Mindegy, mi okozza a sok balesetet, a rendÅ‘rség növeli a sebességellenÅ‘rzések számát. Ez csak ideig-óráig javÃt a statisztikákon
Közel 40 fokos hÅ‘mérséklet, közelgÅ‘ hidegfront – a szakértÅ‘k szerint ezek voltak a fÅ‘ okai annak, hogy az elmúlt hétvégén 422 közlekedési baleset történt Magyarország útjain. A napok óta nehezen/keveset alvó sofÅ‘rök figyelme lankad, sokan ingerülten ültek a volán mögé. Nem megfelelÅ‘en megválasztott követési távolság, pillanatnyi oda nem figyelés – ilyen és hasonló okok miatt ugrott meg a balesetek száma. Mi a rendÅ‘rség válasza minderre? Növeli a sebességmérések számát. Azaz, a balesetek okának kiszűrése helyett az épp nehéz helyzetben lévÅ‘ államkassza bevételét szeretnék gyarapÃtani. Másra ugyanis nem nagyon jó az objektÃv felelÅ‘sség... Kezdjük rögtön azzal, hogy mióta bevezették a nagy szigort, különösebb nehézség nélkül el lehet kerülni a büntetÅ‘pontokat. A pénzbüntetést minden esetben be kell fizetni, büntetÅ‘pontokat azonban csak akkor osztanak ki, ha az üzembentartó elárulja, ki vezette az autót. Utóbbira csak a legritkább esetben kerül sor. A rendÅ‘rséget meg nem foglalkozik nagyon a tényleges bűnös felkutatásával, hiszen a kasszában ott a sok pénz.
Csak annyit ért el az objektÃv felelÅ‘sség rendszere, hogy senki nem kap büntetÅ‘pontokat gyorshajtás miatt. aki mégis bevallja, hogy Å‘ vezetett, magára vessen
Joggal tehetnénk fel a kérdést, miért nem a fáradt vezetÅ‘ket szűrik ki a forgalomból? Lehet, hogy nehezebb dolog kiszűrni a fáradt sofÅ‘rt, hiszen sok éves tapasztalat és hosszabb megfigyelés szükséges a fáradt sofÅ‘r felismeréséhez, a traffipax meg önmagától készÃti a képeket, a büntetések automatikusan mennek. A rendÅ‘rség azzal védekezik, hogy nincs elég ember/forrás minderre. Ebben lehet valami, hiszen ha kiemelt közúti ellenÅ‘rzésnek számÃt, ha minden sebességmérÅ‘t kivezérelnek az utakra. Apropó. Nem azért vették a darabonként sokmilliós berendezéseket, hogy azok folyamatosan termeljék a pénzt? Miért kell külön akciózni ahhoz, hogy használják azokat az eszközöket, amelyeket az adóforintjainkból vásároltak? TelepÃtsenek rögzÃtett sebességmérÅ‘ket, azoknál nincs sok lehetÅ‘ség vitatkozni, és képesek hátulról is felvételeket készÃteni. Nem csak a motorkerékpárokról, de sok személyautóról is hiányzik az elsÅ‘ rendszám, és a traffipax-blokkolót is jellemzÅ‘en csak elÅ‘re szerelik. Az, hogy nem felismerhetÅ‘ a sofÅ‘r, az objektÃv felelÅ‘sség bevezetése óta már amúgy se szempont.
Forgalommal szemben álló autóból mérik a sebességet az M7-esen a balatoni forgalomban. Nem lehetett veszélytelen mutatvány az autópályán megfordulás. Jól látszik, hogy az autósok lassÃtása miatt erÅ‘s fékezésre kényszerülnek a kamionok is
De most hétvégén egy – számomra – új jelenséggel találkoztam. Az autópályán a forgalommal szemben (!) álló rendÅ‘rautóból mértek sebességet. Amióta az újpesti polgármester az autósok mellé állt egy hasonló ügyben, törvényesÃtették a rendÅ‘rök tilosban parkolását, de ez azért elég meredek. Nem az, hogy ott állnak, de ahhoz, hogy olyan helyzetbe kerüljenek, meg kell fordulniuk az autópályán! Mindezt a balatoni forgalomban, az M7-esen. Normálisak? Mármint nem az a rendÅ‘r, akit kivezényeltek oda, hanem az, aki minderre kiadta a parancsot. Egyébként nem értem, milyen sebességtúllépést próbálnak meg rögzÃteni akkora forgalomban, ahol a 110 km/h-s sebesség elérésének is örül az ember a tömött autópályán. Nem ott és akkor kellene ellenÅ‘rizni a megengedett legnagyobb sebesség betartását, ahol és amikor arra szükség van?
