0 új cikk érkezett
0 új hozzászólás

Alfa Romeo Giulietta 1.4 TB Distinctive teszt

Szűz, mégis dögös: Alfa Romeo Giulietta teszt

·
Címkék: Alfa, Romeo, Giulietta

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Századik születésnapja tiszteletére felélesztette a legendás típusnevet az Alfa Romeo. Giulietta még szűz volt ezen az első randevún.

Teszt
Műszaki adatok

Olyan új az autó, hogy még nem készült el az egyedi rendszámtábla-tartó. A fotózás erejéig távolítottuk el az első hatósági jelzést

Olyan új az autó, hogy még nem készült el az egyedi rendszámtábla-tartó. A fotózás erejéig távolítottuk el az első hatósági jelzést

Giulietta még szűz volt, amikor találkoztunk. A digitális számláló nem csalt, előttem mindössze 2 km-t tett meg az autó – azt is leginkább a parkoló és az autómosó között. Újdonságértéke miatt természetesen a központi helyen parkolt az autó a Fiat Kelet-Pest szalon előtt, a mosóban pedig azért volt gyakori vendég, mert a fekete fényezés nagyon dögös, de borzasztóan gyorsan koszolódik. Egyébként – de ez szubjektív meglátás – nem is áll jól az Alfa Romeo Giuliettának ez a szín, nem reprezentálásra készült, hanem arra, hogy izgalmasan domborodó, a megfelelő helyeken kiélezett formájával megdobogtassa szemlélői szívét. Alfa kell nekem – ez az üzenet, amit az autó közvetít, nemtől-kortól függetlenül hatásosan. Pirosban, bocsánat, rossoban sokkal nagyobb a hatása, de még a németek által elcsépelt metálezüst fényezéssel is jobban mutat, mint feketében. A színen azonban nem érdemes összeveszni, a Giulietta elég szép ahhoz részleteiben és egészében is, hogy senkit ne hagyjon hidegen a látvány.

Elöl és hátul egyaránt különleges lámpák világítanak. Különösen a féklámpa feltűnő Elöl és hátul egyaránt különleges lámpák világítanak. Különösen a féklámpa feltűnő

Elöl és hátul egyaránt különleges lámpák világítanak. Különösen a féklámpa feltűnő

Szemből jól mutat az új kialakítású scudetto, azaz a legendás pajzs, míg a fényszórók látványát kicsit szokni kell. A kötelező nappali világítást biztosító íves LED fénysort a fényszóróházba integrálták – a Lancia Delta egyenes csíkja talán szerencsésebb lett volna. Oldalról izgalmas az övvonal kétszer is éles törésben megnyilvánuló jelenléte, ezek lendületet kölcsönöznek a formának, és szinte vonzzák a tekintetet, fel se tűnik, hogy praktikus, ötajtós a karosszéria. A hátsó lámpa és az egyedülállóan ívelt féklámpák teszik félreismerhetetlenné a kompakt Alfát. Ha jól belegondolunk, a Giulietta pontosan ugyanolyan, mint a 159-es: négy szép felnin kívül az égvilágon semmilyen utólagos tuningot, barkácsolást nem kér, és nem is tűr el. A négy szép felnit egyébként megtaláljuk rögtön a gyári extralistán is, az általunk kipróbált autóra szerelt 17 colos kerekek (225/45-ös Pirelli abroncsokkal) 150 000 forintért szerepelnek az extralistán, amely versenyképes ajánlat.

