0 új cikk érkezett
0 új hozzászólás

Pickup-dömping – platósok egymás ellen

Piaci körkép: melyik pickup éri meg ma a legjobban?

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Akárcsak a SUV piac, a platósok küzdelme is elég komolynak mondható mára. A Toyota Hilux, a Ford Ranger, a Nissan Navara, vagy az újonc Fiat gépe lenne a legjobb üzlet?

Az új Toyota Hilux a legfrissebb pickup, tágas, kényelmes és a kategóriában nem jellemző vezetéstámogató rendszereket kínál, ráadásul platója is az egyik legnagyobb, de sajnos árban is erős, és bizonyos helyzetekben borulékonyabb a többieknél

Az új Toyota Hilux a legfrissebb pickup, tágas, kényelmes és a kategóriában nem jellemző vezetéstámogató rendszereket kínál, ráadásul platója is az egyik legnagyobb, de sajnos árban is erős, és bizonyos helyzetekben borulékonyabb a többieknél

Ideje szétnézni, mi történik a pickupok játszóterén, vannak és jönnek új résztvevők sorban. Fellendült a kereslet és a kínálat is, persze nem olyan méretekben, mint a SUV-k piacán, de egyre többen ugranak pickupba. Hogy miért nőtt a kereslet? Már csak nagyon kis százalékban érezni az új pickupokat teherautónak, ráadásul kitömhetjük őket a legmodernebb vezetéstámogató rendszerekkel és extrákkal is, nem beszélve az automata váltóról. Egyre kényelmesebbek, könnyen vezethetőek és stabilak. Egyszerűen jó egy pickuppal közlekedni.

Az új Nissan Navara nem csak kinézetével fogja meg a vásárlókat, hétköznapi használatra kényelmesebb is a laprugós hátsó felfüggesztésű konkurenseknél; sokaknak ez fontosabb, mint a teherbírás. A Renault is elkészült már a Navara alapú Alaskannal, de nálunk egyelőre nem kapható, a hamarosan érkező Mercedes-Benz X-osztály vélhetően az lesz

Az új Nissan Navara nem csak kinézetével fogja meg a vásárlókat, hétköznapi használatra kényelmesebb is a laprugós hátsó felfüggesztésű konkurenseknél; sokaknak ez fontosabb, mint a teherbírás. A Renault is elkészült már a Navara alapú Alaskannal, de nálunk egyelőre nem kapható, a hamarosan érkező Mercedes-Benz X-osztály vélhetően az lesz

Napjaink alapáron kapcsolható összkerekes, duplakabinos pickupjai*
Modell Motor Teljesítmény (LE) Nyomaték (Nm) Teherbírás (kg) Nettó alapár (Ft)
Mitsubishi L200 Invite 2.4 dízel 154 380 1000 5 790 000
Isuzu D-Max 2.5 dízel 163 400 1030 5 890 000
Fiat Fullback 2.4 dízel 181 430 1000 5 999 000
Nissan Navara dCi 160 Visia 2.3 dízel 160 403 1034 6 332 283
Ford Ranger XL 2.2 dízel 130 320 1100 6 415 000
Toyota Hilux Base 2.4 dízel 150 400 1040 6 480 000
Mitsubishi L200 Intense Plus 2.4 dízel 181 430 1000 6 750 000
(*ár szerint növekvő sorrendben)

A szegmens vásárlói szokásainak megfelelően nettó alapáraikkal vetettük össze néhány fontos résztvevőjét. Mindegyikük duplakabinos, összkerekes és kézi váltós. A Volkswagen Amarok azért nem került bele a listába, mert egyrészt árával jóval a többi pickup fölött kezdődik – 10 millió alatt nem kapni – másrészt jelenleg csak automataváltóval és háromliteres V6-os dízellel érhető el. Így maradt a Ford Ranger, az Isuzu D-Max, a Mitsubishi L200 – két kivitelben is, részletek lejjebb – a Nissan Navara, a Toyota Hilux és a Fiat Fullback. A Hilux a legfrissebb mind közül, már a nyolcadik generációs és dizájnban is sikerül sokat mutatnia. A kategória egyik legnagyobb platóját adja (1555x1645 mm) ráadásul akár vészfékezni is képes, nem csak figyelmeztetni az ütközés elkerülése érdekében. Viszont csak egyetlen, 2,4 literes, 150 lóerős dízelmotorral kérhető, és árban a többiek felett áll.

