0 új cikk érkezett
0 új hozzászólás

Gyári tuning és hattyúdal. Volvo V60 Polestar teszt 

Volvo V60 D5 AWD Momentum Polestar teszt

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

A Volvo lassan összes "nagy" motorját kikukázza, a csodás öthengereseket is. Ebben a Polestar tuningos V60-ban viszont még ilyen dízel volt.

Teszt
Műszaki adatok

A facelifttel eltűntek a "szemfogak", a hűtőmaszk pedig nagyobb, szélesebb lett

A facelifttel eltűntek a "szemfogak", a hűtőmaszk pedig nagyobb, szélesebb lett

Kicsit megújult a Volvo középkategóriás kombija, s ennek apropójából a dízelkínálat legerősebbik változatát tettük próbára ahhoz képest, hogy nem is olyan rég a legszerényebb gázolajossal ismerkedtünk. Anno a D2-es is tetszett, hát a D5 hogyne tetszett volna jobban pláne úgy, hogy az összkerékhajtás és az automata váltó mellett tesztautónk gyári Polestar-tuningot is kapott.

Még több videóért iratkozz fel a YouTube csatornánkra itt!

Ez a 300 ezer forintos, szoftvermódosítással realizálható Polestar-tuning 15 lóerőt és 30 Nm nyomatékot dob az amúgy sem harmatos 215/440-es kombóra, így az elegáns kékben pompázó V60 230 lóval és 470 Nm-rel szaggatja fel az aszfaltot. Azaz nem, mert egyáltalán nem olyan aszfaltszaggatós a karaktere, inkább „csak” fölényesen adja elő magát, amit a 7,4 mp-es 100-as sprintidő támaszt alá.

A hátsó változást alant, a kipufogó környékén érdemes keresni

A hátsó változást alant, a kipufogó környékén érdemes keresni

Meg a 2,4 literes motor hangja, a dízelszinten csodás 5 hengeres morajlás. Aminek lassan búcsút inthetünk, hiszen a 4+ hengeres motorok kb. mind áldozatául esnek a Volvo leméretezési/környezetvédelmi stratégiájának. A saját fejlesztésű, a PSA- és a Ford-származékokat nyugdíjazó alumínium Drive-E motorcsalád D5-öse például biturbó 2,0 literes lesz hopp, épp 230 lóerővel (és 480 Nm-rel), akár (japán Aisin) 8 fokozatú automata váltóval, stop-start rendszerrel és sokkal gazdaságosabban.

Viszlát, csudálatos 5 henger! Ezt a kis matricát a tulaj ragaszt(hat)ja fel, már ha kissé márkaidegen módon gyári tuningot rendelt a családi kombijához Viszlát, csudálatos 5 henger! Ezt a kis matricát a tulaj ragaszt(hat)ja fel, már ha kissé márkaidegen módon gyári tuningot rendelt a családi kombijához

Viszlát, csudálatos 5 henger! Ezt a kis matricát a tulaj ragaszt(hat)ja fel, már ha kissé márkaidegen módon gyári tuningot rendelt a családi kombijához

De vissza ehhez a polestaros öthengereshez. Épp nem állt rendelkezésünkre egy tuningmentes példány, így csak elhittük és élveztük az erőtöbbletet. A tesztfogyasztás persze méltatlanul magas, 8 l/100 km fölötti lett a városban áldásos stop-start nélkül és országúton oda-odalépve a gépnek – hát ezért, pontosabban a CO2-csökkentésért kell menniük a ma már korszerűtlen, nagy és nehéz motoroknak. És hogy egy mondattal még a Polestar-dolgot is helyre rakjuk: a 90-es évek közepén alapított Polestar az a Volvónak, ami az M-részleg a BMW-nek vagy az AMG a Mercedesnek. Mérnökei milyen vadításra képesek? Ez az S60 Polestar Performance Concept kellemes darabnak tűnik...

Otthonos, meleg, ízléses, kényelmes, opciósan változtatható LCD-műszerfalas

Otthonos, meleg, ízléses, kényelmes, opciósan változtatható LCD-műszerfalas

Különben a 2010-ben bemutatott S60/V60 faceliftje méretesebb hűtőmaszkban, a „szemfogaktól” megszabadulásban és a hátsó traktus finom átalakításán érhető tetten – a LED-es nappali menetfény már nem a lámpák mellett, hanem alattuk vonzza a tekinteteket. Újdonság még a V40-nél már látott változtatható műszerfal és az is, hogy az aktív biztonsági felügyelet a gyalogosokon túl már a kerékpárosokat is észleli, s ha kell, az óvatlan kerékpárosokat sem csapja el az autó, előttük is automatán fékez.