Hétköznapi körülmények között egy nagyon finom autó, de háromezer fölött átmegy Alfa Romeóba

Hétköznapi körülmények között egy nagyon finom autó, de háromezer fölött átmegy Alfa Romeóba

Az elődhöz hasonlóan ezúttal is a Fiat kompakt autója szolgáltatta az alapot az Alfa Romeo nagy dobásához, ami azonban újdonság, hogy ezúttal nem az aktuális, hanem a soron következő generációtól kölcsönözték az alapot. Ez az átdolgozott jelenlegi padlólemezt jelenti, amelyet nagyszilárdságú acél fokozott használatával tettek merevebbé, sok helyen viszont alumíniumot használtak a tömeg alacsonyan tartása miatt. Például nem csak a hátsó, többlengőkaros felfüggesztés készül könnyűfémből, de az első MacPherson rugóstagok is – ezek a rugózatlan tömeg csökkentésével érezhetően javítják a menetkényelmet. Ezek után nem csoda, hogy az utastér néhány eleme ugyan a MiTo-t idézi, de a méretek már a Bravo-hoz állnak közelebb. A multifunkciós kormány, a csöves műszerpark alfás, a műanyagok igényesebbek az átlagnál. A középkonzol egyedi, a klíma kezelőgombjai egyszerre tekerhetők és nyomogathatók, nosztalgikus hangulatú a felette lévő gombsor (ködlámpák, ajtózár, motorleállító, stb.), míg a hifi a régi, két tekerőgombos rádiókat idézve bújik meg a műszerfal alumínium színű műanyagbetétjében. Ötletes, ahogy a középső szellőzőrostélyokat a forma részévé tették, mellőzve ezzel az egyik régi Alfa-hagyományt, a kerek légbeömlőket. A kilátás nem tökéletes, a vastag oszlopok minden irányban korlátozzák a kitekintést, különösen hátrafelé. A kemény párnázású ülések kényelmesek, a férőhely elöl bőséges, hátul 1,9 méter magas embereknek már szűk a fejtér, a Giulietta fedélzetén kellemesen, kényelemben múlatható az idő.

Szép és könnyen használható a műszerfal, meglepően kevés rajta a kapcsoló. hátul a fejtér szűk, de egyébként nem lehet panasz az elhelyezésre. Kis odafigyeléssel mindenfelé szép részleteket találunk Szép és könnyen használható a műszerfal, meglepően kevés rajta a kapcsoló. hátul a fejtér szűk, de egyébként nem lehet panasz az elhelyezésre. Kis odafigyeléssel mindenfelé szép részleteket találunk Szép és könnyen használható a műszerfal, meglepően kevés rajta a kapcsoló. hátul a fejtér szűk, de egyébként nem lehet panasz az elhelyezésre. Kis odafigyeléssel mindenfelé szép részleteket találunk

Szép és könnyen használható a műszerfal, meglepően kevés rajta a kapcsoló. hátul a fejtér szűk, de egyébként nem lehet panasz az elhelyezésre. Kis odafigyeléssel mindenfelé szép részleteket találunk

A csomagtér alaphelyzetben 350 literes, ez a kompakt kategória átlaga − gyakorlatilag ennyit tud a Golf és az Auris is – a nyílás azonban kicsi lett, és nagy a rakodóperem is. Bővítéskor nem lesz sík a padló, és a szélső övekkel is hadakozni kell a támla felállításakor. A csomagtér padlója alatt szükségpótkerék rejtőzik. Pakolóhelyből nincs sok a vezető környezetében, a DNA gomb melletti mélyedés nem sokat ér, az ajtózsebek keskenyek, a vezetőülés rekeszes kartámasza pedig feláras extra. Az alapfelszerelés Alfához illően nem teljesen fapados, és dicséretes, hogy az olaszok nem spórolnak a biztonsággal, a Giulietta magas szintet képvisel a tucatnyi, alapáron beszerelt védelmi eszközzel (első-, oldal-, és függönylégzsákok, aktív első fejtámlák, ABS, EBD, többfunkciós VDC menetstabilizáló). Utóbbi már csak azért is fontos tétel, mert neki köszönhetően az összes autóban ott a fékezéses differenciálzár, amelynek a sportos vezetők örülnek majd kanyarból kigyorsításnál.

