0 új cikk érkezett
0 új hozzászólás

Vajon az oroszlánnal vagy a medvével járunk jobban?

Árharc: Peugeot 5008 vs. Skoda Kodiaq

·

Idén a Peugeot és a Skoda is SUV köntösben hozott lényegében hétüléses egyterűt. Akad különbség köztük, mégis egy vevőkört céloznak.

%KA%Míg a Kodiaq lehet akár összkerékhajtású is, az 5008 nem. Viszont utóbbi szerényebb saját tömegű, hétülésesként olcsóbb, és alapmotorjával valamivel takarékosabb is. Katalógusértéke szerint közel 200 ezer forintos újkori árelőnyéhez hasonló összeget spórol 100 ezer kilométerenként%KA%

Míg a Kodiaq lehet akár összkerékhajtású is, az 5008 nem. Viszont utóbbi szerényebb saját tömegű, hétülésesként olcsóbb, és alapmotorjával valamivel takarékosabb is. Katalógusértéke szerint közel 200 ezer forintos újkori árelőnyéhez hasonló összeget spórol 100 ezer kilométerenként

Visszaszorulóban vannak az egyterűk, tarolnak viszont a szabadidő-autók. Mégis elvárjuk a praktikus jellemzőket minden szegmensben. Az ütőkártya ezek szerint az egyterűk és szabadidő-autók ötvözése lenne, ami nem is annyira idegen fogalom. Az idei évben a Peugeot SUV irányba vitte el a 5008-ast, a Skoda pedig tőle megszokottan praktikus jellemzőkkel tömte teli első hétüléses SUV-ját, a Kodiaq-ot.

Peugeot 5008 vs. Skoda Kodiaq − méretek
Hosszúság [mm] Szélesség [mm] Magasság [mm] Tengelytáv [mm] Csomagtér [l]
Peugeot 5008 4641 1844 1646 2840 702-1940
Skoda Kodiaq 4697 1882 1676 2791 630-2005

%KA%Mindketten vagány külsőt kaptak, az 5008 függőlegesebb falakkal, így jobb térhasznosítással%KA% %KA%Mindketten vagány külsőt kaptak, az 5008 függőlegesebb falakkal, így jobb térhasznosítással%KA%

Mindketten vagány külsőt kaptak, az 5008 függőlegesebb falakkal, így jobb térhasznosítással

Bár hosszban csak 5,6 centi különbség van a két autó között − a Kodiaq javára, tengelytávban pedig az 5008 ad közel 5 centivel többet, valójában bőséggel van különbség a két autó között. A legfontosabb, hogy a Kodiaq kínál összkerékhajtást is, míg a Peugeot esetén az Év Autójának is választott 3008-tól megszokott módon csak Grip Control névre keresztelt terepprogramos ESP érhető el. Utóbbinál viszont alapáras a három független második sori ülés, sőt, a bevezetési akcióban a harmadik üléssor is. Így tehát 5008-ból most mindenképp hétüléseset kapunk, míg a Kodiaq esetén az extraként rendelendő. De vajon miket kapunk alapból a két modellhez, mennyire vállalhatók alapáron?

Peugeot 5008 vs. Skoda Kodiaq − műszaki adatok
Peugeot 5008 1.2 PureTech Skoda Kodiaq 1.4 TSI
Emissziós norma Euro 6
Hengerűrtartalom [cm3] 1198 1395
Hengerek/szelepek száma 3/12 4/16
Váltófajta/-fokozat kézi/6
Teljesítmény [LE (1/min)] 130 (5500) 125 (5000-6000)
Nyomaték [Nm (1/min)] 230 (1750) 200
Gyorsulás 0-100 km/h [s] 10,9 10,7
Végsebesség [km/h] 188 190
Fogyasztás − vegyes [l/100 km] 5,4 6,0
CO2-kibocsátás [g/km] 124 140
Saját tömeg [kg] 1310 1527
Megengedett össztömeg [kg] 2120 2102

%KA%Futurisztikusabb a Peugeot műszerfala, a színes központi kijelző − nem meglepő módon − egyikőjüknél sem alapáras%KA% %KA%Futurisztikusabb a Peugeot műszerfala, a színes központi kijelző − nem meglepő módon − egyikőjüknél sem alapáras%KA%

Futurisztikusabb a Peugeot műszerfala, a színes központi kijelző − nem meglepő módon − egyikőjüknél sem alapáras

