Yaris motorral születik újjá a Toyota Corolla WRC

Hiányoznak a '90-esévek WRC verdái? Van megoldás!

Egy német műhely állít emléket egy restomoddal a '90-es évek legendás Toyota raligépének.

A békalámpás Corolla 1997-ben debütált a WRC-ben, leváltva az összkerekes Celicát. Olyan híres pilóták forgatták a volánt, mint az idősebb Carlos Sainz vagy Marcus Grönholm, de a hazai versenyeken is megfordultak a kihegyezett Toyoták. Egy eredeti raliautó borzasztó ritka és megfizethetetlen, ezért a német JP Performance GmbH inkább épített egyet. Az alapot egy használt, eredetileg piros színű háromajtós E110 kódjelű Corolla adta. A sima utca modellnek kiszélesítették a sárvédőit, új első lökhárítót és egy jó nagy hátsó szárnyat kapott, de a komolyabb munka a lemezek alatt zajlott. A motor okozott némi dilemmát, ugyanis az eredeti WRC blokk beszerezhetetlen, valódi sportváltozat pedig nem készült belőle Európa számára. Létezett belőle 1,8-as turbós Ausztráliában és kétliteres szívómotoros változat Japánban, ám ezek egyrészt megint csak elérhetetlenek, másrészt nem olyan brutálisan erősek (150-160 lóerő körül mozogtak). Végül a GR Yaris 1,6-os motorjára esett a választás, persze némi tuninggal fűszerezve. A régi Corolla tengelytávja közel 10 centivel kisebb, mint a legújabb összkerekes Yarisé, így kellett rajta reszelgetni, továbbá a váltó is a kisautóból érkezett. Talán a legkevésbé szép részlet a Yaris műszerfal, ami esélyt sem ad annak, hogy a kilencvenes évek hangulata átjárja az autót. A jelenlegi 305 lóerő gyakorlatilag egyezik a WRC autó teljesítményével, a további fejlesztések között egy német forgalmi engedély is szerepel.  
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre