PSA Air Hybrid: pár éven belül jöhet a levegővel hajtott autó

Áram helyett sűrített levegővel spórol a PSA

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Az újfajta hajtáslánccal a C3 CO2-kibocsátása 69 g/km-re, fogyasztása 2,9 l/100 km-re csökkenhet, a csak levegős hajtás pedig emissziómentes.



Fontos bejelentést tett a PSA Peugeot Citroën a cég legutóbbi innovációt bemutató rendezvényén. Kidolgoztak egy olyan hibridhajtást, amelyben nem akkumulátor, villanymotor és generátor segítik a belsőégésű motor munkáját, hanem egy speciális sűrített levegős rendszer. Érthető okokból nem nagyon taglalták az Air Hybrid hajtás részleteit, de úgy jellemezték, hogy jelentős lépés a 2 l/100 km fogyasztású autó megvalósításának irányában. A benzinmotor mellé sűrített levegős palackokat, hidromotort és egy speciális bolygóműves automata váltót társítottak. Az ilyennel felszerelt, főleg kisebb méretű modellek ezzel a megoldással háromféle üzemmódban működhetnek: csak benzinnel, csak levegővel, vagy ezek kombinált erejével.
Hirdetés

A franciák becslései szerint az Air Hybriddel hajtott kisautók, például a C3 vagy a Peugeot 208 vegyes átlagfogyasztása 2,9 l/100 km-re csökkenne, CO2-kibocsátásuk pedig alig 69 g/km-re mérséklődne. Ráadásul városban (70 km/órás tempóig) az Air mód használatával az autók nulla emisszióval lennének képesek közlekedni. Bár a rendszer elég összetett, a PSA várhatóan már 2016-ban piacra dobja az első Air Hybrid modelleket. Kíváncsian várjuk, a sorozatgyártás megvalósulása komoly löketet adhatna a pillanatnyilag kicsit egy helyben toporgó hibridek fejlesztésének.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2017.10.30. at 08:18
    Permalink

    Az első három sort nem értettem de föltűntek az elvek, nagyon fontosak! Például soha neakarjál cigit áthozni a határon ha nem kented meg a vámosokat, igényes orális szex nincs 5000 alatt, az autó német, benzines, fekete, a hibridautó olyan mint a pornóiparban shemale-ek! Egyébként meg jobb lenne ha a nagyívű véleményedet a wordpad-be írogatnád, adok egy tanácsot: a végén nem muszáj elmentened.

  • 2017.10.30. at 08:18
    Permalink

    Ezt akkor most szépen feljegyezzük az őrsi naplóba, hogy az aki évek óta tépi a száját hogy nem szabad másokat minősíteni sőt nemcsak hogy másokat nem, de még mások véleményét sem, az hogyan tiporja folyamatosan két lábbal a saját – amúgy teljes mértékben idióta – elveit! LOL! 🙂

  • 2017.10.30. at 08:18
    Permalink

    Miért nem értitek meg az alapszabályt : NE ETESD A TOLLT .Ha nem beszéltek hozzá durcis kisgyerek módjára , majd megunja és eltűnik . NE ÁLLJATOK VELE SZÓBA !!!!

  • 2017.10.30. at 08:18
    Permalink

    “Barom vagy te kisfiam, az is maradsz” kultúrált ténymegállapítás, de feledd hogy ő egy sérült ember, aki a születése óta ekkora barom! A trollkodása mögött meg már megint a saját hergelése van, tudod már “hangol” az esti zseb-zsötemre!
    s3000 ha már túl vagy a (lényegen) és végre lenyugodtál, akkor gyere majd vissza és próbálj meg egyszer az életben frázisok és mocskolódások helyett, normális ember módjára ész-érvekkel-tényekkel (linkek) érvelni, feltéve ha képes vagy rá!??? LOL :-)))

  • 2017.10.30. at 08:18
    Permalink

    [i]“El lehet itt nekünk a jövőről kulturáltan csevegni…”[/i]

    Na pontosan ez az, ami neked soha nem fog menni. Se a jövő, se a kultúrált csevegés.

    [i]“Szóval lehetnek pro és kontra érvek, látnokosdit játszani, nem érdemes.”[/i]

    Persze, ehelyett hasrabaszással egetverő hülyeségek tömegével beszennyezni az információs teret azt érdemes ugye, pont úgy ahogyan Te csinálod?

    [i]“Nehéz a tuti jövőt eltalálni, bármennyire is hiszünk igazunkban, vagy éppen jelenlegi fizikai ismereteinkben.”[/i]

    Azok számára pedig tökéletesen lehetetlen, akik nemhogy a jövőt, de se a jelent se a múltat nem ismerik, sőt nem is képesek felfogni azt, hiszen számukra az ismeret abból áll, hogy mint mondodtt a TV a reklám a szomszéd vagy a rokon. LOL! 🙂

  • 2017.10.30. at 08:18
    Permalink

    Ezzel a bejegyzéssel halál pontosan sikerült beletrafálnom a lényeg közepébe bármennyire is fáj ez neked, és szokás szerint kétségbeesettem próbálod meg nem történtté tenni a sorozatos és egyre nagyobb pofirazuhanásaidat, ahelyett hogy életeben először szembe néznél velük és levonnád végre a tanuságait! 🙂

  • 2017.10.30. at 08:18
    Permalink

    [b]“sok olyan dolog volt ami eleve temetve született, és lám mi lett belőle.”[/b]
    Pontosan! El lehet itt nekünk a jövőről [b]kulturáltan[/b] csevegni, kifejteni véleményünket, érvelni is mellette, a másik ember meg meg tudja ezt kulturáltan “hallgatni” tiszteletben tartani, esetleg cáfolni, ellenvéleményt megfogalmazni, érvelésekkel egybekötve, persze azt is kulturáltan!
    Egy dolgot nem lehet csinálni! Amit s3000 művel, mocskolódni, szemétkedni, provokálni, a lényeget kikerülve, belekötni félmondatokba, azokat félremagyarázni, holott az egész hozzászólásnak teljesen más volt a mondanivalója. Az ilyen viselkedés nagyon távol áll a kultúrember szintjétől. Márpedig a “tudás” a kultúrember ismérve.

    Szóval lehetnek pro és kontra érvek, látnokosdit játszani, nem érdemes. Az életnek az a jellemzője, velejárója, hogy tele van a legképtelenebb fordulatokkal. Nehéz a tuti jövőt eltalálni, bármennyire is hiszünk igazunkban, vagy éppen jelenlegi fizikai ismereteinkben.
    Gondoljuk csak bele Kopernikusz amikor az akkori fizikai törvényekkel ellentétben előadta heliocentrikus világképét, majd ezt Galilei tovább vitte, mekkora közfelháborodást keltett ez az akkori “tudományos” életben. Napjainkban láthatjuk mennyire igaza volt.
    Vagy ott van Jedlik Ányos, amikor először bemutatta villámdelejes forgony-át, és megkérdezték tőle, mire lesz ez jó, mi haszna lehet ennek, akkor azt válaszolta, “nem tudom – játéknak”.
    Láthatjuk mi lett belőle…

  • 2017.10.30. at 08:18
    Permalink

    [i]Arra azonban számíts, hogy könnyen lehet hogy a torkodnak ugranak az itteni aresszív őrültek, akik a témában fellelhető tudásuk teljes és tökéletes hiányát azzal próbálják teljesen sikertelenül kompenzálni, hogy a vérét követelik annak, aki a valósággal szembesíti őket[/i]

    látod, látod, megint mit írtál?Ezt pontosan te csináéod az elektromos, és hibrid technológiával..annyira magadévá teszed, hogy bárki bármit mond ahhoz van egy?? rossz szavad, ráadásul rossz stílusban..

    Ha megfigyelted volt már pár ember aki kultúráltan kifejtette véleményét, te odaírtad hogy majd jól leoltanak..és semmi nem történt…de érdekes…

    lobo:
    sok olyan dolog volt ami eleve temetve született, és lám mi lett belőle.Ha megtalálják az utat ahhoz hogy olcsóbb legyen a “tankolása” és a vételára is mint a jelenlegi bármelyik technológiának, valamint közel ugyan azt nyújtsa mint a mostani “szénhidrogénesek”, akkor nyert ügye van, legyen az bármilyen hajtáslánc..
    Az hogy mit hogyan fejlesztenek, mit találnak ki és hogyan, abba mi nem látunk bele, csak ha engedik…

  • 2017.10.30. at 08:18
    Permalink

    Tény és való, hogy ha hagyományosan gondolod végig a dolgot akkor valóban halottnak tűnhet a dolog és ki tudja lehet az is.

    Na de mi van ha kitaláltak egy teljesen új megoldást, amiről mondjuk nem tudsz. Nem mondom hogy igy van, de miért zárnánk ki a lehetőségét?

    A toyota hibridjéhez is kellett az atkinson ciklusú motor hogy megbizható legyen.
    Miért ne találhatta ki a PSA a saját “atkinson”-ját, amivel megoldja az általad leirt problémákat.
    Nem állítom, hogy igy van, de elképzelhető.

    Ezért mondtam hogy várjunk még a lehurrogásával. Nem ismertették a részleteket, sok itt a kérdőjel.

    A skyactivra is mondták többen hogy ez nem lehetséges, mégis működik. Lehet hogy ez is fog.

