0 új cikk érkezett
0 új hozzászólás

Mutatjuk, hogy miért ne kelj útra nyári gumival!

Megjött a havazás, amit már múlt héten vártunk

·

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Előre szóltunk, nem véletlenül, aki eddig nem rakatot téli gumit autójára, az most ne is induljon azzal útnak!

A Magyar Közút, illetve a települések útfenntartói már megkezdték a hóeltakarítást, ám nyári gumival semmiképp sem ajánlott havazás alatt, illetve után útnak indulni

A Magyar Közút, illetve a települések útfenntartói már megkezdték a hóeltakarítást, ám nyári gumival semmiképp sem ajánlott havazás alatt, illetve után útnak indulni

Itt van, megjött a hó, amit már múlt hét szerdán is láttunk, aminek kapcsán össze is írtunk 5+1 alapvető ellenőrizendőt a téli autózáshoz. Most különösen aktuális az összeállítás, hiszen az Időkép szerint az ország 95%-án jelenleg is havazik.

Nálunk nem kötelező, de nagyon ajánlott a téli gumi!
Első helyen szerepelt tippsorunkban a téli gumi, ami mostanra olyannyira elengedhetetlen lett, hogy mi is szeretnénk ismételten és a lehető legnagyobb aktualitással elmondani: ha valaki még nem cseréltette le nyári gumiabroncsait télire vagy legalább négyévszakosra, az most, addig amíg havasak, latyakosak az utak, semmiképp se vegye elő autóját! Ha netán mégis bele kellene üljön, akkor számoljon azzal, amit téligumitesztünk már többször megmutatott: havas jeges úton nyári gumival egy jó téli abroncshoz mérten háromszoros fékutat kaphatunk. Ennek megfelelően kell megválasztani a követési távolságot és a tempót.

%KA%Téligumitesztünk egyértelműen megmutatta, hogy a havas, jeges úthoz hasonló nedves műgyantán a nyári gumi a jó télihez mérten több mint háromszoros fékutat ad. Most is ezzel kell számolni!%KA%

Téligumitesztünk egyértelműen megmutatta, hogy a havas, jeges úthoz hasonló nedves műgyantán a nyári gumi a jó télihez mérten több mint háromszoros fékutat ad. Most is ezzel kell számolni!

Ne áltassuk magunkat azzal, hogy utóbbit, azaz a követési távolságot a nyári gumi téli képességeit szem előtt tudjuk tartani, azzal olyan lassan kellene közlekedni, hogy komolyan akadályoznánk a forgalmat. Így aztán most ismételjük a múlt heti legfőbb pontokat, kiegészítve azzal az alapszabállyal, hogy minden útra szánjunk a máskor szokásosnál jóval több időt, ne siessünk menet közben! Téli gumival se, hiszen az sem csodaszer, azzal sem árt az óvatosság mostanság.

Ez is érdekes lehet:
 

Rendszámot kaphatnak a robogók, változhat a zöld rendszám szabályozása is

Már több mint 1500 autó fut zöld rendszámmal, egy részük elveszítheti azt a jövőben, míg a kismotorokra...

BMW 740e iPerformance teszt

Varázsszőnyeg, igazi végtelen luxust kínáló, lágyan simogató, négyajtós kupékat verő formatervvel...

Renault Scenic 1.2 TCe 130 Intens teszt

Csalódás az új Renault Scenic, ha elődeihez hasonlítjuk, remek autó viszont, ha önmagában, mai...

Nyújtott tengelytávval érkezett a Volkswagen Tiguan Allspace

11 centivel nyúlt meg a Tiguan, hogy a nemrég bemutatott és vakon sikeresnek kiáltott Skoda Kodiaqra...

Jó eséllyel az év leghidegebb hétvégéje áll előttünk. Vajon bírják az autók?

Motorfelújítót és több villanyautó-gyártót is megkérdeztünk arról, hogy bírják-e az autók az...

Tudják, hogy kell - Peugeot 3008 GT 2.0 HDi EAT6 teszt

Olyat tud a Peugeot, amit mások csak próbálnak elérni unalmas autóikkal. Jó színházat csinálni...

Másfélszer annyit esik a dízel, mint a benzin ára

Folytatódik az üzemanyagárak csökkenése, pénteken a gázolaj ára többet esik, mint a benziné.

