0 új cikk érkezett
0 új hozzászólás

Teszten a turbós és hibrid Swift

Suzuki Swift 1.0 GLX SHVS teszt

·

Az alap után ezres turbósával és a Balenonál hatékonyabb hibridrendszerével vallott nálunk az új Suzuki Swift. Vajon másfél millióval drágábban is megéri?

Teszt
Műszaki adatok

%KA%Furcsa időket élünk: az új Swift már nem csak turbót kaphat a motorterébe, de enyhe hibrid rendszert is. Többszörösen ír történelmet az általunk is tesztelt 1.0 SHVS%KA%

Furcsa időket élünk: az új Swift már nem csak turbót kaphat a motorterébe, de enyhe hibrid rendszert is. Többszörösen ír történelmet az általunk is tesztelt 1.0 SHVS

Suzuki a suzukisnak. Mielőtt bármi mást mondanék, le kell szögeznem, hogy magam is swiftes vagyok. Én is olyan családban nőttem fel, ahol az első hazai gyártású Suzuki Swift megvétele hatalmas életminőség-javulást hozott, pedig még csak nem is újonnan vettük. Egy Trabant 601 után azonban erre is a nyugatiasodás első jeleként tekintettünk. Azóta több Swift is megfordult nálunk, mindegyik megelégedett a kötelező olajcserékkel, és sosem hagytak cserben. Ezek után talán nem csoda, hogy még többet vártam az új Swifttől, mint mások. Korábban már megvett, akkor 1,2 literes szívójával járt nálunk, egy, már egész jó ellátmányt adó felszereltséggel. Már akkor tiszta volt, hogy az új japán Swift ugyanolyan jó, mint az elődei, most azonban 1,0 literes turbósával is vallathattuk, amit SHVS hibriddel párosítottak, no meg csúcsfelszereltséggel. Túl sok, túl bonyolult, túl drága. Felesleges.

%KA%GLX-ként színes, vidám, csilli-villi az új Swift, de vajon tényleg szükség van erre? Szélesen terpeszt, ezért baromi jó az úttartása, a kerekek kitolásával mindent megtettek, hogy nagyobb legyen a beltér%KA%

GLX-ként színes, vidám, csilli-villi az új Swift, de vajon tényleg szükség van erre? Szélesen terpeszt, ezért baromi jó az úttartása, a kerekek kitolásával mindent megtettek, hogy nagyobb legyen a beltér

%KA%Fekete A-oszloppal és magasra húzott C-oszloppal tettek a lebegő tető hatásáért. Feláras a kéttónusú fényezés, a két színréteg találkozásának minőségi kivitelezése hagy némi kivetni valót az ajtók mögött%KA%

Fekete A-oszloppal és magasra húzott C-oszloppal tettek a lebegő tető hatásáért. Feláras a kéttónusú fényezés, a két színréteg találkozásának minőségi kivitelezése hagy némi kivetni valót az ajtók mögött

Mire jó ez a diszkós külső? Arra, hogy mindenki azt mondja: „Nézd, milyen jól néz ki az új Swift.” A külső visszajelzéseket figyelembe véve és suzukis fejjel is mutatós a harmadik Global Swift, 160 000 forintos kéttónusú fényezésével pedig vonzotta a szemeket. Számomra egy kissé nőies lett a kobaltkék-szürke párosítástól, de valószínűleg nem is a klasszikus autóbuziknak szánták. A kerekeket a sarokba szorították, így növelték az utasteret, és már-már furcsán széleset terpeszt, tehát nagyon jó az úttartása is. Tesztalanyunk GLX, tehát minden jóval megpakolt példány, így ledes fényszórók és hátsó lámpák, valamint smart fortwo-féle menetfény is befigyelt. A 16 colos könnyűfém felnikről nem is beszélve, a hátsó tárcsafékeket pedig több ellenfele megirigyelné, még ha nem is túl nagyok. Belegondoltak? Ilyen felszereltség egy Swiftben? Arany időket élünk! Egyébként nem egy elérhető extrája egyedülálló a kisautószegmensben, a Suzuki ilyen szempontból keményen odapörköl a konkurenseinek.

%KA%Teljesen új a kormány, esetünkben finom bőr borítású, bár a félműanyag alsó karima érthetetlen. Fehér dekorbetétekkel próbálták feldobni az utasteret%KA%

Teljesen új a kormány, esetünkben finom bőr borítású, bár a félműanyag alsó karima érthetetlen. Fehér dekorbetétekkel próbálták feldobni az utasteret

Ez már nem az a Swift... Az új Baleno óta már-már megszokott a Suzukitól, hogy szegmensüket meghazudtoló belső méretekkel rendelkeznek. A Swift is szellős négy embernek, az ügyes tetővonalnak köszönhetően teljes értékű hátsó fejtérrel, és a lábtér is óriásinak számít hátul a kisautók között. Anyaghasználatban sincs meglepetés, mindenhol olcsó műanyagot találunk, szinte simára lapított felülettel. Kivéve persze az egész beltérből kirívó kormányt. Na az esetünkben bőr, méghozzá baromi jó fogású, és még a műanyag alsó karima is megszokható. Japánban még fontos szempont a vezetési élmény. Ülései puhák, kényelmesek, a középkonzol felkészült az okostelefonokra. Az elődökhöz képest finoman elnyújtott farnak köszönhetően csomagtere is 55 literrel nagyobb az előző generációnál. Így már alapból 265 literes, ülésdöntéssel lépcsőzetes, 947 literes a puttony.