  • 2017.10.30. at 08:18
    Permalink

    Tisztelt lobo67!

    Köszönjük az összefoglalót, ezek nagyjából mind így vannnak – 1-2 dologban lehetne ugyan finomítani de a lényegen nem változtatna -. A fenti dolgokat én is rendkívül sokszor, még részletesebben is leírtam az elmúlt években, szakmailag értékelhető reakció nélkül. A fentiek miatt lehet igen nagy biztonsággal leírni, hogy ez a sűrített levegős dolog – legalább is személygépjárművek hajtására – úgy halott ahogy csak van.
    Arra azonban számíts, hogy könnyen lehet hogy a torkodnak ugranak az itteni aresszív őrültek, akik a témában fellelhető tudásuk teljes és tökéletes hiányát azzal próbálják teljesen sikertelenül kompenzálni, hogy a vérét követelik annak, aki a valósággal szembesíti őket. Szóval pajzsokat fel, és drukkolok Neked. 🙂

  • 2017.10.30. at 08:18
    Permalink

    [i]“Már kezdem kapizsgálni, hogy mire is gondolsz, vidi500. Azt gondolod, hogy én inkognitóban s3000 vagyok? Tévedsz. :)”[/i]

    Figyi, még mindig nem érted, nemcsak hogy Te vagyok én de MINDENKI más is én vagyok, legalább is az ő elmebeteg agya szerint így van! LOL! 🙂 Ne tudd meg hányszor gyanúsított már meg hogy én vagyok az X, Y, Z meg a nemtudom kicsoda is akikről életemben még csak nem is hallottam! LOL! 🙂 És tudod hogy érvel? Pont úgy mint most: …háát…öööö…izééé….és ő látta amit látott…meg tudja is mit látott…(csak értelmezni nem tudja mert még ennyire sem futja a képességeiből LOL! 🙂 …és szarrágás az egész…,meg amúgy sem lehet bizonyítani semmit sem! 😀
    Azt bírom ezekben az őrültekben, hogy az egyre sűrűbben előrorduló és egyre hatalmasabb pofáraeséseik nehogy elbizonytalanítanák – mint egy normális ember esetén – hanem még meg is erősítik őket az elmebeteg rögeszméikben! 🙂 No pl. ezért is jó ide járni és jót röhögni ezen az állatkerten. 🙂

    [i]“Fogalmam sincs, ki az az s3000!!!!!”[/i]

    Barátom, ezzel a meggondolatlan kijelentéseddel végzetes hibát követtél el! Ez ugyanis számára 100%-os megerősítése annak, hogy Te én vagyok! LOL! 🙂

  • 2017.10.30. at 08:18
    Permalink

    Én nem szeretnék senkit megvédeni, és senkit leugatni, de nekem sem tetszik az itt megjelenő stílus. Szerintem itt mindenki jó szándékú, érdeklődő értelmes ember, csak ezt sokan jól titkolják, nem kéne.
    A szakmai (tudományos) részhez nekem is lenne hozzáfűznivalóm:
    Nem hiszem, hogy ez a pneumatikus dolog bárkinek bejönne. Nagyon jól megfogalmazható korlátai vannak a használatának, és ez legalább annyira fizika, mint technológia. A levegő sűrítésekor nagyon sok energia “elvész” hő formájában. Ezt kis részben lehet az autó fűtésére használni télen, de nyáron igencsak problémát okoz. A másik serpenyőben még nagyobb gond, hogy a sűrített levegő táguláskor igencsak lehül, ha ezt az energiát nem pótoljuk, akkor csökken a nyomása, csökken a munkavégző képessége. És ezek az energiák ekkora nyomásnál igen nagyok. Ezek miatt igen rossz az energiamegőrzés hatásfoka, az pedig manapság kulcsfontosságú a hibrid technológiákban, nem mindegy, hogy a fékezéskor elnyelt energia hány százaléka hasznosul újra.
    Technológiai oldalról a tartály igen nagy probléma. Nézzétek meg a CNG tartályok körüli problémákat, tömeg, térfogat, ár, megbízhatóság terén. Egy sok helyet elfoglaló pl. 100l-es tartály nagyságrendileg 100kg, és tud tárolni vagy 1-2 kWh energiát (ha valakinek van kedve, számolja ki pontosan most nekem nem megy). Ehhez társul a kompresszor + pneumatikus motor tömege, ami szintén nem elhanyagolható. Nem vagyok abban biztos, hogy a teljes energiamérleget pozitívra ki lehet hozni.
    Még egy pár gondolat: Az elektromos hajtásnak lehet nagyon kicsi a környezeti terhelése, ha pl. megujulóból, vagy akár atomerőműben állítják elő. És jelenleg a világ erre halad. Az akkumulátorokban jelenleg használt lítiumból nagyon sok van az óceánok vizében sók formájában, csak most még olcsóbb a Bolíviában, Kínában, Oroszországban bányászott. De ha a földgáz esetében előtérbe került a palagáz drága kitermelése, ez is fordulhat. Ráadásul az akkumulátorból nem tűnik el a lítium, újra felhasználható.
    Azt viszont én is szívesen veszem, ha vannak az autógyártóknak új ötleteik, a verseny itt is üdvözítő.
    Most lehet engem is köpködni, de előre szólok, én nem fogok itt olyann stílusban visszavágni.

  • 2017.10.30. at 08:18
    Permalink

    Nézd, baromság az egésszel foglalkozni, ezzel kapcsolatban mindenki azt mond amit akar, de bizonyítani senki nem tud semmit. Nem lovagolok rajta, már régen elfelejtettem, s3000 kommentelő hozta elő, én csak válaszoltam a szemtelenkedésére, provokációjára.
    A számítógéppel, meg egy munkahelyen lévő hierarchiával lehet manőverezni, különösen akkor, ha még a mundér becsületéről is szó van. Az adatlapodat csak úgy otthonról kommentelőként nem tudod módosítani. Lényeg: Láttam amit láttam! Tudom mit láttam!
    Éppen ezért ne hivatkozz a weboldal karbantartójára, mert a fenti helyzet miatt számomra
    [b]H I T E L T E L E N!!![/b]
    [i]“Azt gondolod, hogy én inkognitóban s3000 vagyok?”[/i]
    Fordítsuk meg a kérdést. Nem az a lényeg hogy te ki vagy, hanem az, hogy megvan a magyarázat arra, miért nem rúgták ki innen s3000-et már egy évvel ezelőtt, és azóta is itt ártalmaskodik.
    Máshonnan az ilyen kommentelőt az 1/10-edéért is véglegesen eltávolítják.
    Ez a kis baki amit észrevettem, magyarázatot ad az okára.
    Tovább nem kívánok az üggyel foglalkozni, szarrágás az egész, az oldal meg totál komolytalan.

  • 2017.10.30. at 08:18
    Permalink

    Már kezdem kapizsgálni, hogy mire is gondolsz, vidi500. Azt gondolod, hogy én inkognitóban s3000 vagyok? Tévedsz. 🙂 Egyébként még mindig nem értem, miért lovagolsz ezzel a névátírással? Én akkor is leírtam a nevemet, amikor a véleményemet beküldtem, majd amikor megvádoltál azzal, hogy módosítottam az adatlapomon ( kifejezetten megkérem a weboldal karbantartóját, ellenőrizze már le hogy volt-e bármiféle módosítás a regisztrációmban és azt tegye közszemlére!! ) akkor is megadtam még a facebook-os profiloldalamat is, mert én vállalom magamat. 🙂 Fogalmam sincs, ki az az s3000!!!!!

  • 2017.10.30. at 08:18
    Permalink

    Miféle pofára esés? Az hogy szemét módon át lett javítva a név (felső rovat) az adatlapon?
    Én nem dicsekednék vele. Szégyelld magad! komolytalan.
    Legalább volt aki észrevette először a figyelmetlenséget, majd utána a korrigálást.
    Persze képlékeny terület. Mindenki azt mond amit akar, de bizonyítani senki nem tud semmit.

  • 2017.10.30. at 08:18
    Permalink

    OK, ez lehet egy párhuzam, de remélem érzed, hogy nagyon halovány. Kb. olyan hogy 1997 előtt is voltak hideg telek és most is hideg van, tehát a sűrített levegős hibrid bejöhet. 🙂
    Ez ugyan nem bizonyító erejű dolog, de a Toyota kismillió féle hajtásláncot megvizsgált már – elméletileg és az ígéretesebbeket a gyakorlatban is -, többek között a sűrített levegős megoldások közül is néhányat, és eddig fel sem merült, hogy ezek valaha is sorozatgyártásba kerüljenek a súlyos, és leküzdhetetlennek tűnő hátrányai miatt.
    Amúgy persze, lehet ilyet csinálni, még akár a használható szintig is össze lehet kalapálni a dolgot, de szar lesz a meglevő megoldásokhoz képest, azaz: mindenképpen rosszabb hatásfokú – számottevően többet fog fogyasztani az elektromos hibrideknél -, a megbízhatósága nagyon kétséges lesz hogy csak a legfontosabbakat említsem, és én fogadnék, hogy az ára sem lenne versenyképes. Ezek közül bármelyik önmagában elegendő a sikertelenséghez.

