0 új cikk érkezett
0 új hozzászólás

Sokat spórolhat a gömbfejcserén, ha okosan választ autót

Fizetett hirdetés

Minden, amit a gömbfejekről tudni érdemes


Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Autóvásárláskor nem árt felkészülni a javítási költségekre, a gömbfejek cseréje például igen nagy árszórást mutat.

%KA%Kopog a futómű és mondjuk egy hazai átlagkorú (14 éves) Passatról van szó? Akár a képen látható összes alkatrész cseréjével és több mint 160 ezer forintos alkatrészköltséggel számolhatunk. Van komplett kit, amivel spórolhatunk egy keveset, ha viszont csak az egyik oldalt (jellemzően a jobbost) kell cserélni, alig több mint 82 ezer forintból megússzuk, plusz munkadíj persze%KA%

Kopog a futómű és mondjuk egy hazai átlagkorú (14 éves) Passatról van szó? Akár a képen látható összes alkatrész cseréjével és több mint 160 ezer forintos alkatrészköltséggel számolhatunk. Van komplett kit, amivel spórolhatunk egy keveset, ha viszont csak az egyik oldalt (jellemzően a jobbost) kell cserélni, alig több mint 82 ezer forintból megússzuk, plusz munkadíj persze

Autókereséskor szinte biztos, hogy minden vevő előnyben részesíti az egyszerre stabil, egyszerre kényelmes futóművű modelleket. Talán még akkor is, ha például használt példánynál bizonyos helyzetekben hallható egy-egy koppanás. Nem árt azonban józanabbul választani, mert a bonyolultabb kialakítású, így persze jobb jellemzőkkel rendelkező futóművek felújítása bizony drágább, nem is kevéssel. A Bárdi Autó csapatával ezúttal azt néztük meg, hogy milyen árkülönbség adódhat egy-egy népszerű modell gömbfej-cseréjének csupán alkatrészköltségei között.

De nézzük először, miért is van egyáltalán gömbfej az autóban, mi is ez a szerkezet! A gömbfej gyakorlatilag az autó ízületének tekinthető, igaz, itt nem csontokat köt össze, hanem a kerekeket a futómű elemeivel, illetve a futómű-elemeket a karosszériával. Így aztán a gömbfej nem egy konkrét alkatrész, hanem több különféle van belőle, minél komolyabb futómű van autónk alatt, annál többel találkozhatunk. Elsődleges biztonsági elemről van szó, hiszen a gömbfejeken is múlik, hogy autónk tud-e egyáltalán gurulni, irányítható-e.

%KA%A Ford Mondeo (III) első támasztógömbfeje − ha ez kitörik, a kerék is kifordul helyéről%KA%

A Ford Mondeo (III) első támasztógömbfeje − ha ez kitörik, a kerék is kifordul helyéről

Hogy utóbbi erős kijelentést egy kicsit jobban is kifejtsük, nézzük, milyen gömbfejek vannak az autóban! Az első és legfontosabb, az alsó támasztó gömbfej, aminek végső meghibásodása, törése esetén autónk kereke kifordul. Nem kevésbé fontos a kormányösszekötő gömbfej, ami nevéből kitalálhatóan a kormányzásért, a kerekek elfordításáért felelős. Lengőkar-gömbfejről (sokszor azzal egybeépített, csak azzal együtt cserélhető) minden autónál, kialakítástól függően pedig alsó-felső és akár első-hátsó lengőkar-gömbfejről, valamint a stabilizátorpálca gömbfejeiről is beszélhetünk. Leggyakrabban utóbbi kopik ki, s csúnya koppanó hanggal tudatja, hogy cserélni kell, a stabilizátorral együtt. A többi gömbfej hibáját jellemzően halkabb koppanás mutatja, a lengőkarokét az úthibákon, fekvőrendőrökön, a kormányösszekötőét kormányzáskor.