Hátul lehetne tágasabb, elöl nem nagyon lehetne ennél is kényelmesebb Hátul lehetne tágasabb, elöl nem nagyon lehetne ennél is kényelmesebb

Hátul lehetne tágasabb, elöl nem nagyon lehetne ennél is kényelmesebb

A széria City Safety rendszer amúgy, mint mindig, ezúttal is vakriasztott néha, a holttérfigyelés, a sávtartás és a távolságtartó tempomat meg, mint mindig, ezúttal is biztoságosabbá és kényelmesebbé tette az utazást. A V60-at most is jó volt vezetni nem túlszervózott kormányával, pompás rugózásával, elsőrangú fékezhetőségével, puhán kapcsoló váltójával. És zseniális első ülésével, volvós hangulatával. A Haldex-kuplungos összkerékhajtással meg bolondbiztos: orbitális hülyeség „kell” ahhoz, hogy leessünk az útról.

Variálhatóságból jeles, mérete és a kárpit minősége nem az igazi Variálhatóságból jeles, mérete és a kárpit minősége nem az igazi Variálhatóságból jeles, mérete és a kárpit minősége nem az igazi

Variálhatóságból jeles, mérete és a kárpit minősége nem az igazi

Árnyalja a képet, hogy hátsó helykínálata a riválisokéhoz viszonyítva alulmarad (bár átlagtermetűek mögött átlagtermettel megfelelő), s hogy 430 literes csomagtartója sem a legnagyobbak közül való. Egy Ford Mondeóhoz vagy egy Skoda Superbhez szokott autósnál sanszos a klausztrofóbiás roham, na mindegy. Majdnem mindegy kategóriás az is, hogy tesztautónk ára több mint 16 millió forint – az importőr tájékoztatása szerint az idén eladott "átlag" V60 modellt D3 motorral és Kinetic felszereltséggel rendelték 9,2 millió forint körüli áron.

Ez így közel 17 millió Ft. Az új motorcsalád kisebbik motorjaival kevesebből is kijön és sokkal gazdaságosabb, szerényebb fogyasztású lesz

Ez így közel 17 millió Ft. Az új motorcsalád kisebbik motorjaival kevesebből is kijön és sokkal gazdaságosabb, szerényebb fogyasztású lesz

Kollégák megjegyezték, hogy az ötödik ajtó kárpitozása igényesebb is lehetne, továbbá tempóval a kalaptartó is rendre hátracsúszott, ami ezen a prémiumszinten csöppet lehangoló. Cserébe a raktérrolók kiszedhetők az üléstámlákból, ha esetleg útban lennének a rámolásnál. Ötletes. És csend van komoly sebességnél is, hogy aztán padlógázra emelje az orrát, s emelje csodás hangját is, amitől ezennel búcsúzunk − újonnan. Még jó, hogy használtan még sokáig velünk lesz az 5 henger, köszönjük.

Értékelés

Pozitív
Megnyerő kívül-belül, elöl nagyon kényelmes, biztonságos, erős, dízelként is gyönyörű a hangja
Negatív
Hátul és csomagterével nem túl nagy, sokat fogyaszt, drága

Árak

Tesztmodell alapára 12 650 000 Ft (2013. október 28.)
Tesztmodell ára 16 615 000 Ft (2013. október 28.)

Tovább a műszaki adatokhoz

Méretek

Hosszúság: 4628 mm
Szélesség: 1865 mm
Magasság: 1484 mm
Saját tömeg: 1715 kg
Össztömeg: 2280 kg
Tengelytáv: 2776 mm
Karosszéria-kivitel: kombi
Csomagtér: 430-1241 liter
Belső szélesség elöl: 1480 mm
Belső szélesség hátul: 1460 mm
Belmagasság elöl: 900-970 mm
Belmagasság hátul: 920 mm
Hátsó lábtér 180 cm-es vezető mögött: 210 mm
Ülőlap hossza elöl: 520 mm
Ülőlap hossza hátul: 460 mm
Csomagtér maximális szélessége: 1290 mm
Csomagtér szélessége a kerékdobok között: 1090 mm
Csomagtér magassága: 400 mm
Csomagtér hossza: 1030 mm
Csomagtér hossza üléshajtással: 1750 mm
Raktérnyílás szélessége: 980 mm
Raktérnyílás magassága: 760 mm

Motor és váltó

Motor: Dízel üzemű
Motorosztály: Euro 5
Hengerűrtartalom: 2400 cm³
Hengerek/szelepek száma: 5/20
Sebességváltó: tiptronic - 6 fokozatú
Nyomaték: 470 Nm 1750-2250 1/min-nél
Teljesítmény: 169 kW (230 LE) 4000 1/min-nél

Menetteljesítmény

Végsebesség: 225 km/h
Gyorsulás 100 km/h-ra: 7,4 s
CO2-kibocsátás: 169 g/km
Gyári vegyes fogyasztás: 6,4 l/100km
Fogyasztás a használónál: 8,2 l/100km

Menetzaj

Menetzaj 50 km/óránál: 58 dB(A)
Menetzaj 90 km/óránál: 62 dB(A)
Menetzaj 130 km/óránál: 67 dB(A)

Vissza a teszt szövegéhez

Ez is érdekes lehet:
 

Megépült az új szuper-körforgalom Budakalászon. Jobb a lámpatenger, mint egy sima kereszteződés?