%KA%Ilyen kiegészítők, mint az automata klíma, vagy a továbbra is kedvenc 7 colos, teljesen egyszerű, ám gyors központi multimédiás rendszer, a belvárosban házakat is kirajzoló navigációval, több mint luxus egy Swiftbe%KA%

Ilyen kiegészítők, mint az automata klíma, vagy a továbbra is kedvenc 7 colos, teljesen egyszerű, ám gyors központi multimédiás rendszer, a belvárosban házakat is kirajzoló navigációval, több mint luxus egy Swiftbe

%KA%Kényelmesek, szépre formázottak a plüss ülések. A hátsó láb- és fejtérre nem lesz panasz, a középkonzol hátsó pohártartója a hátul ülőknek szól%KA% %KA%Kényelmesek, szépre formázottak a plüss ülések. A hátsó láb- és fejtérre nem lesz panasz, a középkonzol hátsó pohártartója a hátul ülőknek szól%KA%

Kényelmesek, szépre formázottak a plüss ülések. A hátsó láb- és fejtérre nem lesz panasz, a középkonzol hátsó pohártartója a hátul ülőknek szól

Nagyon nem... Van itt még vadító, piros műszercsoport is, fedélzeti komputerrel. Utóbbin temérdek infóképernyő, amik között gyorsulási erő mutatót is találunk, de sokkal fontosabb lehet a hibridrendszer működését nyomon követni. Kulcs nélküli motorindítást és ajtónyitást is kaptunk, megszokást igénylő, hogy a központi zár csak második gombnyomásra nyit teljesen, egy nyomásra csak a sofőrajtón jutunk be. 7 colos infotainment képernyővel, digitális kijelzős automata klímával és fehér betétekkel próbálták feldobni a szürke belteret. Egyébként észrevették, hogy nincs két egyforma belső a jelenlegi Suzuki palettán? Hahó, Volkswagen! Összességében egy jóval komolyabb autó hatását kelti az új Swift, mint azt megszokhattuk az elődöktől. Finomabb, autósabb, egyszerűen élhetőbb.

%KA%Tárolórekeszből nincs hiány, még a középkonzolon sem. Nem csak jó fogású karral, de precíz, pontos kapcsolhatósággal is kényeztet az 5 sebességes kézi váltó. Kéne bele a hatodik%KA%

Tárolórekeszből nincs hiány, még a középkonzolon sem. Nem csak jó fogású karral, de precíz, pontos kapcsolhatósággal is kényeztet az 5 sebességes kézi váltó. Kéne bele a hatodik

%KA%Minden eddigi modern Swiftnél nagyobb a csomagtér, a B-szegmensben átlagosnak mondható a mérete. Sajnos nem duplapadlós, így puritán, lépcsőzetes a raktér%KA% %KA%Minden eddigi modern Swiftnél nagyobb a csomagtér, a B-szegmensben átlagosnak mondható a mérete. Sajnos nem duplapadlós, így puritán, lépcsőzetes a raktér%KA%

Minden eddigi modern Swiftnél nagyobb a csomagtér, a B-szegmensben átlagosnak mondható a mérete. Sajnos nem duplapadlós, így puritán, lépcsőzetes a raktér

Méregzsák. Tesztalanyunkban a kicsi, ám de erős Boosterjet motor dolgozott, ami nem elég, hogy már csak 998 köbcentivel gazdálkodik, de egy hengert is vesztett, a korábban próbált Dualjethez képest. Gyorsan rá is küldtek egy turbót, így 120 lóereje több mint elég a pehelysúlyú kisautóhoz. Már-már sportautós, mérges hangzással. Kb. 2000 fordulat/percre épül fel a turbónyomás, onnan nagyot lép és később is egyenletesen adja le erejét. Nem érezzük úgy, hogy elfogyna. Háromhengeres létére meglepően kulturált, kevesebb a rezonancia, mint az megszokott, bár több, mint a négyhengeresben. Az 5 sebességes manuális váltó nem most fogja meghazudtolni a japán gyárat: még a hazai gyártású modelleknél is egy fokkal precízebbnek, pontosabbnak tűnt a Swift kézije. Persze autópályájára már kevés az 5 fokozat, bőven 3000 fordulat/perc fölött pörög 130 km/h-nál. Úttartása ilyen tempónál is stabil, és lehet vele tempósan kanyarodni is, ami az elődöket ismerve szokatlan. Futóműve persze továbbra is egyszerű, egy-két személynek komfortos, több személlyel kevésbé. A nagyobb kátyúkat már nem kedveli.

%KA%Motortérében zajfogó, hát ez már a jövő. A turbós benzinmotor olyan erővel ruházta fel az új Swiftet, amit eddig sosem tapasztalt a hazánkban legenda számba menő Swift név%KA%

Motortérében zajfogó, hát ez már a jövő. A turbós benzinmotor olyan erővel ruházta fel az új Swiftet, amit eddig sosem tapasztalt a hazánkban legenda számba menő Swift név

%KA%Mindenki állakat ejtett, mikor elárultam, mit rejt a motortér. Swiftes népként nem vagyunk ehhez hozzászokva. Az ezres turbós egyébként párosítható hagyományos automatával is, ami már kormány mögötti váltófülekkel is szolgál. Az még különös élmény lehet egy Swiftben%KA%

Mindenki állakat ejtett, mikor elárultam, mit rejt a motortér. Swiftes népként nem vagyunk ehhez hozzászokva. Az ezres turbós egyébként párosítható hagyományos automatával is, ami már kormány mögötti váltófülekkel is szolgál. Az még különös élmény lehet egy Swiftben

