesen) nem hozható majd forgalomba.

Vélemény, hozzászólás?