0 új cikk érkezett
0 új hozzászólás

Egy Audi 35 évesen is Audi - időutazás egy Audi 80-nal

Audi 80 1.3 CL, 1982 - használtteszt

·

Pajtalelet volt, most a Das WeltAuto kínálatában várja méltó gazdáját egy 62 ezres futású, 1982-es Audi 80. Kipróbáltuk, élvezetes időutazás volt.

%KA%Még 63 000 kilométert sem futott a már oldtimer korú Audi 80-as. Épp ezért vezethetősége ma is patent%KA%

Még 63 000 kilométert sem futott a már oldtimer korú Audi 80-as. Épp ezért vezethetősége ma is patent

Korszakokon át. 1972-ben mutatkozott be a B1 generációs Audi 80, ami egy évvel később az Év Autója díjat is megkapta, formavilágát pedig házon belül a Volkswagen Passat örökölte. 1978-ban mutatkozott be a B2 generáció, a kor szellemében még szögletesebb formákkal, az elődnél jóval komolyabb felszereltséggel és motorpalettával. 1984-ben érkezett a facelift, ami az Audi 90 névre hallgató, már komolyabb motorokat felvonultató modellel is bővült. Sportmodellekből sem volt hiány, az Audi igen aktív rali világbajnoki programjához használt úgynevezett „Kurz quattro” is Audi 80 alapokra épült. Sikereit többek között az autósportnak köszönheti, majdnem 10 évig tudott palettán maradni, és közel 1,7 millió példány készült belőle. A váltás 1986-ban érkezett egy összehasonlíthatatlan, már gömbölyű külsővel. Így mondhatjuk, hogy az Audi 80 több karakteres korszakon át tűrte az iramot, ami már csak a generációk külsején is visszaköszön: a szögletes formákon át a gömbölyűig mindenféle 80-as volt. Ma már A4 néven folytatja útját az Audi középkategóriása, az elődöknél jóval nagyobb méretben. Egy gyors visszakanyar 1982-ig és a második generációig, ugyanis nem mindennapi Das WeltAuto hirdetésre lettünk figyelmesek.

%KA%Külsejében kissé a kortárs Ford Cortinát véltem felfedezni, ami egyébként valóban konkurensének számított%KA%

Külsejében kissé a kortárs Ford Cortinát véltem felfedezni, ami egyébként valóban konkurensének számított

Pajtalelet. Nem volt nehéz kiszúrni, mindössze egyetlen Audi 80 található a Das WeltAuto rendszerében. 1 690 000 forintért kínálják, 1982-es gyártása ellenére mindössze 62 960 futott kilométerrel. Nem bírtuk ki, hogy ne vizsgáljuk meg személyesen, a különleges Audi 80 megismerésében pedig maga a restaurátor, Szöllősi Ferenc volt segítségemre. Az autó sztorija, hogy egy Németországban dolgozó, de magyar származású illető vette meg odakint a szinte alapfelszereltségű modellt, hogy azt később hazahozza Magyarországra, úgymond „hétvégi autónak”. Garázsban tartották, vigyáztak rá, a ritka használatnak köszönhetően pedig kilométer is alig került bele. Végül több évig állt a garázsban, amíg Ferenc rá nem talált. Tehát egy úgynevezett pajtalelet, ami az angol barn find kifejezésből ered, és amitől minden oldtimeres szíve nagyot dobban. Alaposan letisztították, a helyreállítható dolgokat felújították, a hiányzó apró alkatrészeket gyáriakkal pótolták, de a legtöbb alkatrész hibátlanul megmaradt benne. Nem teljes rekonstruálást kapott, sokkal inkább helyreállításról van szó, a lehető legtöbb gyári alkatrész megtartásával.