%KA%Szép darab a BMW E46 alsó lengőkarja. Márpedig ez az egész cserélendő, ha gond van a gömbfejeivel, azok ugyanis külön nem kaphatók, nem kivehetők%KA%

Szép darab a BMW E46 alsó lengőkarja. Márpedig ez az egész cserélendő, ha gond van a gömbfejeivel, azok ugyanis külön nem kaphatók, nem kivehetők

Célzottan is ellenőrizhetjük!
A gömbfejeket akár otthon, álló autónál is ellenőrizhetjük. Ehhez elegendő az autót felemelni (és persze mielőtt bármi továbbit tennénk, alábakolni!). Ha a levegőben lévő kereket függőleges síkban mozgatva lógást, kotyogást tapasztalunk, a támasztó, míg vízszintesen terhelve a kormányösszekötő gömbfej hibáját diagnosztizálhatjuk. Téli-nyári gumicserekor a gömbfejeket is illik ellenőrizni. Amennyiben porvédő gumiharangjuk kiszakad, napjaik már meg vannak számlálva. Márpedig a gumiharangok szakadása nem ritka, hiszen a gömbfejek igen alacsonyan helyezkednek el, az út felől minden szennyeződésnek ki vannak téve. A gömbfej hibája első körben persze nem a kerék kitörését és a kormányösszeköttetés megszűnését fogja eredményezni, hanem például azt, hogy a futómű elállítódik, megszűnik az egyenesfutás, kopogni kezd a futómű. Egyik sem jó, hiszen autónk vezethetősége romlik, akaratlanul is a hibára fogunk figyelni, nem pedig a közlekedésre, de például a gumiabroncsok is félre fognak kopni.

%KA%Bár a Suzuki Swift lengőkarjának gömbfejei külön is cserélhetők, gazdaságosabb az egész egységet egyben cserélni, mint a régi gömbfejeket kipréseltetni, újakat betenni%KA%

Bár a Suzuki Swift lengőkarjának gömbfejei külön is cserélhetők, gazdaságosabb az egész egységet egyben cserélni, mint a régi gömbfejeket kipréseltetni, újakat betenni

Mivel a mai autók gömbfejei zárt, megbonthatatlan egységek, a felújítás helyett marad a csere. Természetesen nem mindegy, hogy milyen alkatrészt építünk be, de az sem, hogy miként. Míg rugó vagy lengéscsillapító esetén alapvető, hogy csakis egyszerre szabad a két oldalit cserélni, a gömbfejek esetében csak az a fontos, hogy kerekenként ne hagyjunk kopott elemet, de persze megjegyzendő, hogy hiába kopik jellemzően az útpadkához közelebbi jobb oldal gyorsabban, sokszor minimálisan jobbak csak a bal oldali elemek, így a gömbfejek cseréjekor is ajánlottabb a teljes generál. Már csak azért is, mert a kormányösszekötők cseréje után a futómű beállítása is szükséges, ha egyszerre cseréljük mindkét oldalt, akkor megússzuk egyetlen futóműállítással. Ha kímélni szeretnénk autónk gömbfejeit, akkor próbáljuk kikerülgetni a csatornafedeleket, óvatosan közelítsük meg a fekvőrendőröket, meg persze a kátyúkat, ha nem aszfaltozott úton megyünk, ott a lehető leglassabban haladjunk, ha lehet, kerüljük a teljes terheléssel autózást, meg persze a túlméretes felniket, ugyanis azok is gömbfej-gyilkosok.

%KA%A gömbfej maga nem látható, csak a "csomagolása". A porvédő gumi és annak rögzítése, a záróanya már sokat mond a kivitelezésről, de a legjobban akkor járunk, ha neves márkától választunk%KA%

A gömbfej maga nem látható, csak a "csomagolása". A porvédő gumi és annak rögzítése, a záróanya már sokat mond a kivitelezésről, de a legjobban akkor járunk, ha neves márkától választunk

A gömbfejek külső- és belső anyagminőségükkel is eltérhetnek, megpróbálhatjuk ellenőrizni őket, de szerkezetükbe belelátni semmiképp sem fogunk. Hiába árulkodó a gumiharang minősége és annak rögzítése, a lényeg, a belső rész pont nem megvizsgálható, pedig ott, a gömbcsap átmérőjén és anyagminőségén, hőkezelésén, a műanyagház anyagán és a benne lévő zsír minőségén áll vagy bukik a tartósság. Így aztán érdemes neves márkát és főként olyan szettet vásárolni, amihez az összes szerelési segédanyag is jár. Ilyen például a FEBI Prokit nevű terméke − ezek árát néztük meg néhány kurrens modell esetén.

