Dízel kombik helyett villany SUV-ok jönnek: íme az Audi jövője!

A PPE motorok gyártáskezdése és a Q6 e-tron részletei mellett az Audi terveit is megtudtuk Győrben

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Az Audi Hungaria falai között megindult a PPE villanymotorok gyártása, ám eközben az AUDI Q6 e-tronról és a márka jövőjéről is sikerült elcsípni belsős részleteket. Ennyi volt a dízel kombiknak az Audi háza táján.

Idén 30 éves az Audi Hungaria, ezzel kapcsolatban pedig nem nehéz belátni, hogy van mit ünnepelnie a győri üzemnek. 1993-ban egy aprócska motorgyárként indult a projekt, mára azonban a világ legnagyobb hajtáslánc-gyártó üzeme, valamint több mint 170 ezer autó készül évente itt, emellett karosszériaelemeket és speciális célszerszámokat is gyártanak. A dicső múltról azonban már részletekbe menően beszámoltunk év elején, ezt ide kattintva olvashatjátok. Mindez azonban közel sem a vége a történetnek, hiszen a héten tartották a nagy, 30 éves jubileumi ünnepséget Győrben, amelyen a gyár története mellett a jelenről és a jövőről is érdekes dolgokat tudhattunk meg. Az alábbi képcsokorban először a jelent, majd az Audi Q6 e-tron modellel és az új PPE villanymotorokkal a győri üzem jövőjét is megismerhetitek, illetve a márka elektromos átállásának legfontosabb lépcsőiről, a klasszikus Audi modellek kivezetésének mikéntjéről is szó esik.
Hirdetés
Hirdetés
Itt érdemes néhány szót ejteni az egyéb Audi modellek jövőjéről is, a rendezvényen jelen lévő Audi fejesektől ugyanis azt is részletesen megtudtuk, hogy miként alakul majd át az elkövetkező években a teljes modellpaletta. A következő generációkkal a páros számot viselő modellek mind kizárólag elektromosak lesznek, ilyen például az A4, az A6 és az A8, illetve a Q4, Q6 és Q8 modellek. A páratlan számok belsőégésű motort jeleznek majd, így a jelenlegi, benzines és dízel A4 utódja az A5 lesz, a jelenlegi benzines és dízel A6 utódja pedig az A7, és így tovább.

Ezekből azonban nem készül kombi változat, így a klasszikus, autópályázásra tervezett, nagy puttonyos modellek lényegében el is tűnnek az Audi kínálatából a változással.

A kiállított Q6 e-tron az 55 teljesítményszint-megjelölést kapja majd, 375 lóerővel és összkerékhajtással ez - a korábbi információkkal ellentétben - nem a belépő, hanem a középső modell lesz a kínálatban, amelyből a legtöbb eladást tervezik az ingolstadtiak. Emellett egy kizárólag hátsókerék-hajtásos alapmodell és egy 510 lóerős SQ6 e-tron is várható. A kérdéseinkre válaszoló szakemberek azt is elárulták, hogy a Q6 e-tron fő vetélytársainak a Tesla Model Y-t és a Magyarországon készülő Mercedes-Benz EQB modellt tartják, ám fontos megjegyezni, hogy a Q6 e-tronból a jelenlegi tervek szerint nem készül majd hétüléses változat. Rengeteg érdekességet tartogatott tehát az Audi gyárlátogatás és a jubileumi rendezvény. Az autóipar és a márka változásai ellenére azonban egy valami biztos: a győri gyárral továbbra is számolnak az ingolstadtiak. Sőt, hamarosan a spanyol kollégáknak is kulcsfontosságú lesz az üzem, köztudott, hogy a Cupra újdonsága is itt készül majd. A munkavállalóknak sem kell aggódni, a PPE villanymotorok gyártásához ugyanis a leköszönő modellek, motorok és alkatrészek gyártósorairól érkezik a munkaerő. A gyártósor mellett kapott válaszokból az is kiderült, hogy az elkövetkező években az összes, jelenleg belsőégésű motorokon dolgozó munkás átképzésére szükség lesz, így nem tervezik jelenlegi dolgozók elbocsátását sem az új technológiák térhódítására hivatkozva.
Hirdetés
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2023.11.09. at 15:59
    Permalink

    Értem én, hogy menniük kell a villanyhajtás felé, ha akarnak, ha nem, hiszen ezek az új előírások. És az is világos, hogy bizonyos modellek megszűnnek és újak, mások jönnek helyettük. De azt azért nem teljesen értem, hogy miért pont a kombi modellek gyártását kell beszántani. Nem néztem utána, de szerintem az A4 és az A6 esetében is kombiból fogy több és nem szedanból.

Vélemény, hozzászólás?