%KA%Virsligumik és vékony csőben végződő kipufogó. A nyolcvanas évek tipikus jegyei%KA%

Virsligumik és vékony csőben végződő kipufogó. A nyolcvanas évek tipikus jegyei

%KA%Olasz a dizájn, Giugiaro rajzolta a kockakupé formát, ahogy a motorháztető karakteres légbeömlőit is. A kasztnin minden gyári, egyébként német nyelvű matrica megvan%KA% %KA%Olasz a dizájn, Giugiaro rajzolta a kockakupé formát, ahogy a motorháztető karakteres légbeömlőit is. A kasztnin minden gyári, egyébként német nyelvű matrica megvan%KA% %KA%Olasz a dizájn, Giugiaro rajzolta a kockakupé formát, ahogy a motorháztető karakteres légbeömlőit is. A kasztnin minden gyári, egyébként német nyelvű matrica megvan%KA%

Olasz a dizájn, Giugiaro rajzolta a kockakupé formát, ahogy a motorháztető karakteres légbeömlőit is. A kasztnin minden gyári, egyébként német nyelvű matrica megvan

Nyolcvanas évek, nyolcvanas Audi. A forma klasszikus '80-as évek, a szögletes vonalakat Giorgetto Giugiaro rajzolta. 4383 mm-es hosszúságával nem nagy a '82-es évjáratú kompakt Audi, így belső méretei is ehhez igazodnak. Döbbenetes, de fényezése – az orrán lévőt kivéve − gyári. Karcok és foltok tarkítják, de kísérőm szerint pont így ér többet. A gumitömítések és a műanyagelemek alatti kosz szintén a valódiságról árulkodik, a gyári matricák a helyükön. Klasszikus műanyag csíklökhárítók és őszintén a semmibe ágaskodó kipufogócső. Utóbbinak mégis több értelmét látom, mint a mai kamuvégeknek. Virsligumikon ül, kísérőm szerint ma már nehezen találni rá hasonló méretűt, főleg olyan mintázatút, ami illik az autóhoz. Ezért most például Linglong abroncsokon csücsül.

%KA%A szinte alapfelszereltségnek köszönhető az egyszerű utastér. A színeket nem gondolták túl, a zöldet zölddel keverték%KA%

A szinte alapfelszereltségnek köszönhető az egyszerű utastér. A színeket nem gondolták túl, a zöldet zölddel keverték

%KA%Nem csalás, nem ámítás, ebben az autóban nincs 63 000 kilométer sem. Nálam mindent vitt a sebességmérővel egyező méretű kvarcóra. Miközben épp elköszönünk a millió-gombos középkonzoloktól, érdemes visszatekinteni: akkoriban nem volt kiemelendő ha csak 6 gomb volt a műszerfalon, ma pozitívumként említjük%KA% %KA%Nem csalás, nem ámítás, ebben az autóban nincs 63 000 kilométer sem. Nálam mindent vitt a sebességmérővel egyező méretű kvarcóra. Miközben épp elköszönünk a millió-gombos középkonzoloktól, érdemes visszatekinteni: akkoriban nem volt kiemelendő ha csak 6 gomb volt a műszerfalon, ma pozitívumként említjük%KA%

Nem csalás, nem ámítás, ebben az autóban nincs 63 000 kilométer sem. Nálam mindent vitt a sebességmérővel egyező méretű kvarcóra. Miközben épp elköszönünk a millió-gombos középkonzoloktól, érdemes visszatekinteni: akkoriban nem volt kiemelendő ha csak 6 gomb volt a műszerfalon, ma pozitívumként említjük

Egyszerű utastér. A külső minimalizmusa a beltérben is folytatódik, az akkori bázisverziónál eggyel jobb CL felszereltség nem túl sok extrával kényezteti sofőrjét. A militarizöld először nem hat barátságosnak, de vezetés közben végül megnyugtató színnek bizonyult. Tulajdonképpen közel minden zöld és a lehető legtöbb helyen egyszerű, kopogós, érdes műanyagot használtak. Elhasználódás nyomát nem igazán érezni, egyedül a sofőrülés van valamelyest kiülve, de más 35 éves autó örülne, ha ilyen állapotú puha ülései lennének. Az üléspozíció mai szemmel nem túl komfortos, oldaltartás nem igazán van, de ez is csak rátesz az időutazásra. A hátsó hely passzentos, az ülések ott hiper puhák, a lábtér még megteszi kompaktnak (de nem középkategóriásnak, amilyen az A4), bár a lábfejnek már szűkös, azonban ez a fejtér mára mindenképp kevésnek hat, főleg egy szedántól. Ha már fejtér, említettem, hogy a tetőkárpit is gyári? Tisztítani persze kellett, de alapból szakadásmentes volt. A légkonditól kezdve a manuális belső tükörállításig minden működik, az összes műszerfali lámpa ég. Jópofa a fogyasztásmérő és a korkellék kvarcóra a fordulatszámmérő helyett. 63 127 kilométert mutat az óra, ami állítólag pár százzal eltér a valóságtól, de ennyi igazán elnézhető neki.