Hatékonyabb hibridrendszer. Már vallott nálunk SHVS rendszerű Suzuki, akkor az új Balenóban próbáltuk a Suzuki enyhe hibridjét. A Swiftnél már nem csak az 1,2 literes szívóhoz, de a tesztelt turbós benzinmotorhoz is kérhető az SHVS rendszer, így egyszerre élvezhetjük a bitang teljesítményt és az üzemanyag-takarékosság szépségeit. Az elektromotorként is működtethető önindító-generátor úgymond rásegít a benzines motorra gyorsításkor, tehát csökkenti annak terhelését, így a fogyasztást is. A Balenóhoz hasonlóan itt is a motorfékkel tudunk energiát visszatermelni a vezetőülés alatt található lítiumion akkumulátorba, azonban a Swiftnél már felgyorsíthatjuk a visszatermelés mértékét ráfékezéssel. Az intenzívebb töltésnek köszönhetően sokkal hatékonyabb a Swift-féle SHVS. Bár egy turbósnál kevésbé előnyös, de van stop-start is, méghozzá már 10 km/h-nál működésbe lépő, amivel még tovább spórolhatunk. Fogyasztása három tizeddel jobb a Balenónál.

%KA%Sportosak, vörösben izzóak a műszerek, középen nagyszerű fedélzeti komputerrel. Utóbbi az SHVS rendszerrel szerelt modell esetén mutatja a rásegítés és az energia-visszatermelés folyamatát is, valamint az akkumulátor töltöttségét. Két egység alá sosem megy%KA%

Sportosak, vörösben izzóak a műszerek, középen nagyszerű fedélzeti komputerrel. Utóbbi az SHVS rendszerrel szerelt modell esetén mutatja a rásegítés és az energia-visszatermelés folyamatát is, valamint az akkumulátor töltöttségét. Két egység alá sosem megy

%KA%A Balenónál az első sárvédőn is volt SHVS logó, a Swift csak a csomagtérajtóra kap. A Suzuki mild hibrid rendszere a Smart Hybrid Vehicle by Suzuki kifejezést rejti%KA%

A Balenónál az első sárvédőn is volt SHVS logó, a Swift csak a csomagtérajtóra kap. A Suzuki mild hibrid rendszere a Smart Hybrid Vehicle by Suzuki kifejezést rejti

Mire a nagy felhajtás? A végső, igen vegyes tesztátlag 4,2 liter/100 km lett, és ebben bizony van erőfitogtatás és kőkemény klímázás is, város, autópálya egyaránt. Az a durva, hogy ez egy tizeddel jobb a gyári adatnál is, de megszoktuk, hogy a Suzuki túl őszinte, ha a fogyasztási adatokról van szó. Mégis úgy érezhetjük, hogy az egész túl lett gondolva, hiszen az SHVS nem segít annyit a fogyasztáson, mint amennyivel drágább. A hibridrendszertől ráadásul nehezebb is a Swift, közel 40 kilóval. Bár a hajszálvékony borítású bódénak köszönhetően még így is csak 875 kiló. Azt pedig az Euro NCAP töréstesztje óta tudjuk, hogy most sem a biztonságáról lesz híres a Swift, de nem is azért szerettük meg annak idején.

%KA%3 csillagos töréstesztje a ma már oly fontosnak számító biztonsági rendszerek hiányának tudható be. No, eddig is papírautóként beszéltünk róla, mégis vettük, mint a cukrot. Miért? Mert megbízható! Ez az erény, ismerve a márkát, most sem változott%KA%

3 csillagos töréstesztje a ma már oly fontosnak számító biztonsági rendszerek hiányának tudható be. No, eddig is papírautóként beszéltünk róla, mégis vettük, mint a cukrot. Miért? Mert megbízható! Ez az erény, ismerve a márkát, most sem változott

%KA%Az utcakép szerint, jelenleg az első Global Swiftből fut a legtöbb az utcákon. Korábban ő is hatalmas ugrás volt az elődhöz képest, most az új Swift is nagy előrelépés a Global II Swift után%KA%

Az utcakép szerint, jelenleg az első Global Swiftből fut a legtöbb az utcákon. Korábban ő is hatalmas ugrás volt az elődhöz képest, most az új Swift is nagy előrelépés a Global II Swift után

%KA%Az egész kicsit túl lett gondolva. A turbós, SHVS Swift kétszer nyom az ülésbe rövid időn belül, ami elég vicces. Először a turbónyomás, majd a hibridrendszer rásegítése miatt%KA%

Az egész kicsit túl lett gondolva. A turbós, SHVS Swift kétszer nyom az ülésbe rövid időn belül, ami elég vicces. Először a turbónyomás, majd a hibridrendszer rásegítése miatt

Nagyon nem olcsó. A divat-Swift közel 5,4 milliós listaára a 700 000 forintos kedvezménnyel is fájó. Enyhítő körülmény, hogy a GLX felszereltséghez már jár finoman fékező távolságtartó tempomat, sávelhagyásra figyelmeztető, radaros fékasszisztens, hegymeneti elindulássegítő, ledes lámpák és persze sok egyéb. Sokkal logikusabb döntés lehet azonban a kevésbé felszerelt, szívómotoros változat, télre meg mehet bele az összkerék. Viccet félretéve, a Suzuki Swift továbbra is egyszerű, könnyed városi kisautó, minimális fogyasztással és így is kell hozzáállni. Kell ennél több? A hazai piacra, nem hiszem. Persze a turbós is szerethető, háromhengeres létére is nagyszerű karakterű a motor. És most nem a márkahűség szól belőlem.

Úgy érzem, maradunk Swift nagyhatalom!