A Ford Ranger alap XL felszereltsége kínálja a leggyengébb, csupán 130 lóerős 2,2 literes dízelmotort, platójának terhelhetősége viszont neki a legnagyobb

A Ford Ranger alap XL felszereltsége kínálja a leggyengébb, csupán 130 lóerős 2,2 literes dízelmotort, platójának terhelhetősége viszont neki a legnagyobb

Méretek
Modell Hosszúság (mm) Szélesség (mm) Magasság (mm) Tengelytáv (mm)
Fiat Fullback 5285 1815 1780 3000
Ford Ranger XL 5351 1850 1815 3220 
Isuzu D-Max 5295 1860 1785 3095
Mitsubishi L200 Invite 5285 1815 1780 3000
Mitsubishi L200 Intense Plus 5285 1815 1780 3000
Nissan Navara dCi 160 Visia 5330 1850 1840 3150 
Toyota Hilux Base 5330 1855 1815 3085

Mindegyikük nagyjából ugyanazt nyújtja, csak kicsit másképpen. Kapcsolható összkerékhajtás zárható hátsó differenciálművel, a Mitsubishi és a Fiat Fullback esetében még központi differenciálzárral is. A Nissan Navara tekercsrugós felfüggesztése kilóg a sorból, igaz közúton komfortosabb, mint a hagyományos laprugós. A Renault és a Mercedes is hamarosan érkezik saját, Navara alapú pickupjával, nekik épp jól fog jönni a közúton kényelmes futómű. Bár szám szerint nem, valójában viszont teherbírása elmarad a laprugós pickupoktól. Ugyanakkor a Navara beltere is komfortosabb a többiekénél, egy fokkal jobb minőségű anyagokat használtak, így a hétköznapokban is kevesebb fájdalmat okoz. A frissített Ford Ranger anyagai is sokkal jobbak, mint előtte, de még mindig durva, ugyanakkor strapabíró és könnyen takarítható a beltere. A Mitsubishi L200 és a Fiat Fullback árukhoz hűen egy fokkal olcsóbbnak is hatnak, azon felül, hogy leheletnyit szűkebbek a többieknél.

A legtöbben kínálnak szimpla, illetve nyújtott kabinos verziót is. Mindennapi, esetleg családi használatra viszont a dupla fülkés kivitelek a leghatékonyabbak. Dobozt, vagy zárható rolót, tetőt is kapni hozzájuk A legtöbben kínálnak szimpla, illetve nyújtott kabinos verziót is. Mindennapi, esetleg családi használatra viszont a dupla fülkés kivitelek a leghatékonyabbak. Dobozt, vagy zárható rolót, tetőt is kapni hozzájuk

A legtöbben kínálnak szimpla, illetve nyújtott kabinos verziót is. Mindennapi, esetleg családi használatra viszont a dupla fülkés kivitelek a leghatékonyabbak. Dobozt, vagy zárható rolót, tetőt is kapni hozzájuk

Platóméretek
Modell Hosszúság (mm) Szélesség (mm) Magasság (mm)
Fiat Fullback 1520 1470 475
Ford Ranger XL 1549 1560 511
Isuzu D-Max 1530 1120 465
Mitsubishi L200 Invite 1520 1470 475
Mitsubishi L200 Intense Plus 1520 1470 475
Nissan Navara dCi 160 Visia 1578 1560 474
Toyota Hilux Base 1555 1645 480

Az Isuzu D-Max is nemrég frissült, árával a legkedvezőbb, valamint gazdag alapfelszereltséget kínál

Az Isuzu D-Max is nemrég frissült, árával a legkedvezőbb, valamint gazdag alapfelszereltséget kínál

Az Isuzu D-Max már jó ideje jelen van a kínálatban, mindig is olcsó volt, jelen esetben a Mitsubishi L200 alapverziója után a második legolcsóbb, motorjának teljesítménye (163 LE) is elegendő, és több helyen is plusz lemezburkolatok védik alulról. Alapáron rengeteg biztonsági kiegészítővel kínálják, valamint négy elektromos ablakkal és manuális klímával. Ezek nagy része a többiekre is igaz, s gondolva a kisgyermekes családosokra, Isofix gyerekülés-rögzítés is elérhető mindegyikben. A magasabb áron kínált felszereltségeknél már tolatókamera, nagyképernyős központi multimédiás rendszer, navigáció, tempomat, automataváltó, ülésfűtés és rengeteg kényelmi extra is rendelhető. A pickupok egyedül a zárt csomagtérben szenvednek hiányt egy normál középkategóriás autóhoz képest.

