14 új, vagy megújult modell érkezik idén a Toyotától

Követendő példa: valós igényekre szabott autók=történelmi siker

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Jól mutatja a Toyota példája, hogy napjaink autóiparában úgy lehet a csúcsra érni, vagy épp a csúcson maradni, ha nem csak egyetlen "választ adnak a kérdésekre", tehát a széleskörű vásárlói igényeket színes modellpalettával elégítik ki.

Villany, hibrid, dízel, benzines, hidrogénes - minden megtalálható a Toyotánál, és ez bizony meg is látszik a sikereiken. Végleges adatok a teljes évre vonatkozóan ugyan még nem elérhetőek, ám az már most bizonyos, hogy a Toyota, Lexus, Daihatsu és Hino márkákat csokorba fogó Toyota Csoport 2023-ban is a világ elsőszámú autógyártója volt. November végéig a vállalat nem kevesebb, mint időarányosan történelmi rekordot jelentő 10,2 millió új autót értékesített világszerte, ebből 8,6 millió volt Toyota, 745 ezer Lexus, 735 ezer Daihatsu és 120 ezer volt Hino, és már akkor behozhatatlan előnnyel állt legközelebbi versenytársa előtt. Ez egyben azt is jelenti, hogy az Intrerbrand által 64,5 milliárd dollárosra becsült márkaértékkel 2023-ban is a legértékesebb autómárkának bizonyuló Toyota a világ legnépszerűbb autómárkája is, míg a vállalat csoportszinten 2023-ban megközelítheti a 11 milliós álomhatárt.
Hirdetés
Európai szinten már rendelkezésre állnak azegész éves adatok, és a Toyota kontinensünkön is rekordévet zárt, harmadik egymást követő évben megszerezve Európa második legkelendőbb személyautómárkájának címét. A Toyota Motor Europe ugyanis eladásait 9%-al növelve nem kevesebb, mint 1 173 500 új autót értékesített, ebből mintegy 1 100 000 darab (7%-os növekedés) volt Toyota és 73 500 darab (46%-os bővülés) Lexus. A két márka együttes európai piaci részesedése így elérte a történelmi rekordot jelentő 6,7%-ot. Ahogy fentebb említettük, a villanyosításról sem feledkezett meg a márka, csupán nem ugrott fejest egy üres medencébe. Tavaly január és november között több mint 3,3 millió villanyosított autót adtak el, amelyből 3,1 milliót tettek ki a full hibrid, 24 ezret a lágy hibrid, 113 ezret a konnektoros hibrid, 95 ezret az akkumulátoros elektromos és közel 4 ezret a hidrogén üzemanyagcellás autók. A fenitek ismeretében talán nem meglepő, hogy a 2023-as év a profitabilitás szempontjából is a vállalat történetének legsikeresebb éve lehet, végleges adatok ugyan még nincsenek, de a várakozások szerint az üzleti évben a Toyota nyeresége megközelítheti a 30 milliárd dollárt, amellyel továbbra is a világ legnyereségesebb autógyártójának bizonyult. Arról ugyan még nincs adat, hogy kilencedik egymást követő alkalommal is a legtöbb autóipari szabadalmat bejegyző vállalat volt-e 2023-ban a Toyota, ám annak ismeretében, hogy a japán autógyártó hagyományosan a nyereségének legnagyobb százalékát innovációra fordító iparági szereplőnek számít, erre minden esély meg van. Hosszú út vezetett idáig, ám a Toyota mára stabilan a magyar autóvásárlók kedvenc autómárkájának is számít: a 2015-ban a magyarországi személy- és kisteherautópiacon még csupán a hetedik legkedveltebb márka volt, ám az elmúlt években szépenlépegetett előre, majd 2020-ban először a magyarországi forgalomban maradó autókról valós piaci képet mutató kivonásokkal tisztított piacon, 2022-ben pedig a teljes újautó-piacon is megszerezte az elsőséget, amelyet 2023-ban toronymagasan sikerült megőriznie. Ha egy kicsit sarkítva szemléltetjük a japán márka hazai eredményét, akkor elmondható, hogy 30 percenként talált gazdára egy új Toyota az országban, ami napi 