Gömbfejek árai egyes népszerű modellekhez
VW Passat B 5,5 (2000-
2005)
BMW 3-as E46 (1998-
2004)
Suzuki Swift III (2005-
2010)
Ford Mondeo III (2001-
2007)
Opel Astra G (1998-
2004)
Stabilizátor-bekötő 6 179 Ft 6 656 Ft 7 589 Ft 6 568 Ft 5 829 Ft
Külső kormányösszekötő gömbfej 9 193 Ft 8 205 Ft 6 350 Ft 5 911 Ft 4 629 Ft
Lengőkar-gömbfej 7 696 Ft 5 575 Ft
Alsó lengőkar 49 990 Ft 21 576 Ft
Első alsó lengőkar − első jobb 18 989 Ft
Első alsó lengőkar − hátsó jobb 24 691 Ft
Első felső lengőkar − első jobb 11 989 Ft
Első felső lengőkar − hátsó jobb 11 679 Ft
Összesen 82 720 Ft 64 851 Ft 35 515 Ft 20 175 Ft 16 033 Ft
(Forrás: Bárdi Autó)

Jól látható, hogy óriási a szórás. Még akkor is, ha csak egyetlen oldalról beszélünk, és még nem is néztük meg a gömbfejcserekor szintén ellenőrizni ajánlott alkatrészek, így a szilentblokkok és a toronycsapágyak árait. Még utóbbiaknál sem szabad/lehet sokszor megállni. Ha már szét van borítva a futómű, akkor a lengéscsillapítók és a fékek is sokszor praktikusabban, végeredményben olcsóbban cserélhetők. Utóbbiak költségét most hagyjuk, kanyarodjunk vissza csupán a gömbfejekhez, a táblázatból látható, hogy kétoldali árral számolva csupán az alkatrészköltség egy kettős tömegű lendkerékét közelítheti − például a Passatnál, míg egy Opel Astra G esetén a teljes gömbfej-csere alig drágább, mint egy olaj- és szűrőcserés kötelező karbantartás. Oké, komfortban sem egy ligában játszanak, de vásárláskor nem árt tisztában lenni az alkatrészköltségeikkel. Ha kinéztünk egy autót, nézzük meg, mennyibe kerülnek hozzá az alkatrészek, utána döntsünk!

%KA%A Volkswagen Passat futóművének rákfenéje, hogy kopása esetén oldalanként négy lengőkar cserélendő (a fotón a felső hátsó), így lett a Passat a gömbcsukló-árverseny "bajnoka"%KA%

A Volkswagen Passat futóművének rákfenéje, hogy kopása esetén oldalanként négy lengőkar cserélendő (a fotón a felső hátsó), így lett a Passat a gömbcsukló-árverseny "bajnoka"

Fizetett hirdetés
Ez is érdekes lehet:
 

Opel Insignia Sports Tourer Dynamic 2.0 CDTI AWD teszt

Kombiként kezdeti csúcsdízelével és összkerékhajtással is meggyőző volt az új Insignia, de eláruljuk...

Nissan Qashqai DIG-T 160 Tekna+ teszt

Idén frissült a második generációjával is már négy éve velünk lévő, kategóriaalapító Nissan Qashqai...

208 lóerős Ford Transit Custom az M-Sporttól

Mindig is pályázni akartál egy haszonjárművel? Az M-Sport új Ford Transit Custom csapatszállítója...

BMW 120i, 2004 - használtteszt

Nem is túl rég játszik szerepet a BMW az ötajtós kompakt kategóriában, de várjunk csak! Az első...

300 ezer forintért ad plusz két ajtót a Lada 4x4

Jutányos ajánlat, 300 ezer forintos felárért 50 centivel növelt hosszt és tengelytávot ad az...

Renault Captur 1.2 TCe 118 EDC Intens teszt

Éllovasként frissítették a Renault Capturt, ami dögösebb és karakteresebb, mint valaha. Turbós...

Szlovénia csak 2030-ig engedélyezné a hagyományos meghajtású járművek eladását

A szlovén kormány elfogadta az alternatív üzemanyagokról szóló stratégiáját, amely szerint 2030...