A Fiat-Chrysler és a Renault motorjainak emissziós értéke is elcsúszhatott

A Renault egyszer már tisztázta magát a dízelbotrány kapcsán, most viszont ugyanúgy elhasalhat...

A következő RS Skoda a Kodiaqból készül

Meglovagolja a gyártó a Kodiaq hullámait, megszellőztették, hogy a következő RS modell is a SUV-ból...
 
Hirdetés

A cikk galériája

FB_share
Küldés e-mailben

Tetszett a cikk?

Iratkozzon fel hírfigyelőnkre! 
(Mi ez?)Ne maradjon le a legfrissebb autós hírekről, bemutatókról, tesztekről, benzinár-változásokról! Írja ide e-mail címét, és a fontos hírekről értesítjük.

(E hírfigyelőről bármikor leiratkozhat a küldött levél alján lévő linkkel. Az adatvédelmi elveket maximálisan tiszteljük, a címet nem adjuk ki harmadik félnek.)
Jogi nyilatkozat* Hozzájárulok ahhoz, hogy a Használtautó Kft. részemre közvetlen megkeresés módszerével a saját, illetve harmadik személyek áruira és szolgáltatásaira vonatkozó reklámot közöljön (pl. promóciós célú elektronikus levelet, hírlevelet, vagy reklámot tartalmazó elektronikus levelet küldjön) és a fentiekben ebből a célból megadott adataimat kezelje és felhasználja.
A Használtautó Kft. a megadott személyes adatokat bizalmasan kezeli és harmadik fél számára nem adja át. A reklám közléséhez, illetve a személyes adatok kezeléséhez megadott hozzájárulás visszavonásig érvényes.
A hozzájárulás bármikor korlátozás és indokolás nélkül, ingyenesen visszavonható.
Feliratkozom

Új hozzászólás írása

Hozzászólás *
 (BBCode formázások engedélyezettek) A következő BBCode formázások engedélyezettek:
[url=http://www.pelda.hu] Link neve[/url]
[b]félkövér[/b]
[i]dőlt[/i]
[u]aláhúzott[/u]
egyéb más BBCode és HTML kód használata nem megengedett.

F
D
A
URL

Hozzászólások (8 db)

Robert83 írta: 2016 január 06., szerda 23:03:08
menőmanó írta: tavaly

Pont az a probléma, hogy a balfékek miatt cammog a sor 30-cal, mert az eddigi időjárás ezt nem indokolta.

Nem csodálom, hogy néhány autósnak eldurran az agya.

Mondjuk ez nem indok egy veszélyes előzésre, de a balfékeknek sok előzés veszélyes. :)


Előzmények megtekintése

Bocs ezt most elszurtam mert nem irtam oda hogy szakado ho es csuszos ut mellett volt ez.
Amugy az ertelmetlen 30astol en is hulyet kapok,de ha az utviszony indokolja akkor nincs mit tenni.

A válaszoláshoz belépés szükséges
menőmanó írta: 2016 január 06., szerda 18:58:50
Robert83 írta: tavaly

Meg mondjuk akkor sem es azert se ha csak 2hajtott kereken van teli mert akkor is iranyithatatlan lehet.

A masik ha nincs tapasztalat akkor ott kell kezdeni ahol kevesen mennek.

Ugyanis olyan jo allapotuak az utak(nyomvaju,godor,lyuk) hogy valamit megtalal akkor kiteritheti.

En azt tapasztaltam hogy fejben sok autos nem all at,mivel most itthon vagyok lattam hogy mikor a kocsisor

cammog 30al erre a versenyzok jonnek(most ep egy-egy BMW,Suzuki,Nissan)kb 50el es elozik a sort

es kis hijan majdnem kocc lett.Mondjuk azert mert mi visszavettunk a szaguldasbol kb 15-20ra.

A szembejovo ugyszint,de megcsinaltak buszkek lehetnek ra kieloztek 5autot...

Ja es par extrat megemlitek pokroc partvis(puha) zseblampa ha hosszabb utra kell az ember termosz tea.