Balra a Mitsubishi L200, jobbra a Fiat Fullback. Pont ennyi köztük a különbség, ami a képen látszik, a két embléma között mind a kettő ugyanaz, utóbbi mégis kedvezőbb áron érhető el azonos felszereltséggel, mint a „japán” változat Balra a Mitsubishi L200, jobbra a Fiat Fullback. Pont ennyi köztük a különbség, ami a képen látszik, a két embléma között mind a kettő ugyanaz, utóbbi mégis kedvezőbb áron érhető el azonos felszereltséggel, mint a „japán” változat

Balra a Mitsubishi L200, jobbra a Fiat Fullback. Pont ennyi köztük a különbség, ami a képen látszik, a két embléma között mind a kettő ugyanaz, utóbbi mégis kedvezőbb áron érhető el azonos felszereltséggel, mint a „japán” változat

Mindkettő Thaiföldön készül, így a Fullback élettartama és megbízhatósága sem térhet el a Mitsubishitől. Motorjuk is ugyanaz, igaz a Fiatot csakis a 181 lóerős 2,4 literessel lehet rendelni

Mindkettő Thaiföldön készül, így a Fullback élettartama és megbízhatósága sem térhet el a Mitsubishitől. Motorjuk is ugyanaz, igaz a Fiatot csakis a 181 lóerős 2,4 literessel lehet rendelni

Egyértelműen meglepő a Fiat Fullback megjelenése, az olaszok első valódi pickupja persze nem saját fejlesztés, egy átemblémázott Mitsubishi L200. Utóbbiból azért került két verzió is a táblázatba, mert alapáron ugyan olcsóbb a Fullbacknél, ahhoz hasonló felszereltségben viszont már nem. Az erősebb, 181 lóerős motorral már kedvezőbb áron, jelenlegi akció szerint nettó 6 millió forint alatt elhozható a Fullback, de még nem akciósan is olcsóbb, mint az L200 181 lóerős motorral. Az Isuzunál frissebb fejlesztés, valamint gazdagabb alapfelszereltsége miatt a jelenlegi kínálat szerint is igencsak kedvező ajánlat a Fullback. Japán technika, így aki eddig is ebben hitt, a Fiat emblémás platósban sem kell majd csalódjon. Hamarosan tesztet is hozunk róla, a többiekről a linkekről elérhetően már van.

Ez is érdekes lehet:
 

Akár veszünk, akár eladunk, ne csak az autó árát nézzük!

Árérzékeny piac vagyunk, illetve inkább az mondható, árérzékeny a magyar ember. Sokszor azonban...

Ismét sok autós pórul járt a keddi esőzésben, mutatjuk, mire érdemes figyelni

Kedd este nem csak Budapestre, az egész térségre váratlanul sok eső hullott, a csatornarendszer...

A rendőrség és a honvédelmi szervek számára 45 milliárd forintért vesz autókat az állam

Legutóbb zömében Audikat, Mercedeseket, Skodákat vásárolt az állam - csakis turbós benzinmotorral...

A villanyautó-tulajdonosok 77 százaléka újra e-autót vesz majd

Bár a magas vételár és a töltőpontok hiánya gátolja a villanyautók gyors terjedését, aki egyszer...

Piaci körkép: autós filmek sztárjai, elérhető áron

Biztos van olyan autós film, ami már téged is autóvásárlásra ihletett. Esetleg belebújnál Semir...

Mini John Cooper Works és BMW M3, 1997 - menetpróba

Tudják milyen az, amikor biztosra vehető, hogy a nap folyamán még egy M3-as BMW volánja mögé...

Mérföldkő az elektromos autózásban: 5 perc töltéssel közel 500 kilométeres hatótáv

Áttörés következhet be a villanyautózás világában. Úgy tűnik, hogy hamarosan 5 percnyi töltés...