Volkswagen Caddy Life 1.9 PD TDI DSG, 2007 - használtteszt

DSG ebben? Sokan teszik fel a kérdést a DSG-váltós Volkswagen Caddy kapcsán, pedig készült ilyen...

Mercedes-Benz GLA 220 d 4Matic 7G-DCT teszt

Elismerem, hogy jól néz ki, bár ehhez kell az új kanyon-bézs fényezés. Játszik a menetfény színeivel...
 

A cikk galériája

FB_share
Küldés e-mailben

Tetszett a cikk?

Iratkozzon fel hírfigyelőnkre! 
(Mi ez?)Ne maradjon le a legfrissebb autós hírekről, bemutatókról, tesztekről, benzinár-változásokról! Írja ide e-mail címét, és a fontos hírekről értesítjük.

(E hírfigyelőről bármikor leiratkozhat a küldött levél alján lévő linkkel. Az adatvédelmi elveket maximálisan tiszteljük, a címet nem adjuk ki harmadik félnek.)
Jogi nyilatkozat* Hozzájárulok ahhoz, hogy a Schibsted Classified Media Hungary Kft. részemre közvetlen megkeresés módszerével a saját, illetve harmadik személyek áruira és szolgáltatásaira vonatkozó reklámot közöljön (pl. promóciós célú elektronikus levelet, hírlevelet, vagy reklámot tartalmazó elektronikus levelet küldjön) és a fentiekben ebből a célból megadott adataimat kezelje és felhasználja.
A Schibsted Classified Media Hungary Kft. a megadott személyes adatokat bizalmasan kezeli és harmadik fél számára nem adja át. A reklám közléséhez, illetve a személyes adatok kezeléséhez megadott hozzájárulás visszavonásig érvényes.
A hozzájárulás bármikor korlátozás és indokolás nélkül, ingyenesen visszavonható.
Feliratkozom

Új hozzászólás írása

Hozzászólás *
 (BBCode formázások engedélyezettek) A következő BBCode formázások engedélyezettek:
[url=http://www.pelda.hu] Link neve[/url]
[b]félkövér[/b]
[i]dőlt[/i]
[u]aláhúzott[/u]
egyéb más BBCode és HTML kód használata nem megengedett.

F
D
A
URL

Hozzászólások (40 db)

octi írta: 4 hónapja
Forticors írta: 5 hónapja

Tök ugyanazt a motort kapja: pl a Polo 1.2-es TSI-je van a Fabiaban is, olyan nüansznyi különbség van közte hogy más a motoron lévő műanyag borítás (nem kell magyarázni miért).

A story alapja valszeg onnan jön, hogy egy adott gyárban gyártott motorokat szúrópróba szerint komolyan ellenőrzik: többek között padon lemérik a teljesítményt, nyomatékot stb... Nincs két egyforma motor, valamekkora eltérés lesz, tűréshatáron belül, két azonos soron gyártott motor között (pl az egyik 93 a másik 90 lóerős úgy hogy a gyári adat 90, ez lehanyagolható eltérésnek tűnik, az is, de pl a BMW M4-es motorja jóval erősebb a gyári 430-as adatnál)



Teszt során két motor egymás után jött és a gyengébbik a Skoda-nak szánt pakkból származott (persze az is megfelelt), a VW-nek szállított pedig pár lóerővel erősebb volt. Ebből az oktondi "gyárlátogató" azt vonja le hogy a szart kapja a Skoda a jót a VW/audi (én ezt a story-t egy műszaki egyetemistától hallottam tanulmányi útról)


Előzmények megtekintése

Egy ugyanolyan évjáratú Octaviában és Golfban is ugyanaz a motor van, de szoftveresen direkt butítják a 150lóerőt 140-re, és ezt fel is tüntetik, hogy amikor egy vásárló azon agyal melyiket is vegye meg,azt mondja, hogy a Golf mégiscsak erősebb valamivel, meg érezhetően kiegyensúlyozottab a futóműve stb. Arra vigyáznak, hogy a WV mindig egy kicsit jobb legyen.Nálunk volt a családban egyszerre Fabia és Polo is, és ott nagyon lehetett érezni melyik is az anyacég tipusa...