%KA%Egyszerűek az ülések, egyszerű a középkonzol, egyszerű minden. Oldaltartást nem igazán adnak, de legalább puhák az ülések%KA%

Egyszerűek az ülések, egyszerű a középkonzol, egyszerű minden. Oldaltartást nem igazán adnak, de legalább puhák az ülések

%KA%Nincs vastag borítás, őszintén tágas a csomagtér, a puha plasztik kárpit az eredeti benne. A pótkerék is oda lett felfogatva, ahova kitalálták%KA%

Nincs vastag borítás, őszintén tágas a csomagtér, a puha plasztik kárpit az eredeti benne. A pótkerék is oda lett felfogatva, ahova kitalálták

Minőségtartás. Noha nem a leggyengébb motor dolgozik benne, amit valaha megkapott az Audi 80 B2 generációja, az 1,3 literes 60 lóerős és karburátoros, manuális szívatós négyhengeres benzines korántsem nevezhető erőbajnoknak. Nyilván nem is annak készült, hétvégi autó szerepét viszont tökéletesen betölthette néhány kiruccanáshoz. Végül is forgalmi szerint 940 kiló − ami mai szemmel elképesztően kevés a középkategóriás szedánok, de még a régi 80-as mai mérettársainak számító kompaktok között is − tehát korántsem kell nagy tömeggel dolgoznia. Elöl MacPharson, hátul merev hidas futóműve mai napig feszes, nem engedte el magát. Az autó futása hibátlan és merev tengelye létére nagyon finoman veszi az úthibákat és fekvőrendőröket. A kormányzás munkás, olyan szempontból, hogy tekerni kell dolgosan, ha be szeretnénk fordulni. Ellenben ahhoz képest, hogy nem szervós, könnyedén fordítható. A legmeglepőbb mégis a 4 sebességes kézi váltója volt, amit számtalan mai autómárka megirigyelne. Precíz, pontos, vajpuhán veszi a fokozatokat.

%KA%Hosszában helyezték el a soros négyhengerest, ereje bár nincs sok, a mai forgalomban sincs elveszve. A tisztításnak köszönhetően friss hatású a motortér, csak az alapvető alkatrészek lettek cserélve%KA%

Hosszában helyezték el a soros négyhengerest, ereje bár nincs sok, a mai forgalomban sincs elveszve. A tisztításnak köszönhetően friss hatású a motortér, csak az alapvető alkatrészek lettek cserélve

%KA%A Volkswagen-Audi együttműködést ekkor még kiemelték. A sok állás miatt a motorháztetőn már meglátszanak a korábbi akkumulátor nyomai%KA% %KA%A Volkswagen-Audi együttműködést ekkor még kiemelték. A sok állás miatt a motorháztetőn már meglátszanak a korábbi akkumulátor nyomai%KA%

A Volkswagen-Audi együttműködést ekkor még kiemelték. A sok állás miatt a motorháztetőn már meglátszanak a korábbi akkumulátor nyomai

Itt a lehetőség. A tesztelés napja úgy fog bennem megmaradni, mint a nap, amikor megértettem a veteránozás értelmét. Ferencen, a restaurátoron annyira érezni lehetett az autószeretet és olyan lelkesen tudott mesélni az átépítésekről, az autókeresés folyamatáról, az oldtimer-gyűjtés és -felújítás szépségeiről, hogy bárki kedvet kapna belekezdeni. Valóban minden milliméteren él az autó, velünk együtt cselekszik, dolgozik, érezni minden mozdulatát, hallani minden rezdülését.

Egy veteránautóba azért ülünk be, hogy vezessük, nem azért, hogy eljussunk valahová.

