jan
6

Ott kaptam mikuláscsomagot, ahol abszolút nem is számítottam rá

Trükkös fogás: P Zóna tábla előtt is jogosan járhat a büntetés

2016. január 6., szerda 5:36 | Állapot: Friss

A nap kérdése: miért büntetnek a P Zóna tábla előtt? Azért, mert a jog bizony megengedi, hogy a parkolási zónában másik zóna nyíljon.

%KA%Naivan azt gondoltam, hogy a P Zóna tábla előtt megállva nem kell fizetni, de nem így van, P Zónában is kezdődhet P Zóna, így a táblán kívül is "jogos" a büntetés%KA%

Naivan azt gondoltam, hogy a P Zóna tábla előtt megállva nem kell fizetni, de nem így van, P Zónában is kezdődhet P Zóna, így a táblán kívül is "jogos" a büntetés

A törvény nem ismerete nem mentesít a büntetés alól. Tudjuk ezt, csak az a baj, hogy a "törvény", illetve jelen esetben a fizetős parkolási övezet szabályzása a lehető legkevésbé sem logikus. Simán lehetséges az, hogy − ahogyan tettem − megállok szépen a P Zóna kezdete tábla előtt, azt gondolom, hogy ha veszem a fáradságot, hogy a kerület egyáltalán nem forgalmas, üres helyeket mindig adó mellékutcájában parkolok és onnan gyalog megyek úti célomig, akkor megúszom a fizetést. De nem így történt, megkaptam a mikuláscsomagot, a parkolási díj sokszorosát jelentő bírsággal. Elsőre olyannyira nem értettem, hogy csak pislogtam, nem mentem oda az automatához, hogy vegyek egy jegyet 5 percen belül, majd azzal sztornóztassam a büntetést. Aztán idővel összeraktam: bedőltem a táblának, hiába álltam én a P Zóna kezdete tábla előtt, már bizonyára benne voltam egy parkolási zónában, ezért kaptam a bírságot. Mondhatni, hogy jogosan, ha ugyanis bárhol behajtunk egy fizetős zónába, legyen annak jelölése lombkorona alatt vagy tizenöt másik tábla társaságában, akkor onnantól abban vagyunk.

%KA%Vezetés közben arra is figyelni kell, hogy nincs-e az út szélén P Zóna tábla. Azt akkor is látni kell, ha onnan épp egy busz sorol be, ami amúgy az említett helyen (Budapest VIII., Baross utca) egyáltalán nem ritka (Fotó: Google Street View)%KA%

Vezetés közben arra is figyelni kell, hogy nincs-e az út szélén P Zóna tábla. Azt akkor is látni kell, ha onnan épp egy busz sorol be, ami amúgy az említett helyen (Budapest VIII., Baross utca) egyáltalán nem ritka (Fotó: Google Street View)

Viszont kell nekem vezetés közben, amúgy egy kétszer két sávos úton haladva azt nézni, hogy jé, ott a szélen van egy P Zóna tábla? Kell nekem arra emlékezni három sarokkal odébb, amikor meglátom a következő P Zóna táblát, hogy én már P Zónában vagyok? Fel is tettem a kérdést az illetékes Józsefvárosi Parkolás-üzemeltetési Szolgálatnak, egészen konkrétan ezt: "Mi értelme van az ismételten kihelyezett táblának, nem tartják-e azt megtévesztőnek?"

Szolid mellékes vicc, hogy a kérdésfeltevés nem tolja ki a fizetési határidőt, de az is, hogy milyen választ kaptam: "A várakozási övezetbe való behajtásnál, minden bejáratnál jól látható módon táblák jelzik a KRESZ-ben előírtaknak megfelelően a várakozási övezet kezdetét. A KRESZ alapján a várakozási övezet tábla hatálya a feloldó tábláig terjedő útszakaszra, területre terjed ki. Az Ön által megjelölt tábla az övezeten belül egy másik díjtételű zóna határát jelöli. A pótdíjazás időpontjában a fenti rendszámú gépjármű díjfizetés nélkül parkolt a fizető övezetben. "

Új díjtételű övezet?
Arra hivatkoznak, hogy a tábla egy másik díjtételű övezetet jelöl. Teszik mindezt úgy, hogy erről semmiféle információ nincs a táblán. Ezt jeleztem is nekik válaszomban: "Meglep, hogy arra hivatkoznak, hogy a tábla új díjzóna határt jelez, ugyanis pont azt nem teszi. A parkolási díj, az, hogy a táblától más lenne, mint addig, nem derül ki a tábláról, csak a díjfizetési időszak és a maximális parkolási idő, valamint a kerékbilincses büntetés lehetősége látható a kihelyezett táblán. Vagy Önök szerint mégis látható a díjváltozás is rajta?".