Lada Vesta LUX vs. Suzuki Swift 1.2 GL+ összevetés

Egy időben járt náluk az oroszok és a japánok két újdonsága. Méretben ugyan különböznek, ennek...

Suzuki Swift 1.2 GL+ teszt

Minden újabb autójával egyre jobban zavarba hoz a Suzuki. Az új Swift az 1,2-es alapmotorral...
 
Hirdetés

A cikk galériája

FB_share
Küldés e-mailben

Tetszett a cikk?

Iratkozzon fel hírfigyelőnkre! 
(Mi ez?)Ne maradjon le a legfrissebb autós hírekről, bemutatókról, tesztekről, benzinár-változásokról! Írja ide e-mail címét, és a fontos hírekről értesítjük.

(E hírfigyelőről bármikor leiratkozhat a küldött levél alján lévő linkkel. Az adatvédelmi elveket maximálisan tiszteljük, a címet nem adjuk ki harmadik félnek.)
Jogi nyilatkozat* Hozzájárulok ahhoz, hogy a Használtautó Kft. részemre közvetlen megkeresés módszerével a saját, illetve harmadik személyek áruira és szolgáltatásaira vonatkozó reklámot közöljön (pl. promóciós célú elektronikus levelet, hírlevelet, vagy reklámot tartalmazó elektronikus levelet küldjön) és a fentiekben ebből a célból megadott adataimat kezelje és felhasználja.
A Használtautó Kft. a megadott személyes adatokat bizalmasan kezeli és harmadik fél számára nem adja át. A reklám közléséhez, illetve a személyes adatok kezeléséhez megadott hozzájárulás visszavonásig érvényes.
A hozzájárulás bármikor korlátozás és indokolás nélkül, ingyenesen visszavonható.
Feliratkozom

Új hozzászólás írása

Hozzászólás *
 (BBCode formázások engedélyezettek) A következő BBCode formázások engedélyezettek:
[url=http://www.pelda.hu] Link neve[/url]
[b]félkövér[/b]
[i]dőlt[/i]
[u]aláhúzott[/u]
egyéb más BBCode és HTML kód használata nem megengedett.

F
D
A
URL

Hozzászólások (8 db)

lapar írta: 6 hónapja

Miért csalás? Ez csak adó optimalizálás, a szabályokhoz való igazodás.
Egy személykocsi költségeit nem lehet normálisan leírni akkor sem, ha ténylegesen a vállalkozás céljaira használják, egy teherautónak meg minden költsége leírható (ha nem benzines)
Ja, és nem régóta az 5-6 személyes zárt kis teherautók sem számítanak teherautónak adóügyi szempontból, ez is a pick-upok malmára hajtja a vizet.

A válaszoláshoz belépés szükséges
kaktuszbónusz írta: 6 hónapja
schrank írta: 6 hónapja

ennyi erővel a politikusok sem lopnak, csak 3-szoros áron kivitelezett munkákat fizetnek, amikből a felét visszakapják

ne játszd az ostobát, ha az vagy , köszi


Előzmények megtekintése

Mi köze a csaló politikusoknak ahhoz, ha én veszek egy Ford Rangert, mert a vállalkozásom elszámolhatja a költségeit? Ez nem adócsalás, ne keverd már össze a két dolgot. Ne légy ostoba.

A válaszoláshoz belépés szükséges
schrank írta: 6 hónapja
kaktuszbónusz írta: 6 hónapja

Én vállalkozó vagyok, de nem veszek ilyen öszvéreket, mert nem tudnám kihasználni, túl nagy, nincs normális csomagtartó, egy normál autóhoz képest magasabb költségek stb. Amúgy szívesen vennék, mert ennek vissza lehet igényelni az áfáját, leírhatóak a költségei, nem kell fizetni utána adót. Amúgy, ha mégis vennék egy pick-up-ot, akkor már adócsaló lennék? Vicces...