Nincs multimédia, nincs okostelefon. A legmegdöbbentőbb az volt, hogy két rövidebb tesztkör elég volt, hogy megszokjam az Audi szedánját. Úgy éreztem, hogy a hétköznapokban is élhető lehet. Sokkal magabiztosabbnak tűnt kortársainál, nem éreztem benne azt a nehézkes, bizonytalan és törékeny érzést, amitől tartottam a korábbi példák után. Az Audi 80 tökéletesen példázta, hogy egy Audi, 35 évesen is Audi. Bár egy ilyen keveset futott modellt nem egyszerű kifogni, de most mégis itt a lehetőség.

%KA%Megértettem miért jó veteránozni: jó érzés kicsit lelassítani, kikapcsolódni és az autóra koncentrálni. A Das WeltAuto kínálatában jó helyen van a 80-as, más egy szervizért otthagyja az árát, hátha valaki rákíván az időutazásra is%KA%

Megértettem miért jó veteránozni: jó érzés kicsit lelassítani, kikapcsolódni és az autóra koncentrálni. A Das WeltAuto kínálatában jó helyen van a 80-as, más egy szervizért otthagyja az árát, hátha valaki rákíván az időutazásra is

Ez is érdekes lehet:
 

Mini John Cooper Works és BMW M3, 1997 - menetpróba

Tudják milyen az, amikor biztosra vehető, hogy a nap folyamán még egy M3-as BMW volánja mögé...

Egymás után vezettük a Prius generációit

Húszéves Toyota Priust vezettünk, a japánok hibridjét ünnepeltük, majd az új Prius Plug-in hibridekkel...

Lepel nélkül a Fiat Argo, jöhetne hozzánk is

Hosszú felvezetés után bemutatkozott a Fiat Punto brazil utódja. Nem okozott csalódást, sportos...

Ismétlés: szerdán újfent egységesen drágulnak az üzemanyagok

Most szerdán pontosan ugyanúgy változik a benzin és a gázolaj ára, ahogyan az előző héten is...

Piaci körkép: autós filmek sztárjai, elérhető áron

Biztos van olyan autós film, ami már téged is autóvásárlásra ihletett. Esetleg belebújnál Semir...

Csúcsfelszereltségű, VIP személyek számára kialakított kisbuszt mutatott a Renault

Fontos személyek szállítására készített különleges sorozatot a Renault a Traficból. A kényelem...

Lada Vesta Sedan Lux 1.6 teszt

Nem csak a külső fejlődött előnyére, vezetni is jó a szinte SUV tulajdonságokkal rendelkező Lada...

A villanyautó-tulajdonosok 77 százaléka újra e-autót vesz majd

Bár a magas vételár és a töltőpontok hiánya gátolja a villanyautók gyors terjedését, aki egyszer...

Opel Crossland X nemzetközi menetpróba

Kipróbálhattuk az első olyan Opelt, amihez a németeknek már nincs túl sok köze. Az új korszak...
 
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1hdWRp
Hirdetés

A cikk galériája

FB_share
Küldés e-mailben

Tetszett a cikk?

Iratkozzon fel hírfigyelőnkre! 
(Mi ez?)Ne maradjon le a legfrissebb autós hírekről, bemutatókról, tesztekről, benzinár-változásokról! Írja ide e-mail címét, és a fontos hírekről értesítjük.

(E hírfigyelőről bármikor leiratkozhat a küldött levél alján lévő linkkel. Az adatvédelmi elveket maximálisan tiszteljük, a címet nem adjuk ki harmadik félnek.)
Jogi nyilatkozat* Hozzájárulok ahhoz, hogy a Használtautó Kft. részemre közvetlen megkeresés módszerével a saját, illetve harmadik személyek áruira és szolgáltatásaira vonatkozó reklámot közöljön (pl. promóciós célú elektronikus levelet, hírlevelet, vagy reklámot tartalmazó elektronikus levelet küldjön) és a fentiekben ebből a célból megadott adataimat kezelje és felhasználja.
A Használtautó Kft. a megadott személyes adatokat bizalmasan kezeli és harmadik fél számára nem adja át. A reklám közléséhez, illetve a személyes adatok kezeléséhez megadott hozzájárulás visszavonásig érvényes.
A hozzájárulás bármikor korlátozás és indokolás nélkül, ingyenesen visszavonható.
Feliratkozom

Új hozzászólás írása

Hozzászólás *
 (BBCode formázások engedélyezettek) A következő BBCode formázások engedélyezettek:
[url=http://www.pelda.hu] Link neve[/url]
[b]félkövér[/b]
[i]dőlt[/i]
[u]aláhúzott[/u]
egyéb más BBCode és HTML kód használata nem megengedett.

