Drámai megjelenésű az első hibrid Lamborghini, a Sián
2,8 másodperc alatt gyorsul 100-ra a hibrid Lamborghini
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Attól, hogy hibrid rendszert kapott, nem mondtak le a V12-es motorról a Lamborghininél. A Sián névre keresztelt, végtelenül extrém külsejű autóból csak 63 példány készül.
Megkezdi a hibrid hajtással ellátott autók sorát a Lamborghini is, és bármennyire meglepÅ‘, nem az Urus az elsÅ‘ a sorban. Megérkezett a Sián, ami a bolognai nyelvjárás szerint villanást, vagy villámlást jelent. A Sián nem teljesen új autó, a drámai megjelenésű külsÅ‘ alatt lényegében egy Aventador lapul, ám az új dizájnnal egy olyan autó képét mutatja, ami minden eddiginél durvább és futurisztikusabb. A Lamborghininél persze még mást jelent a hibrid rendszer, mint arra elÅ‘ször gondolnánk, a hagyományokat és a lényeget maximálisan megtartják, vagyis egy V12-es szÃvó benzinmotor dolgozik a hátsó tengely elÅ‘tt.
A motort önmagában erÅ‘sebb, mint az Aventador legkomolyabb változatában, az SVJ-ben, a Sián benzinese 785 lóerÅ‘s, a 34 lóerÅ‘s elektromos hajtással együtt pedig 819 lóerÅ‘ a rendszerteljesÃtmény. Ezzel a valaha volt legerÅ‘sebb Lamborghininek számÃt, ám egyelÅ‘re még nem a leggyorsabb, 0-100-as sprintideje megegyezik az SVJ Å‘rületes 2,8 másodperces idejével, végsebessége 350 km/h. A hibrid rendszer nem akkumulátort használ az energia tárolására, hanem kondenzátort, ami egyetlen fékezéssel is fel tud tölteni, majd a gázra lépve azonnal meghajtani a villanymotort. Elektromosan csak parkoláskor képes mozogni, 130 km/h-ig pedig besegÃt a gyorsÃtásba. Rugalmassága jobb, mint az Aventador SVJ esetében, 70-120 km/h-ra 1,2 másodperccel hamarabb képes gyorsÃtani. A Siánból csupán 63 darab készül, ezzel utalva a márka alapÃtásának évére (1963).