A válaszoláshoz belépés szükséges
Tizenkettő írta: 5 hónapja
Forticors írta: 5 hónapja

Most ezzel az ABS-ESP dologgal lehet hogy megfogtál... így elolvasva amit írtál, meg végiggondolva neked lehet igazad (sose volt Daciam, egy barátom mesélte ezt az apja kocsiáról, de lehet hogy az agyamnak a Dacia-ESP annyira nem összeegyeztethető fogalom, hogy a "mentés" során automatikusan ABS-re cserélte.... )


Előzmények megtekintése

Lehet, hogy összecserélte. Egyébként sok olyan van amikor nem éri meg mást gyártani és inkább lebutítva adnak el valamit. Illetve egy minimális plusz alkatrésszel kiegészítve életre kelthető egy bizonyos funkció. De van olyan is amikor érthetetlen módon pont fordítva van.

A válaszoláshoz belépés szükséges
Forticors írta: 5 hónapja
Tizenkettő írta: 5 hónapja

Sőt volt belőle légzsák nélküli kivitel is. Egész sokáig alapból nem volt benne, extraként lehetett rendelni. De nem csak abban, hanem a legtöbb olcsó autóban is így volt. Egyébként az ABS-es és a nem ABS-es futómű kicsit más a Renault-nál és a Dacianal is. Mások a dobok, tárcsák, munkahengerek, eltérő lehet a csonkállvány a szenzor miatt és maga a fékrendszer bekötése is más mert a nem ABS-es kivitelnél keresztben vannak kötve a fékkörök (jobb első bal hátsóval és fordítva), az ABS-esben pedig minden az ABS központi egységből megy hátra és külön van minden. (persze a két független fékkör ott is megvan) Az ABS-es kivitelben nincs hidraulikus fékerő szabályzó, mert az ABS maga végzi el a feladatot, ellenben a hagyományossal ahol pedig van. Sőt sokszor a féltengelyek is eltérőek, mert a póluskerék nélküli kivitel szintén más. Ez az előkészítés dolog inkább az ESP-re igaz, mert pl a Loganban eleve a 8.1-es Bosch ABS rendszer volt a kezdetektől fogva, ami nincs messze az ESP-től már. Ott tényleg lehet már előkészítésnek tekinteni.

A tempomat pedig szerintem az összesben benne van, mármint elvileg tudni a kellene, amelyiknek a folytószelepét léptetőmotor mozgatja nem pedig bowden.

Ami pedig ezeket az országspecifikus felszereltségeket illeti, ilyen is rengeteg van, a skandináv országokban talán kötelező is a fényszóró mosó. A Peugeot 504-es pl az európai országokban mind független hátsó felfüggesztéssel került forgalomba, a afrikai kivitelek pedig mind merev hátsó híddal. Ebből az időből szinte minden gyártó afrikai kivitele nagyobb hűtést is kapott. De szerintem ez ma is így van. A skandinávok pedig komolyabb fűtést, ülésfűtést, extra felületvédelmet az autó alján.

De továbbra sem hiszem, hogy ezek eltérő minőségű autók lennének mert mondjuk Afrikába jó a tehénsz@rból préselt fékbetét is, a németekhez meg csak környezetbarát űrtechnikát lehet beszerelni. Az az egyetlen dolog igaz, hogy esetleg a kiemelt piacokra komolyabb a minőségellenőrzés. De az alkatrészek egy gyáron belül szerintem nem térhetnek el egymástól, mindegy mibe és hova kerül beépítésre.


Előzmények megtekintése

Most ezzel az ABS-ESP dologgal lehet hogy megfogtál... így elolvasva amit írtál, meg végiggondolva neked lehet igazad (sose volt Daciam, egy barátom mesélte ezt az apja kocsiáról, de lehet hogy az agyamnak a Dacia-ESP annyira nem összeegyeztethető fogalom, hogy a "mentés" során automatikusan ABS-re cserélte.... )

A válaszoláshoz belépés szükséges
Tizenkettő írta: 5 hónapja
Tizenkettő írta: 5 hónapja