48 darabos eladást jelent, ám a prémium piacon látványosan előretörő Lexus sem szégyenkezhet a napi 3 darabos eladással. Mindkét márka történelmi eredményt ért el ugyanis a stagnáló magyarországi újautó-piacon, miután a Toyota 15 százalékkal, 17 300 darabra a Lexus pedig 47 százalékkal, 1 100 darabra növelte értékesítéseit hazánkban. Ezzel a Lexus magyarországi történetében először ért el négyszámjegyű értékesítést, a Toyota pedig legközelebbi versenytársához képest háromhavi átlagos értékesítésének megfelelő 4750 darabos előnnyel végzett az élen, 38 százalékkal több autót értékesítve, mint a második legkelendőbb márka. Ezzel a Toyota a teljes magyarországi újautó piacon 1,8 százalékpontos részesedés növekedést elérve 13,5%-os részesedéssel bizonyult a legnépszerűbb autómárkának, míg a Lexus a teljes piacon 0,3 százalékpontos növekedéssel 0,9%-ra növelte részesedését, a prémium piacon pedig 5,6%-os részesedést ért el, ami 1,5 százalékpontos növekedést jelent. Az összesített magyarországi Toyota és Lexus értékesítések 2023-ban történelmi rekordot beállítva elérték a 18 400 darabot, ami a teljes piacon kimagasló, 14,4%-os együttes piaci részesedést jelentett. 2023-ban hazánkban a magánvásárlók körében 19,5%-os részesedéssel, a flottavásárlók között pedig 11,3%-os részesedéssel bizonyult abszolút favoritnak a Toyota. Ez annyit tesz, hogy tavaly minden ötödik magánszemély a japán márkát választotta, és minden kilencedik új céges autó Toyota volt. A Toyota a személyautópiacon 13,2%-os részesedéssel bizonyult a legkedveltebb újautó márkának, míg a haszongépjármű-piacon 14,8%-os részesedéssel a történetében először a második legnépszerűbb lett. Második egymást követő évben talált a legtöbb új Toyota és Lexus modell gazdára a Toyota Central Europe által összefogott klaszterben, Magyarországon, Szlovákiában, Csehországban és Lengyelországban. Jóllehet a négy ország összesített, 1 milliós újautó-piaca messze elmarad az olyan nagy nyugat-európai piacoktól, mint Németország (3,1 millió), az Egyesült Királyság (2,25 millió), Franciaország (2,15 millió) vagy épp Olaszország (1,75 millió), ebben a négy országban több Toyota (150 000 darab) és Lexus (14 000 darab) talált gazdára, mint az említett piacok bármelyikén. Magyarország, Szlovákia, Csehország és Lengyelország egyesített piacán a Toyota 13,9%-os, a Lexus pedig ezek prémium piacán 8,6%-os részesedést szerzett. Ezzel az európai Toyota eladások 16,7%-a, és a Lexus értékesítések 19,2%-a, azaz gyakorlatilag ötöde ebben a négy országban történik. Idén pedig valóságos modellinvázió érkezik: a Toyota 14, a Lexus pedig négy, a két márka tehát összesen 18 vadonatúj vagy frissített modellt mutat be az idei évben.
Magyarországon 2024-ben bemutatkozó vadonatúj Toyota modellek:
  1. C-HR
  2. Camry
  3. Land Cruiser
  4. Proace MAX (áruszállító és személyszállító kivitelben
  5. új, akkumulátoros elektromos B-SUV (az Urban Crossover Concept sorozatgyártott változata)

2024-ben megújuló Toyota modellek:
  1. Yaris
  2. GR Yaris
  3. Yaris Cross
  4. Proace City
  5. Proace City Verso
  6. Proace
  7. Proace Verso
  8. Hilux

2024-ben bemutatkozó vadonatúj Lexus modellek:
  1. LBX
  2. LM

2024-ben megújuló Lexus modellek:
  1. UX
  2. NX


Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2024.02.01. at 00:15
    Permalink

    Majdnem vettem én is egyet.
    Vásárlás előtt sokat nézegettem az egyik Toyota tesztjeit, mert a három henger és szívómotor azért nem túl erős ajánlat. A tesztekből szerencsére kiderült, hogy pályatempó környékén zajosak.

Vélemény, hozzászólás?