F
D
A
URL

Hozzászólások (19 db)

Macan írta: múlt héten

Ez még hasonlított autóra nem mint a mai össze-vissza kreáltak.
Sőt megbízható is, nem tele elektronikával ami csak a szervizeknek jó bevételt garantál javításkor.
Igaz, pont ilyen zöld volt nekem is /anno/ de a fogyasztásban nem volt épp "szerény".

Páran kételkednek a km számában. Miért nem "futhatott" éves 2 ezret? nekem is van négy autóm,
van amit télen van amit nyáron használok így...

A válaszoláshoz belépés szükséges
gacsfalvirobert írta: múlt héten

A W 124 is autó még csak azok közlekednek is az utakon, sokkal jobbak .

A válaszoláshoz belépés szükséges
mzperx írta: múlt héten

1,9 WN pont almazöldben, nagyon szép, sok extrával, légkondivla. Sajnos itt is szükséges hegeszteni a hirdetés szerint. Kérdés, mennyit.
3000 eur, 153e km.
https://www.ebay-kleinanzeigen.de/s-anzeige/audi-audi-80-cd-5s/634013727-216-8029

A válaszoláshoz belépés szükséges
mzperx írta: múlt héten

A kilométerben kételkedőknek írom még:
Az 1980-1986 közötti Audik belső elemei, így a műanyag belsők sokkal jobban karcolódtak, mint a későbbieké. Továbbá fakultak és például a "negro" színű barna képes volt mállani is, ha sokat tárolták szabadban. A negro színű belső ezért eléggé ritka már, a fekete és a kék jobban bírta. Zöld alig létezett szinte. Emiatt a belsők 12-14 éves korukra is elég lelakottnak tudtak kinézni, 20 év felett pedig gyakran repedeztek , így pl a műszerfal burkolat is, sajnos. Saját és rengeteg egyéb Typ81-es és egyéb belső terek tapasztalatai alapján ez a futásteljesítmény arányos a belső tér állapotával, legfeljebb ha kétszer ennyit futott, egy túlsúlyos sofőrrel. Sajnos a korabeli ülésekben használt szivacs anyagok sem voltak a tartósság mintaképei, 1994-ben (12 évesen) már simán kiültek voltak vagy félig azok.
A felhasznált anyagokban hipertérugrást jelentett a Typ89-es széria Audi 80, különösen az Audi 90-es autói. Azok belső tere hihetetlenül tartós, minimális odafigyeléssel még ma is újszerű tud lenni. A legsúlyosabb, hogy a gumitömítések, ajtókéderek is döbbenetesen jól bírják.
Ehhez képest az 90-es évek közepétől, majd 2000-től még inkább hanyatlás figyelhető meg e téren. Többek szerint a kötelező műanyaghulladék-újrafelhasználási előírások miatt. Könnyen lehet.

A válaszoláshoz belépés szükséges
mzperx írta: múlt héten

Érdekes a cikkben olvasni a fiatal újságírók lelkesedését, illetve "aha"-érzését.

Korábbi hsz-el nem értek egyet, hogy az Audi és a veterán fogalmak nem férnek össze. Egyrészt megdobban az ember szíve, mert emlékei vannak, mint nekem.
Optikailag pedig érdekesen alakul az egész veterán-dolog: telnek az évek és lassan minden műanyag lökhárítós-szögletes autó veterán lesz, sőt, idéntől már az 1987-es Audi 90-esek is azok(!). Ezek már igen áramvonalasak, sőt. Közben jó állapotban olyanok a menetteljesítményeik, mint most bármelyik jobban motorizált autónak és szerencsésebb esetben rozsda sincs nagyon rajtuk. Tényleg kortalanok bizonyos értelemben.

Ez a széria rendkívül híres, meghatározó volt, tartóssága és szép vonalai miatt. Nekem 1996-2000 között volt egy Coupe GT, ugyanezen évjárattal, az 1,9 öthengeres motorral. Abban persze más ülések voltak, szervó, erősebb motor, napfénytető. De a lényegen nem változtat, miszerint megbízhatósága, kényelme, élvezetes vezethetősége, és a célnak pont elegendő, ésszerű és nem túlkomplikált felépítése, emiatt könnyű szerelhetősége meghatározta az autókhoz viszonyulásomat mostanáig. Ma is szívesen vezetnék Typ81-es Audit adott esetben.