%KA%Alig várom, hogy elkészüljön az új Swift kupás változata. Egész biztos, hogy patent versenyautó lesz belőle a népes nevelőszériákban. Már most is szerethető vele az autózás, a Swift továbbra is a piac egyik legkönnyedebben vezethető autója%KA%

Alig várom, hogy elkészüljön az új Swift kupás változata. Egész biztos, hogy patent versenyautó lesz belőle a népes nevelőszériákban. Már most is szerethető vele az autózás, a Swift továbbra is a piac egyik legkönnyedebben vezethető autója

Értékelés

Pozitív
Swifttől még nem látott teljesítmény, könnyed vezethetőség, precíz váltó, minimális fogyasztás, hatékonyabb SHVS hibrid, tágas beltér, jobb extrázhatóság
Negatív
Irgalmatlanul magas ár, túlbonyolított hajtás, idegesítő központi zár, vékony és olcsó anyagok

Árak

Tesztmodell alapára 4 580 000 Ft (2017. június 14.)
Tesztmodell ára 5 640 000 Ft (2017. június 14.)

Tovább a műszaki adatokhoz

Méretek

Hosszúság: 3840 mm
Szélesség: 1735 mm
Magasság: 1495 mm
Saját tömeg: 875 kg
Össztömeg: 1380 kg
Terhelhetőség: 500 kg
Tengelytáv: 2450 mm
Karosszéria-kivitel: ferdehátú
Csomagtér: 265-947 liter
Belső szélesség elöl: 1420 mm
Belső szélesség hátul: 1370 mm
Belmagasság elöl: 940-1020 mm
Belmagasság hátul: 930 mm
Hátsó lábtér 180 cm-es vezető mögött: 220 mm
Ülőlap hossza elöl: 500 mm
Ülőlap hossza hátul: 470 mm
Csomagtér maximális szélessége: 1160 mm
Csomagtér szélessége a kerékdobok között: 1010 mm
Csomagtér magassága: 530 mm
Csomagtér hossza: 870 mm
Csomagtér hossza üléshajtással: 1350 mm
Raktérnyílás szélessége: 910 mm
Raktérnyílás magassága: 760 mm

Motor és váltó

Motor: Benzines
Motorosztály: Euro 6
Hengerűrtartalom: 998 cm³
Hengerek/szelepek száma: 3/12
Sebességváltó: 5 fokozatú kézi
Nyomaték: 170 Nm 2000-3500 1/min-nél
Teljesítmény: 82 kW (112 LE) 5500 1/min-nél

Menetteljesítmény

Végsebesség: 195 km/h
Gyorsulás 100 km/h-ra: 10,6 s
CO2-kibocsátás: 97 g/km
Gyári vegyes fogyasztás: 4,3 l/100km
Fogyasztás a használónál: 4,2 l/100km

Menetzaj

Menetzaj 50 km/óránál: 56 dB(A)
Menetzaj 90 km/óránál: 62 dB(A)
Menetzaj 130 km/óránál: 67 dB(A)

Vissza a teszt szövegéhez

Ez is érdekes lehet:
 

200 méteren egyelőre verhetetlen a dán villany dragster

Gyorsulásban teljesen egyértelmű, hogy a villanyautók verhetetlenek. A Tesla Model S P 100D sorra...

Felnimeccs: megéri a nagyobb kerékre költeni?

Örök vitatéma az alufelni és a nagy kerék kérdése. A nagyobb kerék ugyanis jelentősebb tömeget...

Volkswagen Tiguan 2.0 CR TDI Bluemotion, 2014 - használtteszt

Újonnan már nálunk is a SUV szegmens vezeti az eladásokat. De vajon mit tud egy hároméves Volkswagen...

Árharc: Peugeot 5008 vs. Skoda Kodiaq

Idén a Peugeot és a Skoda is SUV köntösben hozott lényegében hétüléses egyterűt. Akad különbség...

Eladó egy Hummer H1, Tupac Shakur egykori autója

A Hummer H1 önmagában is gengszterautó, egy valódi romboló, tank a mindennapi forgalomban. Még...

Dobhatjuk a kukába a fényképezőt, elég a mobiltelefon?

Ma már bármelyik mobiltelefon kínál fotó- és videókészítési lehetőséget, így egy autót akár azzal...

Új motorcsaládot mutat be a Mazda Frankfurtban

A japán gyártó úgy tűnik meglépi azt, amit eddig senki: sorozatgyártásba kerül a Skyactiv II...

Lexus RC 300h F Sport teszt

Akárcsak egy horrorfilm óriásplakátja, amin a legsokkolóbb szereplőt is megjelenítik. Mindent...

Végre elérhető lesz a Miller-ciklusú 1.5 TSI Evo

Hengerlekapcsolással és vitorlázás közbeni motorleállítással spórol a faceliftes Golf gyengébbik...
 
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1zdXp1a2k=
Hirdetés

A cikk galériája

FB_share
Küldés e-mailben

Tetszett a cikk?

Iratkozzon fel hírfigyelőnkre! 
(Mi ez?)Ne maradjon le a legfrissebb autós hírekről, bemutatókról, tesztekről, benzinár-változásokról! Írja ide e-mail címét, és a fontos hírekről értesítjük.