    Amúgy a hivatkozott hibridek történetét összefoglalni próbáló oldal nagyon gyenge, nem javaslom hogy abból tanulj. Egy csomó felesleges dolgot írtak bele de ami még nagyobb baj, hogy mégtöbb lényeges állomás és adat meg hiányzik belőle.

  • 2017.10.30. at 08:18
    Permalink

    Hosszú kommentet írtál. Hiába ilyen hosszú, ennek ellenére semmilyen érdemi jellegű autós szakmai, műszaki információt, újdonságot nem tartalmaz! Ellenben mocskolódást és önimádatot azt igen.
    Amennyiben nem így látod, a gyengébbek kedvéért légyszi másold már be újra e hosszú írásodat, és jelöld meg benne vastag betűvel, TE mit tartasz benne építő jellegű, előre mutató szakmai, műszaki információnak, mert én szakmai oldalról csupán frázisokat látok benne, de Te majd felvilágosítasz. 🙂

  • 2017.10.30. at 08:18
    Permalink

    Kedves Csibe:
    [i]“Az én gondom az volt, ami most is történik.”[/i]
    Mindnyájunk gondja az, azoknak is, akik csak olvassák ezt az oldalt, azoknak meg még inkább, akik gyakran kommentelnek.
    Ez nem csak most történik így, ez attól a pillanattól van így, amióta ide s2000, majd később s3000-re átnevezve magát, kommentelő ide belépett. 2011. augusztus.
    Kétségtelen, hogy az utóbbi időben fokozódott a helyzet, ami abban nyilvánult meg, hogy egyre nagyobb közfelháborodást váltott ki s3000 viselkedése, aminek már nem csak a rendszeres kommentelők, de a jobbára csak olvasók is hangot adtak egy egy megnyilvánulás erejéig.
    [i]“Ha nem megy erőszakkal, megpróbálom szép szóval elintézni a vitákat.”[/i]
    Szép dolog, tartsa meg az “Isten” a szokásodat. 🙂
    [i]“Itt egy szakmai fórum van nem egy Talk-Show.”[/i]
    Ebben nagyon tévedsz kedves Csibe!
    Ez itt nem az autógyártók világszövetségének konferenciája, vagy az értékesítők, autóépítő TEAM-ek országos konferenciája, hanem az átlagautós véleményét kutató [b]PLETYKAOLDAL! [/b]
    A komoly szakmai fórum nem így néz ki, és azok általában zárt körűek.
    Itt a cikkek egyértelműen a nagyközönségnek íródnak, olyan a jellegük, és szakmai mélységük is, várva rá a hétköznapi autós véleményét.
    Nem nehéz ezt kikövetkeztetni, ez is intelligencia kérdése, amit s3000 olyan szívesen hajtogat. Persze nem kell sok belőle, hogy ehhez a felismeréshez eljusson az ember.
    Köszönet a tájékoztató jellegű linkhez, ami a hibrid autók történelmi visszatekintése. :-)))

  • 2017.10.30. at 08:18
    Permalink

    Már mondtad nekem, hogy sikerült lecsúsznom a többiek szintjére. Előtte mással problémáztál, hogy nem mindegy a nick név. Erre az enyémet nem sikerül helyesen leírnod. Besz*rás vagy komolyan mondom. Vagy a diszle[b]ksz[/b]ia+generátor mellett az olvasás sem megy? 🙂

  • 2017.10.30. at 08:18
    Permalink

    [i]“18-20 évvel ezelőtt én is azt gondoltam, hogy a hybrid-hókuszpókusz csak ámítás, és nem jó semmire. Ez akkor így is volt.”

    18 évvel ezelőtt még nem létezett kereskedelmi forgalomban kapható hibrid személygépjármű, így nem tudom hogy mire hitted, hogy ámítás.[/i]

    A válaszom egy link (mert mielőtt leírtam, utánajártam. 🙂 )
    [url]http://www.zoldauto.info/mult-jelen-jovo/a-hibrid-autok-tortenete[/url]
    18-20 éve csupán a tanulmányautók és próbálkozások, mint most a pneu-hybrid, léteztek. És akkor sokan nem hittek benne, erről szólt a bejegyzésem. 🙂

  • 2017.10.30. at 08:18
    Permalink

    Tisztelt Csibe!

    [i]“Nagyon sok és tényszerű hozzászólása van, ami még az olyan öreg rókáknak, mint én is, sok újat ad…”[/i]

    Ez pontosan így van, köszönöm szépen ennek a ténynek a megállapítását! 🙂 Manapság igen kevés az olyan képességű és megfelelő szintű intelligenciával megáldott ember, aki ezt nem csak hogy észreveszi, de még szóvá is teszi. Ezért járt a köszönet. 🙂

    [i]“…, de a stílus bicskanyitogató.”[/i]

    Erre Hofi után szabadon kiváló megoldás van, nem kell bicskát tartani a zsebben és akkor biztos nem tud gondot okozni. 🙂 Amúgy intelligens ember a lényegre koncentrál, az idióták meg csak a körítésre tudnak (ebben vidi500 képviseli itt az abszolút mélypontot), ígyhát az írasaimra való reagálás is rögtön képes osztályozni az embereket ebbe a két csoportba. 🙂

    [i]“Kérlek, kis s 3000 fogd vissza magad, és inkább arra pazarold az energiádat, hogy mégtöbb tényszerű adatot osztasz meg velünk, nem pedig oda vissza ping-pongozol a többiekkel. Mondjuk ezt nem csak tőled szeretném kérni, hanem a párbajhősöktől is, akik kinyomott mellel állnak veled szemben és hangoztatják:ide lőj! “[/i]

    Be kell látnom ebben van valami, hiszen sokszor annyi tényt tudnék írni a témában mint amennyit szoktam, de sajnos igen gyakran elcsábulok a sok bambán vigyorgó nyáladzó idióta láttan, akik itt sétálnak fel s alá, rajtuk elöl hátul a saját idiotizmusukból legyártott “ide lőjj” táblával! LOL! 🙂 De figyelembe veszem a kérést és a jövőben próbálok ellenállni az egyébként rendkívül nagy élvezeti értéket adó idiótavadászatnak :P, még akkor is ha ennyire ínycsiklandozó, dús, puskavégre való, prédákban gazdag csordák lófrálnak fel s alá az orrom előtt. 😉
    Mellesleg a párbajhősöktől hiába kérsz bármit is, túl hülyék hozzá, hogy bármi is eljusson ebből a tudatukig úgyhogy nekik csak a móresre tanítás és a levadászni való préda szerep marad, ez a tapasztalat több mint egy évtizede.

    [i]“Valahogy úgy érzem, kényszert érzel arra, hogy az általam is oly nagyra tartott hybrid technikát mindennel szemben megvédd!”[/i]

    Ezt viszont teljesen rosszul érzed! A hibrid – vagy bármilyen más technikának, ami mellett esetleg állást foglalok – az ég egy adta világon semmi szüksége sincs semmilyen védelemre. A fizikai törvények azok, amik eldöntik hogy egy megoldás hosszabb távon életképes-e vagy sem. Senki az univerzumban ezt nem tudja megváltoztatni, ebből egyenesen következik, hogy totálisan értelmetlen lenne azt “védeni”, mert végső soron ennek nincs hatása a dologra.
    Amire valóban késztetést érzek az az idióták saját idiotizmusukkal való szembesítése. Kezdődött ez itt Der Millan “műszaki diplomás”-al LOL! :), aki habzó szájjal előadta a Hummer zőőődebb mint a Prius atmobaromságát 2011-ben, 4 teljes évvel(!) azután, hogy elterjedt ez az elmebetegség és rögtön utána a tucatnyi tudományosan tökéletesen korrekt cáfolata is a neten. Ez olyan égbekiáltóan magas labda volt, hogy nem lehetett neki ellenállni és azonnal borotvaéles logikával, egy csodálatosan kivitelezett, megsemmisítő erejű csapást mértem az idiotizmus tűzfészkére! LOL! 🙂 (Jellemző, hogy a hülyegyerek azóta is kézzel-lábbal próbálja tagadni a tagadhatatlant, de hát ez annyira tipikus reakció, vagy 1000x tapasztaltam már az elmúlt évtizedekben 🙂 Aztán szépen sorban jött a többi degenerált egyik a másik után, pont úgy ahogy szoktak. Azonban az, hogy az ember elmondja a tényeket a Prius-al, a hibrid hajtáslánccal vagy akármi mással kapcsolatban és megmutatja a másiknak azt, hogy eddig atombaromságban hitt nem azt jelenti, hogy “védené” ezeket a dolgokat, hanem csak azt, hogy tiszeli a tényeket (hihetetlenül ritka tulajdonság manapság).

    [i]“Hogy a sűrített levegő halott ötlet? lehet. De lehet, hogy nem. Nem kenyered, hogy ezt eldöntsd.”[/i]

    Nem éppen fordítva, TÖKÉLETESEN az én kenyerem, ha valaki hát én megmondhatom.

    [i]“Majd az idő megoldja.”[/i]

    Pont ez különbözteti meg a hozzáértőt az ostoba kibictől, a hozzáértő igen nagy valószínűséggel jól, ELŐRE meg tudja mondani mi várható, a kibic meg még utólag is hummer zőődebb-ezik, fingja sincs semmiről sem és még véletlenül sem képes eltalálni mi van a valóságban, pont úgy, ahogy az itteni vidi/combi/kutty/nick/nika/kopasz/gé/hybridfoelife/gery stb. bagázs sem tudja.