A cikkben szereplő kocsi egy marha szép példány. Túl sok mindent nem cserélgethettek, mert ezekhez alig van már alkatrész. Pláne zöldben. A motortérnél még hagyján, de az esztétikai/karosszéria elemeknél nehéz a helyzet.

- A metál almazöld színe az egyik legszebb a maga korában, sőt, most is nagyon az.
- A fura zöld belső akkoriban nem volt menő, mostanra "beérett". Mindenesetre megszokást igényelne. Ez az 1,3-as motor a legalapabb volt, és nagyon ritka is. Szinte mindenki vagy az 1,6-ossal, vagy az 1,8-assal kérte. Ha az 1,9-es WN kódú karbis öthengeressel lenne ennyi kilométerrel, erősen kezdenék gyűjteni, még akkor is, ha "csak" lépcsőshátú. 1981-82-ben a WN volt a "csúcsverzió" CD ("corporate diplmatique") felszereltséggel, vagyis szervó, plüss, rádiósmagnó, esetleg még légkondi is, elektromos ablakkal. Azzal a motorral 9 másodperc körül gyorsult, nem beszélve a fantasztikusan szép hangjáról, amelyben volt bizonyos V8-áthallás is. Egyik ismerősömnek pont ilyen lépcsőshátúban volt CD WN motorosa, azt 2006-ban bontotta el, mert a karosszéria sajnos nagyon rozsdás volt, 450 ezer kilométernél. A motor már fogyasztott olajat, de még egész jó erőben volt (másik autóban élt tovább).

ps. nem biztos, hogy tudok válaszolni, ritkán járok erre.


A válaszoláshoz belépés szükséges
octi írta: 2 hete

Én sem hiszem, hogy csupán csak 63ezer lenne benne, de ezzel még jobban emeli értékét, hogy ki tudja hány kilométerrel is ilyen állapotban van. A 80-as években ez egy nagyon jó kis gép lehetett.Lehet itt mindenféle Audi ímádatról meg egyebekről beszélni, azért a márka mindíg is jó autókat csinált, csinál és csinálni fog...

A válaszoláshoz belépés szükséges
kovacsfe írta: 2 hete

Kedves Újságíró!
Az végig tetszett gondolni, hogy a 63 ezer km, évenkénti átlaga 1800 km?
Ez annyit jelent, mintha "vitrinben" tartották volna a "szekeret"!!!
Egyébként nálam van olyan év, amikor az autóimmal többet megyek 63 ezer kilométernél!
Szóval ha bármelyik "megfizethető árfekvésű" mai autót szalon körülmények között tartunk, és évente átlag 1800 km-t megyünk vele, akkor az szintén autó marad 35 év múlva!
Ez a cikk igazából arról szól, hogy az újságíró kifejezhette az AUDI IMÁDATÁT!

A válaszoláshoz belépés szükséges
kovacsfe írta: 2 hete

...

A válaszoláshoz belépés szükséges
integrale írta: 2 hete



"Az Audi 80 tökéletesen példázta, hogy egy Audi, 35 évesen is Audi. "

"Sokkal magabiztosabbnak tűnt kortársainál, nem éreztem benne azt a nehézkes, bizonytalan és törékeny érzést, amitől tartottam a korábbi példák után"

Nem, ez az auto nem azert ilyen "jo", mert Audi, es ennyi idosen is Audi, hanem mert keveset futott, es felujitott. Probalj ki tobb markat a korbol, hasonlo futassal, addig a kortarsainal magabiztosabb duma, alaptalan.

Az pedig erdrkes, hogy mindenhol az szerepel, hogy milyen keveset futott, de az ules ki van ulve, 35 eves, ne varjunk mast. De, varjunk mast, szinte nem ult abban az ulesben senki. Szoval a 63.000 km ellenere ki van ulve, igy korrekt. De egyik szempontbol dicsoiteni, mert keves a futas, masikbol meg vedeni a hibat azzal, hogy dehat oreg....