Hol a sebességkorlátozó tábla? AmÃg azt ki nem helyezik, az M0-s épÃtkezés miatt szűkÃtett részén 110-zel lehet menni. Ahol minden rendben, ott nyolcvan a maximum
Itt szóba kerülhetne a véletlenül kint felejtett sebességkorlátozások kérdése is, de inkább egy sokkal veszélyesebb megoldásra szeretném felhÃvni az autósok és az illetékesek figyelmét. Az M0 déli szakasza hiába 2x2 sávos autóút, nagyrészt 80 km/h-ra van korlátozva a tempó. Azért mondom, hogy nagyrészt, mert az 51-es út csomópontja közelében épp útépÃtés van, sávszűkÃtés-sávelhúzás miatt 60-as táblát helyeztek ki. Az M1/M7 irányába haladva a korlátozás sikerült 50 méterrel a keresztezÅ‘dés elé kihelyezni, utána pedig nem ismételték meg. A KRESZ mai állása szerint a lehajtó feloldja a sebességkorlátozást, és azt követÅ‘en az autóutakon megengedett maximális sebességgel lehet haladni a 2 méterre szűkÃtett belsÅ‘ sávban, a beton terelÅ‘elemek mellett. ValószÃnűleg a félelem miatt nem történtek még itt súlyos balesetek, de nem ártana lépni a közút kezelÅ‘jének, és megismételni azt a 60-as korlátozást, mielÅ‘tt még nagyobb baj lesz.
Két rendÅ‘r barátom is azért ment nemrég nyugdÃjba /pedig még évekig dolgozni akartak/ mert folyamatosan csesztették Å‘ket a fÅ‘nökeik ,hogy az embereik nem büntetnek eleget és amikor mondták ,hogy de hát jobb a statisztikájuk mint tavaly mert több bűnözÅ‘t fogtak el mert több emberen segÃtettek akkor azt mondták az nem számit büntetni kell mert felülrÅ‘l folyamatos a nyomás hogy jöjjön a lóvé. Egy konkrét esetet is elmeséltek nevezetesen a településünkön volt egy sorozatbetörés és a harmadik után világos volt ,hogy ugyanazok csinálják. Erre pár rendÅ‘r bement a fÅ‘nökhöz hogy bent maradnának túlórázni ingyen nem kérnek pénzt mert szeretnék elkapni a bandát. Erre a fÅ‘nök azt mondta hogy nem lehet mert másnak ki kell állni fényképezni és igazoltatni ,büntetni. A rablok elfogása nem olyan fontos menjenek haza és pihenjenek, hogy másnap fitten ki tudjanak állni büntetni. Na hát Ãgy mennek a dolgok a rendÅ‘rségen mert kedves politikusainknak kell a lóvé. Mert sajnos a büntetésbÅ‘l befolyó pénz nem marad a rendörségnél.
Vannak érdekes helyek, nagyon érdekelne hogy Gödöllő felől a
3-as úton Kerepes felé miért van még mindig kint a 30-as tábla?
Szerintem semmi nem indokolja mert egyenes jól belátható és
munkára már nem használt útpályáról beszélünk.
“ValószÃnűleg a félelem miatt nem történtek még itt súlyos balesetek,…”
De igen, sajnos történtek pont a hasonló ügyes mazsolák miatt, akik papÃron tudják a Kreszt, de a józanész messze elkerülte Å‘ket.
Ezért kéne pszihiátriai tesztre küldeni minden új jogsit szerzőt, hogy kiderüljön mekkora kockafejű, talán nem lenne ennyi baleset.
Tipikus eset:
-Összetörtem a kocsit,…
-és mennyivel mentél?
-50-nel,
-az oké, de garázsban?….
Juci voltam
Hát szerintem nem éppen:
Útkereszteződés: két vagy több útnak azonos szintben való kereszteződése, egymásba torkollása, illetőleg elágazása.
márpedig a sebességkorlátozást -kiegészÃtÅ‘ tábla nélkül- az útkeresztezÅ‘dés feloldja…