Szép a borítása, de nem lehet panasz az 1.4 TB viselkedésére sem

Szép a borítása, de nem lehet panasz az 1.4 TB viselkedésére sem

Az alap motorral szerelt autóval kezdtük az ismerkedést, ami jelen esetben 1,4 literes lökettérfogatú benzinest jelent turbófeltöltővel. A 120 lóerővel nagyon jól lehet autózni, majd dynamicba lökve át a DNA kapcsolót meglepődünk: tényleg csak 1,4-es és 120 lóerős a motor? Igen, az érzékenyebbé váló elektronikus gázpedál és a rengeteg tömegcsökkentő megoldásnak köszönhetően nem túl nehéz, 1280 kg-os tömeg a magyarázat az egészre. Noha ez még nem a pillangószelepet nélkülöző Multiair erőforrás, a turbó bekapcsolódása előtt se érezni elveszettnek az autót. Kevés kapcsolással is nagyon jó tempót lehet autózni, de akkor is remekül muzsikál a motor-váltó-felfüggesztés zenekar, ha sportos pedálkezeléssel siettetjük a dolgokat. A váltó karja átlagos hosszúságú pályán mozog, de kis erővel, akadályok leküzdése nélkül lehet szúrni a következő fokozatot. Jó, hogy nem tömör alumínium a gömb, hanem műanyag – nyáron nem forrósodik fel, télen nem jégcsapot markolászunk.

Pontos a kormány, remek a felfüggesztés, alacsony a tömeg − minden adott a jó vezethetőséghez

Pontos a kormány, remek a felfüggesztés, alacsony a tömeg − minden adott a jó vezethetőséghez

Tipikus turbómotorként kettőezernél kezd magára találni a benzinmotor, hangja háromezer felett lesz vadító. Ez már túl van a hétköznapi közlekedés során használt tartományon, de ahhoz pont elég, hogy gyorsításkor nem is annyira akaratlanul beleszaladjunk. Pontos a kormány, egyáltalán nem érezni rajta a rásegítés elektromos mivoltát, nincs az a pillanatnyi gondolkodás, amely egyébként ennek a megoldásnak a sajátja. Jól választották meg a kormányerők mértékét, nem túl könnyű, nem fárasztóan nehéz, hanem épp megfelelő – erre szükség is van, mert az átlag feletti átmérőjű fordulókör miatt gyakran kell majd ypszilonozni a Giuliettával. A legkisebb mozdulatokat is azonnali reakció követi, ráadásul nagyon közvetlen. Kikapcsolhatatlan az elektronikus menetstabilizáló, de mivel elég sokat enged, senki nem fogja hiányolni ezt. Jól fordul a gép, enyhén alulkormányozottan veszi a túl gyors fordulókat, a széles Pirelli abroncsok jól tapadnak. A legszebb az egészben, hogy eközben a rugózási komfort is egészen jó. Magabiztosan rugózza ki az apró egyenetlenségeket a felfüggesztés, a peres abroncsok ellenére se kezd rázni. Az elektronikus vezérlésű lengéscsillapítás tényleg csodát tesz az autóval, még dynamic állásban se lesz zavaróan kemény a felfüggesztés.

Jól mozgatja a termetes karosszériát az alap, 120 lóerős turbómotor is

Jól mozgatja a termetes karosszériát az alap, 120 lóerős turbómotor is

A Giulietta nem egyszerűen egy Alfa, hanem egy nagyon jó autó is egyszerre. Ezek után talán könnyebb lesz megemészteni az árcédulán szereplő összeget. A középső, Distinctive felszereltséggel hatmillió az alapár, az általunk kipróbált autó 6 482 500 forintba kerül. Ez nem kevés pénz, de ha szétnézünk a vetélytársak háza táján, ott is hasonló összegeket látunk ilyen felszereltséggel és hasonló teljesítményű benzines turbómotor esetén. A piaci bevezetést egy limitált darabszámú, ötmillió forintba kerülő autóval támogatják, a tényleges alapváltozat az 1.4 TB Progression 5 495 000 forintért, ugyanez 1,6 literes, 105 lóerős dízellel 6 095 000 forintba kerül. A Distinctive szint 450 000 forint felár, a 170 lóerős, Multiair benzines turbómotor hatszázezer forinttal drágább a 120 lóerősnél, a kétliteres dízel felára 900 000 forint az 1,6-oshoz képest. Biztonsági felszerelések tekintetében már a Progression is teljes, a Distinctive kétzónás légkondival, elektromos hátsó ablakokkal, bőrkormánnyal, tempomattal és ködfényszóróval tud csak többet. A Quadrifoglio Verde csúcsváltozat csak a 235 lóerős benzines turbómotorral kérhető, 8,4 millió forintért.