Mármint az ABS nem volt sokáig benne alapból, légzsák itthon a kezdetektől fogva benne volt. (persze csak a vezető oldali, az utasé szintén fizetős volt)


Előzmények megtekintése

Azaz pont fordítva. Na mindegy aki akarja úgyis megérti. :)

A válaszoláshoz belépés szükséges
Tizenkettő írta: 5 hónapja
Tizenkettő írta: 5 hónapja

Sőt volt belőle légzsák nélküli kivitel is. Egész sokáig alapból nem volt benne, extraként lehetett rendelni. De nem csak abban, hanem a legtöbb olcsó autóban is így volt. Egyébként az ABS-es és a nem ABS-es futómű kicsit más a Renault-nál és a Dacianal is. Mások a dobok, tárcsák, munkahengerek, eltérő lehet a csonkállvány a szenzor miatt és maga a fékrendszer bekötése is más mert a nem ABS-es kivitelnél keresztben vannak kötve a fékkörök (jobb első bal hátsóval és fordítva), az ABS-esben pedig minden az ABS központi egységből megy hátra és külön van minden. (persze a két független fékkör ott is megvan) Az ABS-es kivitelben nincs hidraulikus fékerő szabályzó, mert az ABS maga végzi el a feladatot, ellenben a hagyományossal ahol pedig van. Sőt sokszor a féltengelyek is eltérőek, mert a póluskerék nélküli kivitel szintén más. Ez az előkészítés dolog inkább az ESP-re igaz, mert pl a Loganban eleve a 8.1-es Bosch ABS rendszer volt a kezdetektől fogva, ami nincs messze az ESP-től már. Ott tényleg lehet már előkészítésnek tekinteni.

A tempomat pedig szerintem az összesben benne van, mármint elvileg tudni a kellene, amelyiknek a folytószelepét léptetőmotor mozgatja nem pedig bowden.

Ami pedig ezeket az országspecifikus felszereltségeket illeti, ilyen is rengeteg van, a skandináv országokban talán kötelező is a fényszóró mosó. A Peugeot 504-es pl az európai országokban mind független hátsó felfüggesztéssel került forgalomba, a afrikai kivitelek pedig mind merev hátsó híddal. Ebből az időből szinte minden gyártó afrikai kivitele nagyobb hűtést is kapott. De szerintem ez ma is így van. A skandinávok pedig komolyabb fűtést, ülésfűtést, extra felületvédelmet az autó alján.

De továbbra sem hiszem, hogy ezek eltérő minőségű autók lennének mert mondjuk Afrikába jó a tehénsz@rból préselt fékbetét is, a németekhez meg csak környezetbarát űrtechnikát lehet beszerelni. Az az egyetlen dolog igaz, hogy esetleg a kiemelt piacokra komolyabb a minőségellenőrzés. De az alkatrészek egy gyáron belül szerintem nem térhetnek el egymástól, mindegy mibe és hova kerül beépítésre.


Előzmények megtekintése

Mármint az ABS nem volt sokáig benne alapból, légzsák itthon a kezdetektől fogva benne volt. (persze csak a vezető oldali, az utasé szintén fizetős volt)

A válaszoláshoz belépés szükséges
Tizenkettő írta: 5 hónapja
Forticors írta: 5 hónapja

Persze. Ezt zold Volvo-s kiegészítő fűtésére szántam (mármint hogy nem egyedi az eltérő alapfelszereltség - specifikáció - eltérő piacokon)

A Renault-ról jut eszembe: a Dacia Logan volt olyan, hogy alapban nem járt hozzá ABS (most már alapfelszereltség része, ha jól tudom EU-s előírás), viszont a Renault nem fejlesztett külön abs-es és abs nélküli futóművet, egyszerűen nem "kötötte be" a rendszert (szóval az "előkészítés" benne van).

De ilyen "benne van de mégsincs benne" extrákra jó példa még a tempomat.