A válaszoláshoz belépés szükséges
Tizenkettő írta: 2 hete
zold írta: 2 hete

Azzal egyet értek hogy az egyéni érzelmi érték eltérő lehet. Speciel akkoriban a Trabant 601-es a tulaj saját nyomorúságának mértéke volt, mert bizony akkoriban sem azok vették plasztikkupét akiket vonzott a kétajtós forma vagy nem volt türelmük kivárni az "orosz Mercédeszt" (az időzőjel mellé itt most képzeljetek ide egy gonosz vigyort nagyon erős iróniával). A Trabant a szocializmusban a csórók autója volt, fiatal párok akiket nem támogattak a szülők, vagy a támogatást elvitte a családi ház.



Amikor a 90-es évek elején a B2-esek beérkeztek, már jócskán benne voltak a korban, és bizony épp ekkor zajlott a legdurvább forradalom, amelynek hajtóereje a japán autóipar volt. Ezért nem is érzek különösebb vonzalmat, szerintem a korabeli tulajok se fognak. Egy sport quattro már más, de ez nem az. Az Audi a 90-es években rugasztkodott neki igazán, a komolyan vehető modellek fiatalabbak, mint a Lexus esetében.



Mi azon szerencsések közé tartoztunk akik az ezeröcsit nagyon gyorsan lecserélhettük pár éves japánra (még a nagy ugrás előtti Lancerre), és így nemcsak a Ladához képest láthattuk a durva különbséget, de a régebbi európaiakhoz képest is (pl Golf II). Talán ezért is szimpatizálok a 90-es évek eleji japán autókkal (ezek most érnek oldtimerkorba). De ezek objektív mértékkel kiemelkedő autók voltak, akkor is ha a korabeli formai és műszaki előnyt összemosta az idő múlása (egy nagyon találó TC cikk készült egyszer egy használt Xedos 6-ról).



Úgyhoyg nekem egy CRX II vagy Xedos 6, MX3, vagy a kontinensről Corrado, esetleg ebből a korból Alfa GTV sokkal vonzóbb. Ezek ritka és érzelemdús autók.



Szerintem ezt az Audi 80-ast könnyebben fogják Németországban eladni. Ott könnyebben találnak olyat akinek akkora érzelmi töltetet képvisel, hogy hajlandó kifizetni ennyi pénzt...


Előzmények megtekintése

Én értem amit írsz, de pontosan benne van az is amit én írtam. Neked pl a 90-es évek japán autói jelentenek kellemes emlékeket, ezek váltják ki nálad a veteránozás iránti vonzalmat. Viszont valakinek meg pont mondjuk egy 601-eshez fűződnek hozzád hasonló emlékei érzelmei, pl az volt az első autója, bejárta vele az akkor ritkán látogatható környező országokat esetleg eljutott vele nyugatra. És hiába volt rossz, de az emlékezteti a fiatalságára, az emlékeire, saját maga "történelmére". De ez csak pár példa volt. Pontosan ez a lényege a veteránozásnak és ezért látni sok különféle autót az ilyen találkozókon mert mindenkinek más volt a fontos. Itt, ebben a műfajban az objektivitás és a műszaki tartalom sokszor másodrendű dolog ( kivéve a "bankárveteránosokat"), legfontosabb a nosztalgia. Mindegy mivel. Én meg tudom érteni azt aki mondjuk egy ilyen Audit választ, mert pl olyan szerencsés volt az elmúlt rendszerben, hogy egy ilyen autója volt. Hiába nem különleges autó, hiába esetleg fapados stb, az emlékeit ez hozza vissza. De egy Trabant is működhet valaki számára pont ugyanígy.

A válaszoláshoz belépés szükséges
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1hdWRp
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1hdWRp

Friss tesztek

Lada Vesta LUX vs.  Suzuki Swift 1.2 GL+ összevetés

Melyik jobb a családnak? Suzuki vagy Lada?

Egy időben járt náluk az oroszok és a japánok két újdonsága. Méretben ugyan különböznek, ennek ellenére megnéztük, hogy melyik éri meg jobban, ha családi célra akarunk autót venni.