A Peugeot esetén háromhengeres, igaz, kategóriájában Év Motorja díjas az alapmotor. Az 1,2 literes turbósból 130 lóerőt és még bámulatosabb 230 newtonméter nyomatékot hoztak ki. Nem lehet panasz az akciós áron 6,599 millió forintos Access alapellátmányra sem. Ez is megkapja a visszagurulásgátlós elektronikus rögzítőféket, az elektromos ablakokat és a szintén elektromos, de még fűtést is kínáló külső tükröket, valamint a manuális légkondicionálót is. Van benne MP3-olvasós, Bluetooth kihangosítós hifi és tempomat is, de nagyjából ennyi. Kerekei 17 colos acélok, szükségpótkerék és tolatóradar kérhető extraként, meg még alufelni és metál vagy gyöngyház fényezés, valamint ülésfűtés, ködfényszóró és levehető vonóhorog is, de a komolyabb extrákért szintet kellene lépni. Ha megtesszük, kulcs nélküli nyitás, távolságtartós tempomat, láblendítéssel indítható elektromos csomagtérajtó-nyitás egyaránt elérhető − sok más mellett. Viszont 6,6 millió forintért az 5008 már egy teljesen használható hétüléses, mondjuk ki, SUV, illetve SUV-nak látszó tárgy, pont olyan, amire a vevőknek szüksége, illetve igénye van, hiszen mutatós is, meg bele is ülhet a család akár nagyszülőstül vagy a gyermekek cimboráival együtt.

%KA%Balra az 5008 független üléses második üléssora, jobbra a Kodiaq középen csenevészebb ülésese. Természetesen a bőrkárpit sem alap...%KA% %KA%Balra az 5008 független üléses második üléssora, jobbra a Kodiaq középen csenevészebb ülésese. Természetesen a bőrkárpit sem alap...%KA%

Balra az 5008 független üléses második üléssora, jobbra a Kodiaq középen csenevészebb ülésese. Természetesen a bőrkárpit sem alap...

Hogy a konkurenciafigyelés igen magas fokon működik, azt mutatja, hogy a Peugeot-hoz hasonlóan a Skoda is 600 ezer forintos kedvezménnyel indítja a Kodiaqot, ami így olcsóbban (de szerényebb ellátmánnyal) nyit, a 6 443 650 forintos verzióban nincs például a Peugeot-nál alap tempomat és harmadik üléssor, ezeket berendelve már magasabb, 6 828 460 forintos vételárat kapunk. Viszont a Skoda esetén könnyebb egy-egy extra kapcsán elcsábulni, hiszen az alapverzióhoz is kérhető szinte minden, adaptív tempomat, navigáció vagy kétzónás automata klíma is. Minél jobb felszereltséget szeretnénk, annál jobban el fogunk húzni a Peugeot áraitól, pláne akkor, ha az ott nem is elérhető összkerékhajtást is bepipáljuk (persze az alapmotornál nem tehetjük még). Apropó alapmotor, a Kodiaqé négyhengeres, papíron teljesítményben és nyomatékban is az 5008-étól elmaradó, ám ennek ellenére a nehezebb autónak mégis jobb menetdinamikai paramétereket adó. Papír szerint a Skoda fogyaszt többet, 1000 kilométerenként 6 literrel, ami mai üzemanyagár szerint 2058 forint, 100 ezer kilométerre vetítve 205 800 forint.

Peugeot 5008 vs. Skoda Kodiaq − az alapverziók felszereltsége
Peugeot 5008 1.2 PureTech Access Skoda Kodiaq 1.4 TSI Active
Elektromos ablak elöl-hátul x x
Elektromosan állítható és fűthető külső tükrök x x
ESP x x
Városi koccanásgátló - x
Függöny-, első és oldalsó légzsákok x x
Vezetőoldali térdlégzsák - x
3 Isofix a második üléssorban x -
Stop-start rendszer x x
Elektronikus rögzítőfék x
Manuális klímaberendezés x x
Hétüléses kivitel x 313 690 Ft
Tempomat x 71 120 Ft
Táblafelismerő-rendszer x -
Ködfényszóró 60 000 Ft x
MP3 olvasós hifi x x
Hangszórók száma 6 8
Távirányítós központi zár x x
Abroncsméret 215/65 R17 215/65 R17
Bluetooth kihangosító x x
Vételár közel azonos felszereltséggel 6 659 000 Ft 6 828 460 Ft