A folyton dugót és szenvedést okozó budakalászi, az M0-ás hídra is felvezető körforgalom erősen...

Minden, amit a motorolajokról tudni érdemes

A belső égésű motorok megfelelő működése érdekében a legfontosabb „alkatrész” a motorolaj, spórolni...

Gyorsan adnál túl autódon a használat után? Mutatjuk, mit érdemes venned!

Brit tudósok szerint használtan a Lexusok minden többi autónál könnyebben eladhatók. Azért nyilván...

Füvezett, aki szerint a kamion alatt átszáguldó Tesla sofőrje filmet nézett

Újabb részletek derültek ki a tavalyi szörnyű Tesla balesetről. Eddig a kamiont vezető férfi...

Újra kémfotókon a következő Nissan Leaf

A Nissan Micra tipikus jegyeivel, ám hosszabb, kupés farral jöhet a következő generációs, már...

SEAT Ibiza FR menetpróba - Leonnal és Atecával fűszerezve

A SEAT legfőbb idei újdonsága az Ibiza, amit rögtön FR-ként vezethettünk. Továbbá az új Leon...

Peugeot 3008 1.6 BlueHDi M6 Allure teszt

Újra próbára tettük a Peugeot 3008-at, ezúttal már az Ev Autója cím győzteseként. A franciák...

Brutális gyorsulást ad a világ legfürgébb gokartja

Jó móka a gokartozás, főként ha komoly gyorsulás is társul hozzá. A világ legfürgébbjét egy villanymotor...

Itthon vezettük a Peugeot 5008 második generációját

Idehaza is bemutatkozott a Peugeot új négyszámjegyű modellje, az 5008 második generációja. A...
 
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT12b2x2bw==
Hirdetés

A cikk galériája

FB_share
Küldés e-mailben

Tetszett a cikk?

Iratkozzon fel hírfigyelőnkre! 
(Mi ez?)Ne maradjon le a legfrissebb autós hírekről, bemutatókról, tesztekről, benzinár-változásokról! Írja ide e-mail címét, és a fontos hírekről értesítjük.

(E hírfigyelőről bármikor leiratkozhat a küldött levél alján lévő linkkel. Az adatvédelmi elveket maximálisan tiszteljük, a címet nem adjuk ki harmadik félnek.)
Jogi nyilatkozat* Hozzájárulok ahhoz, hogy a Használtautó Kft. részemre közvetlen megkeresés módszerével a saját, illetve harmadik személyek áruira és szolgáltatásaira vonatkozó reklámot közöljön (pl. promóciós célú elektronikus levelet, hírlevelet, vagy reklámot tartalmazó elektronikus levelet küldjön) és a fentiekben ebből a célból megadott adataimat kezelje és felhasználja.
A Használtautó Kft. a megadott személyes adatokat bizalmasan kezeli és harmadik fél számára nem adja át. A reklám közléséhez, illetve a személyes adatok kezeléséhez megadott hozzájárulás visszavonásig érvényes.
A hozzájárulás bármikor korlátozás és indokolás nélkül, ingyenesen visszavonható.
Feliratkozom

Új hozzászólás írása

Hozzászólás *
 (BBCode formázások engedélyezettek) A következő BBCode formázások engedélyezettek:
[url=http://www.pelda.hu] Link neve[/url]
[b]félkövér[/b]
[i]dőlt[/i]
[u]aláhúzott[/u]
egyéb más BBCode és HTML kód használata nem megengedett.

F
D
A
URL

Hozzászólások (2 db)

expanderclone írta: 2015 augusztus 11., kedd 14:42:17

16 milláért egy hátsó oldalablak napellenző roló sincs benne. Nagyon gáz...

A válaszoláshoz belépés szükséges
szdave írta: 2013 október 28., hétfő 16:09:46

"A tesztfogyasztás persze méltatlanul magas, 8 l/100 km fölötti lett a városban áldásos stop-start nélkül és országúton oda-odalépve a gépnek" - Mennyit egyen egy 2.4-es 230 lovas, 4WD, automata dízel? 3 litert? Mindemellett nekem is volt szerencsém az autóhoz, nagyon el van találva és veszettül megy.