%KA%Állítólag új díjtételű övezetet jelöl a megismételt P Zóna tábla. Miként?%KA%

Állítólag új díjtételű övezetet jelöl a megismételt P Zóna tábla. Miként?

Közben ugyanakkor átutaltam a bírságot, ami 14 nap után kétszeresére, vagy talán háromszorosára nőtt volna. A második kérdésemre küldött válaszukat nyilván ez is befolyásolta, az ugyanis a következő, nem kicsit copy-paste szagú: "A várakozási övezetbe való behajtásnál, minden bejáratnál jól látható módon táblák jelzik a KRESZ-ben előírtaknak megfelelően a várakozási övezet kezdetét. A KRESZ alapján a várakozási övezet tábla hatálya a feloldó tábláig terjedő útszakaszra, területre terjed ki. Az Ön által megjelölt tábla az övezeten belül egy másik díjtételű zóna határát jelöli. A díjtétel az automatákon van feltüntetve. A pótdíjazás időpontjában a fenti rendszámú gépjármű díjfizetés nélkül parkolt a fizető övezetben. Kérelmét nem áll módunkban elfogadni. Befizetése alapján parkolási eseménye lezárásra került. További hátralékot nem tartunk nyilván."

Értetlenség, az nagyon van!
Az ismertetett diskurzus után már nem próbáltam újabb kérdést feltenni, hiszen a korábban küldöttekre sem kaptam választ. Szerintem ugyanis a fent kiemelt gyöngyszem nem elfogadható válasz. Ha egy tábla valamit jelöl, akkor azt ne úgy tegye, hogy nekem az automatákra írt díjtételeket kelljen összehasonlítani, hogy megértsem, miért is van kint a tábla. Megjegyzem, a P Zóna tábla előtti utcaszakaszon nincs automata, csak jóval korábban, nagyjából egy sarkonyira, tehát kevéssé látható helyen.

Nem mindenkinek jár a bírság
Kicsit keménynek érzem, hogy én kaptam bírságot, míg például a szeptemberi, szintén józsefvárosi parkolási kálváriám kapcsán az engem autóm (bocsánat, a Ford gyári tesztautójának) összetörésével fenyegető, közterületet önkényesen foglaló fegyverbolt nem. Az említett korábbi esetet követően a közterület-felügyelet munkatársai ellenőrizték a bejelentésemben szereplő parkolóhelyeket, megállapították, hogy azokat valóban mobil kordonokkal kerítették el és "Magánterület − a parkolás tilos" feliratú táblát helyeztek el. Miután a területfoglalásról semmilyen engedélyt nem tudott felmutatni az ott lévő üzlet, a táblákat levetették, de most tessék megkapaszkodni: "mivel a táblát konkrétan kihelyező személy kiléte az ellenőrzések során nem volt megállapítható, ezért ismeretlen személy ellen feljelentést tettek a BRFK VIII. kerületi rendőrkapitányságon közúti közlekedési igazgatási szabályok megsértése szabálysértés miatt."

%KA%Az autók mindenképp megkapják mikulás bírságcsomagjukat, ellenben az akár több parkolóhelyet illetéktelenül, netán fenyegetéssel foglalók a jelek szerint megúszhatják. Azért reméljük, hogy mégsem%KA%

Az autók mindenképp megkapják mikulás bírságcsomagjukat, ellenben az akár több parkolóhelyet illetéktelenül, netán fenyegetéssel foglalók a jelek szerint megúszhatják. Azért reméljük, hogy mégsem

Vajon lett-e utóbbinak bármi eredménye? Az ég világon semmi egyelőre. Mint azt az Autónavigátor.hu megkeresésére az ORFK Kommunikációs Szolgálata elárulta: "A Budapesti Rendőr-főkapitányság VIII. kerületi Rendőrkapitánysága, a Budapest Főváros VIII. kerület Józsefvárosi Polgármesteri Hivatal Közterület- Felügyeleti Osztálya által benyújtott feljelentést − mivel a rendőrség hatáskörébe tartozó szabálysértés nem merült fel − elutasította a 2012. évi II. törvény 80.§. a) pontja alapján. A további intézkedések megtétele és a forgalmi helyzet tisztázása végett a teljes iratanyag egy példányát áttették a Budapest Főváros Kormányhivatal Közlekedési Felügyelősége Útügyi Osztály Vezetőjének." Most tehát az ő válaszát várjuk annak kapcsán, hogy létezhet ez, hogy egy önkényesen és huzamosan (nem mellesleg kórház mellett) közterületet foglaló, a szabályosan parkolni kívánókat fenyegető cég, illetve annak alkalmazottja bírság nélkül megúszhatja tetteit? Közben pedig ugyebár az egyszeri autós az ismételt P Zóna táblák miatt szépségesen fizeti a büntetést.