Suzuki Swift 1.2 GL+ teszt

Jó a hazai, de a japó Swift sem csalódás, sőt! - Swift 1.2 GL+ Videó

Minden újabb autójával egyre jobban zavarba hoz a Suzuki. Az új Swift az 1,2-es alapmotorral vizsgázott. Nehéz róla rosszat mondani.


Lada Vesta Sedan Lux 1.6 teszt

Jó, Ladába be, ablakot le! - Lada Vesta teszt

Nem csak a külső fejlődött előnyére, vezetni is jó a szinte SUV tulajdonságokkal rendelkező Lada Vestát. Azért még mindig van hova fejlődni.

Még több teszt
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1hdWRp

Hirdetés

AUDI tesztek

Audi Q2 Design 1.4 TFSI 150 LE S tronic teszt

A könnyedség a kulcsszó - Audi Q2 teszt Videó

Egy könnyed városi crossover az Audi hidegségével, de annak kényelmével és elismerésre méltó technikai tudásával. Ez az új Audi Q2.


Audi A5 Coupé 2.0 TFSI quattro S tronic teszt

Szabad egy táncra? - Audi A5 Coupé

Egy Audi ezüst, vagy fekete, legalábbis a legtöbb vélemény szerint. Az új A5 Coupé viszont így vadító. Tangóvörös fényezése és az erősebbik kétliteres turbós benzinese együtt ütős párosítás.


Audi Q7 3.0 TDI quattro teszt

A Q-tya fáját! Új Audi Q7 teszt

10 év után lépett második generációjába az ingolstadtiak luxus SUV-ja, a Q7. Szebb és okosabb lett, szinte alig tudtunk belekötni, de vajon megéri-e a közel 28 millió forintos árát?


Audi Q3 2.0 TDI quattro S Tronic teszt

Nem hagy kérdést válasz nélkül - Audi Q3 teszt

Az Audi legkisebb SUV-ja a legerősebb dízelmotorral, összkerékhajtással és automataváltóval lehengerlő egyéniség. Emiatt megkérik az árát.


Audi Q5 2.0 TDI quattro S tronic teszt

Sokat sokért! Audi Q5 2.0 TDI quattro S tronic teszt

Tavaly ősszel frissítést kapott a hosszában beépített motorokkal szerelt, méretét tekintve nem is annyira kompakt Audi SUV. A Q5-öst második dízelével, izmos ellátmánnyal próbálhattuk.


Még több AUDI teszt

Címlapon


Friss cikkek

Elhunyt Sir Roger Moore, James Bondként rengeteg emlékezetes autós jelenetben szerepelt

Ezeket hajtotta Roger Moore a mozivásznon Videó

17 órája – Sztori

James Bondként nem jutott Roger Moore-nak Aston Martin, máshol viszont igen. A kémfilmekből azonban így is rengeteg emlékezetes autós üldözés marad nekünk, ezekkel emlékezünk rá.


A villanyautó-tulajdonosok 77 százaléka újra e-autót vesz majd

Aki egyszer villanyautót vett, az legközelebb is azt fog

2 napja – Sztori

Bár a magas vételár és a töltőpontok hiánya gátolja a villanyautók gyors terjedését, aki egyszer elcsábult, az többnyire nem tágít az e-autóktól.


Piaci körkép: autós filmek sztárjai, elérhető áron

Van kedvenc filmes autód? Ezekből már válogathatsz! Videó

2 napja – Sztori

Biztos van olyan autós film, ami már téged is autóvásárlásra ihletett. Esetleg belebújnál Semir bőrébe, és egy ezüst 3-assal rónád a várost? James Bond lennél, vagy Michael Knight?


Kapcsolódó tartalom


Használtautó.hu

AUDI 80 1.8 E

AUDI 80 1.8 E

Ár: 99.000 Ft

Évjárat: 1987 / 6

Kivitel: Sedan

Üzemanyag: Benzin

AUDI 80 Avant 1.9 TDI

AUDI 80 Avant 1.9 TDI

Ár: 340.000 Ft

Évjárat: 1993

Kivitel: Kombi

Üzemanyag: Dízel

AUDI 80 1.6 td

AUDI 80 1.6 td

Ár: 250.000 Ft

Évjárat: 1991

Kivitel: Sedan

Üzemanyag: Dízel

Még több autó

Kövess minket a Facebookon is!