Nem teljesen új autóról van szó, a Ka+ Brazíliában már két éve kapható, most viszont az európai igényeknek megfelelően szabták át, így belépőmodellként kerül a Ford kínálatába.
Korábban kétséges volt, hogy egyáltalán bemutatják-e Európában a harmadik generációs Ka-t. A Fiestánál kisebb autót most fejlett fedélzeti elektronikájával próbálja a Ford pozícióba hozni.
Megjelenésekor, 1996-ban a Ford üdítő modellje volt a Ka, a 2008-ban jött második generáció egy átmaszkolt Fiat 500, harmadik nemzedék pedig a hírek szerint nem fog készülni belőle.
A márka eddigi legkisebb benzines turbómotorján dolgoznak a Ford mérnökei. Az 1.0 literes EcoBoost erőforrás - erejét tekintve - állítólag az 1,6-os szívómotorokkal lesz összemérhető.
Háromféle színben rendelhető a Ford Metal-Ka, amely a jól ismert kisautó egyedi külsejű változata. Nálunk 1,2 literes benzinmotorral járt a Fiat 500-assal szoros műszaki rokonságban álló modell.