Megszívattak!
Önt is megszívatták? Van egy története?
Mesélje el nekünk!
Nyomtatás
Megosztás

Új hozzászólás írása

Hozzászólás *
 (BBCode formázások engedélyezettek) A következő BBCode formázások engedélyezettek:
[url=http://www.pelda.hu] Link neve[/url]
[b]félkövér[/b]
[i]dőlt[/i]
[u]aláhúzott[/u]
egyéb más BBCode és HTML kód használata nem megengedett.

F
D
A
URL

Hozzászólások (18 db)

DAGOBERT írta: 2016 január 14., csütörtök 21:34:16

A Kerületek vezetésének elsősorban a kerület lakosainak megelégedésére kell hogy dolgozzanak,a fizetős parkolás igenis korlátozza az autós célforgalmat a belvárosi részen ,persze nem az átmenő forgalmat ,továbbá gyorsítja a helyek cserélődését.Közlekedési nehézség ,dugó azért van ,mert sok az autó,ennek nincs köze a parkoláshoz.Az aki a rokkant kártyával visszaél nehogy már népi hős legyen,ezek jobbára tehetős emberek,a médiából hallani lehetett jól fizetett színésznőről ,énekesről énekesnőről is.Úgy vannak vele ,hogy" mert ők megtehetik".Aki a dolgait jön a belső területekre intézni ,annak van lehetősége választani a parkoló helyek közül,nyilván ,ha nem szeretne mondjuk a körúttól távolabb megállni az drágább lesz,de pár utca és 175 ft óránként,ez egy bkv jegy árával összehasonlítva jóval kedvezőbb.Az Önkormányzatoknál tudtommal vannak felügyelő bizottságok,amelyekben ellenzéki,kormánypárti tagok is vannak,mégsem lehet hallani ennek kapcsán visszaélésekről,vagy más egyébről.

A válaszoláshoz belépés szükséges
sanlac írta: 2016 január 12., kedd 15:49:26
DAGOBERT írta: 2 éve

Valóban vállalkozások szedik a parkolásért a pénzt ,de ezek a vállalkozások ,mind az önkormányzatok tulajdonai,tehát a kerületnek szedik a pénzt,ahol parkolsz.Ezeken a belső területeken a lakosok egyáltalán nem tudnának megállni,ha nem lennének fizetősek a belvárosi részek.Én lakástulajként egy kocsi után ingyenesen parkolhatok,ha lenne még egy ,akkor arra is kapnék kedvezményeset. Aki meg nem lakos az fizessen,vagy BKV-val járjon.Így is minden második kocsi rokkant kártyás,nem fizető,így legalább a belső részeken van parkoló a lakosoknak is.

A köztulajdonról meg akik ezt állandóan emlegetik megvan a véleményem,de ez egy másik történet.


Kedves DAGOBERT! Tehát azért szed egy (önkományzati) vállalkozás pénzt (az ott lakókon kívül mindenkitől) ellenszolgáltatás nélkül tkp. a semmiért, hogy az ott lakók meg tudjanak állni. Köszönöm! Ön jól felmondta a leckét!
Lefordítom az agymosós szöveget, amit nekünk előadnak: Azok, akiknek a pénz az istenük, a sarcszedés eszközével igyekeznek minket távoltartani onnan, ahol dolgunk van, ahelyett, hogy megoldanák a közlekedési nehézségeket. Teszik ezt azért, mert csak a pénz - pontosabban annak megszerzése - körül forog minden gondolatuk.
Ezt aztán nem mindenki tűri, ezért a magyarra jellemző agyafurtsággal, aki teheti rokkantkártyát használ, a többi meg tovább fizet. Eközben mindenki retteg, nehogy rájöjjenek, hogy csal, vagy késik az újabb kétórás jegyvétellel, vagy egyáltalán kap-e helyet, amikor oda megy, ahol a dolga van. A BKV azért nem megoldás, mert ha megnézzük, hogy mennyibe kerül a belső kerületekbe bejutni és vissza pl. 4 db jegy használatával, ami 1.400,- Ft, akkor az szerintem nem választási lehetőség.
Tehát ez mindenképp a személyi szabadság korlátozása és ezért még fizetünk is! A dugót viszont senki és semmi meg nem szünteti, hiszen csak a pénz a lényeg! (Már csak azért is, mert az önkományzatok egyszerűen rendszeres bevételi tételként tekintenek a beszedett díjakra!!!)