    [i]“18-20 évvel ezelőtt én is azt gondoltam, hogy a hybrid-hókuszpókusz csak ámítás, és nem jó semmire. Ez akkor így is volt.”[/i]

    18 évvel ezelőtt még nem létezett kereskedelmi forgalomban kapható hibrid személygépjármű, így nem tudom hogy mire hitted, hogy ámítás.

    [i]“Gondolj bele: mekkora hülyeségnek tűnik egy lendkerékben tárolni a regeneratív energiát, mégis használják.”[/i]

    Egyáltalán nem hülyeség, elméletileg nézve nem feltétlenül rossz megoldás, de ez önmagában csak szükséges feltétel hiszen a gyakorlatban nagyjából halott, a KERS-es bohóckodásokon kívül teljesen használhatatlan személygépjárművekben (maga a KERS meg az egyagysejtes pedálhuszárokon kívül senkit sem érdekel és nem véletlenül).

    [i]“Gondolod, nem előzte meg piackutatás, hatástanulmány a fejlesztést? Ha nem lenne piacképes, lenne értelme ennyit beleölni?”[/i]

    Konkrétan ebben az esetben nem tudom mi előzte meg a “fejlesztést”, de se a piackutatás se a hatástanulmány se a fejlesztés nem hiba nélküli dolog, tucatnyi példát lehetne mutatni mindegyikre ami óriási bukással végződött. Ha viszont valaminek az alapvető fizikai törvényekből következő tulajdonságai pocsékak mint ahogyan azok ennél a sűrített levegős hibridnél, akkor a világ összes hatástanulmánya meg piackutatása sőt még a csoda sem tudja megmenteni bukástól de még akár az is lehet, hogy piacra sem kerül. Ha semmi sem jön össze, akkor még lehet szenvedni réspiacokra való betöréssel, de ez szerintem még arra sem alkalmas.
    A PSA-nak már volt nemegy hatalmas melléfogása, legutóbb a dízel hibridjük tanyázott gigantikus nagyot, amit már sok évvel korábban szintén halál pontosan megmondtam előre, csakúgy mint a benzines hibridek térnyerését tizeniksz évvel ezelőtt, amikor még az utcai kóborkutya is azt ugatta hogy hülyeség az egész meg zsákutca stb. A teljesítmény pedig pontosan ez, JÓELŐRE megmondani mi lesz.

    [i]“A Prius is drága, mégis fogy.”[/i]

    Európában drága, elsősorban a nem EU-n belüli gyártás és az ebből adódó magas adók/vámok miatt. Az USA-ban majdnem fele annyiért megkapod. Japánban a kettő között van az ár, mégis ott adják el belőle messze a legtöbbet.

  • 2017.10.30. at 08:18
    Permalink

    Srácok, én nem magasztalok senkit. Az én gondom az volt, ami most is történik. Itt egy szakmai fórum van nem egy Talk-Show. Már megint arról megy a fórumozás, hogy ki ez a jó képességű, aki kis s 3000-et magasztalja? Én vállaltam nevemet, elérhetőségeimet most is, mindig is, és fogalmam sincs, ki az a s3000!! Azt láttam, hogy sok konkrét dolgot ír ide. Ennek ellenére a stílusa bicskanyitogató, mint azt már mondtam!!
    Próbáltam az állóháborút megszűntetni, mert nincs érdemi elmozdulás egyik irányba sem. én nem azért olvasom a cikkeket, mert kíváncsi vagyok az egymásra köpködésekre, hanem azért, mert érdekel!! Ha nem megy erőszakkal, megpróbálom szép szóval elintézni a vitákat. Aki nézte a képeimet, az látja hogy nem vagyok egy kis darab ember és elég hamar eljár a kezem is ha nem tetszik valami, most még is így próbálkoztam! De kezdem azt gondolni, hogy itt nem csak a sokat vitatott s3000-el van a baj, mert most is TI kezdtetek ki egy olyan embert, ki tenni akart, mert tele a bréje a sok mellépofázással!

  • 2017.10.30. at 08:18
    Permalink

    Hát ez a csibe engem is meglepett… a jó-képességű fórumtárs felmagasztalása kapcsán!
    No de mindegy ha így érzi, akkor ez már legyen az ő problémája. LOL.:-)
    s3000-el szemben én el tudom fogadni azt, hogy vannak másképp gondolkodok is!

  • 2017.10.30. at 08:18
    Permalink

    Bocs, még a bemásolt adatlap is manipulálható, bármi mondható arra is…
    Érdemtelen az egész ügy, ettől függetlenül szolgál furcsaságokkal.

  • 2017.10.30. at 08:18
    Permalink

    Igen, itt a döntő az lehetne, ha az esti adatlapodat még azon nyomban mindenestől le CtrlC-CtrlV-zem, és most ide visszamásolom.
    Így bármit mondhatsz Te is és én is.
    Mindenesetre tény, akárhonnan nem lehet módosítani egy regisztrációs adatlapot…
    Nem kenyerem a kíváncsiskodás, csak azért mentem rá az adatlapodra, ki az az őrült, aki s3000 alantas eszetlen trollkodását elkezdi magasztalni, hálás neki és még meg is köszöni “munkásságát”.
    Érdekes helyzettel találtam magam szemben.

  • 2017.10.30. at 08:18
    Permalink

    Bocsi, de ezt nem teljesen értem teljesen. Én regisztrálás során mindkét helyen a Csibe nevet állítottam be, így nem tudom, mi egyebet láttál? Egyébként azért adtam meg a nevemet a hozzászólás végén, mert én vállalom magamat. Sőt, továbbmegyek, ha a nevemmel a Fészen keresel, könnyen beazonosíthatsz a Csibe becenévvel (már vagy 30 éve használom ezt a találó vecenevet), és még az elérhetőségemet is megtalálod (minden formáját, telefon e-mail, stb)

  • 2017.10.30. at 08:18
    Permalink

    Észbe kaptál “haver”?
    Tegnap éjszaka, amikor megírtam a “Mindjárt sírva fakadok” kommentet, a Csibe becenév fölötti név rovatban egy egészen más név szerepelt, nem a Richter Zsolt!!!!!
    Ma reggelre már mindkét rovatban Csibe- Csibe név van. :PPPPPPPPPP

  • 2017.10.30. at 08:18
    Permalink

    [i]“…bár ha kidobná visszajönne más néven uh tökmindegy.”[/i]
    ÁÁÁ dehogy. Volt itt korábban egy kommentelő, aki máshol moderátor volt.
    Meg is ígérte neki, ha ezt az oldalt ő moderálná, gondoskodna róla, semmilyen módon ne tudjon visszajönni.
    Mondanom sem kell, azonnal halálos ellenség lett…
    Már itt is többször kifejtettük mi a módja az ilyen helyzetek végleges felszámolásának.

  • 2017.10.30. at 08:18
    Permalink

    Felesleges találgatni…egyszerűen élvezi hogy tönkreteszi a fórumot és meggátolja az embereket az információ cserében.

    A moderátor nem tudom miért nem dobja ki lehet h jol szórakozik…bár ha ki dobná visszajönne más néven uh tökmindegy.

  • 2017.10.30. at 08:18
    Permalink

    Kombi27 kérdésére:
    4. ötlet: humanitárius okok miatt megtűrik. Pl. egy korábbi ismeretség, jó kapcsolat stb.

    1-3 ötleted igen és nem dilemmákat vet fel.
    [i]“1. ötlet: a szerkesztő gárda tagja.”[/i]
    a verzió: Udvari Bolond-ot játszana? Jenő úr esetében látni lehetett, hogy 2 (vagy akár több) nick név alatt képes magával is vitatkozni, sőt “köcsög”-özni is. :-).
    A Jenő úr szerep jól indult, aztán valamiért órákon belül visszazuhant régi s3000 énjébe, lebuktatva ezzel magát. 🙂

    b verzió: Ennyire lökött, mint ahogyan itt előadja magát, csak alapból lehet valaki. Ezt tudatosan megjátszani hónapokon keresztül? Képtelenség.
    Más fórumokban, más neveken is részt vesz, ahonnan a moderátorok kirugdossák.

    [i]“2. ötlet: megdobja az oldal látogatottságát.”[/i]
    A kommentek számát dobja meg, ami személyeskedésből áll, de nem érdemi hozzászólásokat.
    Meggyőződésem, hogy az olvasóközönség nagy része csak legyint erre a “barbarizmusra”, és habár volna sokuknak mondanivalója, meg sem szólalnak, (ha néhányuk mégis, akkor csak egyszer-kétszer), mert nem teszik ki magukat az ilyen alantas személyeskedésnek, mocskolódásnak, ami itt folyik részéről.

    [i]“3. ötlet: a moderátor is kva jól szórakozik.”[/i]
    Először még szórakoztató lehet, de úgy gondolom egy idő után unalmassá, bosszantóvá, felháborítóvá válik ez az egysíkú, sablonos magatartásbeli következetlenség, együgyű provokatív megnyilvánulások tömkelege, amit ideszór.