(E hírfigyelőről bármikor leiratkozhat a küldött levél alján lévő linkkel. Az adatvédelmi elveket maximálisan tiszteljük, a címet nem adjuk ki harmadik félnek.)
Jogi nyilatkozat* Hozzájárulok ahhoz, hogy a Használtautó Kft. részemre közvetlen megkeresés módszerével a saját, illetve harmadik személyek áruira és szolgáltatásaira vonatkozó reklámot közöljön (pl. promóciós célú elektronikus levelet, hírlevelet, vagy reklámot tartalmazó elektronikus levelet küldjön) és a fentiekben ebből a célból megadott adataimat kezelje és felhasználja.
A Használtautó Kft. a megadott személyes adatokat bizalmasan kezeli és harmadik fél számára nem adja át. A reklám közléséhez, illetve a személyes adatok kezeléséhez megadott hozzájárulás visszavonásig érvényes.
A hozzájárulás bármikor korlátozás és indokolás nélkül, ingyenesen visszavonható.
Feliratkozom

Új hozzászólás írása

Hozzászólás *
 (BBCode formázások engedélyezettek) A következő BBCode formázások engedélyezettek:
[url=http://www.pelda.hu] Link neve[/url]
[b]félkövér[/b]
[i]dőlt[/i]
[u]aláhúzott[/u]
egyéb más BBCode és HTML kód használata nem megengedett.

F
D
A
URL

Hozzászólások (42 db)

octi írta: 2 hónapja
Forticors írta: 2 hónapja

Az általam említett Skoda 1.2 TSI láncos volt (illetve még most is az), a százezres lánccsere szerintem nem olyan jó.... (majd próbálom megkérdezni mi a motorkódja)


Előzmények megtekintése

Bocsánat, a Te ismerősöd fábiájára utaltam a lentiekben :-)

A válaszoláshoz belépés szükséges
octi írta: 2 hónapja
Bezzenev írta: 2 hónapja

hát te hogy hallod, hogy mikor kell cserélni a szíjat. ilyenről még nem hallottam :D


Előzmények megtekintése

Az enyém is láncos...2012 novemberéig nem volt szíjjas TSI.Az ismerősöd Fábiája cbza vagy cbzb motorkódos szerintem.

A válaszoláshoz belépés szükséges
Forticors írta: 2 hónapja
octi írta: 2 hónapja

Azt hiszem a cbz és caxa motorkódos motorok a problémás TSI-k, legalábbis ami az 1.2, 1.4 literes tömegmotorokat illeti.Én is egy CBZ motorkódost használok, lekopogom, mindenféle gond nélkül, már két éve és nem kevés kilométerrel. Nagyjából ezt ismerem is, főleg mert amikor megvettem saját kezűleg cseréltem rajta vezérlést,( pedig nem is kellett volna, csak a sok rossz komment miatt tettem, amiket olvastam róla) Egyébként ha mondjuk 100ezrenként vezérlést kell cserélni rajtuk,azt nem gondolom akkora bajnak, hiszen más szijjas autónál is 100-120ezrenként kell, nem? Ez legalább hallatja a hangját és pontosan tudni fogod mikor kell, ha kicsit is értessz hozzá.Máskülönben nagyon sok új konstrukciójú motor hajlamos a láncnyúlásra, nem csak a TSI, csak azt nem fújták így fel, mert tized annyit sem adtak el belőle, mint ebből.Jelen állás szerint egy szijjas TSI lesz a következő autóm is :-)


Előzmények megtekintése

Az általam említett Skoda 1.2 TSI láncos volt (illetve még most is az), a százezres lánccsere szerintem nem olyan jó.... (majd próbálom megkérdezni mi a motorkódja)

A válaszoláshoz belépés szükséges
Bezzenev írta: 2 hónapja
octi írta: 2 hónapja

Azt hiszem a cbz és caxa motorkódos motorok a problémás TSI-k, legalábbis ami az 1.2, 1.4 literes tömegmotorokat illeti.Én is egy CBZ motorkódost használok, lekopogom, mindenféle gond nélkül, már két éve és nem kevés kilométerrel. Nagyjából ezt ismerem is, főleg mert amikor megvettem saját kezűleg cseréltem rajta vezérlést,( pedig nem is kellett volna, csak a sok rossz komment miatt tettem, amiket olvastam róla) Egyébként ha mondjuk 100ezrenként vezérlést kell cserélni rajtuk,azt nem gondolom akkora bajnak, hiszen más szijjas autónál is 100-120ezrenként kell, nem? Ez legalább hallatja a hangját és pontosan tudni fogod mikor kell, ha kicsit is értessz hozzá.Máskülönben nagyon sok új konstrukciójú motor hajlamos a láncnyúlásra, nem csak a TSI, csak azt nem fújták így fel, mert tized annyit sem adtak el belőle, mint ebből.Jelen állás szerint egy szijjas TSI lesz a következő autóm is :-)


Előzmények megtekintése

hát te hogy hallod, hogy mikor kell cserélni a szíjat. ilyenről még nem hallottam :D

A válaszoláshoz belépés szükséges
octi írta: 2 hónapja
Forticors írta: 2 hónapja

Gajdán "kicsit" érthetőbben magyaráz mint én....