A válaszoláshoz belépés szükséges
DAGOBERT írta: 2016 január 08., péntek 17:04:06

Valóban vállalkozások szedik a parkolásért a pénzt ,de ezek a vállalkozások ,mind az önkormányzatok tulajdonai,tehát a kerületnek szedik a pénzt,ahol parkolsz.Ezeken a belső területeken a lakosok egyáltalán nem tudnának megállni,ha nem lennének fizetősek a belvárosi részek.Én lakástulajként egy kocsi után ingyenesen parkolhatok,ha lenne még egy ,akkor arra is kapnék kedvezményeset. Aki meg nem lakos az fizessen,vagy BKV-val járjon.Így is minden második kocsi rokkant kártyás,nem fizető,így legalább a belső részeken van parkoló a lakosoknak is.
A köztulajdonról meg akik ezt állandóan emlegetik megvan a véleményem,de ez egy másik történet.

A válaszoláshoz belépés szükséges
sanlac írta: 2016 január 08., péntek 15:04:14

Sok-sok "okos" hozzászólást olvastam itt lejjebb, de azon túl, hogy mi van a "kéthétalattrendlesz"-szel inkább azt mondja meg valaki, hogy miért is kell fizetnie az embernek azért, ha a saját kockázatára a saját tulajdonát (képező járművet) ott hagyja a köz- (hangsúlyozom: a KÖZ-, azaz mindannyiunk tulajdonát képező) területen! Mire föl szed pénzt ezért egy vállalkozás (!), amely viszont szolgáltatást nem végez (pl. nem vigyáz a járműre, nem mossa le azt stb.)?!

A válaszoláshoz belépés szükséges
Béla tudod a Béla írta: 2016 január 07., csütörtök 18:44:21
palsa írta: 2 éve

Nyugi, ehhez képest a bécsi parkolás sem jobb, ott szinte az egész város fizetős, de sehol egy tábla róla, tudnod kell, és kész. Ráadásul területenként változik, hogy mennyi időre állhatsz meg az út szépén, azon túl parkolóházba kell menned, megújítás sincs, még akkor sem, ha viszamész az autódhoz és frissíted a parkolás kezdetét jelző órádat...


Jaja,2 hónaja 44 eurom bánta. A város központtól jó messze megálltam, körbenéztem, sehol tiltótábla, senkinek nincs jegye, stb aztán jött a feketeleves 40 euro+bank költség.

A válaszoláshoz belépés szükséges
bb3 írta: 2016 január 07., csütörtök 17:35:59
Eximer írta: 2 éve

Na ne már telefonnal döntsem el,hogy parkoló zónába vagyok vagy sem. Itt megint nem az a cél,hogy biztosra tájékoztassuk a parkolni készülő autóst. Tábla kihelyezve,törvényileg stimmel. Azt,hogy erről nem tudsz meg semmit,az már nem az Ő gondjuk. Fizess,az a lényeg. A szomszédban színekkel is erősítve,normálisan kitáblázva lehet akár egy pillantással is értelmezni mennyibe kerül egy óra és azon a zónán belül mennyi időt tölthetek el egy jegy megvételével. Itthon miért nem divat ez?


Előzmények megtekintése

Veszprémben meg tudták oldani, hogy szín kódok jelzik a különböző zónákat. Az már más kérdás hogy a színek sorrendje kicsit fura: Piros (legdrágább), Zöld, Sárga (legolcsóbb).

A válaszoláshoz belépés szükséges
DAGOBERT írta: 2016 január 07., csütörtök 16:25:35

Ha szerző végignéz az utcán,láthatja a megszokott utcai parkoló felfestéseket,a táblával csak plusz információhoz juttatják,amit egyébként biztosan azért raktak ki ,mert valaki arra hivatkozott,hogy nincs tábla a díjzóna határnál.Ha sok a tábla az a baj ,ha kevés ,akkor természetesen az, egyébként a kedves szerző biztosan arra hivatkozna ,hogy nem látott parkolási zóna táblát.Soha nem értettem,miért kell össze-vissza hazudozni ,ha valamilyen hibát követünk el ,miért kell közügyet gyártani a saját hülyeségünkből .Tévedett ,kifizeti ,legközelebb jobban figyel.