Minden irányból jól mutat a Giulietta, a feketénél azonban vannak szebb színek is a kínálatban. Mondjuk, mindegyik másik

Minden irányból jól mutat a Giulietta, a feketénél azonban vannak szebb színek is a kínálatban. Mondjuk, mindegyik másik

Ezek alapján azt lehet mondani, hogy egészen pontosan oda árazták be az Alfa Romeo újdonságát, ahol a többi, hasonlóan motorizált alsó-középkategóriás autó is található. Ez már csak azért is jó hír, mert azoknál érezhetően jobb. A minőségérzetet ma már minden autógyártó össze tudja hozni, de az ilyen kezes viselkedést ilyen jó rugózási komfort mellett egyik se képes nyújtani. Még azok a presztízsmodellek sem, amelyek árban már drágábbak. A Giulietta elsősorban egy nagyon jó kompakt autó, amely még azzal az extra szolgáltatással is megörvendezteti tulajdonosát, hogy egy igazi, sportos olasz autóban foglalhat helyet. Sikerült megfelelő arányban vegyíteni az Alfa Romeo márka jellegzetességeit a széles tömegek által elvárt követelményekkel, amelynek egy nagyon jó, és karakteres autó lett az eredménye.

Értékelés

Pozitív
Sportos megjelenés, gazdag felszereltség, jó vezethetőség, kényelmes felfüggesztés
Negatív
Vastag tetőoszlopok, nem lesorjázott csomagtérfedél-lehúzó fogantyúk

Árak

Tesztmodell alapára 5 Ft (2010. július 31.)
Tesztmodell ára 6 Ft (2010. július 31.)

Tovább a műszaki adatokhoz

Méretek

Hosszúság: 4351 mm
Szélesség: 1798 mm
Magasság: 1465 mm
Saját tömeg: 1280 kg
Össztömeg: 1780 kg
Terhelhetőség: 500 kg
Tengelytáv: 2634 mm
Karosszéria-kivitel: limuzin
Csomagtér: 350 liter

Motor és váltó

Motor: Otto motor
Motorosztály: Euro 5
Hengerűrtartalom: 1368 cm³
Hengerek/szelepek száma: 4/16
Sebességváltó: mechanikus - 6 fokozatú
Nyomaték: 206 Nm 1750 1/min-nél
Teljesítmény: 88 kW (120 LE) 5000 1/min-nél

Menetteljesítmény

Végsebesség: 195 km/h
Gyorsulás 100 km/h-ra: 9,4 s
CO2-kibocsátás: 149 g/km
Gyári vegyes fogyasztás: 6,4 l/100km

Vissza a teszt szövegéhez

Ez is érdekes lehet:
 

Elvette a rekorder, első helyet a Koenigsegg a Bugattitól

Alig pár hétig birtokolhatta a 0-400-0 km/órás rekordot a Bugatti Chiron. A svéd Koenigsegg Agera...

A Mercedes-Maybach 6 az Iparművészeti Múzeumban mutatkozott

Egyszerűen szárazföldi jachtnak becézik a Mercedes-Maybach 6 Cabriolet tanulmányautót. Valóban...

Grafikákon a puritán, a háromajtós, a GT és a pickup Duster

X-Tomi mindig megcsinálja azokat a modelleket, amiknek mindenki örülne, de még nincsenek piacon...