Előzmények megtekintése

ennyi erővel a politikusok sem lopnak, csak 3-szoros áron kivitelezett munkákat fizetnek, amikből a felét visszakapják
ne játszd az ostobát, ha az vagy , köszi

A válaszoláshoz belépés szükséges
kaktuszbónusz írta: 6 hónapja
schrank írta: 6 hónapja

azzal azért tisztában kell lenni, hogy az a maradék kevés kisvállalkozó, aki így akarja a legkisebb adóbefizetést kieszközölni: vesz egy pick-up-ot nettó 6-7-8 M-ért, ő csak azt nézi minnél drágábbnak látszódjon.

aki munkára is fogja használni, az más szempontokat is figyelembe vesz, többek közt azt is, hogy tíz évesen a fapad toyotát 1M-val többér fogja eladni, mint az excel huszár, díszb*zi rönó navarrát , ugyanis aki tényleg 10 évesen vesz pick-up-ot, ő lesz az a réteg, aki valóban arra fogja ahasználni, amire kitalálták őket, ami nem az adócsalás, hanem az amatőr tüzifatolvajlás ;)


Előzmények megtekintése

Én vállalkozó vagyok, de nem veszek ilyen öszvéreket, mert nem tudnám kihasználni, túl nagy, nincs normális csomagtartó, egy normál autóhoz képest magasabb költségek stb. Amúgy szívesen vennék, mert ennek vissza lehet igényelni az áfáját, leírhatóak a költségei, nem kell fizetni utána adót. Amúgy, ha mégis vennék egy pick-up-ot, akkor már adócsaló lennék? Vicces...

A válaszoláshoz belépés szükséges
schrank írta: 6 hónapja

azzal azért tisztában kell lenni, hogy az a maradék kevés kisvállalkozó, aki így akarja a legkisebb adóbefizetést kieszközölni: vesz egy pick-up-ot nettó 6-7-8 M-ért, ő csak azt nézi minnél drágábbnak látszódjon.
aki munkára is fogja használni, az más szempontokat is figyelembe vesz, többek közt azt is, hogy tíz évesen a fapad toyotát 1M-val többér fogja eladni, mint az excel huszár, díszb*zi rönó navarrát , ugyanis aki tényleg 10 évesen vesz pick-up-ot, ő lesz az a réteg, aki valóban arra fogja ahasználni, amire kitalálták őket, ami nem az adócsalás, hanem az amatőr tüzifatolvajlás ;)

A válaszoláshoz belépés szükséges
Tamás11 írta: 6 hónapja

"Én a Fiat-on kívül vezettem mindenik pickupot" - akkor egy sem maradt ki, a Fiat Fullback az eredetileg egy Mitsubishi L200.

A válaszoláshoz belépés szükséges
Lehel81 írta: 6 hónapja
Csalfa Romeo írta: 6 hónapja

Nem tudom, hogy ez a borulékonyságra való hajlam a Hiluxnál orvosolható lesz-e majd a ráncfelvarrás elkövetkeztével, de mivel egy pick-up kb. 10 évig van komolyabb változtatások nélkül a piacon, ezért ennél az autónál ez a hiányosság még sokáig a csomag része lesz sajnos. Remélhetőleg nem lesz negatív hatással a globális eladásokra - annál is inkább, mivel számtalan része van a Földnek, ahol nem hajlandóak az ott lakók Hiluxon kívül más pick-upba ülni(ausztrálok, afrikaiak), de Európában is kategóriaelső. Aki látott már ausztrál fimeket(vagy járt már ott), észrevehette, mennyire nyomasztó fölényben vannak ott a Toyota haszonjárművei.


Mondjuk azt hogy egy ideig ez igaz volt a Hiluxra,de pl Ausztráliában a Ford Ranger és az új Nissan Navara is nagyon sikeres és más földrészeken a Toyota sikere azzal magyarázható hogy nagyon kiterjesztette a dílerhalózatát.
Én a Fiat-on kívül vezettem mindenik pickupot és a legkényelmesebb,legtesthezállób a Nissan Navara utána a VW Amarok és a Ford Ranger.A többi is jó,de ezek a legjobbak.Nekem Navarám van és 1000%-ban meg vagyok elégedve vele,annyira tökéletes nekem hogy hihetetlen.
De aki ilyen autót akar venni annak jól kell tudnia hogy mire akarja használni az autót,munkára vagy szabadidöautónak...Mert munkára az alapvaltozatok a legjobbak,laprugóval.Más célokra,amolyan mindenes családi autónak a Nissan Navaránál nincs jobb.
A Hilux pedig röhejes,a belseje ócska,a motra gyenge,borul is persze és nagyon drága.
Ha meg a tényeket vesszük a legrégebbi pickupgyártó a Nissan.A Toyota rengeteget költött reklámra,azért kapott úgy fel.