Előzmények megtekintése

Pont az a probléma, hogy a balfékek miatt cammog a sor 30-cal, mert az eddigi időjárás ezt nem indokolta.
Nem csodálom, hogy néhány autósnak eldurran az agya.
Mondjuk ez nem indok egy veszélyes előzésre, de a balfékeknek sok előzés veszélyes. :)

A válaszoláshoz belépés szükséges
Robert83 írta: 2016 január 05., kedd 19:16:21

Meg mondjuk akkor sem es azert se ha csak 2hajtott kereken van teli mert akkor is iranyithatatlan lehet.
A masik ha nincs tapasztalat akkor ott kell kezdeni ahol kevesen mennek.
Ugyanis olyan jo allapotuak az utak(nyomvaju,godor,lyuk) hogy valamit megtalal akkor kiteritheti.
En azt tapasztaltam hogy fejben sok autos nem all at,mivel most itthon vagyok lattam hogy mikor a kocsisor
cammog 30al erre a versenyzok jonnek(most ep egy-egy BMW,Suzuki,Nissan)kb 50el es elozik a sort
es kis hijan majdnem kocc lett.Mondjuk azert mert mi visszavettunk a szaguldasbol kb 15-20ra.
A szembejovo ugyszint,de megcsinaltak buszkek lehetnek ra kieloztek 5autot...
Ja es par extrat megemlitek pokroc partvis(puha) zseblampa ha hosszabb utra kell az ember termosz tea.

A válaszoláshoz belépés szükséges
csalfaromeo írta: 2016 január 05., kedd 17:21:36

A rapper Curtis is a nyári gumikra fogja a napokban történt Phaeton-os balesetét. Ha józan volt, akkor ezért volt buta, ha még ittas is volt, akkor meg dupla annyira. Kempelenben biztos egy világ dőlt most össze - Fankadeli, Curtis...egy kutya az összes:)

http://www.thehungariantimes.hu/thetimeshirolvasas.php?id=1670

A válaszoláshoz belépés szükséges
Kempelen írta: 2016 január 05., kedd 09:09:23
Ogre84 írta: tavaly

Viszont a hőmérsékleti viszonyok mások, és nekem úgy tűnt, hogy alapvetően más a két felület viselkedése. A műgyantán hirtelen veszt tapadást a gumi, amitől hirtelen kitör az autó, és nagyon nehéz lesz megfogni. Jégen sokkal finomabb átmenet van, jobban lehet érezni, hogy csúszáshatáron van az autó, és a kitörés is jobban korrigálható. Emellett műgyantán időnként, elpattog a gumi. Legalábbis én ezt tapasztaltam azon a pályán, ahol egyszer tréningen voltam (Driving Camp, Zsámbék).

Nem tudom, hogy a valóságban alkalmas-e fékutak összehasonlítására, nem vagyok meggyőződve róla. Meg kéne nézni ugyanazokat a gumikat valós körülmények közt, és kiderülne, hogy az eredmények hogy alakulnak. Ezzel csak annyi a gond, hogy nehéz előre leszervezni, hogy jeges legyen az út, és pont akkor adottak legyenek az eszközök, gumik a tesztelésre. Ki kell bérelni egy korcsolyapályát. :)


Előzmények megtekintése

Tévedsz. A jég pont olyan alattomos. Amitől te jóindulatúbbnak érzed az az, hogy sok vállfaja van annak függvényében, hogy mi fedi? A műgyanta a legrosszabb verzió, ha azon összeszeded az autót, akkor jó eséllyel máson is.
Mivel a valós körülmények szinte kivétel nélkül jobbak a vizes műgyantánál, így könnyen lekottázható, hogy csak jobban járhatsz.

A válaszoláshoz belépés szükséges
Ogre84 írta: 2016 január 05., kedd 09:03:55
Autónavigátor.hu írta: tavaly

A vizes műgyanta tapadási tényezője nagyon közel áll a jeges/havas útéhoz.