A Fordos cikk meg valóban 5 éves, de ez az ezres ecoboost akkor volt újdonság, most is szerelnek ezzel a motorral autót. Biztos a szerzett tapasztalatokat felhasználják majd a következő motorcsalád építésekor (meg ennek a frissítésekor), de legalább ők kimondták (ki merték mondani)! Persze ez nem azt jelenti hogy 240 után kuka a motor, csak azt hogy akkor már illik rá költeni (gondolom ennél jóval többet is elmehet gond nélkül egy okos használóval). Szóval tudsz tervezni a vásárláskor ezzel (akár használt a autó vásárláskor). Pont az általad említett TSI-nek volt egy generációja ami szinte százezrenként igényli a lánc és vezérlés cserét annyira szar konstrukció volt, ott nem mondták eladásánál hogy ha a km számláló hat jegyűre vált akkor majd bármikor számítani lehet egy több százezres javításra! (konkrét motort - kód szerint - nem tudok mondani neked, de egy ismerősöm 2009-ben vagy 10-ben vette az 1.2-es TSI-s Fabiáját újonnan, és már komplett vezérlést, vezérműláncot - annak minden kínjával - kellett cserélni százpárezer km-nél!!! - ha tudja lehet hogy nem ezt a motort választja... ) De hogy egy másik (saját) példát is mondjak (itt már tudok mondani motorkódot): BMW N47-es dízelmotor (négyhengeres). Na állítólag az is nagyon hajlamos a láncnyúlásra, és szakadásra is (!!!) A későbbiekben már állítólag orvosolták a problémát 2012-2013-as évjárattól már vehető "nyugodtan". Tehát a lényeg ha autót veszel (akár újat, de a használtnál főleg) olvass utána melyik modellel/motorral mi lehet a gond, később ezzel sok kellemetlenségtől (és felesleges kiadástól) mentheted meg magad, vagy ha már azt vetted akkor legalább tudod mire figyelj, pl egy idejében cserélt vezérműlánc is olcsóbb mint egy szakadás utáni motorcsere (Én pl pont emiatt nem ezzel az N47-es motorral vettem anno az autót!)


Előzmények megtekintése

Azt hiszem a cbz és caxa motorkódos motorok a problémás TSI-k, legalábbis ami az 1.2, 1.4 literes tömegmotorokat illeti.Én is egy CBZ motorkódost használok, lekopogom, mindenféle gond nélkül, már két éve és nem kevés kilométerrel. Nagyjából ezt ismerem is, főleg mert amikor megvettem saját kezűleg cseréltem rajta vezérlést,( pedig nem is kellett volna, csak a sok rossz komment miatt tettem, amiket olvastam róla) Egyébként ha mondjuk 100ezrenként vezérlést kell cserélni rajtuk,azt nem gondolom akkora bajnak, hiszen más szijjas autónál is 100-120ezrenként kell, nem? Ez legalább hallatja a hangját és pontosan tudni fogod mikor kell, ha kicsit is értessz hozzá.Máskülönben nagyon sok új konstrukciójú motor hajlamos a láncnyúlásra, nem csak a TSI, csak azt nem fújták így fel, mert tized annyit sem adtak el belőle, mint ebből.Jelen állás szerint egy szijjas TSI lesz a következő autóm is :-)

A válaszoláshoz belépés szükséges
Forticors írta: 2 hónapja
octi írta: 2 hónapja

Köszi, a youtube-os video tök egyszerű és szemléltető volt.Erre nem is gondoltam, hogy igazából csak vektorokra kell bontani a dugattyút ért erőhatást.Már öregszem :-)

Az ecoboost-os cikk már 5éve íródott és nekem kicsit sántít a dolog, ami a megfogalmazást illeti, félreérthető.Mert eltudod képzelni, hogy egy Ford kaliberű márka, majd olyan motort fog gyártani, ami 240 000 km után nagy generálra szorul, és még ezt ki is mondják?! Amúgy 5év alatt meg sok minden változik...


Előzmények megtekintése

Gajdán "kicsit" érthetőbben magyaráz mint én....

A Fordos cikk meg valóban 5 éves, de ez az ezres ecoboost akkor volt újdonság, most is szerelnek ezzel a motorral autót. Biztos a szerzett tapasztalatokat felhasználják majd a következő motorcsalád építésekor (meg ennek a frissítésekor), de legalább ők kimondták (ki merték mondani)! Persze ez nem azt jelenti hogy 240 után kuka a motor, csak azt hogy akkor már illik rá költeni (gondolom ennél jóval többet is elmehet gond nélkül egy okos használóval). Szóval tudsz tervezni a vásárláskor ezzel (akár használt a autó vásárláskor). Pont az általad említett TSI-nek volt egy generációja ami szinte százezrenként igényli a lánc és vezérlés cserét annyira szar konstrukció volt, ott nem mondták eladásánál hogy ha a km számláló hat jegyűre vált akkor majd bármikor számítani lehet egy több százezres javításra! (konkrét motort - kód szerint - nem tudok mondani neked, de egy ismerősöm 2009-ben vagy 10-ben vette az 1.2-es TSI-s Fabiáját újonnan, és már komplett vezérlést, vezérműláncot - annak minden kínjával - kellett cserélni százpárezer km-nél!!! - ha tudja lehet hogy nem ezt a motort választja... ) De hogy egy másik (saját) példát is mondjak (itt már tudok mondani motorkódot): BMW N47-es dízelmotor (négyhengeres). Na állítólag az is nagyon hajlamos a láncnyúlásra, és szakadásra is (!!!) A későbbiekben már állítólag orvosolták a problémát 2012-2013-as évjárattól már vehető "nyugodtan". Tehát a lényeg ha autót veszel (akár újat, de a használtnál főleg) olvass utána melyik modellel/motorral mi lehet a gond, később ezzel sok kellemetlenségtől (és felesleges kiadástól) mentheted meg magad, vagy ha már azt vetted akkor legalább tudod mire figyelj, pl egy idejében cserélt vezérműlánc is olcsóbb mint egy szakadás utáni motorcsere (Én pl pont emiatt nem ezzel az N47-es motorral vettem anno az autót!)