A válaszoláshoz belépés szükséges
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT12b2x2bw==
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT12b2x2bw==

Friss tesztek

Hyundai i30 1.4 T-GDI 7 DCT teszt

Ilyen, amikor a másolat szinte jobb - Hyundai i30

Nem ér másolással vádolni senkit, a Hyundai i30-nál is inkább úgy mondanánk, kiválogatták azt, ami jó, és becsomagolták egy ismerős, de ezen a szinten kívánatosnak mondható formatervvel.


Kia Optima EX Premium 1.7 CRDi 7DCT teszt

Te drága! - Optima SW

Kombik közül eddig a legcsábítóbb az Optima SW, minden jóval megtömve kényelmes, és már-már prémiumban érezhetjük benne magunkat. Imádni való, főleg akkor, ha kevesebbet költünk rá.


Peugeot 3008 1.6 BlueHDi M6 Allure teszt

Tartalmas második felvonás – Peugeot 3008 1.6 BlueHDi

Újra próbára tettük a Peugeot 3008-at, ezúttal már az Ev Autója cím győzteseként. A franciák SUV-ja továbbra is elképesztően izgalmas, mégis ésszerű autó, de vajon megérdemelten nyert?

Még több teszt
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT12b2x2bw==

Hirdetés

VOLVO tesztek

Volvo V90 Inscription D5 AWD teszt

Csillagromboló - Volvo V90 teszt Videó

A prémiumgyártókkal vetekszik a Volvo egyik legújabb modellje, könnyen elcsavarhatja a vevők fejét akár a német hármas felől is. Különös kisugárzása van, amivel a Volvók mindig kenyérre kentek.


Volvo S90 D5 AWD Inscription teszt

Lehet szeretni! Volvo S90 teszt

Prémiumautó lett az új Volvo S90, ez kétségtelen. És van benne valami, ami miatt még úgy is nagyon szerethető, hogy a tesztautó bizony mutatott egy-két hibát.


Volvo XC90 D5 AWD Inscription teszt

Vállatlan fordulat - Volvo XC90 D5 AWD teszt Videó

Idén végre megérkezett a második generációs Volvo XC90, vállaiból és motorjainak hengerszámából is veszített, ám nagyon sokat okosodott.


Volvo V40 T3 Summum teszt

Alapnak nagyon nem rossz - Volvo V40 T3 teszt Videó

Az alsó-középkategória legbiztonságosabb modellje, az első autó, amely kívülre is fúj légzsákot - a Volvo V40 kétség kívül a nálunk járt alapmotoros verziójával is nagyon érdekes.


Volvo V60 DRIVe Momentum teszt

Józanul rázza a rongyot: Volvo V60 DRIVe teszt Videó

Polgári dízelmotorja csak négyhengeres, 1,6 literes és 115 lóerős, viszont így is jól megy és keveset fogyaszt a stop-startos Volvo V60 DRIVe.


Még több VOLVO teszt

Címlapon


Friss cikkek

SEAT Ibiza FR menetpróba - Leonnal és Atecával fűszerezve

Tudjuk az új Ibiza árát, vezettük a legerősebb változatát

2 napja – Újdonság

A SEAT legfőbb idei újdonsága az Ibiza, amit rögtön FR-ként vezethettünk. Továbbá az új Leon Cupra FR-t és az Ateca FR-t is meghajthattuk.


Végigvezettük a MINI JCW palettáját

John Cooper Works modellekkel edzettünk

2 napja – Sztori

Európai körútra indultak a felpaprikázott MINI-k, mi pedig itthon el is kaptuk őket, hogy az Euro-Ringen valljanak egy laza pályanap során.


Összevarrtak három Ladát, hogy őrült sebességgel foroghassanak

A háromfejű orosz sárkány története Videó

3 napja – Sztori

Mond valamit az, hogy fidget spinner? Nem baj, ha nem, csak ez most egy új őrület, na persze a fiatalok körében. Viszont néhány orosz is feldolgozta az ötletet, mutatjuk, hogyan.


Kapcsolódó tartalom


Használtautó.hu

VOLVO V60 2.0 D [D3] Momentum Geartronic XENON__NAVI__BUSINESS

VOLVO V60 2.0 D [D3] M...

Ár: 7.990.000 Ft

Évjárat: 2015 / 8

Kivitel: Kombi

Üzemanyag: Dízel

VOLVO V60 2.0 D [D4] Kinetic Geartronic VEZETETT SZERVÍZKÖNYV

VOLVO V60 2.0 D [D4] K...

Ár: 4.999.000 Ft

Évjárat: 2013 / 2

Kivitel: Kombi

Üzemanyag: Dízel

VOLVO V60 2.0 D [D4] Ocean Race Geartronic Led.Bi Xe..Navi. Tempomat.Full

VOLVO V60 2.0 D [D4] O...

Ár: 7.298.000 Ft

Évjárat: 2015 / 1

Kivitel: Kombi

Üzemanyag: Dízel

Még több autó

Kövess minket a Facebookon is!