A válaszoláshoz belépés szükséges
omlas01 írta: 2016 január 07., csütörtök 16:00:07

Sok fejlettebb nyugati városban eltérő színnel festik fel az ingyenes és a díjköteles parkolóhelyeket, így helyismeret hiányában odakerülve könnyen eldönthető, hogy kell-e fizetni vagy sem.
Kishazánkban - főleg Budapesten - más a prioritás. Nem oly rég óta élek a fővárosban (10 éve) és az az érzésem, minden hatóság és jogalkotó azon fáradozik, hogy kiűzze az autósokat a városból. A módszerek pedig gyomor és arcbőrvastagság szerint szabadon választhatóak. Ez a sztori is egy adott módszert mutat be.

A válaszoláshoz belépés szükséges
palsa írta: 2016 január 07., csütörtök 15:25:21

Nyugi, ehhez képest a bécsi parkolás sem jobb, ott szinte az egész város fizetős, de sehol egy tábla róla, tudnod kell, és kész. Ráadásul területenként változik, hogy mennyi időre állhatsz meg az út szépén, azon túl parkolóházba kell menned, megújítás sincs, még akkor sem, ha viszamész az autódhoz és frissíted a parkolás kezdetét jelző órádat...

A válaszoláshoz belépés szükséges
Ata írta: 2016 január 07., csütörtök 12:55:58

Sajnos a díjzónák, határai szinte kifürkészhetetlenek, és a nem tudás mint tudjuk nem mentesít. Én Mobilfizetés Android appot használok, ez elég jól belövi a zónát a GPS jel alapján, és ha korábban visszaérek leállítható a fizetés. Mióta használom nem igen volt zóna gondom, és kevesebbet is költöttem.Nekem bevált. (Persze kell legyen a mobilon, net kapcsolat is, hogy működjön a program.)

A válaszoláshoz belépés szükséges

Friss cikkek

Erősödött a Jaguar XJ, az 5,0 literes kompresszoros motor 575 lóerős lett

575 lóerős a legnagyobb Jaguar is

6 perce – Autósvilág hírei

Szintet lépett a legnagyobb Jaguar, az XJR575 elnevezés a lényeget már el is árulja. Az F-Type sportkocsi után szabadon az XJ motorját is 575 lóerőre húzták.


Megkaptuk az első fotót az új Swift Sportról, régen vártunk ennyire Suzukit

Szeptemberben jön a 140 lovas Swift Sport

3 órája – Autósvilág hírei

Megéri várni rá és teljesen jogos az izgalom az új Swift Sport iránt. A japán kisautó alapkivitele is tökéletes játékautó, a 140 lovas turbóval igazi hot hatch lesz.


Kémfotókon a új, legalább 600 lóerős BMW X5 M

Bő 600 lóval jön az új BMW X5 M

6 órája – Autósvilág hírei

A lesifotósoknak már sikerült lencsevégre kapni a bajor gyártó legújabb, 2019-ben érkező X5 M modelljét, amit nem meglepő módon a Nürburgringen teszteltek.


Friss tesztek

Opel Crossland X Innovation B1.2XHT MT6 teszt

Keresztre feszítve - Opel Crossland X

Nehéz Opelként nézni a Crossland X-re, pláne úgy, hogy a motorteret felnyitva rám ordít egy oroszlán. Ennél az Opel sokkal finomabban tudná azt, amit csinálnia kell.


BMW M760Li xDrive M Performance teszt

Izzadságszagú sportzakó - BMW M760Li Videó

Horizontot görbít, hordószámra zabálja a benzint, állakat szakít, gumikat gyilkol, hideg pezsgőt kínál, feneket masszíroz és sportautós teljesítménnyel bódít az első M-es 7-es.


Toyota Yaris 1.5 Hybrid Selection Smart e-CVT teszt

A legtakarékosabb kisautó? - Toyota Yaris hibrid teszt

Könnyed városi cirkáló a Toyota Yaris, főleg e-CVT-vel, a teljes értékű hibridrendszerrel ráadásul takarékos is. Csak az árát ne nézzük.

Még több teszt

Használtautó.hu

VOLKSWAGEN PASSAT V 1.9 PD TDI 4Motion Comfortline Passat Variant

VOLKSWAGEN PASSAT V 1....

Ár: 780.000 Ft

Évjárat: 2001 / 12

Kivitel: Kombi

Üzemanyag: Dízel

FORD MONDEO 2.0 Di Ghia

FORD MONDEO 2.0 Di Ghia

Ár: 300.000 Ft

Évjárat: 2001 / 12

Kivitel: Sedan

Üzemanyag: Dízel

SUZUKI SWIFT Sedan 1.3 GLX

SUZUKI SWIFT Sedan 1.3...

Ár: 179.000 Ft

Évjárat: 1995 / 12

Kivitel: Sedan

Üzemanyag: Benzin

Még több autó