%KA%A hosszabb Kodiaq 7 ülés mögött és csupán az elsőkkel is nagyobb csomagteret ad, de azért az 5008 esetén is van hova pakolni%KA% %KA%A hosszabb Kodiaq 7 ülés mögött és csupán az elsőkkel is nagyobb csomagteret ad, de azért az 5008 esetén is van hova pakolni%KA%

A hosszabb Kodiaq 7 ülés mögött és csupán az elsőkkel is nagyobb csomagteret ad, de azért az 5008 esetén is van hova pakolni

Bár az alapverziókat még egyik modellből sem vezettük, a nagyobb dízelekkel szerzett tapasztalatok alapján elmondható, hogy a Kodiaq inkább "driver's car", míg az 5008 független üléses (és mindhárom helyen Isofix-csatlakozós) második sorával sokkal inkább praktikus hétüléses. Amúgy mindkettő remek családi gép. A Peugeot esetén 5 év/100 ezer kilométer, a Skodánál 4 év/200 ezer kilométer garanciával. Dönteni csakis próbakör alapján szabad, és tessék csak nyugodtan a személyes szimpátia, egyéni preferenciarendszer szerint. Mindkét modellnek vannak egyedi ütőkártyái, a Skoda hátsó lábtere például überelhetetlen, a Peugeot pedig AGR tanúsítványos és masszázsfunkciós sofőrülésével nyerhet vevőket, igaz, nem az alapváltozatnál.

Ez is érdekes lehet:
 

Toyota Prius 1.8 Plug-in Hybrid Executive teszt

Egyliteres, mármint 1 l/100 km fogyasztású autóként hirdeti a Toyota a Prius Plug-in Hybridet...

Tanul a Renault, ezért alig nyúlt a Duster formájához

A Dacia slágermodellje lett a Duster, ami a SUV-hullám meglovagolása mellett még a válságból...

Eladó egy korai LaFerrari prototípus, de van vele egy kis gond

Ennyire becsülik az értékét annak a LaFerrari prototípusnak, amit még a 2013-as Frankfurti debütálás...

Piaci körkép: mi legyen 500 ezer forintig, ha nem akarunk Suzukit?

Olcsó autót keresve megkerülhetetlen az itthon gyártott Suzuki. De mit érdemes választani, akkor...

Nappaliban tartott Nissan 240SX, 33 millióért

Először az autószalonokat járta, majd kártérítettek vele, hogy aztán egyedi felniket kapjon és...

Skoda Rapid Spaceback Best 1.0 TSI teszt

Többé nem szívó a Skoda Rapid legalja, és a háromhengeres alap TSI is 95 lovas. Nem vitték túlzásba...

Minden, amit a fékekről, fékrendszerekről tudni érdemes

A biztonságos közlekedés alapvető eleme a fékrendszer, a legtöbb esetben mégsem kap kellő figyelmet...

Megjelent az új Swift Sport, 1 tonna alatti önsúllyal és 140 lóval hergel

Külsőre morcos, igazi méregzsák és a belepakolt technika sem ígér mást. A Swift Sport 1 tonna...

510 lóerő a Ferrari F1 pilótáinak kezében

Három darab 510 lóerős Alfa Romeo Giulia QV, három Scuderia Ferrari pilóta és egy kanyargós tesztpálya...
 
Hirdetés

A cikk galériája

FB_share
Küldés e-mailben

Tetszett a cikk?

Iratkozzon fel hírfigyelőnkre! 
(Mi ez?)Ne maradjon le a legfrissebb autós hírekről, bemutatókról, tesztekről, benzinár-változásokról! Írja ide e-mail címét, és a fontos hírekről értesítjük.