  • 2017.10.30. at 08:18
    Permalink

    Tisztelt olvasók. Tisztelt s3000

    Már jó régen nyomon követem az Autonavigator azon cikkeit, amik valami féle alternatív járműhajtással foglalkoznak. Ennek több oka is van: új autó vásárlása előtt állok, és a lehetséges jelöltek között szerepel a Toyota Prius III is. Ezen felül villamos mérnök vagyok és érdekelnek a technikai újítások. Egy autóipari cégnél (turbófeltöltőket gyártunk) dolgozom, így minden újítás érdekes számunkra, ami nélkülözi a termékünket, mert azt a zsebünkön érezzük.
    Sajnálom, hogy minden ilyen cikk szét van OFF-olva a pocskondiázások miatt! Sajnálom, hogy kis s 3000 így viselkedik a közönséggel! Nagyon sok és tényszerű hozzászólása van, ami még az olyan öreg rókáknak, mint én is, sok újat ad, de a stílus bicskanyitogató. Ezért vettem a fáradtságot, hogy ezt a pár sort idevéssem. Kérlek, kis s 3000 fogd vissza magad, és inkább arra pazarold az energiádat, hogy mégtöbb tényszerű adatot osztasz meg velünk, nem pedig oda vissza ping-pongozol a többiekkel. Mondjuk ezt nem csak tőled szeretném kérni, hanem a párbajhősöktől is, akik kinyomott mellel állnak veled szemben és hangoztatják:ide lőj!
    Valahogy úgy érzem, kényszert érzel arra, hogy az általam is oly nagyra tartott hybrid technikát mindennel szemben megvédd! Nem kell! Hogy a sűrített levegő halott ötlet? lehet. De lehet, hogy nem. Nem kenyered, hogy ezt eldöntsd. Majd az idő megoldja. 18-20 évvel ezelőtt én is azt gondoltam, hogy a hybrid-hókuszpókusz csak ámítás, és nem jó semmire. Ez akkor így is volt. De csinálták a kis ferdeszeműek a módosításokat, és olyan autót hánytak össze a Prius III formájában, ami sok ember számára etalon.
    A hybrid technika rákfenéje a regeneratív energia tárolása. Próbálkoznak sokan sok féle eljárással: akkumulátor, KERS (Kinetic Energy Recovery Systems) pneumatika, stb… Gondolj bele: mekkora hülyeségnek tűnik egy lendkerékben tárolni a regeneratív energiát, mégis használják. 🙂 A pneumatikus energiatárolás (hozzáteszem, nem új dolog, és külföldi szaklapokban már évekkel ezelőtt olvastam működő rendszerről) problémáján sok tíz mérnök sok ezer munkaórát töltött. Gondolod, nem előzte meg piackutatás, hatástanulmány a fejlesztést? Ha nem lenne piacképes, lenne értelme ennyit beleölni? Drága? Lehet. A Prius is drága, mégis fogy. Pedig el lehetne azt a 12 MFt-ot egy Mercedes-re is költeni és az még “menő” is, nem csak jó.
    Így arra kérlek, továbbra is szolgáld a tanulásunkat, és a net-ről összevadászott tényszerű adatokat, – amit mi lusta emberek nem teszünk meg olyan alapossággal, mint te – oszd meg velünk, és mi megköszönjük munkásságodat, hidd el!
    Maradok tisztelettel nevemet vállalva:
    Richter Zsolt

  • 2017.10.30. at 08:18
    Permalink

    1. ötlet: a szerkesztő gárda tagja.
    2. ötlet: megdobja az oldal látogatottságát.
    3. ötlet: a moderátor is kva jól szórakozik.
    Most csak ennyi ugrott be.

  • 2017.10.30. at 08:18
    Permalink

    reméljük olyan “sokáig” már nem fog élni 🙂
    valakinek használható ötlete arra hogy miért nem teszik ki az oldalról, vagy miért nem moderálják a szeméyleskedő kommenteket?
    A cigányozást bezzeg azonnal kivágják…

  • 2017.10.30. at 08:18
    Permalink

    Ha sikeres lesz, akkor majd azt mondja hogy ő sosem mondta h nem lesz.

    Egyébként folyamatosan hangoztatja hogy pont olyan hülyék vagyunk mint azok akik 15 éve nem hittek a villanyhibrid technológiában.

    Akkor ő most pont ugyanugy nem hisz a pneuhibridben és lehet hogy 10 év mulva ott fog tartani vagy tovább mint most a villamos barátja. Akkor most ki is a begyöpösödött barom?

  • 2017.10.30. at 08:18
    Permalink

    Nyugodj meg, csapd ki a brét -ahogy szoktad 🙂 LOL:-))) – és próbáld meg kulturáltan folytatni a társalgást kis fiam. Na de nem válaszoltál még nekem a közös sörözés ötletére, ez illetlenség ezért leülhetsz elégtelen!!!
    A cikkhez hozzászólva üdvözítő hogy a PSA csoport is keresi az alternatív hajtásláncokat!

  • 2017.10.30. at 08:18
    Permalink

    Én eddig rohadt jól szórakozok. Szóval azt írta az [b]értelmelmes[/b] diszle[b]ksz[/b]iakirály, hogy nézd meg mire írta:
    [i]“Mi az egyszerűbb és olcsóbb technológia az elektromos hibridek [b]genárátor[/b]-inverter-akkumlátor megoldása, vagy a légkompresszor – tartály megoldás.”

    Mechanikailag minden kétséget kizáróan az elektromos megoldás az egyszerűbb, tekintve hogy [b]NULLA db mozgó[/b], kopó alakatrészt tartalmaz.
    [/i]
    Szóval közlöm veled, hogy a generátorban nincs forgó alkatrész. Azért, mert az [b]értelmelmes[/b] diszle[b]ksz[/b]iakirály azt írta. LOL! 🙂
    A teljesség igénye nélkül szeretnék a zsikipédiából idézni:
    “Generátornak nevezzük azokat a [b]forgó[/b] villamos gépeket, amelyek a tengelyükön közölt mechanikai munkát villamos energiává alakítják.” LOL! 🙂
    Összegzés: a forgás nem a mozgás egyik fajtája. LOL! 🙂

  • 2017.10.30. at 08:18
    Permalink

    tényleg félreolvastam bazzeg….

    [i]“Mi az egyszerűbb és olcsóbb technológia az elektromos hibridek genárátor-inverter-akkumlátor megoldása, vagy a légkompresszor – tartály megoldás.”

    Mechanikailag minden kétséget kizáróan az elektromos megoldás az egyszerűbb, tekintve hogy NULLA db mozgó, kopó alakatrészt tartalmaz.[/i]

    gondolom a generátorban sincs semmilyen kopó mozgó alkatrész,mint mechanikai elemben.. LOL

    tudod azt nem értem mit keresel még itt….egyszer már kifejtetted hogy ilyen betonhülyéknek eleget magyaráztad a dolgokat, és beleuntál…

    Akkor csak írd le a tutit, és nyomd meg az ikszet a jobb felső sarokban…sokkal többre megyünk vele mi betonhülyék, minthogy úgy beszélsz mindenkivel mint akit a kutya valagából rángattak ki.
    Az erőszak erőszakot szül, talán ezt is megtanulhatnád…

  • 2017.10.30. at 08:18
    Permalink

    [i]“”Mechanikailag minden kétséget kizáróan az elektromos megoldás az egyszerűbb, tekintve hogy NULLA db mozgó, kopó alakatrészt tartalmaz”

    ismét megkérdezem: hol nincs itt mozgó kopó dolog…”[/i]

    B+ te szerencsétlen nyomorult [b]AZT IS ELOLVASNÁD VÉGRE HOGY MIRE ÍRTAM EZT????????????????????[/b]

    Jézus atyaúristen! Hogy lehet ennyire ostoba marha valaki hogy százötvenhatmilliárdodszor is betonhülyét csinál magából???!!!
    Amúgy én is egy idióta vagyok hogy leállok ilyen véglényekkel kommunikálni. 🙂

    [i]“de semmi konkrétumot soha nem mondasz..”[/i]

    Tényleg, ha soha semmi konkrétumot nem írtam még, akkor Te mire reagálsz, a semmire? LOL! 🙂

  • 2017.10.30. at 08:18
    Permalink

    Egy moderátornak úgy gondolom nem (csak) az a feladata, hogy amikor már “ég a ház”, akkor tessék-lássék módon egy egy hozzászólást töröl.
    A “tűzfészket” kell felszámolni…

  • 2017.10.30. at 08:18
    Permalink

    [i]Mechanikailag minden kétséget kizáróan az elektromos megoldás az egyszerűbb, tekintve hogy NULLA db mozgó, kopó alakatrészt tartalmaz[/i]

    ismét megkérdezem: hol nincs itt mozgó kopó dolog…ne azt írd hogy hülye vagy, egy mondatot sem tudsz értelmezni, hanem hogy HOL, MILYEN ELEKTROMOS RENDSZERBEN (elektromos autó meghajtásánál) NINCS MOZGÓ KOPÓ ALKATRÉSZ?

    és szívesen vennénk a magyarázatot, nem pedig azt hogy nem értjünk..mert az értjük hogy fröcsögsz itt mint egy kivert f@sz, de semmi konkrétumot soha nem mondasz..