BMW 120i, 2004 - használtteszt

Nem is túl rég játszik szerepet a BMW az ötajtós kompakt kategóriában, de várjunk csak! Az első...

Autóalkatrészből a legjobb ár és minőség - nemzetközi díjat nyert el a Bárdi Autó

Neves elismerést kapott a Bárdi Autó: az Icertias független svájci minősítő intézet piackutatása...

300 ezer forintért ad plusz két ajtót a Lada 4x4

Jutányos ajánlat, 300 ezer forintos felárért 50 centivel növelt hosszt és tengelytávot ad az...

208 lóerős Ford Transit Custom az M-Sporttól

Mindig is pályázni akartál egy haszonjárművel? Az M-Sport új Ford Transit Custom csapatszállítója...

Alig futott, ultraritka Alpina B7S Turbo Coupé eladó

326 lóerőt tudott 1982-ben és mindössze 30 darabos széria volt ez az Alpina B7S Turbo. Most egy...

Opel Insignia Sports Tourer Dynamic 2.0 CDTI AWD teszt

Kombiként kezdeti csúcsdízelével és összkerékhajtással is meggyőző volt az új Insignia, de eláruljuk...
 
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1hbGZhX3JvbWVv
Hirdetés

A cikk galériája

FB_share
Küldés e-mailben

Tetszett a cikk?

Iratkozzon fel hírfigyelőnkre! 
(Mi ez?)Ne maradjon le a legfrissebb autós hírekről, bemutatókról, tesztekről, benzinár-változásokról! Írja ide e-mail címét, és a fontos hírekről értesítjük.

(E hírfigyelőről bármikor leiratkozhat a küldött levél alján lévő linkkel. Az adatvédelmi elveket maximálisan tiszteljük, a címet nem adjuk ki harmadik félnek.)
Jogi nyilatkozat* Hozzájárulok ahhoz, hogy a Schibsted Classified Media Hungary Kft. részemre közvetlen megkeresés módszerével a saját, illetve harmadik személyek áruira és szolgáltatásaira vonatkozó reklámot közöljön (pl. promóciós célú elektronikus levelet, hírlevelet, vagy reklámot tartalmazó elektronikus levelet küldjön) és a fentiekben ebből a célból megadott adataimat kezelje és felhasználja.
A Schibsted Classified Media Hungary Kft. a megadott személyes adatokat bizalmasan kezeli és harmadik fél számára nem adja át. A reklám közléséhez, illetve a személyes adatok kezeléséhez megadott hozzájárulás visszavonásig érvényes.
A hozzájárulás bármikor korlátozás és indokolás nélkül, ingyenesen visszavonható.
Feliratkozom

Új hozzászólás írása

Hozzászólás *
 (BBCode formázások engedélyezettek) A következő BBCode formázások engedélyezettek:
[url=http://www.pelda.hu] Link neve[/url]
[b]félkövér[/b]
[i]dőlt[/i]
[u]aláhúzott[/u]
egyéb más BBCode és HTML kód használata nem megengedett.

F
D
A
URL

dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1hbGZhX3JvbWVv
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1hbGZhX3JvbWVv

Friss tesztek

Opel Insignia Sports Tourer Dynamic 2.0 CDTI AWD teszt

Az utolsó igazi Opel? Insignia Sports Tourer Videó

Kombiként kezdeti csúcsdízelével és összkerékhajtással is meggyőző volt az új Insignia, de eláruljuk, van ennél jobb konfiguráció.


Mercedes-Benz GLA 220 d 4Matic 7G-DCT teszt

Feszült pillanatok - Mercedes-Benz GLA teszt

Elismerem, hogy jól néz ki, bár ehhez kell az új kanyon-bézs fényezés. Játszik a menetfény színeivel és a beltéri világítással, tökéletes a színház, aztán felhörren a Sprinter.