Előzmények megtekintése

Sőt volt belőle légzsák nélküli kivitel is. Egész sokáig alapból nem volt benne, extraként lehetett rendelni. De nem csak abban, hanem a legtöbb olcsó autóban is így volt. Egyébként az ABS-es és a nem ABS-es futómű kicsit más a Renault-nál és a Dacianal is. Mások a dobok, tárcsák, munkahengerek, eltérő lehet a csonkállvány a szenzor miatt és maga a fékrendszer bekötése is más mert a nem ABS-es kivitelnél keresztben vannak kötve a fékkörök (jobb első bal hátsóval és fordítva), az ABS-esben pedig minden az ABS központi egységből megy hátra és külön van minden. (persze a két független fékkör ott is megvan) Az ABS-es kivitelben nincs hidraulikus fékerő szabályzó, mert az ABS maga végzi el a feladatot, ellenben a hagyományossal ahol pedig van. Sőt sokszor a féltengelyek is eltérőek, mert a póluskerék nélküli kivitel szintén más. Ez az előkészítés dolog inkább az ESP-re igaz, mert pl a Loganban eleve a 8.1-es Bosch ABS rendszer volt a kezdetektől fogva, ami nincs messze az ESP-től már. Ott tényleg lehet már előkészítésnek tekinteni.
A tempomat pedig szerintem az összesben benne van, mármint elvileg tudni a kellene, amelyiknek a folytószelepét léptetőmotor mozgatja nem pedig bowden.
Ami pedig ezeket az országspecifikus felszereltségeket illeti, ilyen is rengeteg van, a skandináv országokban talán kötelező is a fényszóró mosó. A Peugeot 504-es pl az európai országokban mind független hátsó felfüggesztéssel került forgalomba, a afrikai kivitelek pedig mind merev hátsó híddal. Ebből az időből szinte minden gyártó afrikai kivitele nagyobb hűtést is kapott. De szerintem ez ma is így van. A skandinávok pedig komolyabb fűtést, ülésfűtést, extra felületvédelmet az autó alján.
De továbbra sem hiszem, hogy ezek eltérő minőségű autók lennének mert mondjuk Afrikába jó a tehénsz@rból préselt fékbetét is, a németekhez meg csak környezetbarát űrtechnikát lehet beszerelni. Az az egyetlen dolog igaz, hogy esetleg a kiemelt piacokra komolyabb a minőségellenőrzés. De az alkatrészek egy gyáron belül szerintem nem térhetnek el egymástól, mindegy mibe és hova kerül beépítésre.

A válaszoláshoz belépés szükséges
Forticors írta: 5 hónapja
Tizenkettő írta: 5 hónapja

De ez eltérő specifikáció, nem minőség. A minőségük szerintem ugyanolyan jó volt mindkét országban az akku számától függetlenül. Nem tudom ma van-e még ilyen (nyilván igen) de régen a Renault pl külön futómű specifikációt árult a kelet-európai országokba és mást a nyugatiakba.


Előzmények megtekintése

Persze. Ezt zold Volvo-s kiegészítő fűtésére szántam (mármint hogy nem egyedi az eltérő alapfelszereltség - specifikáció - eltérő piacokon)
A Renault-ról jut eszembe: a Dacia Logan volt olyan, hogy alapban nem járt hozzá ABS (most már alapfelszereltség része, ha jól tudom EU-s előírás), viszont a Renault nem fejlesztett külön abs-es és abs nélküli futóművet, egyszerűen nem "kötötte be" a rendszert (szóval az "előkészítés" benne van).
De ilyen "benne van de mégsincs benne" extrákra jó példa még a tempomat.

A válaszoláshoz belépés szükséges
Tizenkettő írta: 5 hónapja
Forticors írta: 5 hónapja

Régen a Toyota HiLux-t északi piacra 2 akkuval szállították (volt amikor M.o. is ilyen Toyotákat kapott, Németország meg egyakkust - kérdeztük hogy miért van két akku benne, azt mondta a márkakereskedő hogy nálunk ez az alap).




Előzmények megtekintése

De ez eltérő specifikáció, nem minőség. A minőségük szerintem ugyanolyan jó volt mindkét országban az akku számától függetlenül. Nem tudom ma van-e még ilyen (nyilván igen) de régen a Renault pl külön futómű specifikációt árult a kelet-európai országokba és mást a nyugatiakba.

A válaszoláshoz belépés szükséges
Forticors írta: 5 hónapja
zold írta: 5 hónapja

Piaconként nagy eltérések vannak a felszereltségben, és ugyebár a nagy pénzt az extrafelárakban szokták elrejteni (tudom nálunk csak márkában és motorban tudnak gondolkodni akik még életükben nem vettek új autót).



