Mindent megtennének a látványért
Fáj szembenézni vele, de sajnos az autóversenyek évrÅ‘l évre kevesebb érdeklÅ‘dÅ‘t mozgatnak meg. Tipikus példa erre a Forma-1, amire jelenleg a túlzottan szigorú szabályrendszer és a fejlesztÅ‘k pénzügyileg egyenlÅ‘tlen helyzete nyomják rá unalmas bélyegüket. Emellett a környezetvédelem elvébe sem igazán illik óriási mennyiségű benzin elégetése néhány kör erejéig - bár az egy-egy ilyen verseny során induló autók klÃmaváltozásra gyakorolt hatása valószÃnűleg eltörpül az utcai közlekedésé, pláne a tengeri hajózásé mellett, ám a nagy csapatok logisztikája gyakran bizony már jelentÅ‘s mértékűvé növeli a károsanyag-kibocsátást. Izgalmas - és fenntartható - autóversenyekre pedig lenne igény, példa erre az évente, május 1-jén Budapesten megrendezett Nagy Futam, aminek népszerűségét valószÃnűleg hangulata és az esemény közelsége adja. Ilyen körülmények között született meg az ötlet Rob Armstrong fejében, hogy egy új versenyszériát alapÃtson, reagálva a változó igényekre.
A tervek szerint egy külön a szériához készülÅ‘ autó alapjaira épÃtenének a versenyzÅ‘ csapatok
A SuperCharge egy nemzetközi versenysorozat lenne, 8 helyszÃnnel a világ körül. A versenygépek alapvetÅ‘en egy közös alapból indulnának ki, az egyelÅ‘re SC01 kódnéven futó járművek közös eleme a crossover karosszéria és az 500 kW-os akkumulátor, amibÅ‘l 670 lóerÅ‘nyi teljesÃtményt is ki lehet sajtolni. Persze nem lesznek teljesen azonosak a kocsik, a tervek szerint a nagy autógyártók által támogatott 8 csapat mérnökei amint rászabadulnak a gépekre, átalakÃtják a karosszériát, hogy már létezÅ‘ utcai modelljeikhez hasonlóvá tegyék, ezáltal népszerűsÃtve az utcai elektromos autózást. Ezen kÃvül az akkumulátorhoz, motorhoz, hajtáslánchoz és a futóműhöz is hozzányúlnak, hogy ilyen téren is teret adjanak a versenyzésnek.
ElsÅ‘re nem a crossover kialakÃtás tűnik ideálisnak egy autóversenyre, de az ugratókon hasznos lehet a nagy hasmagasság
A legtöbb izgalom azonban valószÃnűleg a versenypályák adottságaiból adódik majd. A környezetre gyakorolt hatás csökkentése érdekében szeretnék minél inkább már létezÅ‘ aszfaltcsÃkokból kialakÃtani a pályát, de nem csak profi helyszÃnekbÅ‘l, hanem akár városszéli utcákból is. Egy alkalommal 15 futamot rendeznének, melyek mindegyike rövid, körülbelül 6 körös lenne, Ãgy egy napon több gyÅ‘ztes is születhet. A nagyjából 1 km-es körök során a 16 versenyzÅ‘ egy 2,5 méteres rámpán is ugratna, amirÅ‘l akár 10 méternyit is repülhetnek - az elem amellett, hogy elég látványossá tenné a versenyt, helyet ad a taktikának is a rámpa megközelÃtési sebességének és szögének megválasztásával. Ezen kÃvül egy csúszós részt is kialakÃtanának, ahol a nagy drifteléseken felül még kis mértékben ütközhetnek is az autók. És hogy teljes legyen a gyermekkori fantáziánkban bizonyára már elképzelt verseny, még egy rövidÃtÅ‘ kört is igénybe lehetne venni, egy "SuperLoopot" versenyenként egy alkalommal, izgalmassá és kiszámÃthatatlanná téve az eseményt.
8 csapat 16 versenyzője mérkőzne meg egymással a világ minden táján - Európában is
Hogy mennyire reális egy ilyen hatásvadász versenyszéria létrejötte, az kérdéses, talán szenzációhajhászásnak is tűnhet, de komoly nevek is beszálltak a projektbe. Az alapÃtó Forma-1-es tapasztalata mellett az FIA Rallycross szériáját is vezette már, illetve Max Welti, korábbi profi autóversenyzÅ‘, Günther Holzer (a Holzer ügyvezetÅ‘je) és Tanner Foust médiasztár is együtt dolgozik vele a megvalósÃtáson - jelenleg azon munkálkodnak, hogy az FIA akkreditálja a szériát. Örvendetes lenne egy ilyen elektromos zöld folt a motorsportban, ahol a nézÅ‘k a szünetekben a boxutcában számos élményelemet próbálhatnak ki, és testközelbÅ‘l élhetik át a villanyautózás élményét. A tervek szerint 2022-ben már meg is rendezhetik az elsÅ‘ futamot.