A válaszoláshoz belépés szükséges
Csalfa Romeo írta: 6 hónapja

Nem tudom, hogy ez a borulékonyságra való hajlam a Hiluxnál orvosolható lesz-e majd a ráncfelvarrás elkövetkeztével, de mivel egy pick-up kb. 10 évig van komolyabb változtatások nélkül a piacon, ezért ennél az autónál ez a hiányosság még sokáig a csomag része lesz sajnos. Remélhetőleg nem lesz negatív hatással a globális eladásokra - annál is inkább, mivel számtalan része van a Földnek, ahol nem hajlandóak az ott lakók Hiluxon kívül más pick-upba ülni(ausztrálok, afrikaiak), de Európában is kategóriaelső. Aki látott már ausztrál fimeket(vagy járt már ott), észrevehette, mennyire nyomasztó fölényben vannak ott a Toyota haszonjárművei.

A válaszoláshoz belépés szükséges

Friss tesztek

Lada Vesta LUX vs.  Suzuki Swift 1.2 GL+ összevetés

Melyik jobb a családnak? Suzuki vagy Lada?

Egy időben járt náluk az oroszok és a japánok két újdonsága. Méretben ugyan különböznek, ennek ellenére megnéztük, hogy melyik éri meg jobban, ha családi célra akarunk autót venni.


Suzuki Swift 1.2 GL+ teszt

Jó a hazai, de a japó Swift sem csalódás, sőt! - Swift 1.2 GL+ Videó

Minden újabb autójával egyre jobban zavarba hoz a Suzuki. Az új Swift az 1,2-es alapmotorral vizsgázott. Nehéz róla rosszat mondani.


Lada Vesta Sedan Lux 1.6 teszt

Jó, Ladába be, ablakot le! - Lada Vesta teszt

Nem csak a külső fejlődött előnyére, vezetni is jó a szinte SUV tulajdonságokkal rendelkező Lada Vestát. Azért még mindig van hova fejlődni.

Még több teszt

Hirdetés

Címlapon


Friss cikkek

Drasztikusan változnak az IndyCar formulaautók

Grafikán a 2018-as IndyCar aerokitek

15 órája – Sztori

Pár nappal a híres Indy 500 előtt mutatták meg az első grafikákat a 2018-as IndyCar versenyautókról. Komolyat változik az aerodinamika.


Elhunyt Sir Roger Moore, James Bondként rengeteg emlékezetes autós jelenetben szerepelt

Ezeket hajtotta Roger Moore a mozivásznon Videó

2 napja – Sztori

James Bondként nem jutott Roger Moore-nak Aston Martin, máshol viszont igen. A kémfilmekből azonban így is rengeteg emlékezetes autós üldözés marad nekünk, ezekkel emlékezünk rá.


A villanyautó-tulajdonosok 77 százaléka újra e-autót vesz majd

Aki egyszer villanyautót vett, az legközelebb is azt fog

3 napja – Sztori

Bár a magas vételár és a töltőpontok hiánya gátolja a villanyautók gyors terjedését, aki egyszer elcsábult, az többnyire nem tágít az e-autóktól.


Használtautó.hu

HYUNDAI SANTA FE 2.2 CRDi Executive (Automata)

HYUNDAI SANTA FE 2.2 C...

Ár: 12.850.000 Ft

Évjárat: 2017 / 5

Kivitel: Városi terepjáró (crossover)

Üzemanyag: Dízel

HYUNDAI I30 i30u CW 1.6 CRDi LP Life 63e KM ! Szervízkönyves !

HYUNDAI I30 i30u CW 1....

Ár: 2.349.000 Ft

Évjárat: 2010 / 5

Kivitel: Kombi

Üzemanyag: Dízel

OPEL ASTRA H Sedan 1.6 Enjoy

OPEL ASTRA H Sedan 1.6...

Ár: 1.790.000 Ft

Évjárat: 2009 / 3

Kivitel: Sedan

Üzemanyag: Benzin

Még több autó

Kövess minket a Facebookon is!