A Volvo pl a svéd piacos modelleket sokkal jobban szerei fel, és pl alapáron ad kiegészítő főtést a dízelekhez (konfigurátorban meg lehet nézni). Gyanítom ez nem egyedi dolog, pl más a skandináv piacokon és a mediterrán régióban értékesített autók műszaki paramétere, ez többek között klímabeli eltérések miatt is indokolt.




Előzmények megtekintése

Régen a Toyota HiLux-t északi piacra 2 akkuval szállították (volt amikor M.o. is ilyen Toyotákat kapott, Németország meg egyakkust - kérdeztük hogy miért van két akku benne, azt mondta a márkakereskedő hogy nálunk ez az alap).

A válaszoláshoz belépés szükséges
zold írta: 5 hónapja

A nur für exprt meg annyit jelent, hogy a kereskedőnek KÖTELEZŐ garanciát adnia az autóra, ha belföldön értékesíti.

Bizonyos autóknál ez nem rentábilis, ezért ésszerűbb neki olcsóbban elpasszolni kereskedőnek exportra.

Itthon még simán elmegy presztízsautóként, ott meg csak teher lenne.

A válaszoláshoz belépés szükséges

Friss tesztek

Opel Insignia Sports Tourer Dynamic 2.0 CDTI AWD teszt

Az utolsó igazi Opel? Insignia Sports Tourer Videó

Kombiként kezdeti csúcsdízelével és összkerékhajtással is meggyőző volt az új Insignia, de eláruljuk, van ennél jobb konfiguráció.


Mercedes-Benz GLA 220 d 4Matic 7G-DCT teszt

Feszült pillanatok - Mercedes-Benz GLA teszt

Elismerem, hogy jól néz ki, bár ehhez kell az új kanyon-bézs fényezés. Játszik a menetfény színeivel és a beltéri világítással, tökéletes a színház, aztán felhörren a Sprinter.


Mini Countryman John Cooper Works teszt

Hívj csak hot hatchnek! - Mini Countryman JCW teszt

Terepralis gyökerekkel a háta mögött nagyot domborít szegmensében a Countryman JCW, utóbbi betűtrió pedig garancia a valódi tudásra.

Még több teszt
Hirdetés

Címlapon


Friss cikkek

Alig futott, ultraritka Alpina B7S Turbo Coupé eladó

Mindössze 30 darab készült ebből az Alpinából, most egy eladó

2 napja – Sztori

326 lóerőt tudott 1982-ben és mindössze 30 darabos széria volt ez az Alpina B7S Turbo. Most egy olyan eladó, amiből csak kettő készült.


Grafikákon a puritán, a háromajtós, a GT és a pickup Duster

Így nézne ki egy Dacia Duster pickup, de a GT is bejövős

3 napja – Sztori

X-Tomi mindig megcsinálja azokat a modelleket, amiknek mindenki örülne, de még nincsenek piacon. Így jött létre a hot hatch Duster.


DTM esküvő Maro Engelékénél. Éljen az ifjú pár!

Nincs menőbb esküvői autó egy DTM Mercinél Videó

4 napja – Sztori

Sokszor láttunk már autós esküvőket, most viszont Maro Engel és a Mercedes-AMG DTM csapat valami teljesen új dimenziót mutatott be.


Használtautó.hu

SUZUKI SWIFT 1.3 GLX CD

SUZUKI SWIFT 1.3 GLX CD

Ár: 895.000 Ft

Évjárat: 2005 / 12

Kivitel: Ferdehátú

Üzemanyag: Benzin

FORD FOCUS 1.4 Ambiente

FORD FOCUS 1.4 Ambiente

Ár: 950.000 Ft

Évjárat: 2006 / 1

Kivitel: Kombi

Üzemanyag: Benzin

RENAULT MASTER 2.2 dCi L2H2

RENAULT MASTER 2.2 dCi...

Ár: 1.300.000 Ft

Évjárat: 2001 / 6

Kivitel: Kisbusz

Üzemanyag: Dízel

Még több autó

Kövess minket a Facebookon is!