  • 2017.10.30. at 08:18
    Permalink

    Jól van, most már elégedetten hátradőlhetsz, visszavágtál. :-))))))
    Folytatod itt a Don Quijote harcot a képzelt ellenségekkel szemben.
    Könnyen átlátható vagy.
    Itt semmi szánalmas küzdés nincs azon kívül, amit te művelsz. Ez itt nem más mint szórakozás, véleménycsere, beszélgetés [b]LENNE[/b], ha te itt fel nem forgatnál mindent a hisztérikus személyeskedéseiddel, provokációiddal, mocskolódásaiddal.
    Ez nem kultúremberre valló viselkedés, nem ide való, méltatlan ehhez, és más internetes oldalakhoz is, de ezt már sokszor, különböző formában kifejtettem.
    Olvasd el pkrt 2013.jan. 24- én 16 óra 16 perckor íródott véleményét, újra és újra egészen addig, még fel nem sikerül fognod legalább felét, de az sem volna baj, ha úgy egy az egyben értelmezni tudnád.
    [url]http://www.autonavigator.hu/hozzaszolas/cikk/9374/22042[/url]
    Remélem egyszer az autónavigátor szerkesztősége is észbe kap, és véget vet az értelmetlen ámokfutásodnak.

  • 2017.10.30. at 08:18
    Permalink

    héééé..megint hol a moderátor?

    Gyerekek..kezd elegem lenni.
    Az összes ide nem illő hozzászólást törölni kellene..(beleértve az enyéimet is)
    A moderátor kb annyit és mint egy vietkong katona, aki élvezi ha az elaknásított terepen felrobbannak a foglyai…
    Nem veszi észre hogy minél jobban nem moderál annál jobban elharapózik itt minden?

  • 2017.10.30. at 08:18
    Permalink

    [i]“Szerinted meg lehetetlen a 100m-es hosszabito es a villamos megoldásban nincs mozgó alkatrész. És én legalább bevallom hogy félreértettem.”[/i]

    Soha nem vallotál be semmit csak még nagyob hülyét csináltál maagdból, mint ahogy most is ezt teszed! Tekintve hogy nem adatott meg neked a gondolkodás, az olvasás, írás, következésképpen a szövegértelmezés képessége sem, ezért nem is tehetsz mást, így a 100m-es hosszabitó és a nincs mozgó alkatrészes tévelygéseiddel is csak újabb betonhülyét csináltál magadból, amin ismét rendkívüli mód jól szórakozunk. LOL! 🙂
    Talán majd lesz megint valaki aki megszánja az ostoba fejedet, és szépen lassan szótagolva elmagyarázza mi az amit megint sikerült félreértened, de addig is még nagyon sokat fogunk röhögni a hülye fejeden! ROFLMAO! 🙂

  • 2017.10.30. at 08:18
    Permalink

    Na ezért jó ide járni! Itt már a hozzád hasonló már nem is tudom minősíteni mik, mert nincs is rá szó 🙂 tuti-halál biztosra kiderítették, hogy én vagyok az ausztriai Toyota kereskedésnek a nemtudomén kije, én vagyok az antika, most már ezek szerint én vagyok a jenő úr, és bizonyára én leszek a béluska az ödönke meg józsika is. LOL! 🙂
    Van az értelmes ember, az átlagos, a tehetségtelen, a buta, a hülye, az idióta, a mongolidióta és vagytok Ti, akik soha de szó szerint SOHA a büdös életben még csak a közelébe sem tudtok találni a valóságnak SEMMILYEN területen sem! 😀 Könnyen lehet, hogy ennyit életemben nem röhögtem elmebetegeken mint rajtatok ahogy szánalmasan küzdötök mint disznó a jégen és egyik marhaság után egyre nagyobbakba bonyolódtok! LOL! 🙂
    Csak most, csak Neked elárulom a legnagyobb titkot! Még vidi500 is én vagyok ám! 🙂
    A legfélelmetesebb az egészben az, hogy még el is fogja hinni a szerencsétlen! 😀

  • 2017.10.30. at 08:18
    Permalink

    Szerinted meg lehetetlen a 100m-es hosszabito es a villamos megoldásban nincs mozgó alkatrész. És én legalább bevallom hogy félreértettem. Bár te azt irtad fel tudsz sorolni egy tucat gépet ami 101%os hatásfokkal müködik. Elkezdtem gyűjteni a hülyeségeidet. Már jo hosszu a lista. Rádasul egy elvakult barom vagy aki semmi megoldást nem hajlandó elfogadni a villamoson kivül.

  • 2017.10.30. at 08:18
    Permalink

    [i]“s3000 elnézést, hogy elírtam a nick nevedet.”[/i]

    Nem kell elnézést kérni, totálisan lényegtelen a név, csak arra kell hogy meg lehessen különböztetni egy másik hozzászólótól.

    [i]“kutty89 nagyon jó megfogalmazta még az elején, hogy jó bármi alternatíva ami növeli a versenyt”[/i]

    Erősen kétlem, hogy bármit képes lenne megfogalmazni, mivel azt sem érti amit saját maga leír nem hogy amit a másik. A hónapokkal ezelőtt leírt szövegemet sem sikerült még megfejtenie, még mindig erősen dolgozik rajta, teljesen sikertelenül. LOL! 🙂
    Amit most írt az is marhaság a köbön, az elmúlt néhány 100 év elavult terméke, ami teljes katasztrófához vezetett. Amúgy a fenti sűrített levegős hibrid soha nem fogja növelni a versenyt mert soha nem lesz belőle semmi.

    [i]“Itt az alkáli földfémek értendőek amiből egy akkumulátorhoz sok kell és ez a gond.”[/i]

    Rendben, akkor halljuk, konkrétan milyen alkáli földfémek kellenek az akkumulátorokhoz és mennyi az a sok?

    [i]“Összegezve az akkumulátor olyan anyagból készül aminek ára folyamatosan emelkedik”[/i]

    Ennek ellenére ma olcsóbban lehet hibridhez jutni mint évekkel ezelőtt.

    [i]“Képmutatás a 0 g/km CO2 kibocsátásról beszélni amíg az Ajkaiak megfulladnak a (Lignit) Hőerőmű miatt.”[/i]

    A 0 g/km az a lokális emissziót jelenti, úgyhogy köze sincs a képmutatáshoz csak érteni kelleni miről van szó. De érdekes hogy mindig ide lyukadunk ki. 🙂
    Az elektromos jármű 0 lokális és AKÁR 0 globális szennyezéssel működtethető. Belsőégésű motorral hajtott járműnek viszont se a lokális se a globális szennyezése soha nem lehet 0, és az a nem nulla az is jóval magasabb mint az elektromos esetén.

  • 2017.10.30. at 08:18
    Permalink

    Akkor olvasd el a cikket még egyszer – vagy kérj meg valakit aki elmagyarázza 🙂 -! Semmilyen piacképes terméket nem mutattak be fiam, a semmit mutatták be hogy majd egyszer 2016 után talán esetleg lehet belőle valami. De nem hogy 2016-ra de már 1 hónap múlva el lesz felejtve az egész.
    És Te ezt az egészet bamba vigyorral szájtátva benyelted. Úgyhogy célba is ért, pont az ilyeneknek szánják ezeket az agymosó hülyeségeket. 🙂

  • 2017.10.30. at 08:18
    Permalink

    Persze persze kisfiam, Te szerinted 200%-os hatásfokról is írtam, de ott is más magyarázta el neked mekkora hülye vagy de azóta sem érted. LOL! 🙂

  • 2017.10.30. at 08:18
    Permalink

    Már csak az érdekelne, hogy az ilyen [b]értelmelmes[/b] diszle[b]ksz[/b]iás hogy képes használni az internetet, amikor még írni sem tud. LOL! 🙂 (igen, direkt tőled idéztem, én ezeket veled ellentétben le tudom írni)

  • 2017.10.30. at 08:18
    Permalink

    LOL! 🙂
    Ééééés igen, a végtelen tudatlanság, az éjfekete setétség, a hülyeség és a bunkóság koronázatlan királya is csatlakozott a olvasni képtelenek csapatához, és ismét kegyetlenül nagy hülyét csinált magából! LOL! 🙂
    Istenem, pedig a fizikai törvények szerint legalább néha-néha valamit el kellene találnia, de NEM, még SOHA nem tudott egy értelmes mondatot sem kinyökögni! 🙂
    Fiam, téged most már tényleg valami állatkertben kellene mutogatni, mert ugyan rengeteg idiótával találkoztam már életemben, de ilyen tompa kölök tán csak 2-3 fordult elő, szóval ott vagy a dobogó közelében! LOL! 🙂

  • 2017.10.30. at 08:18
    Permalink

    [i]“Egyébként örömmel látom, hogy az elektromos hajtásban 0 darab mozgó alkatrész van. Fogja magát az elektromos autó, felszáll a levegőbe, és 1 cm-rel a talaj felett repül. Így gondoltad? LOL :)”[/i]

    Én is nagyon örülök, hogy lezuhantál a Combi27 szintű diszlexiások szintjére. Milyen érzés odalent, mesélj! LOL! 🙂

  • 2017.10.30. at 08:18
    Permalink

    [i]“sztem a sűrített levegő 250bar nyomáson max robbanásveszélyes … de semmiképp nem tűzveszélyes.”[/i]

    És ki állította az ellenkezőjét diszlexiakirály?