Mini Countryman John Cooper Works teszt

Hívj csak hot hatchnek! - Mini Countryman JCW teszt

Terepralis gyökerekkel a háta mögött nagyot domborít szegmensében a Countryman JCW, utóbbi betűtrió pedig garancia a valódi tudásra.

Még több teszt
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1hbGZhX3JvbWVv
Hirdetés

ALFA ROMEO tesztek

Alfa Romeo Giulia 2.2 Diesel 180 LE MT teszt

Se veled, se nélküled, Giulia

Ritkán érdekli egy autó ennyire az autós világot, mint a Giulia. Mindenki szeretni, imádni akarja, mert Alfából van. Magunkra kell erőltetnünk, mert egy Alfát szeretni kell, akkor jó.


Alfa Romeo Giulietta 1.4 TB Distinctive teszt

Szűz, mégis dögös az új Giulietta

Századik születésnapja tiszteletére felélesztette a legendás típusnevet az Alfa Romeo. Giulietta még szűz volt ezen az első randevún.


Alfa Romeo GT teszt

Michelangelo öröksége

Nem egy friss modell, ám remekbe szabott formatervével az utakon még mindig különlegességnek számít az Alfa Romeo megigéző szépségű GT kupéja.


Alfa Romeo 159 teszt

Nemzetközi turizmus

A 159-es kombi 2006 tavasza óta gazdagítja az utcaképet. Apró módosítások kapcsán most újra a tesztflottában. 1,9-es dízellel és 19-es kerekekkel.


Alfa Romeo Mito 1.4 Turbo 155

AMitol döglik a légy...

Az Alfa Romeo a legjobb úton a túlélés felé, még néhány, a Mitóhoz hasonló remek ízléssel eltalált modell, és a Cuore Sportivo végleg lekapcsolható a pacemakerről.


Még több ALFA ROMEO teszt

Címlapon


Friss cikkek

Alig futott, patika Lancer Evo III, 8,3 millióért

Eladó a Mitsubishi dicső múltjának egy fontosabb szelete

19 órája – Sztori

Hong Kongban bukkant fel egy érintetlen Lancer Evolution III, kevés kilométerrel az órában, gyönyörű sárga fényezéssel, borsos árcédulával.


Skoda Karoq 1.5 TSI és 2.0 TDI menetpróba

Erre mondod majd, hogy ilyet aKaroq!

22 órája – Újdonság

Borzalmas szóviccből el lehet még sütni párat, de a neve az egyetlen, ami mókás. Digitális műszeregység? Átalakítható hátsó üléssor? Prémium hangszigetelés? Több, mint Simply Clever.


Alig futott, ultraritka Alpina B7S Turbo Coupé eladó

Mindössze 30 darab készült ebből az Alpinából, most egy eladó

2 napja – Sztori

326 lóerőt tudott 1982-ben és mindössze 30 darabos széria volt ez az Alpina B7S Turbo. Most egy olyan eladó, amiből csak kettő készült.


Kapcsolódó tartalom


Használtautó.hu

ALFA ROMEO GIULIETTA 1.75 TBi Quadrifoglio Verde

ALFA ROMEO GIULIETTA 1...

Ár: 9.100.000 Ft

Évjárat: 2012 / 2

Kivitel: Ferdehátú

Üzemanyag: Benzin

ALFA ROMEO GIULIETTA 2.0 JTDM-2 Distinctive Panorama . Navi . Bőr

ALFA ROMEO GIULIETTA 2...

Ár: 2.799.000 Ft

Évjárat: 2011 / 10

Kivitel: Ferdehátú

Üzemanyag: Dízel

ALFA ROMEO GIULIETTA 1.75 TBi Quadrifoglio Verde

ALFA ROMEO GIULIETTA 1...

Ár: 3.999.000 Ft

Évjárat: 2010 / 8

Kivitel: Ferdehátú

Üzemanyag: Benzin

Még több autó

Kövess minket a Facebookon is!