Előzmények megtekintése

Viszont a hőmérsékleti viszonyok mások, és nekem úgy tűnt, hogy alapvetően más a két felület viselkedése. A műgyantán hirtelen veszt tapadást a gumi, amitől hirtelen kitör az autó, és nagyon nehéz lesz megfogni. Jégen sokkal finomabb átmenet van, jobban lehet érezni, hogy csúszáshatáron van az autó, és a kitörés is jobban korrigálható. Emellett műgyantán időnként, elpattog a gumi. Legalábbis én ezt tapasztaltam azon a pályán, ahol egyszer tréningen voltam (Driving Camp, Zsámbék).
Nem tudom, hogy a valóságban alkalmas-e fékutak összehasonlítására, nem vagyok meggyőződve róla. Meg kéne nézni ugyanazokat a gumikat valós körülmények közt, és kiderülne, hogy az eredmények hogy alakulnak. Ezzel csak annyi a gond, hogy nehéz előre leszervezni, hogy jeges legyen az út, és pont akkor adottak legyenek az eszközök, gumik a tesztelésre. Ki kell bérelni egy korcsolyapályát. :)

A válaszoláshoz belépés szükséges
Autónavigátor.hu írta: 2016 január 05., kedd 00:35:23
-dizelgyikfos- írta: tavaly

Valaki tudja, hogy vajon ennek a nagy októberi nedves műgyanta tesztnek mennyi köze van a valós téli viszonyok alatti téligumiteszthez?


Előzmények megtekintése

A vizes műgyanta tapadási tényezője nagyon közel áll a jeges/havas útéhoz.

A válaszoláshoz belépés szükséges
-dizelgyikfos- írta: 2016 január 04., hétfő 23:43:11

Valaki tudja, hogy vajon ennek a nagy októberi nedves műgyanta tesztnek mennyi köze van a valós téli viszonyok alatti téligumiteszthez?

A válaszoláshoz belépés szükséges

Friss tesztek

Renault Scenic 1.2 TCe 130 Intens teszt

Nem ér a neve! Renault Scenic IV teszt Videó

Csalódás az új Renault Scenic, ha elődeihez hasonlítjuk, remek autó viszont, ha önmagában, mai crossoverként nézzük. Úgy még családi autónak is egész jó.


Opel Zafira Innovation 2.0 CDTI ecoFLEX Start/Stop teszt

Hetedik mennyország - Opel Zafira teszt

Frissült az Opel nagy-egyterűje. Nem csak orra, de a beltér is változott, fő erénye továbbra is a praktikusság és a könnyű variálhatóság.


BMW 740e iPerformance teszt

Lehengerlő - BMW 740e

Varázsszőnyeg, igazi végtelen luxust kínáló, lágyan simogató, négyajtós kupékat verő formatervvel szolgáló guruló szanatórium. Négyhengeres motor? Minek több?

Még több teszt

Hirdetés

Címlapon


Friss cikkek

Mire vágynak a nők? A Skoda is ezt szeretné megtudni

Hölgyekhez szól, hölgyeket szólít meg a Skoda Videó

10 órája – Sztori

Szép számokat hoz a Skoda, de persze gondol a jövőre is. A flottavásárlók és a férfiak mellett mind több hölgyet is meg kívánnak nyerni - ezért indítottak egyedi kampányt.


BMW 135i-ként kezdte, V8 lett belőle

BMW 1M V8 látogatta meg Jay Leno garázsát Videó

16 órája – Sztori

Újabb érdekes motorcsere bukkant fel Amerikában. Egy BMW M3 erőforrás került az 1M motorterébe, így Jay Leno is meghívta a garázsába.


Tizenharmadszor nyert Stéphane Peterhansel Dakart

1-3 Dakar győzelem a Peugeot-tól

2 napja – Sztori

Elsöprő győzelmet aratott a Peugeot. 9000 kilométer után is a legjobbaknak bizonyultak a világ egyik legnehezebb tereprali futamán.


Használtautó.hu

AUDI A4 Avant 2.5 TDI quattro S LINE BŐR DIGITKLIMA

AUDI A4 Avant 2.5 TDI...

Ár: 549.999 Ft

Évjárat: 1998 / 10

Kivitel: Kombi

Üzemanyag: Dízel

MAZDA 3 Sport 1.4 TE KLIMA 133000 KM VÉGIG SZKÖNYV

MAZDA 3 Sport 1.4 TE K...

Ár: 1.049.999 Ft

Évjárat: 2005 / 11

Kivitel: Ferdehátú

Üzemanyag: Benzin

AUDI A6 1.8 T Tiptronic

AUDI A6 1.8 T Tiptronic

Ár: 400.000 Ft

Évjárat: 1997

Kivitel: Sedan

Üzemanyag: Benzin

Még több autó

Kövess minket a Facebookon is!