A válaszoláshoz belépés szükséges
octi írta: 2 hónapja
Forticors írta: 2 hónapja

Egyrészt nem mondtam, hogy üveghangon kell pörgetni a motort (a fordulatszám-tartomány középső harmadának második fele/vége talán még nem ez a kategória) a dugattyú kímélése érdekében, de ha ez jött le a mondandómból akkor valszeg bennem a hiba, nem tudom magam jó kifejezni. Meg próbáltam keresni valami anyagot a neten hátha mégsem beszéltem hülyeséget és ezt találtam!!!! (láss csodát milyen szerencsém volt, amúgy Gajdán az egyik - a kettőből - aki tagja a magyar COTY küldöttségnek, és akkor most félig megbocsátok neki hogy ilyen hülyeséghez - mint a COTY - adja a nevét, arcát) :



https://youtu.be/MP3TFaGgs98



Meg egy mai turbós motor élettartamáról szóló cikk itt az autónavigátoron, ebből nekem az jön le hogy ez a motor is meghálálja a kíméletes bánásmódot:



https://www.autonavigator.hu/tippek_tanacsadok/mennyit_bir_a_ford_uj_ecoboost_motorja-7187



Szóval Üdv. és peace love!




Előzmények megtekintése

Köszi, a youtube-os video tök egyszerű és szemléltető volt.Erre nem is gondoltam, hogy igazából csak vektorokra kell bontani a dugattyút ért erőhatást.Már öregszem :-)
Az ecoboost-os cikk már 5éve íródott és nekem kicsit sántít a dolog, ami a megfogalmazást illeti, félreérthető.Mert eltudod képzelni, hogy egy Ford kaliberű márka, majd olyan motort fog gyártani, ami 240 000 km után nagy generálra szorul, és még ezt ki is mondják?! Amúgy 5év alatt meg sok minden változik...

A válaszoláshoz belépés szükséges
Forticors írta: 2 hónapja
octi írta: 2 hónapja

Kedves Forticors!100éve még lovaskocsival jártunk, ma már turbos autóval, holnap meg már a Marsra is leszállunk.A gőzgépes korszak is felejthetetlen volt,de mivel a világ rendíthetetlenül fejlődik, felfogásunk,eszközeink is megállíthattalanul tökéletesednek.Még az is elképzelhető, hogy van olyan gépjármű, aminek motorját nem kell üveghangon pörgetni azért, hogy ne károsodjon az összes dugattyú, főtengely és csapágy.Egy Tesla 3-4sec alatt százon van, úgy hogy nem kell minden alkalommal a nagy igénybevételnek kitett alkatrészeket károsodás miatt cserélni...


Előzmények megtekintése

Egyrészt nem mondtam, hogy üveghangon kell pörgetni a motort (a fordulatszám-tartomány középső harmadának második fele/vége talán még nem ez a kategória) a dugattyú kímélése érdekében, de ha ez jött le a mondandómból akkor valszeg bennem a hiba, nem tudom magam jó kifejezni. Meg próbáltam keresni valami anyagot a neten hátha mégsem beszéltem hülyeséget és ezt találtam!!!! (láss csodát milyen szerencsém volt, amúgy Gajdán az egyik - a kettőből - aki tagja a magyar COTY küldöttségnek, és akkor most félig megbocsátok neki hogy ilyen hülyeséghez - mint a COTY - adja a nevét, arcát) :

https://youtu.be/MP3TFaGgs98

Meg egy mai turbós motor élettartamáról szóló cikk itt az autónavigátoron, ebből nekem az jön le hogy ez a motor is meghálálja a kíméletes bánásmódot:

https://www.autonavigator.hu/tippek_tanacsadok/mennyit_bir_a_ford_uj_ecoboost_motorja-7187

Szóval Üdv. és peace love!

A válaszoláshoz belépés szükséges
octi írta: 2 hónapja
Forticors írta: 2 hónapja

Nem tudom mire ez az agresszivitás?!?! Én mondtam hogy te az alacsony fordulatszámon történő "trepnizés"-t favorizálod? Mindössze arra hívtam fel a figyelmet (más olvasóknál akik esetleg fogékonyak erre) hogy az alacsony fordulaton történő erős motorterheléstől óvakodjanak, meg leírtam hogy miért, mi ennek a magyarázata, de ha azt mondod hogy ez hülyeség, hát legyen. Pofáznod meg nem kell, én azt hittem hogy itt értelmes emberek fórumoznak javarészt, de nem ez az első eset hogy tévedek... (Amúgy nem tudtam hogy a "trepnizés" mit jelent, legalább most megtanultam: Én trepniként a lemezt ismertem amit pl. a Dakaron is a kerekek alá raknak hogy ki tudjon jönni az elásott terepjáró, de a google-ben rákeresve látom hogy ez valami sziklamászós dolog)


Előzmények megtekintése

Én nem vagyok agressziv, csak progresszív ;-)
A trepnizés, ráállni a gázpedállra, mint a trepnire...gondolom :-)
Nagyon jól tudom, hogy mire is gondolsz, amikor azt írod, nem kell eröltetni egy motort alacsony fordulatszámon.külön forumot lehetne nyitni a téma boncolgatására.Tehát egyetértek veled...
amúgy meg szelíd vagyok, mint a ma született bárány :-)

A válaszoláshoz belépés szükséges
Forticors írta: 2 hónapja
octi írta: 2 hónapja

Mégegyszer elmondom, hogy én NEM AZ ALACSONY FORDULATSZÁMON TÖRTÉNŐ TREPNIZÉST FAVORIZÁLOM!!!Ha halvány fingod nincs, mert csak elképzelni tudod, milyen karakterisztikájú egy mai turbos benzines autó, akkor kérlek ne hajtogasd a hülyeségeidet, inkább próbálj ki egyet, és akkor majd másképpen látod a dolgokat és átéled, megérted miről is pofázok itt!