(E hírfigyelőről bármikor leiratkozhat a küldött levél alján lévő linkkel. Az adatvédelmi elveket maximálisan tiszteljük, a címet nem adjuk ki harmadik félnek.)
Jogi nyilatkozat* Hozzájárulok ahhoz, hogy a Schibsted Classified Media Hungary Kft. részemre közvetlen megkeresés módszerével a saját, illetve harmadik személyek áruira és szolgáltatásaira vonatkozó reklámot közöljön (pl. promóciós célú elektronikus levelet, hírlevelet, vagy reklámot tartalmazó elektronikus levelet küldjön) és a fentiekben ebből a célból megadott adataimat kezelje és felhasználja.
A Schibsted Classified Media Hungary Kft. a megadott személyes adatokat bizalmasan kezeli és harmadik fél számára nem adja át. A reklám közléséhez, illetve a személyes adatok kezeléséhez megadott hozzájárulás visszavonásig érvényes.
A hozzájárulás bármikor korlátozás és indokolás nélkül, ingyenesen visszavonható.
Feliratkozom

Új hozzászólás írása

Hozzászólás *
 (BBCode formázások engedélyezettek) A következő BBCode formázások engedélyezettek:
[url=http://www.pelda.hu] Link neve[/url]
[b]félkövér[/b]
[i]dőlt[/i]
[u]aláhúzott[/u]
egyéb más BBCode és HTML kód használata nem megengedett.

F
D
A
URL

Hozzászólások (1 db)

Mightygaben írta: 1 hónapja

A peugeot acces felszereltsége nem tartalmazza a központi kijelzőt, viszont active-tól már széria.
Amúgy a márkakereskedésben az értékesítő kollega nyíltan a szemembe mondta, hogy az access szint csak marketingfogás, és hülye az, aki ezt a szintet rendeli meg :D. Egy Active-t már 8-9 környékén haza lehet vinni, 150le-s dízellel, az a 3 hengeres motort meg felhelyezheti a peugeot oda hátra magának. Jó mélyre.

A válaszoláshoz belépés szükséges

Friss tesztek

Toyota Prius 1.8 Plug-in Hybrid Executive teszt

Nincs mellébeszélés, 0,8 l/100 km a tesztfogyasztás

Egyliteres, mármint 1 l/100 km fogyasztású autóként hirdeti a Toyota a Prius Plug-in Hybridet. A gyári érték nem csupán hozható, alul is múlható.


Mini Cooper S E Countryman 4ALL teszt

Multivitamin - Mini Countryman plug-in hibrid teszt

Ha felnövök, gazdaságos hibrid leszek. Na jó, inkább divatos élményautó. Azért jó lenne terepezni is, és a praktikum sem utolsó szempont.


Skoda Rapid Spaceback Best 1.0 TSI teszt

Nyugaton a helyzet változatlan - Skoda Rapid

Többé nem szívó a Skoda Rapid legalja, és a háromhengeres alap TSI is 95 lovas. Nem vitték túlzásba a frissítést, de nagy szükség nem is volt rá, amit kapott, attól csak érettebb a Rapid.

Még több teszt

Hirdetés

Címlapon


Friss cikkek

Az új F2-ben debütál a Halo fejvédő

Fejvédővel szerelik az új F2 autókat

3 órája – Sztori

Ha nem kell az F1-nek, majd jól bevezetjük az F2-ben - fejvédő tesztüzemet szánnak a Forma-1 előszobájának, ami jövőre új néven folytatja.


Fiatal vezetőknek kínál vezetéstechnikai programot a Ford

Ingyenes vezetéstechnikai tréninget tart a Ford a fiataloknak Videó

11 órája – Sztori

Hazánkban idén indult a Ford Driving Skills For Life programja. A szeptember 17-18-án megtartott rendezvényen mi is próbára tettük magunkat.


Moszkvában nyitotta legkomolyabb európai szalonját a Lexus

Fotókon Oroszország legújabb, legkülönlegesebb autószalonja

Tegnap – Sztori

Tokió és Dubaj után Moszkvában is ügyfél-élményközpontot nyitott a Lexus; a Lexus Dome különleges szolgáltatásokkal várja a látogatókat.


Használtautó.hu

RENAULT MEGANE Grandtour 1.6 Privilege (Automata)

RENAULT MEGANE Grandto...

Ár: 915.000 Ft

Évjárat: 2007 / 3

Kivitel: Kombi

Üzemanyag: Benzin

OPEL ASTRA G Caravan 1.7 DIT Club

OPEL ASTRA G Caravan 1...

Ár: 475.000 Ft

Évjárat: 2004 / 2

Kivitel: Kombi

Üzemanyag: Dízel

WARTBURG 353 1.0 L

WARTBURG 353 1.0 L

Ár: 350.000 Ft

Évjárat: 1984

Kivitel: Lépcsőshátú

Üzemanyag: Benzin

Még több autó

Kövess minket a Facebookon is!