    [i]“szegény elektromos motor még véletlenül sem végez forgómozgást..akkor mi a lófasztól megy?”[/i]

    Csak azt tudnám ilyen kepességű embereket miért engedtek tovább az általános iskolából? Ki beszélt elektromos motorról Te szerencsétlen? A lehető legegyszerűbb mondatot sem tudtad megint elolvasni ugye? LOL! 🙂

    [i]“Azért egy halk “sorry-t” elvárnék azért tőle”[/i]

    Rendben! Sorry hogy nem ugatlak le minden egyes alkalommal amikor levegőt veszel, de már annyiszor megtettem, hogy semmi értelme nem lenne ennyiszer újra elismételni, aki már leért a legaljára mint a kutty89-es elmebeteg, annak mit ugassak még? 🙂

    Amúgy a kedvenc sűrített levegős technológiád pontosan ugyanúgy halott, mint 2004-ben, 2007-ben, 2010-ben, 2011-ben, 2012-ben, most, és a JÖVŐBEN is az lesz bármilyen messzire megyünk akkor is az lesz! Ha önmagában nézzük ha hibridként ugyanúgy teljesen halott, és soha nem lesz széles körben elterjed megoldás személygépjárművek hajtására.
    Persze pontosan tudom, hogy ezt SEM vagy képes felfogni, de vannak akik igen, nekik irtam. 🙂

  • 2017.10.30. at 08:18
    Permalink

    [b]“Az alkáli földfémek rendkívül ritkák (ehhez képest a kőolaj készlet végtelen)[/b], [i]az elektromos gépgyártás (Pl. okostelefon) és az energetikai ipar pedig zabálja. Legnagyobb kitermelő Kína (mégiscsak jó valamire a Góbi sivatag), aminek exportját visszatartja a saját piaca (és még inkább hadserege) javára. Nem mellesleg az alkáli földfémek bányászati módszerei sem éppen környezetkímélőek.”[/i]

    Köszönet, hogy ezt leírtad!

    Mellesleg egyszer én is elírtam s3000 nick nevét, mert S3000-et írtam. 🙂
    Ezért én is elnézést kérek.
    Az már kérdés, hogy le is buktatta magát (többek között ezzel is) “Jenő úr” szerepében, mikor megvádoltam, hogy itt 2 nick név mögött egy személy áll, mert így kérdezett vissza: “miféle s3000?” :-)))
    A szokás hatalma :DDDDDDDDDD

  • 2017.10.30. at 08:18
    Permalink

    Mindenesetre bizalomkeltő, hogy a franciák két különböző irányba is elindultak. A Renault az elektromos a PSA pedig a sűrített levegős úton.

    Támogatja a kormányuk is mindkettőt.
    Mondjuk ez érthető is, akármelyik jön be ott maradnak a világ gépjárműgyártásában, ami a gazdaságuknak elengedhetetlen.

  • 2017.10.30. at 08:18
    Permalink

    Üdv!

    Tudtam, hogy nem leszek mindenki kedvence, de kellemesen csalódtam azáltal, hogy nem ment el a fórum egymás női felmenőinek emlegetésébe.

    [b]s3000 elnézést, hogy elírtam a nick nevedet.[/b]

    kutty89 nagyon jó megfogalmazta még az elején, hogy jó bármi alternatíva ami növeli a versenyt.
    A verseny gyorsítja illetve magasabb szintre ösztönzi a fejlesztéseket.

    Az agyondicsért elektromos hibrid (és tisztán elektromos) technológia elmúlt 15 éve nekem azt bizonyította be, hogy még sokára lesz (ha egyáltalán lesz) ebből világmegváltás.

    Leginkább az energia tárolásában látom a gondot. (Mellesleg az elektromos energia átalakításával vezérlésével is voltak gondok, bár ezt már tűrhetően megoldották.)
    Még mindig az 1802-ben feltalált akkumulátorok elvét használjuk a tárolásra, nyilván továbbfejlesztett változatban modernebb anyagokkal.
    http://hu.wikipedia.org/wiki/Nikkel-metál-hidrid_akkumulátor
    “[b]Modernebb anyagok[/b]” ez megér egy misét. Itt az alkáli földfémek értendőek amiből egy akkumulátorhoz sok kell és ez a gond. Az alkáli földfémek rendkívül ritkák (ehhez képest a kőolaj készlet végtelen), az elektromos gépgyártás (Pl. okostelefon) és az energetikai ipar pedig zabálja. Legnagyobb kitermelő Kína (mégiscsak jó valamire a Góbi sivatag), aminek exportját visszatartja a saját piaca (és még inkább hadserege) javára. Nem mellesleg az alkáli földfémek bányászati módszerei sem éppen környezetkímélőek.
    Az akkumulátorok másik gondja a tömeg és a méret, azaz nő a tehetetlenség (a mozgatandó tömeg)és azt is hova a csudába rakjam.
    Összegezve az akkumulátor olyan anyagból készül aminek ára folyamatosan emelkedik, más iparágak számára is nélkülözhetetlen és a folyamatos ellátás bizonytalan. Ezért amíg nincs új ötlet az energiatárolásra az elektromos technológia tömeges elterjedése (és olcsóbbá válása) nem várható.

    A másik gond amit gyakran elfelejtenek a “zöld elektromossággal” kapcsolatban, hogy mivel állítják elő és milyen a hálózat hatékonysága.
    Képmutatás a 0 g/km CO2 kibocsátásról beszélni amíg az Ajkaiak megfulladnak a (Lignit) Hőerőmű miatt.
    Bár még így is hatékonyabb az elektromos, mint a hagyományos benzin üzem.

    Ezért minden meghajtás, így a sűrített levegő is érdekel, csak csökkentsük a fosszilis üzemanyag használatot lehetőleg megújuló energiaforrás (még a biogáz) használatával. 🙂

  • 2017.10.30. at 08:18
    Permalink

    Én ugyan nem tudok olyan műszaki alapossággal érvelni mint az előttem szólók, de ha S3000 által említett problémák közül akár egy is fennállna, aligha hiszem, hogy bemutatnák mint piacképes terméket. S3000 megnyugodhat azok miatt egyáltalában nem kell aggódnia.

  • 2017.10.30. at 08:18
    Permalink

    “Soha nem jöttél volna rá igaz? :)”
    Valóban nem. Azt hittem, hogy a te nomenklatúrádban van valami jeletése, nálad sose lehet tudni. 🙂
    Egyébként örömmel látom, hogy az elektromos hajtásban 0 darab mozgó alkatrész van. Fogja magát az elektromos autó, felszáll a levegőbe, és 1 cm-rel a talaj felett repül. Így gondoltad? LOL 🙂
    Jövőhéten tárgyal a NASA a japánokkal, mert lecserélnék az űrsiklókat elektromos autókra. Ugye? LOL 🙂 Tetszik a világod. 🙂

  • 2017.10.30. at 08:18
    Permalink

    [i]Azt a 0 darab mozgó alkatrészt kifejtenéd bővebben?
    Neked nem. :P[/i]

    pedig nagyon kíváncsivá tettél mindenkit…szerintem azt sem tudod miről beszélsz..már megint…
    biztos sok “fűszert” ettél és már neked is megy a helyváltoztatás mozgás nélkül 🙂

  • 2017.10.30. at 08:18
    Permalink

    érdekes…
    [i]300 ezer regisztrált tűzeset volt ami azért történt mert súlyosan tűz és robbanásveszélyes anyag lötyög az amúgy NCAP tesztet sikeresen teljesített benzintankban.[/i]

    sztem a sűrített levegő 250bar nyomáson max robbanásveszélyes (de ne arra a robbanásra gondolj ami tüzet okád, csak olyanra mikor kidurran egy lufi, csak nagyobb erővel.A szilárd részek amiket a légnyomás elrepít), de semmiképp nem tűzveszélyes.Ha olyan biztonsági rendszert tesznek bele mint a gáztartályokba hogy sérüléskor egy szelep elengedi a nyomást, akkor pedig teljesen biztonságos, hisz a levegő önmagában nem robban, nem ég.
    Amúgy meg a benzint a levegőhöz hasonlítani megint hogy sikerült?