Előzmények megtekintése

Nem tudom mire ez az agresszivitás?!?! Én mondtam hogy te az alacsony fordulatszámon történő "trepnizés"-t favorizálod? Mindössze arra hívtam fel a figyelmet (más olvasóknál akik esetleg fogékonyak erre) hogy az alacsony fordulaton történő erős motorterheléstől óvakodjanak, meg leírtam hogy miért, mi ennek a magyarázata, de ha azt mondod hogy ez hülyeség, hát legyen. Pofáznod meg nem kell, én azt hittem hogy itt értelmes emberek fórumoznak javarészt, de nem ez az első eset hogy tévedek... (Amúgy nem tudtam hogy a "trepnizés" mit jelent, legalább most megtanultam: Én trepniként a lemezt ismertem amit pl. a Dakaron is a kerekek alá raknak hogy ki tudjon jönni az elásott terepjáró, de a google-ben rákeresve látom hogy ez valami sziklamászós dolog)

A válaszoláshoz belépés szükséges
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1zdXp1a2k=
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1zdXp1a2k=

Friss tesztek

Első teszt: Ford Fiesta 1.0 EcoBoost Titanium Technology

Ékszerbe bújtatott asszisztens - Ford Fiesta teszt

Már színével, finom részleteivel is sokkoló az új Ford Fiesta, aztán használata közben még inkább az. Félelmetes, hogy milyen tudást rejtettek a kisautóba.


Lexus RC 300h F Sport teszt

Korhatáros vetítés - Lexus RC 300h

Akárcsak egy horrorfilm óriásplakátja, amin a legsokkolóbb szereplőt is megjelenítik. Mindent lelőnek róla az első pillanatban, nincs esélyünk megijedni, de így legalább figyelhetünk a részletekre.


BMW 540i xDrive Touring M Sport teszt

Sorhatputtonyos - BMW 540i Touring teszt

Szóval a BMW hathengernél kezdődik, az 5-ös pedig minden szinten etalonnak számít? Akkor ez itt minden BMW-k legbéemvébbike. 340 ló egy családi kombiban, mi baj lehet?

Még több teszt
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1zdXp1a2k=

Hirdetés

SUZUKI tesztek

Suzuki Ignis 1.2 GL teszt

Japán kisautó klímával, 3 millióért - Suzuki Ignis teszt

Kívülről miniautós méretű, belülről korrekt kisautós helykínálatú, szívó benzinesével minden szempontból bajnok az új Ignis.


Suzuki Baleno 1.2 GL teszt

Ez is a mi autónk lehet? Suzuki Baleno teszt Videó

Azt a verziót sikerült megkaparintani az új Suzuki Balenóból, amit vélhetően a legtöbben fognak venni. A Baleno jó családi autó lehet.


Suzuki Vitara 1.6 GL+ teszt

Teszten a Suzuki Vitara, amit venni is fognak Videó

Fronthajtással, alap közeli felszereltséggel teszteltük az új Suzuki Vitarát, mert legtöbben vélhetően így fogják választani. Slágergyanús.


Suzuki SX4 S-Cross 1.6L VVT teszt

Francba a turbómotorral! Suzuki SX4 S-Cross teszt

Szimpla fronthajtással és elvileg ósdi szívó benzinmotorral próbáltuk a Suzuki SX4 S-Crosst. És egy kicsit meglepődtünk.


Suzuki SX4 S-Cross 1.6 DDiS 4WD teszt

Üdvözlet az analóg korszakból - Suzuki SX4 S-Cross teszt

A Suzuki SX4 S-Cross bár jó autó, de ezért az árért sajnos van nála több jobb ajánlat is. Azok viszont kicsit sem Suzukik.


Még több SUZUKI teszt

Címlapon


Friss cikkek

200 méteren egyelőre verhetetlen a dán villany dragster

Félelmetes a világ leggyorsabb villanyautója Videó

2 napja – Sztori

Gyorsulásban teljesen egyértelmű, hogy a villanyautók verhetetlenek. A Tesla Model S P 100D sorra veri el a sportkocsikat, de van nála is gyorsabb 200 méteren.


Árharc: Peugeot 5008 vs. Skoda Kodiaq

Vajon az oroszlánnal vagy a medvével járunk jobban?

3 napja – Sztori

Idén a Peugeot és a Skoda is SUV köntösben hozott lényegében hétüléses egyterűt. Akad különbség köztük, mégis egy vevőkört céloznak.


Dobhatjuk a kukába a fényképezőt, elég a mobiltelefon?

Autófotózás mobiltelefonnal? Vajon mi jöhet ki belőle? Videó

5 napja – Sztori

Ma már bármelyik mobiltelefon kínál fotó- és videókészítési lehetőséget, így egy autót akár azzal is megfotózhatunk. Próbára tettünk néhányat.


Kapcsolódó tartalom


Használtautó.hu

SUZUKI SWIFT 1.3. MO-i. 1 tulaj

SUZUKI SWIFT 1.3. MO-i...

Ár: 1.200.000 Ft

Évjárat: 2006

Kivitel: Ferdehátú

Üzemanyag: Benzin

SUZUKI SWIFT 1.3 GL

SUZUKI SWIFT 1.3 GL

Ár: 330.000 Ft

Évjárat: 1998 / 6

Kivitel: Ferdehátú

Üzemanyag: Benzin

SUZUKI SWIFT 1.2 GLX AC ESP

SUZUKI SWIFT 1.2 GLX A...

Ár: 2.400.000 Ft

Évjárat: 2013 / 10

Kivitel: Ferdehátú

Üzemanyag: Benzin

Még több autó

Kövess minket a Facebookon is!