    [i]Mechanikailag minden kétséget kizáróan az elektromos megoldás az egyszerűbb, tekintve hogy NULLA db mozgó, kopó alakatrészt tartalmaz[/i]

    szegény elektromos motor még véletlenül sem végez forgómozgást..akkor mi a lófasztól megy?
    Értem én hogy villanymotor, de mi hajtja? :))

    Az hogy milyen kompresszort építenek bele, mi éri meg a piac dönti el..Mert ugye ment a hangoztatás hogy az EV-k meg a hibridek milyen drágák, mert a fejlesztés meg a technológia stb…és hogy majd ha megtérülni látszik akkor olcsóbb lesz..akkor az erre persze nem lehet igaz, mert az szentségtörés lenne…
    Arról nem is beszélve hogy S3000, a papírhuszár, a számolózseni, a statisztika guru, most GYAKORLATRÓL beszél…

    [i]Nagyon-nagyon meglepődnék, ha olyan légkompresszort tudnának alkalmazni, ami a mozgási energia visszatáplálásához jó hatásfokot tudna produkálni, ugyanis ez számít, nem az elméleti maximális hatásfok valami olyan munkapontban amiben a gyakorlatban sosincs a gép.[/i]

    Azért egy halk “sorry-t” elvárnék azért tőle mert leugatta, és halottnak nevezte ezt a technológiát egy éve…bár már az is jól fog esni hogy a megszokott “energiát a teljesítménnyel keverő, hatodik emeleti panelproli vagy aki majd a sürített levegős autójából issza az etanolt” szövegéből egy rész kikerül :))

  • 2017.10.30. at 08:18
    Permalink

    [i]“Huhh, most azon lovagolsz, hogy lehagyott egy 0-t? Bazz…”[/i]

    Senki nem lovagolt semmin, és nem csak az a különbség, hogy lehagyott egy nullát. Megfigyelésből elégtelen! 🙂

    [i]“Elmondanád hogy mi az az értelmelmes?”[/i]

    Hogyne, az az értelmes szó azon válozata ha túl gyorsan gépelek és nem olvasom át elég figyelmesen és nem javítom ki a művet mielőtt beküldöm. Soha nem jöttél volna rá igaz? 🙂

    [i]“Azt a 0 darab mozgó alkatrészt kifejtenéd bővebben?”[/i]

    Neked nem. 😛

  • 2017.10.30. at 08:18
    Permalink

    Huhh, most azon lovagolsz, hogy lehagyott egy 0-t? Bazz…
    “Értelmelmes embereknek való, tehát neked soha semmi gondod nem lesz vele! :)”
    Ezt te írtad Gé-nek. Elmondanád hogy mi az az értelmelmes? 🙂 (Másban a szálkát, magában a gerendát. LOL :))))))
    “az elektromos megoldás az egyszerűbb, tekintve hogy NULLA db mozgó, kopó alakatrészt tartalmaz.”
    Azt a 0 darab mozgó alkatrészt kifejtenéd bővebben?

  • 2017.10.30. at 08:18
    Permalink

    [i]“Kedves S300 nem téged szeretnélek kioktatni…”[/i]

    Kedves Alexxx! De, nyugodtan oktass ki, ez az egész hozzászólásdi ugyanis pont azért van, hogy kioktathassuk egymást is.
    Had kezdjem én: ki az az S300? 🙂

    [i]“Ezen nagynyomású tartályok olyan biztonságosak, hogy szánt szándékkal is nehéz bennük kárt tenni. Gondolj itt a Gázüzemű gépjárművekre.
    De ha mégis így lenne akkor megbukna a jármű az NCAP teszten, ami miatt nem kerülhetne közúti forgalomba.”[/i]

    Én nem arra gondoltam, hogy szánt szándékkal belevág valaki egy baltát, hanem szándékon kívüli baleset történik, amiből több millió van évente.
    Az NCAP meg más teszteken is sok tízmilliónyi benzintartály is átmegy évente, ennek ellenére 2011-ben csak az USA-ban majdnem 300 ezer regisztrált tűzeset volt ami azért történt mert súlyosan tűz és robbanásveszélyes anyag lötyög az amúgy NCAP tesztet sikeresen teljesített benzintankban.

    [i]“Mi az egyszerűbb és olcsóbb technológia az elektromos hibridek genárátor-inverter-akkumlátor megoldása, vagy a légkompresszor – tartály megoldás.”[/i]

    Mechanikailag minden kétséget kizáróan az elektromos megoldás az egyszerűbb, tekintve hogy NULLA db mozgó, kopó alakatrészt tartalmaz. Ebből még a messze nagyobb megbízhatóság is következne, de ha nem hiszed el bemondásra nézd meg az elmúlt 15 év hibrid statisztikáit ami ezt fényesen igazolja.

    [i]“Nyilván ekkora nyomásnál nem az általad ismert (és tényleg zajos) dugattyús kompresszort fogják alkalmazni. A csavarkompresszorok hatásfoka például 80%!!! és a zajszintje is minimális.”[/i]

    Az axiálkompresszoré meg akár 90% is lehet, de olyat biztosan nem fognak beépíteni a csillagászati költségei miatt sem meg amiatt sem, hogy az első döccenőre tönkremenne az egész. Nagyon-nagyon meglepődnék, ha olyan légkompresszort tudnának alkalmazni, ami a mozgási energia visszatáplálásához jó hatásfokot tudna produkálni, ugyanis ez számít, nem az elméleti maximális hatásfok valami olyan munkapontban amiben a gyakorlatban sosincs a gép.

  • 2017.10.30. at 08:18
    Permalink

    Alexxx leírta a lényeget, és nem fogok örvendezni…
    viszont :
    [i]a tisztán sűrített levegős hülyeségből sem lett semmi..[/i]

    ez sem tisztán sűrített levegővel ment hanem volt mellette benzin üzem is..

    [url]http://www.mdi.lu/english/miniflowair.php[/url]

    azért annak örülök hogy nem dobták kukába…

  • 2017.10.30. at 08:18
    Permalink

    Kedves S300 nem téged szeretnélek kioktatni, csak kiigazítanám a hozzászólásaid, mert részben hiányosak illetve félrevezetőek.

    s3000 írta:
    [i]Igen, ez valóban “nagyon jó”, ugyanis helyette van mégdrágább nagynyomású tartály, ami ha megségül, akár 20 méterre is elrepítheti a seggedet, már ha egyáltalán marad belőle valami. :)[/i]

    Ezen nagynyomású tartályok olyan biztonságosak, hogy szánt szándékkal is nehéz bennük kárt tenni. Gondolj itt a Gázüzemű gépjárművekre.
    De ha mégis így lenne akkor megbukna a jármű az NCAP teszten, ami miatt nem kerülhetne közúti forgalomba.

    s3000 írta:
    [i]Ezen kívül van helyette levegőkompresszor, aminek a hangjánál már csak a hatásfoka meg a megbízhatósága borzalmasabb. :)[/i]

    Mi az egyszerűbb és olcsóbb technológia az elektromos hibridek genárátor-inverter-akkumlátor megoldása, vagy a légkompresszor – tartály megoldás. Nyilván ekkora nyomásnál nem az általad ismert (és tényleg zajos) dugattyús kompresszort fogják alkalmazni. A csavarkompresszorok hatásfoka például 80%!!! és a zajszintje is minimális.

    s3000 írta:
    [i]De kell foglalkoznod vele, a benzinkúton kell(ene) feltöltened valamelyik jól ismert mérgező fosszilis szarral. :)[/i]

    Ebben igazad van, egy hibrid autóba is kell benzint/dízelt tankolni! A hibrid technológiák lényege a fosszilis üzemanyag fogyasztás csökkentése. Ha pedig lesz sűrített levegő a töltőállomásokon, akkor azért is majd keményen fizetni kell.
    Az otthoni levegőtankolásról senki se álmodozzon, mert az ekkora nyomást előállító kompresszorok rendkívül drágák (bár lehet, hogy megtérülne).

    [b]
    Akiket érdekel a téma annak ajánlom figyelmébe a PNEUMOBIL versenyeket, amiben sűrített levegővel meghajtott járművek versenyeznek.[/b]

  • 2017.10.30. at 08:18
    Permalink

    s3000 kár volt írnod. Ezen a fórumon mindenki tudja, hogy szerinted csak az elektromosságban lehet a jövő, semmi másban.

    Egyébként még ha nem is ez a jövő. Nagyon jó lenne ha jönne ki több alternativa is még ezen és a villany hibriden kivül is. Mert minél több jön ki annál nagyobb versenyt teremt igy késztetve a gyártókat további fejlesztésere, másrészt a versenyhelyzet miatt olcsósodnának az autók is. Ez mind a gazdaságnak mind az embereknek előnyös.

  • 2017.10.30. at 08:18
    Permalink

    Örülök, hogy tetszik, valószínűeg most láttad utoljára! 🙂

    [i]“Nincs drága akkumulátor mező.”[/i]

    Igen, ez valóban “nagyon jó”, ugyanis helyette van mégdrágább nagynyomású tartály, ami ha megségül, akár 20 méterre is elrepítheti a seggedet, már ha egyáltalán marad belőle valami. 🙂
    Ezen kívül van helyette levegőkompresszor, aminek a hangjánál már csak a hatásfoka meg a megbízhatósága borzalmasabb. 🙂

    [i]“Nem kell foglalkozni, hogy hol töltögessem a kocsit !”[/i]

    De kell foglalkoznod vele, a benzinkúton kell(ene) feltöltened valamelyik jól ismert mérgező fosszilis szarral. 🙂

    [i]“Kiváló ötlet !”[/i]

    Ha irónikusan gondoltad, akkor tökéletesen egyetértek. 😛

  • 2017.10.30. at 08:18
    Permalink

    Örvendhet hát Combi27, mégiscsak a sűrített levegős autó lesz a jövő? LOL! 🙂

    Nem. még véletlenül sem. 😉 Miért? Mert ez egy hibrid, ugyanúgy fosszilis üzemannyaggal meg mind a mai legtöbb jármű és nem sűrített levegővel. Másrészről pedig jó eséllyel ugyanúgy soha nem lesz belőle széles körben elterjedt megoldás mint ahogy a tisztán sűrített levegős hülyeségből sem lett.

Vélemény, hozzászólás?